ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Μια μέρα στο Woking
Ο F1 Insider του GOCAR επισκέπτεται τα κεντρικά της McLaren
- -
- -
Βρισκόμαστε στην Αγγλία για να παρακολουθήσουμε από κοντά το Βρετανικό GP. Όμως ήρθαμε λίγο νωρίτερα. Τετάρτη πρωί πήραμε την πρωινή πτήση με κατεύθυνση το Λονδίνο. Η μέρα ξεκίνησε με ξενάγηση στο McLaren Technology Center, λίγο έξω από το Woking.
Φτάνοντας στο security point τίποτα δεν σου δείχνει τι σε περιμένει. Αφού λοιπόν μας έδωσαν χάρτη για να μας καθοδηγήσουν, πήραμε πορεία για το κέντρο. Κατεβήκαμε σκαλιά, περάσαμε από μεγάλους διαδρόμους που θυμίζουν πυρηνικό εργοστάσιο, μπήκαμε σε διαστημικά ασανσέρ και φτάσαμε στην ρεσεψιόν. Μάλιστα υπάρχουν 3 εναέριες ρεσεψιόν, μια για κάθε τμήμα της McLaren. Φανταστείτε ότι είναι γραφεία τα οποία υπερίπτανται και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με εναέριους διαδρόμους.
Εκεί μας υποδέχθηκαν εγκάρδια οι άνθρωποι της McLaren, οι οποίοι μας ρώτησαν για τα γεγονότα στην Ελλάδα. Είμαστε σίγουροι ότι και τις επόμενες μέρες θα είμαστε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, δυστυχώς όχι για καλό λόγο. Αφού τους εξηγήσαμε τα τεκταινόμενα ξεκινήσαμε την ξενάγηση στο περίφημο MTC.
McLaren Technology Center
Για όσους δεν το γνωρίζουν το MTC έχει χτιστεί εδώ και μια δεκαετία περίπου και τα στάνταρ είναι πολύ υψηλά. Η τεχνητή λίμνη που βρίσκεται εκεί χρησιμοποιείται για να ψύχει την αεροδυναμική σήραγγα αλλά και να κλιματίζει τον χώρο του εργοστασίου.
Δεν θα κάτσουμε πολύ στα τεχνικά του κέντρου όμως. Από την στιγμή που κατεβαίνεις στο… ισόγειο βλέπεις όλη την ιστορία της McLaren. Μονοθέσια που έχουν οδηγήσει οι Fittipaldi, Senna, Prost, Hakkinen, Raikkonen, Alonso, Hamilton και άλλοι σπουδαίοι πιλότοι, στέκονται το ένα δίπλα στο άλλο. Φανταστείτε το σκηνικό και το κλίμα που έχουν οι εργαζόμενοι που δουλεύουν εκεί. Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλές σελίδες αλλά θα αφήσουμε τις φωτογραφίες να μιλήσουν.
Περνώντας από όλα τα τμήματα αυτό που μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση ήταν η ησυχία. Μόνο ο θόρυβος από τα μηχανήματα ακουγόταν. Είδαμε και «ζυγίσαμε» τα διάφορα εξαρτήματα από ένα μονοθέσιο. Στόχος είναι το ελάχιστο βάρος και η μέγιστη αντοχή. Δοκιμάσαμε το βάρος μια πίσω αεροτομής, και ήταν πραγματικά πανάλαφρη. Δεν θα μιλήσουμε για όλες τις περιοχές που βρεθήκαμε και δεν μπορούμε να πούμε όλα όσα είδαμε. Όμως ήταν εκπληκτικό να βλέπεις το πόσο «συμπαγές» είναι το αγωνιστικό τμήμα της McLaren. Ένα μπλοκ χωρισμένο σε 3 ορόφους, με το design office στο πάνω μέρος, το manufacturing στο ισόγειο και στο -1 και την σήραγγα λίγο πιο κάτω.
McLaren Automotive
Η επίσκεψή μας στα κεντρικά της McLaren περιελάμβανε και μια βόλτα από την McLaren Automotive. Η γραμμή παραγωγής έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ευέλικτη. Δηλαδή όλα τα εξαρτήματα που υπάρχουν δεν είναι «βιδωμένα» κάτω στο έδαφος, αλλά μεταφέρονται. Όταν αυξηθεί η παραγωγή θα μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες αλλαγές στο συγκρότημα ώστε να μπορούν να καλύψουν και τις αυξημένες ανάγκες. Είδαμε τη διαδικασία παραγωγής των 650 και McLaren P1. Απλά, δέος …