Honda Jazz Hybrid
Μετά την καθολική αποδοχή του ως κορυφαίο πολυχρηστικό supermini, τώρα προσθέτει και την αποκλειστικότητα του μοναδικού υβριδικού της κλάσης Β.
- -
- -
με μια ματιά
Η πολυχρηστικότητα του Jazz, συνδυασμένη με την υβριδική τεχνολογία του Insight.
Το Jazz Hybrid δεν είναι απλά ένα ακόμα υβριδικό στην γκάμα της Honda, αλλά το πρώτο supermini που εφαρμόζει την συγκεκριμένη τεχνολογία. Η έμφαση στην υβριδική τεχνολογία είναι δεδομένη για την Honda και τώρα βρίσκει την ιδανική στιγμή να προσελκύσει την μεγάλη μάζα προς αυτή. Γιατί αν σε ενδιαφέρει πραγματικά ο πλανήτης, αλλά και οι πωλήσεις για να μην ξεχνιόμαστε, πρέπει να απευθύνεσαι στους πολλούς και όχι στους λίγους. Το υβριδικό Jazz όσο τσιμπημένο και αν είναι σε τιμή, δεν παύει να είναι το φθηνότερο της ανερχόμενης αυτής κατηγορίας, ενώ απευθύνεται σε πλήθος αγοραστών, πολύ περισσότερο από ένα τριπλάσιας αξίας πράσινο SUV.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Η αλήθεια είναι ότι το Jazz Hybrid προσφέρεται σε τιμή μικρομεσαίου και αν ψάχνεις ένα σύγχρονο ευρύχωρο supermini με επίκαιρες ανέσεις και τεχνολογία μπορείς να το βρεις τρεις έως τέσσερις χιλιάδες φθηνότερο. Από την άλλη όμως οι αρετές του Jazz χωρίς να συμπεριλάβουμε την υβριδική του τεχνολογία αρκούν για να απορρίψεις την ανάγκη για μικρομεσαίο, και στην θέση του να αποκτήσεις ένα έξυπνο αυτοκίνητο για τις ανάγκες της νεοσύστατης αστικής οικογένειας. Πακέτο με το αυτόματο κιβώτιο και την υβριδική μονάδα του Insight το Jazz απογειώνεται σε ιδανικό, ενώ αν πρέπει να γκρινιάξω για κάτι είναι το νερόβραστο τιμόνι του, που βέβαια δεν αρκεί για να αλλοιώσει το τελικό αποτέλεσμα. Υποκλιθείτε στην αξία του και σκέφτεται το πριν αναζητήσεται το επόμενο σας αυτοκίνητο!
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Άνεση
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Χώροι
- Διαμόρφωση εσωτερικού
- Ευελιξία
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Υπερβολική υποβοήθηση στο τιμόνι
- Για 5 gr/km, χάνει την απαλλαγή τελών κυκλοφορίας
απόψεις
Η εφαρμογή με τις τουλίπες που πολλαπλασιάζονται στον πίνακα οργάνων όσο πιο οικονομικά οδηγείς, είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι. Δεν ήταν λίγες οι φορές που έπιασα τον εαυτό μου να κυνηγά τη μέγιστη δυνατή οικονομία μόνο και μόνο για να δω την οθόνη να γεμίζει τουλίπες. Το εντυπωσιακό είναι πως μπορείς να εξοικονομήσεις καύσιμα – και χρήμα – χωρίς αναγκαστικά να σέρνεσαι στο δρόμο. Αρκεί να εκμεταλλευτείς το εξαιρετικό CVT και το ελαστικό μοτέρ και να εφαρμόσεις τις βασικές αρχές του green driving.
Γιάννης Λημναίος
go shopping
Με την τιμή του να ξεκινάει λίγο κάτω από τα 18.000 ευρώ το Jazz Hybrid προσφέρει όλα όσα αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Με δεδομένο το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο CVT κιβώτιο, η βασική έκδοση Comfort διαθέτει καλό επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στάνταρ το μεταλλικό χρώμα, έξι αερόσακους, ABS με Brake Assist, Traction control και ESP, Shift Indicator, Start & Stop, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ηχοσύστημα, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς - θερμαινόμενους καθρέφτες και συναγερμό. Σχεδόν ένα χιλιάρικο παραπάνω συναντάτε την Elegance, η οποία προσφέρει επιπλέον την ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, τους αισθητήρες φώτων και βροχής, το cruise control, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, φώτα ομίχλης και ζάντες αλουμινίου, ενώ € 380 πριν τις € 20.000, η Exclusive πλουτίζει τον εξοπλισμό με πανοραμική οροφή, paddles στο τιμόνι για αλλαγές ταχυτήτων, ηχοσύστημα MP3 με θύρα USB και Bluetooth.
Όλο προσόντα;
Το κλασικά διαχρονικό σλόγκαν της Honda βρίσκει εφαρμογή στο πανέξυπνο supermini της. Χωρίς το υβριδικό χάρισμα το Jazz κέρδισε το χαμόγελο εκτίμησης με την αξία του. Μήκος ούτε καν στα τέσσερα μέτρα και αξεπέραστοι χώροι που δύσκολα αποκτάς ακόμα και αν ψάχνεσαι στην περιοχή των μακρύτερων μικρομεσαίων. Το ουσιαστικά ενός όγκου Honda με το εύπεπτο στιλ, ωφελείται καθολικά και από τους ακροβολισμένους τροχούς που επιτρέπουν στην καμπίνα να είναι μετατοπισμένη προς τον εμπρός άξονα. Ομοίως και στο Hybrid ο χωροταξικός χαρακτήρας δεν έχει αλλάξει, με μοναδική διαφορά το ελαφρώς υπερυψωμένο πάτωμα του χώρου αποσκευών για να χωρέσουν από κάτω οι μπαταρίες. Ευτυχώς η Honda είχε προβλέψει χώρο για συσσωρευτές θυσιάζοντας το λιγότερο δυνατό χώρο αποσκευών ο οποίος διατηρείται μεγάλος (300 lt στις εκδόσεις με κιτ επισκευής ελαστικού έως 223 με ρεζέρβα ανάγκης). Εξωτερικά, το Hybrid διαφέρει από τα υπόλοιπα Jazz κυρίως από την εμπρός μάσκα, τα πίσω φώτα και το χρώμιο στο πορτμπαγκάζ, ενώ οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες είναι παρόμοιοι με του Jazz facelift. Το εσωτερικό διατηρεί την κεντρική ιδέα σχεδίασης προσφέροντας σκουρόχρωμα και σκληρά υλικά καλοσυναρμολογημένα όμως και με υψηλής ποιότητας φινίρισμα. Δείχνουν ότι θα παραμείνουν αναλλοίωτα στο χρόνο και συνολικά η ποιότητα βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο. Στον μοντέρνο α λα Civic πίνακα οργάνων με την ευανάγνωστη γραμματοσειρά, έχει προστεθεί η λειτουργία Eco Assist, η οποία χρησιμοποιεί το γλυκό φωτισμό του ταχύμετρου για να προτρέπει τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά: όσο πιο πράσινα, τόσο καλύτερα, ενώ με γαλάζια έως βαθύ μπλε απόχρωση το δεξί πόδι του οδηγού βγαίνει στον τάκο για την ενεργοβόρα διάθεση του. Στο νοικοκυρεμένο σαλόνι οι θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, ενώ παράλληλα επικρατεί φεστιβάλ ποτηροθήκης! Ο πλούσιος εξοπλισμός συνολικά και η πρακτικότητα του σαλονιού κάνουν το Jazz ιδιαιτέρως αγαπητό σε κάθε ηλικία και φυσικά αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι οι εξαιρετικοί χώροι-για πέντε δυτικούς ενήλικες. Παράπονα για την θέση οδήγησης είναι δύσκολο να προκύψουν και με τις πολλαπλές ρυθμίσεις θα βολευτούν από μινιατούρες μέχρι δίμετρα λεβεντόπαιδα! Ο άσος στο μανίκι του Jazz παραμένει η πολυτάλαντη διαρρύθμιση του πίσω χώρου, με τα πίσω καθίσματα πέφτουν με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα και να αρχίζεις τις επικύψεις. Τα έδρανα βυθίζονται και το Jazz εξασφαλίζει έως 848 lt(μέχρι το ύψος των παραθύρων) απολύτως αξιοποιήσιμου μεταφορικού χώρου, που αν δεν είχε το μικρό σκαλοπάτι θα μιλούσαμε για εντελώς επίπεδου πατώματος απo άκρη σε άκρη(όπως στο απλό Jazz). Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz και εδώ για ακόμα μια φορά εκθέτει τα πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά της πιάτσας. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι. Πολυμορφική ευφυΐα χωρίς εντυπωσιασμούς!
Πράσινοι καλπασμοί
Φυσικά το ζουμί ανήκει στο σύστημα IMA που μετακόμισε από το Insight, με σκοπό να «πρασινίσει» όσο το δυνατόν περισσότερο το Jazz. Η τεχνολογία Integrated Motor Assist που λανσαρίστηκε με την 1η γενιά του Insight το 2000, περιλαμβάνει ένα κινητήρα 1,3 λίτρων, έναν πολύ λεπτό ηλεκτροκινητήρα, μία ελαφριά και συμπαγή μπαταρία και συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση. Η τελευταία έκδοση του ηλεκτροκινητήρα και η IPU στο Jazz Hybrid είναι 24% πιο συμπαγής από το σύστημα της προηγούμενης γενιάς, ώστε να μην θυσιάζει χώρο και χαλάει την μανέστρα της πρακτικότητας. Οι 88 ίπποι που αποδίδει ο βενζινοκινητήρας και οι 14 του ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν μια συνδυαστική ισχύ, με δεδομένες και τις απώλειες, 98 ίππων. Το όλο σύστημα έχει προσθέσει επιπλέον 70 κιλά στο Hybrid, που προσεγίζει τα 1.200 στο σύνολο, χωρίς όμως να θυσιάζει τις επιδόσεις που ικανοποιούν. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 12,6’’, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 177 km/h και συνολικά προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμου. Τα 4,5 lt/100 km μέσης που προτείνει ο κατασκευαστής στην πράξη μεταφράζονται περίπου στα 7 χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πόδι, ενώ αν ακολουθείς την πράσινη λογική που σου προτάσει η Honda εύκολα θα δεις στον υπολογιστή ταξιδίου τιμές ένα τσικ κάτω από τα 6 lt/ 100 km. Στα θετικά της υπόθεσης Jazz Hybrid και το εξαιρετικό κιβώτιο CVT που γνωρίσαμε στο προηγούμενο Jazz και επέστρεψε επιτέλους. Με δύο προγράμματα λειτουργίας, («D» mode)κλασικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης και 7άρι σειριακό με paddles στο τιμόνι («S» mode), αποτελεί υπόδειγμα λειτουργικότητας και αμεσότητας. Πιέζοντας τον διακόπτη ECON στο ταμπλό, το Jazz Hybrid εισέρχεται στο πρόγραμμα «καλύτερης οικονομίας», όπου περιορίζει την ισχύ και μειώνει την ροπή κατά 4%, εξομαλύνεται η λειτουργία της πεταλούδας γκαζιού και των στροφών του κινητήρα, γαληνεύει τις αλλαγές σχέσεων στο CVT, αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και λειτουργεί πιο οικονομικά τον κλιματισμό. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει πότε το αυτοκίνητο έχει μπει σε EV mode μέσω της Οθόνης Πολλαπλών Πληροφοριών - Multi-Information Display (MID) όπου ένα γραφικό διάγραμμα δείχνει πότε το αυτοκίνητο παίρνει ισχύ από τον κινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα ή από το συνδυασμό και των δύο. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με άνεση με το κοντέρ ανάμεσα στα 140-160 km/h, ενώ χωρίς ιδιαίτερο πείσμα σκαρφαλώνει, ψηλότερα. Το επίσης καλύτερο είναι ότι ακόμα και αν βγάλεις το μαστίγιο, η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 8 lt/100 km. Η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι τεχνητή και το τιμόνι μπορεί να υστερεί ελαφρώς σε αίσθηση όμως έχεις έλεγχο των τροχών και ταυτόχρονα την δυνατότητα να απολαμβάνεις την περίφημη ευελιξία που εξασφαλίζει ο μικρός κύκλος στροφής (9,5 m). Δεν είναι απολαυστικό όμως μόνο στην πόλη, ταξιδεύει ευχάριστα στον αυτοκινητόδρομο και ελίσσεται με χάρη στο επαρχιακό δίκτυο, με την ελαφρώς σφιχτότερη ανάρτηση να μην ταλαιπωρεί, ούτε και να ταυτίζεται με την «γαλλική άνεση». Πατάει γερά, τα φρένα δηλώνουν δυναμικό παρόν όταν χρειαστεί, ενώ ακούει πρόθυμα στις εντολές του οδηγού και αρνείται να ξεκολλήσει από την άσφαλτο, ακόμη κι αν μέσα στη στροφή υπάρχουν εγκάρσιες ανωμαλίες. Το υποστροφικό στιλ βέβαια παραμένει κανόνας για το Jazz, όμως εκτός από ασφάλεια εμπνέει για την αποτελεσματικότητά του και τον συνολικό ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.
συμπέρασμα
Το υβριδικό Jazz είναι καλοστημένο, καλοφτιαγμένο, με χώρους για μια μικρή οικογένεια και δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού που εντυπωσιάζουν. Με την πρώτη ματιά δείχνει τσιμπημένο σε τιμή όμως αν βάλεις κάτω τον εξοπλισμό που υπερκαλύπτει τις απαιτητικές επιθυμίες και υπολογίσεις στο πακέτο την ευκολία του αυτόματου CVT και το υβριδικό σύστημα τότε διαπιστώνεις ότι έχεις μπροστά σου ίσως την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας σερβιρισμένη σε λογικό κόστος.