Κέρδισε η Ferrari στην εκτός πίστας μάχη!

Επιτρέπονται αναβαθμίσεις μέσα στην σαιζόν στους κινητήρες της F1

  • -
  • -

Οι υπάρχοντες κατασκευαστές κινητήρων της F1 θα μπορούν πλέον να εξελίσσουν τους κινητήρες κατά την διάρκεια του 2015 με την FIA να παραδέχεται ότι υπήρχε «τρύπα» στους κανονισμούς. Το όλο θέμα εξελίχθηκε όταν η Ferrari και συγκεκριμένα ο Τεχνικός της Διευθυντής James Allison έθεσαν το θέμα στην τεχνική ομάδα εργασίας και μετά το Strategy Group Meeting.

 

Όταν έφεραν σε κουβέντα το θέμα των V6 κινητήρων και των κανονισμών πριν από κάποια χρόνια, συμφωνήθηκε ότι θα υπάρχει «πάγωμα» στην εξέλιξη ώστε να μην ξεφύγει το κόστος κατασκευής τους. Όταν λοιπόν στις 28 Φεβρουαρίου του 2014 οι ομάδες κατέθεσαν τα σχέδια των κινητήρων δεν θα επέτρεπε η FIA αλλαγές παρά μόνο για «αξιοπιστία, ασφάλεια και εξοικονόμηση χρημάτων». Όμως στην διάρκεια του χειμώνα θα επιτρέπονταν λίγες αλλαγές βάση ενός συστήματος  μέτρησης, το λεγόμενο “token” με το όλο σύστημα να αποτελείται από 66 “tokens”. Για το 2015 πέντε από αυτά θα ήταν «παγωμένα», με τα υπόλοιπα 61 να είναι υπο κουβέντα, αλλά δεν θα επιτρεπόταν η αλλαγή και στα 61. Ήταν ξεκάθαρο ότι μόλις 32 από αυτά (δηλαδή το 48% του όλου συστήματος) θα μπορούσε να αλλάξει το 2015. Δεν ήταν ξεκάθαρο για το πότε θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν αυτά όμως.

 

Και ενώ η Mercedes κρατούσε σκληρή στάση η Ferrari και ο Allison πίεσαν λέγοντας ότι οι κανονισμοί δεν αναφέρουν το πότε θα πρέπει να γίνουν οι αλλαγές, κάτι που παραδέχθηκε και η FIA η οποία είπε ότι εννοούσαν πριν από την έναρξη της σαιζόν, αλλά δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο. Έτσι πλέον θα μπορούν να φέρουν αναβαθμίσεις για τον κινητήρα τους κρατώντας τα 32 “tokens”, αλλά δεν θα υπάρχει περιορισμός για το πότε θα πρέπει να γίνει αυτό. Απλώς θα πρέπει να κρατήσουν το όριο των 4 μονάδων ισχύος μέσα στην σαιζόν.

 

Οι κανονισμοί δεν επιτρέπουν να μπει σε αυτό το «παράθυρο» η Honda από την στιγμή που είναι νέος προμηθευτής κινητήρων. Κάτι δείχνει να αλλάζει στο Maranello και στο πώς σκέφτονται να κινηθούν από δω και μπρος.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...