Οι σκέψεις του Mark Gallagher για το GP του Βελγίου

  • -
  • -
Mark Gallagher on Belgian GP English Version



Χάρη στην επιτυχία που είχε η ταινία ‘Senna΄, παρουσιάστηκε σε μια νέα γενιά φιλάθλων της F1 και όχι μόνο, η ζωή και τα επιτεύγματα του περίφημου Βραζιλιάνου οδηγού. Ξέρουν ακόμα ότι σκοτώθηκε στο τιμόνι ενός μονοθεσίου την 1ηΜαϊου 1994. Μπορεί και να έχουν καταλάβει ότι ήταν ο τελευταίους οδηγός F1 που σκοτώθηκε χάρη στην αξιοσημείωτη προσπάθεια της FIA και των ομάδων να δημιουργήσουν μια κουλτούρα που δίνει έμφαση στην ασφάλεια.

 

Ο εφησυχασμός είναι ο μεγαλύτερος όμως κίνδυνος για την ασφάλεια στην F1, και όπως αποδείχθηκε στο Spa, αυτή είναι η αντίληψη σε μια νέα γενιά οδηγών οι οποίοι μπόρεσαν και ξέφυγαν από τέτοια ατυχήματα βδομάδα με την βδομάδα.

 

Ο Pastor Maldonado πήρε περισσότερο από το μερίδιό του από την στιγμή που μπήκε στην F1 το 2011, βάζοντας στον υπολογισμό περίφημες «επαφές» με τον Lewis Hamilton και τον Sergio Perez. Και ο Romain Grosjean πήρε «φήμη» από τα ατυχήματα στους πρώτους γύρους.

 

Δεν ξέρω κανένα από τους οδηγούς, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν έχουν σκοπό να χτυπήσουν όταν μπαίνουν στα μονοθέσιά τους. Και οι δυο είναι γρήγοροι οδηγοί και τα μονοθέσια είναι ανταγωνιστικά, και θέλουν να έχουν βραχυπρόθεσμη και επιτυχημένη καριέρα.

 

Το πρόβλημα είναι ότι τη άκυρη εκκίνηση του Maldonado κατά 0.3 δευτερόλεπτα στο Spa, ακολουθούμενη από την δραματική κίνηση του Grosjean να προσπαθήσει να κερδίσει θέσεις, έγινε η αιτία για ένα ατύχημα τόσο σοβαρό, που από τύχη δεν αποκεφαλίστηκε ο Fernando Alonso.

 

Είναι δυστυχώς αναπόφευκτο ότι μια μέρα θα ξαναδούμε ένα δυστύχημα στην F1. Άνθρωποι που οδηγούν μηχανές στα 320χλμ/ώρα αναπόφευκτα δημιουργεί ρίσκα. Αλλά η ευθύνη για όλους στο άθλημα είναι ότι πρέπει να καθυστερήσουν αυτό να γίνει.

 

Εάν κάποιος πιστεύει ότι μετά από 18 χρόνια, η F1 έχει μπει στην σφαίρα της απόλυτης ασφάλειας, θα πρότεινα να μιλήσει με τον πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή John Surtees ο γιος του οποίου σκοτώθηκε πριν από δυο χρόνια στον αγώνα στο Brands Hatch, σε αγώνα Formula 2. Ένα ελαστικό αναπήδησε ψηλά και έπεσε στο κράνος του Surtees, καταφέρνοντας σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τον θάνατο ώρες μετά. Δεν υπάρχει κάποιος λόγος να μην γίνει παρόμοιο ατύχημα στην F1 ακόμα και με τα συρματόσκοινα που κρατούν τα ελαστικά. Το μονοθέσιο του Grosjean έχασε ένα ελαστικό στο ατύχημα της Κυριακής.

 

Το Spa ήταν ένα καμπανάκι για όλους, και οι αγωνοδίκες ενήργησαν γρήγορα και τιμώρησαν με ένα αγώνα τον Grosjean και ποινή στον Maldonado για τον αγώνα στη Monza. Το μήνυμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι οδηγοί της F1 πρέπει να υπακούν τους κανόνες και να χρησιμοποιούν τις ικανότητές τους να οδηγούν με ασφάλεια και γρήγορα. Ατυχήματα θα συμβαίνουν, αλλά οι οδηγοί θα πρέπει και να τα αποτρέπουν.

 

Η επιμόρφωση των οδηγών παρόλα αυτά θα πρέπει να ξεκινά πριν από την F1, όχι μόνο στο GP2 και GP3 αλλά και σε όλες τις κατηγορίες που είναι υπο την αιγίδα της FIA. Εάν η νέα γενιά οδηγών δεν έχουν γαλουχηθεί να αντιμετωπίσουν  τις υποχρεώσεις τους, τότε είναι ζήτημα χρόνου πριν γίνει κάποιο θανατηφόρο ατύχημα. Και αυτό δεν είναι μια ταινία που θα θέλαμε να δούμε.

 

Ο Mark Gallagher έχει περάσει απο τις θέσεις του επικεφαλής της Cosworth F1 Business Unit, επικεφαλής των Commercial Affairs στην Jaguar / Red Bull Racing και Marketing Director της Jordan Grand. Δίνει διαλέξεις ανά τον κόσμο με θέμα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ σχολιάζει τους αγώνες για το ESPNStarSportsF1, έχει την δική του ομάδα στο GP3 (StatusGP) και στις 24 ώρες του LeMans.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...