Ανασκόπηση των δοκιμών στην Jerez

Κάνοντας ταμείο μετά από 4 μέρες

  • -
  • -

Ολοκληρώθηκε το πρώτο σετ από τα τρία που έχουμε για τις φετινές χειμερινές δοκιμές της F1. Έχοντας μόνο την Lotus απούσα και την Marussia να μπαίνει στον χορό προς το τέλος θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ταμείο. Φυσικά κανένας δεν ξέρει σε ποια κατάσταση από πλευράς απόδοσης βρίσκονται οι ομάδες, έχοντας πάρα πολλούς άγνωστους παραμέτρους.

 

Ποιο ήταν το ζητούμενο στις δοκιμές αυτές; Οι αλλαγές που έγιναν φέτος ήταν πέρα από τις ορατές αλλαγές στην αεροδυναμική, κυρίως στο μπροστινό μέρος του μονοθεσίου, και στο αόρατο για τους θεατές κομμάτι, στον κινητήρα, και στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Πλέον είμαστε στην εποχή των V6 1.6λίτρων κινητήρων με τούρμπο και πολύπλοκα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.

 

Το σκεπτικό των ομάδων ήταν να πάνε στην Jerez ώστε να δουν εάν όλα αυτά που είχαν σχεδιάσει και είχαν εξελίξει στα δυναμόμετρα αλλά και σε αυτοκίνητα που είχαν στην διάθεσή τους, δουλεύουν όπως πρέπει και στο μονοθέσιο. Και ενώ τις προηγούμενες χρονιές κοίταζαν να κρύψουν και όπλα από τον ανταγωνισμό, τώρα θα κοίταζαν να ξεζουμίσουν όλο το χρόνο που θα είχαν στην πίστα. Κάποια από τα μονοθέσια, όπως για παράδειγμα της Red Bull Racing και της Mercedes τα είδαμε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή.

 

Εάν θέλετε να μάθετε τι έκανε η Red Bull Racing η οποία τα τελευταία χρόνια έχει σαρώσει τα πρωταθλήματα, θα απογοητευτείτε όταν μάθετε ότι έκανε μόλις 21 γύρους σε 4 μέρες. Το πρόβλημα ήταν στο Power Unit της Renault το οποίο πρόβλημα η ίδια χαρακτήρισε σαν «απαράδεκτο». «Δεν κάναμε αρκετούς γύρους, και όταν κάναμε αυτοί δεν ήταν σε αποδεκτό επίπεδο απόδοσης. Οι λόγοι δεν ήταν ξεκάθαροι, γιατί δεν ήταν ένα και μοναδικό εξάρτημα που είχε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα. Υπήρχαν κάποια στοιχεία τα οποία δημιούργησαν πρόβλημα, ειδικά στο σύστημα ελέγχουν και διαχείρισης υποσυστημάτων του Power Unit (υβριδικό σύστημα) μέσα στο μονοθέσιο.

 

Την πρώτη μέρα είχαμε πρόβλημα μέσα στο υποσύστημα του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας το οποίο δεν αφορά την μπαταρία την ίδια ή την λειτουργία της, αλλά ήταν ένα ηλεκτρονικό εξάρτημα που τοποθετείται μαζί με το σύστημα ενέργειας. Πέρα από αυτό είχαμε προβλήματα με το σύστημα turbo και το σύστημα boost control το οποίο μετέφερε το πρόβλημα στην διαχείριση του κινητήρα και αυτό απέφερε μηχανικές βλάβες», είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault Sport, Rob White. Υπενθυμίζουμε ότι συστήματα Renault φοράνε οι Caterham, Red Bull Racing και Toro Rosso.

 

H McLaren έδειξε αρκετά καλά στοιχεία, παρά την άσχημη αρχή της, μένοντας εκτός δράσης την πρώτη μέρα. Η καινοτομία στα πίσω μπράτσα της ανάρτησης, τα οποία λειτουργούν και σαν στοιχεία δημιουργίας κάθετης δύναμης είναι κάτι που θα προσπαθήσουν να αντιγράψουν και άλλες ομάδες. Είναι μια από τις τρεις ομάδες, με τις άλλες να είναι οι Mercedes και Ferrari που έγραψαν τα περισσότερα χιλιόμετρα. Η McLaren βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο με τον Dennis να κάνει πλέον κουμάντο στο γενικότερο πλαίσιο και τον Eric Boullier να αναλαμβάνει αγωνιστικός διευθυντής. Ενθαρρυντικά στοιχεία έδειξε και ο Kevin Magnussen στους γύρους που έκανε.

 

Πολύ δυνατή έδειξε η Mercedes, η οποία έχοντας ένα σημαντικό πρόβλημα την πρώτη μέρα, με μια αποκόλληση αεροτομής, γύρισε πίσω δυναμικά και άρχισε να κάνει πολλούς γύρους. Σε παρόμοια φάση ήταν και η Ferrari. Πριν από την έναρξη των δοκιμών υπήρχε η αίσθηση ότι αυτές οι δυο ομάδες θα έχουν το πάνω χέρι, επειδή κατασκεύασαν συστήματα και σασί κάτω από την ίδια στέγη. Η Mercedes έχει την ομάδα της στο Brackley και τους κινητήρες στο Brixworth, ενώ η Ferrari τα έχει όλα στο Maranello. Έδειξαν ότι έχουν κάνει τις ασκήσεις τους σωστά και το επόμενο τεστ στο Bahrain θα είναι για την εύρεση λύσεων από πλευράς απόδοσης και στησίματος μονοθεσίου. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι δυο ομάδες ξεχώρισαν. Άνθρωποι που ήταν στην πίστα και παρακολουθούσαν τις δοκιμές από κοντά μας μετέφεραν ότι η Mercedes έδειξε αρκετά δυνατή και θα πρέπει να την υπολογίζουμε από την αρχή.

 

Εντύπωση έκανε και η Williams η οποία δείχνει να έχει φτιάξει ένα μονοθέσιο το οποίο θα την φέρνει σταθερά μέσα στους βαθμούς. Ο Pat Symonds είναι ένας πολύ έμπειρος μηχανικός και δείχνει ότι έχει επηρεάσει τους ανθρώπους της Williams.

 

Σε κανένα σημείο όμως δεν αφήνουν το «γκάζι» από το πάτωμα σε ότι αφορά την εξέλιξη και την συνεχή προσπάθεια για να λύσουν τα προβλήματα που προέκυψαν. Πλέον έχουν στην διάθεσή τους πολλά δεδομένα ώστε να αξιολογήσουν και να τροποποιήσουν στοιχεία από τον σχεδιασμό που είχαν κάνει και να δοκιμάσουν νέα πράγματα στο Bahrain.


Πέρα απο το πλούσιο φωτογραφικό υλικό μπορείτε να δείτε και τις αναλύσεις του ειδικού συνεργάτη του GoCar Craig Scarborough ο οποίος αναλύει τα τεχνικά στοιχεία των μονοθεσίων στην εκπομπή του φίλου μας Peter Windsor. 

Pre Season Test στην Jerez – Όλοι οι χρόνοι

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

1η Μέρα

2η Μέρα

3η Μέρα

4η Μέρα

Σύνολο γύρων

1

Kevin Magnussen

McLaren

 

 

1:23.276

1:30.806

162

2

Felipe Massa

Williams

 

 

1:23.700

1:28.229

133

3

Lewis Hamilton

Mercedes

1:27.820

 

1:23.952

1:30.822

121

4

Jenson Button

McLaren

-

1:24.165

1:25.030

 

83

5

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:27.104

1:24.812

 

 

78

6

Valtteri Bottas

Williams

1:30.082

1:25.344

 

 

42

7

Fernando Alonso

Ferrari

 

 

1:25.495

1:29.145

173

8

Nico Rosberg

Mercedes

 

1:25.588

 

1:36.951

188

9

Nico Hulkenberg

Force India

 

 

1:26.096

 

17

10

Sergio Perez

Force India

1:33.161

1:28.376

 

 

48

11

Daniel Juncadella

Force India

 

 

 

1:29.457

81

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:36.530

 

1:29.915

 

45

13

Adrian Sutil

Sauber

 

 

1:30.161

1:36.571

103

14

Jules Bianchi

Marussia

 

 

 

1:32.222

25

15

Esteban Gutierrez

Sauber

1:42.257

1:33.270

 

 

60

16

Marcus Ericsson

Caterham

-

1:37.975

 

 

12

17

Sebastian Vettel

Red Bull

-

1:38.320

 

 

11

18

Kamui Kobayashi

Caterham

 

 

 

1:43.193

54

19

Daniil Kvyat

Toro Rosso

 

 

 

1:44.016

9

20

Daniel Ricciardo

Red Bull

 

 

-

1:45.374

10

21

Robin Frijns

Caterham

 

 

-

 

10

22

Max Chilton

Marussia

 

 

-

 

5

 

Συνολικοί γύροι

Θέση

Ομάδα

Σύνολο γύρων

1

Mercedes

309

2

Ferrari

251

3

McLaren Mercedes

245

4

Williams Mercedes

175

5

Sauber Ferrari

163

6

Force India Mercedes

146

7

Caterham Renault

76

8

Toro Rosso Renault

54

9

Marussia Ferrari

30

10

Red Bull Renault

21

 

 

Κινητήρας

Γύροι

Χιλιόμετρα

1

Mercedes

875

3874

2

Ferrari

444

1966

3

Renault

151

668

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...