F1: Μια νίκη για τον Norbert!
Σχολιάζει στο GoCar ο Mark Gallagher
- -
- -
Η μεγάλη νίκη του Nico Rosberg στο Κυριακάτικο GP της Κίνας ήταν μια μοναδική, προσωπική νίκη για τον Norbert Haug, επικεφαλή των προγραμμάτων της Mercedes-Benz στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Παρόλο που η ομάδα θα χαθεί δίκαια στην δόξα της νίκης, ο Haug είναι ο εκπρόσωπος του μοναδικού κατασκευαστή αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, που έχει ομάδα Formula 1, και κάτω υπό την δική του καθοδήγηση, ο κατασκευαστής με έδρα την Στουτγάρδη έμεινε προσηλωμένος στο σπορ την στιγμή που πολλοί άλλοι έφευγαν από την πόρτα της εξόδου.
Ο Haug έγινε υπεύθυνος του προγράμματος της Mercedes-Benz
motorsport πριν από 20 χρόνια, υποστηρίζοντας το DTM και το
πρόγραμμα της Sauber σε δρόμους αντοχής, αλλά σύντομα πέρασε το
«αστέρι» στην F1 και στα CART, κάτι που έφερε τον Al Unser Jr με
την Penske στην νίκη το 1994 στο Indy 500. Στην συνέχεια
έφερε την Mercedes σε συνεργασία με την McLaren το 1995, φέρνοντας
την πρώτη νίκη με τον David Coulthard στο Αυστραλιανό GP του 1997,
αλλά η μεγαλύτερη ίσως επιτυχία του Haug ήταν η δημιουργία της
Mercedes Benz GP.
Τα τελευταία 15 χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας δραματικής αλλαγής
στην εμπορική πλευρά της F1 από την στιγμή που κατασκευαστές
αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής ήρθαν και έφυγαν. Μόνο η
Mercedes-Benz έμεινε. Η Peugeot έφυγε το 1997, η Ford υποστήριξε
την Stewart Grand Prix, έφτιαξε την Jaguar Racing και τέλος
πουλήθηκε στην Red Bull το 2004. Οι Honda, Toyota και BMW μπήκαν
στο κλαπ, ξόδεψαν δισεκατομμύρια δολάρια αλλά ποτέ δεν κατάλαβαν τι
χρειαζόταν για να φτιάξεις μια νικήτρια ομάδα, και μετά από το
2008-2009 εξαφανίστηκαν. Η Renault κέρδισε, έπεσε θύμα σκανδάλων
και πούλησε την ομάδα της στην Genii Capital. Παραμένει μόνο σαν
προμηθευτής κινητήρων.
Ενώ το μάνατζμεντ των άλλων κατασκευαστών δεν μπόρεσε να χτίσει μια
ανταγωνιστική ομάδα και βρήκε εύκολη λύση την απόσυρση, η Mercedes
Benz έμεινε αφοσιωμένη. Ειρωνικό στοιχείο είναι ότι η αποτυχία της
Honda ήταν αυτή που άνοιξε τον δρόμο για την επιτυχία της Mercedes
Benz. Όταν οι Ιάπωνες έφυγαν τον Δεκέμβριο του 2008 η Honda έγινε
Brawn GP, κερδίζοντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2009. Ο Haug
μπόρεσε να αγοράσει την ομάδα και τις εγκαταστάσεις της στο
Brackley σε τιμή πολύ χαμηλότερη από αυτή που χρειάστηκε η Honda να
το αναπτύξει.
Το 2010 και το 2011 είχε μείνει στην πλάτη της McLaren ο ρόλος να φέρει τις νίκες για τους κινητήρες της Mercedes Benz, και οι συνεχόμενες επιτυχίες είχαν φέρει αντιπαράθεση κατά πόσο η ομάδα της Mercedes Benz GP αξίζει την προσπάθεια. Το αποτέλεσμα της Κυριακής έφερε ένα τέλος στην κουβέντα αυτή γιατί οι Rosberg και Michael Schumacher δείχνουν ανταγωνιστικοί αυτή την σαιζόν.
Η συμφωνία της McLaren με την Mercedes Benz High Performance
Engines τελειώνει το 2015 και με την McLaren να είναι και αντίπαλος
και αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, η στρατηγική του Haug να
αναπτύξει μια ομάδα για την Mercedes Benz φαίνεται ότι ανθίζει για
τα χρόνια που έρχονται. Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι η Κυριακάτικη
νίκη στην Κίνα ήταν η πρώτη ομάδα για την Mercedes Benz από το
Ιταλικό GP του 1955. Μπορεί να χρειάστηκαν να περιμένουν πολύ, αλλά
ένας άνθρωπος κατάφερε και κράτησε την Mercedes Benz πλήρως
αφοσιωμένη στην F1 για να τα καταφέρει. Μπράβο Norbert!