Hyundai iX35 1.6

Στην μετά Tucson εποχή, το iX35 αποτελεί τον ουσιαστικό αντικαταστάτη και εκφράζεται με crossover πεποιθήσεις.

  • -
  • -
Ισχύς135 PS
Ροπή164 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η στροφή της Hyundai στον χώρο των SUV/crossover, συνοδεύεται με κομψό αμάξωμα, ζωηρό κινητήρα, ταξιδιάρικο στιλ και πληθωρικές ανέσεις.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Δεν θα μιλήσω για κομψό στιλ που είναι εμφανές, όμως όταν καταφέρνεις να δημιουργήσεις ένα πληθωρικών διαστάσεων crossover, να το προσφέρεις με ένα ατμοσφαιρικό 1.600άρι μοτέρ και να αποσπάς θετικά σχόλια τότε έχεις πετύχει ένα μεγάλο σκέλος της συνταγής. Στο iX35 ο κινητήρας πρωταγωνιστεί με την απόδοσή του και την δυνατότητα να υπερνικήσει με προθυμία τα αρκετά κιλά της κατασκευής, αλλά αν ψάχνεις κάτι δυναμικό σε συμπεριφορά, σφυρίζει αδιάφορα. Την στιγμή που ο ανταγωνισμός προσφέρει γενναιόδωρα αυτή την δυνατότητα, δεν ξέρω πόσο αρκούν μόνο τα στοιχεία άνεσης και ζωηρής διάθεσης για τον δρόμο προς την επιτυχία.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κλίσεις ανάρτησης
  • Υποστροφικός χαρακτήρας
  • Μειωμένη ελκτική πρόσφυση
απόψεις

Κουβαλώντας τις αναμνήσεις από τα περασμένα SUV των Κορεατών, το ix35 διατηρεί όλα τα θετικά χαρακτηριστικά τους, ξετυλίγοντας πλέον περήφανα τη λογική της «φανερής» ποιότητας. Σκοράρει σχεδόν παντού, στέκεσαι στο ψυχωμένο μοτέρ, αλλά αν κινηθείς ζωηρά θα σου δείξει τον κακό εαυτό του. Η τιμή δεν είναι χάρισμα, είναι όμως εντελώς λογική για αυτά που γεύεσαι με το κλειδί του στην τσέπη.

Δημήτρης Παππάς

 

go shopping

Το iX35 προσφέρεται αποκλειστικά δικίνητο με τον 1.6 GDI, σε τέσσερις εκδόσεις(Classic, Comfort, Style και Premium) με την βασική έκδοση να ικανοποιεί και με το παραπάνω σε εξοπλισμό. Στάνταρ είναι το ESP, το Α/C, οι 6 αερόσακοι, ηχοσύστημα με MP3, υπολογιστής ταξιδίου, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, έλεγχος πέδησης και εκκίνησης σε κλίση, θύρα USB και οι ζάντες αλουμινίου 16’’. Με σχεδόν δυο χιλιάδες επιπλέον το iX35 μπορεί να κερδίσει μεταξύ άλλων, τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων, cruise control, Βluetooth και ζάντες αλουμινίου 17’’ , ενώ στις δυο κορυφαίες εκδόσεις θα βρεθείτε αντιμέτωποι με smart button, αισθητήρα βροχής, σύστημα πλοήγησης με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα start & stop, αλλά και πανοραμική οροφή(Premium).

Πρόοδος και ευρωπαϊκός αέρας χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες επιλογές στην γκάμα της Hyundai και το νεότερο μέλος δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε ότι το νέο crossover της κορεατικής φίρμας είχε δημιουργήσει μια προσμονή αντικρίζοντας φωτογραφίες από εκθέσεις και press kit, γιατί οπτικά κέρδιζε τις εντυπώσεις με την ελκυστική του σχεδίαση. Οι εντυπώσεις επιβεβαιώθηκαν στο πρώτο ραντεβού με το αυτοκίνητο και το μόνο που μένει μετέωρο είναι τι ψάρια πιάνει απέναντι σε μια ακμάζουσα κατηγορία με φλογερό εμπορικό ενδιαφέρον.

 

ByeByeTucson!

Τον δρόμο της Hyundai στα SUV άνοιξαν το Santa Fe και αργότερα το Tucson, το οποίο παραχωρεί την θέση του στο νεότερο και πιο επίκαιρο αγοραστικά iX35. Η έκρηξη ενδιαφέροντος που γνωρίζουν τα crossover έχει αφήσει στο παρασκήνιο ακόμα και παραδοσιακές δυνάμεις της μικρομεσαίας κατηγορίας και στην γειτονιά του Qashqai σφάζονται παλικάρια. Λογικό λοιπόν να στρέψει το ενδιαφέρον της προς τα εκεί η Hyundai που θέλει να είναι μέρος των εξελίξεων και όχι κομπάρσος και η δυναμική της είσοδος, ουσιαστικά αποτελεί και τον αντίστοιχο στόχο στην κατηγορία. Επίσης, είναι σαφές ότι η καριέρα του με τον μικρότερο κινητήρα των 1.6 λίτρων είναι αποκλειστικά μπροστοκίνητη, ενώ όσοι αναζητούν την χάρη της τετρακίνησης θα πρέπει να περιμένουν για την δίλιτρη των 163 ίππων. Φυσικά για όσους ζουν εκτός των απαγορευμένων ζωνών Αθηνών & Θεσσαλονίκης, θα προσφέρεται με τον 2.0 CRDi των 136 ή 184 ίππων αναλόγως της έκδοσης.

Πρωταρχικός στόχος να γοητεύσει το μάτι με ένα επιβλητικό, άκρως δελεαστικό, κομψό και δυναμικό αμάξωμα που σφύζει από νεανική διάθεση. Μόνο το ύψος μειώθηκε (κατά 20 mm) σε σχέση με το Tucson, την στιγμή που πλάτος και μήκος αυξήθηκαν κατά 25 mm και 85 mm αντίστοιχα. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις όμως η φρέσκια και σύγχρονη σχεδιαστική νόρμα που ακολούθησε η Hyundai δεν μπουκώνει το μάτι. Θυμίζει λίγο Fiesta μετά από αναβολικά και γενικά οι τολμηρές γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα, η εξάγωνη μάσκα, το κουπέ τελείωμα της οροφής και ο συνδυασμός καμπύλων και ακμών δημιουργεί ένα εύπεπτο αποτέλεσμα που καμουφλάρουν τον όγκο και προβάλουν την εξωστρέφεια που το χαρακτηρίζει.

Ομοίως τολμηρό και σύγχρονο εμφανίζεται και το εσωτερικό όπου στην πρώτη ματιά σε πείθει για την άψογη εικόνα του. Στην δεύτερη ματιά και με το χέρι στα πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό, διαπιστώνεις ότι οι μαλακές επιφάνειες μπορεί να σπανίζουν, το εξαιρετικό φινίρισμα και η προσεγμένη συναρμογή ωστόσο δεν σου δίνουν λαβή για αρνητικό σχόλιο. Καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και μια ευχάριστη σύγχρονη εικόνα εισπράττεις και από το ταμπλό, στο οποίο πρωταγωνιστούν τα χωνευτά όργανα του πλήρη πίνακα οργάνων. Συνολικά, ο φωτεινός διάκοσμος και ο πλούσιος εξοπλισμός σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητο.

Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους που έχουν ξεφύγει για τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι στο οποίο παίζει το ρόλο του και το μεταξόνιο των 2.640 mm. Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες θα απολαύσουν τον διαθέσιμο χώρο σε πόδια και κεφάλι, θα βρουν αναπαυτικά τα καθίσματα, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για τα καθημερινά τους αντικείμενα. Εργονομικά, λειτουργικά και χωροταξικά το iX35 τα πηγαίνει περίφημα, το ίδιο συμβαίνει και με τον χώρο για τις αποσκευές που είναι αυξημένος κατά 140 λίτρα σε σχέση με το Tucson, με την συνολική του χωρητικότητα να φτάνει 465.

 

Σβέλτο και απολαυστικό

Η Hyundai επιμένει ατμοσφαιρικά και με τον νέο βενζινοκινητήρα 1.6 GDI (Gasoline Direct Injection) που συναντάμε κάτω από το καπό του iX35 καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις, παρά τις Κασσάνδρες που έκαναν λόγο για αποτρεπτικό βάρος της κατασκευής. Ο κινητήρας της Hyundai παίρνει άριστα στο μάθημα της τεχνολογίας με τον άμεσο ψεκασμό και τον διπλό μεταβλητό χρονισμό να συνοδεύουν το βιογραφικό του. Με 135 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 164 Νm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. διατηρεί ψηλά το ηθικό του απέναντι στον ατμοσφαιρικό ανταγωνισμό της κατηγορίας, κάτι που οφείλεται πρωτίστως στον τρόπο που εκφράζεται. Με περίφημο τράβηγμα από χαμηλά, πολιτισμένη, ψιθυριστή λειτουργία δίχως κραδασμούς και με την ευστροφία και την ελαστικότητα να δηλώνουν το παρόν, καλύπτει άριστα όλα αυτά που αναζητά κανείς από ένα κινητήρα. Πακέτο με το 6άρι με την σφιχτή κλιμάκωση και την σωστή αίσθηση, προσφέρει στο σχεδόν 1,5 τόνου αμάξωμα καλές ρεπρίζ και επιδόσεις γενικότερα, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 11,1’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 178 km/h.

Στον τομέα της κατανάλωσης, τα 6,8 lt/100 km που ανακοινώνονται είναι λίγο …αδύνατο να συμβούν, όμως με συνετό πάτημα και έξυπνη οδήγηση το 8άρι είναι εφικτό σε ταξίδι των 140-150 km/h. Με βαρύ πόδι όμως το 10άρικο είναι προ των πυλών. Πάντως, ο κινητήρας έχει δυνατότητες να προσφέρει οικονομία και σβέλτη μετακίνηση όπως και χαμηλές εκπομπές CO2 (158 gr/km).

Το νέο SUV/Crossover της Hyundai μπορεί να είναι ήσυχο, με προσεγμένη κύλιση και πρόθυμο να καλύπτει αποστάσεις, με λίγα λόγια να προσφέρει ιδανικές συνθήκες για ταξίδι, όμως την ίδια στιγμή είναι απολαυστικό και στα αστικά του καθήκοντα. Φιλικά χειριστήρια και πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι προσφέρουν ένα καλό περιβάλλον οδήγησης και μια αμφιθεατρική θέση με σωστή ορατότητα. Όμως εκεί που αρχίζουν οι αδυναμίες είναι σε δυναμική οδήγηση. Με τα φρένα να αφήνουν καλές εντυπώσεις τόσο σε αίσθηση όσο και σε επίπεδο επιβράδυνσης, το πρώτο καμπανάκι έρχεται από την ανάρτηση. Γέρνει αισθητά, ενώ σε συνεχείς και διαδοχικές στροφές η ανάρτηση δεν προλαβαίνει να ελέγξει το αμάξωμα με αποτέλεσμα να βάζει περιορισμούς. Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα απέχει από την βαριά αίσθηση και σύντομα εμφανίζεται και η υποστροφή που χαλάει την διάθεση για περαιτέρω κόλπα. Ο εσωτερικός τροχός συχνά θα σπινάρει μέσα σε κλειστή στροφή και ουσιαστικά το iX35 κάνει σαφές ότι δεν τρελαίνεται για αυτό το παιχνίδι. Κρίμα γιατί η αρχιτεκτονική της ανάρτησης (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) αφήνουν υποσχέσεις για κάτι καλύτερο πέρα από την αντιμετώπιση των κακοτεχνιών, τομέα που του βγάζεις το καπέλο. Αυτό επιβεβαιώνεται και στον πρώτο χωματόδρομο που θα κυλήσουν οι τροχοί του και από την στιγμή που αποφεύγεις τις υπερβολές η αξιοπρόσεκτη άνεση σε συνδυασμό με τα 170 mm από το έδαφος αποτελούν ένα καλό λόγο για εκδρομική αναζήτηση. Το καλό είναι ότι δεν θα σε αιφνιδιάζει, αλλά ακόμα και αν παρεκτραπείς υπάρχει και το ESP να σε επαναφέρει "στον δρόμο του καλού". Ακόμα και χωρίς την δυναμική συμπεριφορά όμως, οι προδιαγραφές του νέου crossover Hyundai και η κεντρική ιδέα του ασφαλούς, σταθερού και ισορροπημένου, είναι προνόμια για τον μέσο οδηγό που αναζητά τον ιδανικό συνδυασμό για την κάλυψη των αναγκών του.

συμπέρασμα

Η Hyundai φυσικά και δεν ήθελε να είναι περαστική από τον γειτονιά του Qashqai και της φρέσκιας παρέας του. Ήρθε διαβασμένη, ζύγισε τα κενά των αντιπάλων και μπόλιασε με τις παραδοσιακές της αξίες τον εκπρώσοπό της στα light SUV- crossover με σκοπό να πρωταγωνιστήσει. Μεγάλη κουβέντα για τέτοιους αντιπάλους που έχει να ανταγωνιστεί όμως το κομψό στιλ, το ευρύχωρο και με ταξιδιάρικες ανέσεις σαλόνι του, η δελεαστική τιμή πακέτο με τον πλούσιο εξοπλισμό και κερασάκι τον περίφημο 1.600άρη, δικαιώνουν την Hyundai για τις βλέψεις και την ελπίδα της.

VIDEOS

Hyundai ix35

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...