Ανασκόπηση του 58ου Ράλλυ των Θεών
Ο Loeb ήταν ο κυρίαρχος του αγώνα και βάζει πλώρη για το 9ο. Τα Ford ήταν ταχύτατα μα και άτυχα (16 video - 82 φωτο)
- -
- -
Ο Μάης ήταν ένας καλός μήνας για την προβολή της πολύπαθης χώρας μας στο εξωτερικό. Από τη μία η Ολυμπιακή φλόγα ταξίδεψε από την Ελλάδα στη Βρετανία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, από την άλλη τα φώτα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν στραμμένα στα ελληνικά βουνά για τον πιο σκληρό αγώνα του WRC. Με όλα τα αστέρια των Citroen και Ford να δίνουν το παρών, μιας και επέστρεψε στη δράση και ο τραυματίας Jari-Matti Latvala, ο συναγωνισμός και το θέαμα ήταν δεδομένα. Και ήρθε και η έντονη βροχόπτωση να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, προσθέτοντας έναν ακόμη πονοκέφαλο στα πληρώματα, εκτός των κακοτράχαλων ειδικών που ταλαιπώρησαν τα αυτοκίνητα.
1η μέρα - Εκκίνηση στο Ζάππειο και 1η ειδική (Κινέτα)
Η δράση ξεκίνησε από νωρίς το πρωί της Πέμπτης 24/5 με τη λασπωμένη Qualifying Stage. Εκεί, η ομάδα της Ford έδειξε τη δυναμική της με τον Petter Solberg να επιτυγχάνει τον ταχύτερο χρόνο και τον Jari-Matti Latvala να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Παρά το ενδεχόμενο βροχόπτωσης στο σκέλος της Παρασκευής, οι κορυφαίοι συνδυασμοί διάλεξαν να εκκινήσουν από τις πίσω θέσεις, ώστε να οδηγήσουν σε καθαρό δρόμο. Ωστόσο, ο αγώνας ξεκίνησε από το απόγευμα της Πέμπτης, αμέσως μετά την εκκίνηση που έγινε στο Ζάππειο, με τη διεξαγωγή της ειδικής διαδρομής «Κινέτα». Ο Latvala εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη σειρά εκκίνησης και τον καθαρό δρόμο που αυτή εξασφάλισε, καταφέρνοντας τον ταχύτερο χρόνο, που τον έθεσε και επικεφαλής του αγώνα. Από την πλευρά του, ο Solberg έχασε πολύτιμο χρόνο λόγω επιλογής μαλακής γόμας ελαστικών και δεν ακολούθησε το ρυθμό της πρώτης 3άδας, που συμπληρώθηκε από τους Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen που κινήθηκαν γρήγορα μα και προσεκτικά.
2η μέρα - Ο Loeb και οι άλλοι
Ο αγώνας ξεκίνησε ουσιαστικά την Παρασκευή, μια ημέρα γεμάτη δράση, αντάξια με την παράδοση του εθνικού μας αγώνα, που τον θέλει έναν από τους πιο σκληρούς γύρους του WRC. Από νωρίς το πρωί οι τέσσερις οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων της Citroen και της Ford ξέφυγαν από το συναγωνισμό, με τον οκτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Sebastien Loeb, να φτάνει στο Λουτράκι όντας στην κορυφή της κατάταξης. Ο Γάλλος δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα με το DS3 WRC, αποφεύγοντας λάθη που θα του στοίχιζαν σε χρόνο και ζημιές. Σε αντίθεση με τον team mate του, Mikko Hirvonen, ο οποίος είχε δύο κλαταρίσματα πέφτοντας στην 4ος. Στο στρατόπεδο της Ford, ο Jari-Matti Latvala έδειξε να μην έχει επηρεαστεί καθόλου από τον τραυματισμό του στην κλείδα, που του κόστισε τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Αργεντινής και κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, ολοκληρώνοντας το σκέλος στη 2η θέση, μόλις 6,5 sec πίσω από τον Γάλλο. Λίγο πιο πίσω ήταν ο Petter Solberg που αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα, παραμένοντας ωστόσο σε απόσταση βολής από την κορυφή. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ύστερα από άλμα στο «Δροσοχώρι», προσγειώθηκε βίαια με το εμπρός μέρος του Fiesta, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την μπροστινή ανάρτηση του Ford. Στη συνέχεια επιδιόρθωσε τη ζημιά, χάνοντας όμως πολύτιμο έδαφος.
Αρκετά πιο πίσω ακολούθησε ο Evgeny Novikov, που επίσης ήρθε αντιμέτωπος με μια σειρά προβλημάτων με το τούρμπο και τον επιλογέα του M-Sport Fiesta. Σχεδόν 1 λεπτό πίσω του τερμάτισε το σκέλος ο Martin Prokop με ακόμα ένα Fiesta, έχοντας δώσει μάχη με τον Nasser Al Attiyah (Qatar Citroen DS3). Προβλήματα αντιμετώπισαν και οι Mads Ostberg (Fiesta RS WRC) και Thierry Neuville (Citroen Junior DS3), με τον πρώτο να έχει έξοδο και τον δεύτερο σπασμένο ημιαξόνιο.
Στην κατηγορία PWRC, ο Nicolas Fuchs (Subaru Impreza WRC STi), κατάφερε να μείνει μακριά από τα προβλήματα και κρατώντας ένα σταθερό ρυθμό, ολοκλήρωσε το σκέλος στην κορυφή της κατάταξης, εμπρός από τους Subhan Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) και Ricardo Trivino (Subaru Impreza WRX STi). Πολύ πιο έντονος ήταν ο συναγωνισμός στο WRC Academy, με όλους τους συμμετέχοντες να μένουν μέσα στον αγώνα, παρ' όλες τις αντιξοότητες, σημειώνοντας μάλιστα αξιόλογες επιδόσεις με τα Fiesta R2. Την πρώτη τριάδα διαμόρφωσαν οι Elfyn Evans, Alastair Fisher και Pontus Tidemand. Στους Έλληνες, οι Γιάννης Ζούνης-Μιχάλης Πατρικούσης (Subaru Impreza WRC STi) κινήθηκαν με σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα προβλήματα σε μια αντικειμενικά δύσκολη ημέρα. Αντίθετα, άτυχοι στάθηκαν οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO ΙX), οι οποίοι εγκατέλειψαν από έξοδο στη “Θήβα 1”, και αργότερα οι Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος, που προδόθηκαν από την τουρμπίνα του δικού τους Mitsubishi Lancer EVO X στους πρώτους “Βωξίτες”.
3η μέρα - Loeb πρώτος, Solberg σε απόσταση αναπνοής
Το πρώτο μισό σκέλος του Σαββάτου ήταν τυπικά “ακροπολικό”, με τις σκληρές ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου να θυμίζουν στα ξένα πληρώματα τη δυσκολία, αλλά και τη μαγεία του ελληνικού αγώνα. Το απογευματινό πέρασμα όμως άλλαξε άρδην το σκηνικό, με τις έντονες βροχοπτώσεις να μετατρέπουν τις ειδικές, και ειδικότερα τις δύο τελευταίες, σε… πίστα του σκι. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι οδηγοί παρομοίασαν τις συνθήκες με εκείνες που θα αντιμετώπιζαν αν έτρεχαν στις παγωμένες ειδικές του Μόντε Κάρλο με σλικ…
Ο Loeb αντιμετώπισε αρχικά μεγάλη πίεση από τον Latvala, ο οποίος και μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά μέχρι και στο 1 sec. Ωστόσο, ο Φινλανδός έκανε ένα οδηγικό λάθος που είχε ως αποτέλεσμα έναν κατεστραμμένο τροχό, τον οποίο για να αντικαταστήσει σταμάτησε μέσα στην ειδική, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και μαζί κάθε ελπίδα για νίκη. Στη συνέχεια, αντιμετώπισε πρόβλημα και με τα φρένα του Fiesta, αφού είχε σπάσει και μια πίσω δαγκάνα. Τη σκυτάλη πήρε ο Solberg, ο οποίος όταν η βροχή έκανε την εμφάνισή της, πίεσε με αποτέλεσμα να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις τελευταίες ειδικές του σκέλους, κατεβάζοντας στο τέλος της ημέρας τη διαφορά του από τον Loeb στα 10,2 sec και βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη. Πιο πίσω, ο Hirvonen εκμεταλλεύθηκε το λάθος του Latvala και σκαρφάλωσε στο βάθρο.
Οι σκληρές ειδικές διαδρομές, είχαν σαν αποτέλεσμα να δούμε και αρκετές εγκαταλείψεις, όπως αυτές των Novikov και Al Attiyah. Έτσι, ο Ostberg σκαρφάλωσε 5ος, μπροστά από τους Prokop, Neuville και Sebastien Ogier (Skoda Fabia S2000). Στην κατηγορία PWRC, ο Fuchs (Impreza) συνέχισε να οδηγεί τον αγώνα, εμπρός από τους Valeriy Gorban (Mitsubishi Lancer EVO X) και Aksa (EVO X). Στο WRC Academy, που ακολούθησε τις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας, κύριο χαρακτηριστικό ήταν ο συνδυασμός ωριμότητας και ταχύτητας που επέδειξαν οι κορυφαίοι Elfyn Evans και Alastair Fisher.
Σε ελληνικό επίπεδο, το πρώτο σκέλος των τεσσάρων ειδικών αποτέλεσε και τον πρώτο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2012. Πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν οι Κύρκος- Πολυζώης (EVO IX) που ακολουθούσαν όλο το Ακρόπολις και οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12) που έτρεχαν μόνο στον ελληνικό αγώνα. Τα δύο πληρώματα μοιράστηκαν τους ταχύτερους χρόνους στις τέσσερις ειδικές διαδρομές με τον αγώνα να λήγει τελικά υπέρ των πρώτων, με διαφορά 11,2 sec.
4η μέρα - Η μάχη που δεν έγινε
Η μάχη κορυφής που όλοι προσμέναμε δεν κράτησε παρά μόλις λίγα
χιλιόμετρα. Στην πρώτη κιόλας ειδική της Κυριακής, ο Solberg
χτύπησε το Fiesta του και έχασε έναν τροχό, εγκαταλείποντας τον
αγώνα και κάθε ελπίδα για νίκη (δες την έξοδο στο παρακάτω
video - part 2). Μοιραία, ο Latvala άφησε γκάζι για να
εξασφαλίσει τους πολύτιμους βαθμούς της 3ης θέσης για τη Ford και
να προστατέψει αυτοκίνητο και λάστιχα για την σούπερ ειδική και
τους έξτρα 3 βαθμούς που αυτή χαρίζει στον πρώτο. Ωστόσο, ο
απόλυτος κυρίαρχος ολόκληρου του αγώνα δεν άφησε κανένα περιθώριο
ούτε εκεί. Ο Loeb οδήγησε έξυπνα όλο το 4-ήμερο, απέφυγε προβλήματα
και ζημιές, ήλεγξε με μαεστρία τις επιθέσεις των Ford και έφτασε
στην 4η φετινή του νίκη, κερδίζοντας μάλιστα και την σούπερ ειδική.
Ούτε το κλατάρισμα στους Αγίους Θεοδώρους 2, που τον ανάγκασε να
σταματήσει μέσα στην ειδική και να αλλάξει τροχό, στάθηκε ικανό να
τον ανησυχήσει. Στη 2η θέση του βάθρου ανέβηκε οι Hirvonen,
ολοκληρώνοντας ένα ακόμη 1-2 της Citroen, ενώ την πεντάδα πίσω από
τον Latvala έκλεισαν οι Ostberg (Adapta Fiesta) και Prokop (CZECH
Ford). Πρώτο Mini ήταν του Abdulaziz Al-Kuwari στην 10η θέση,
εμπρός από αυτό του Armindo Araujo και τους Κύπριους
Παυλίδη Σπύρο - KLINGER Nicolas (Fiesta RS WRC). Νικητής στην PWRC
ήταν τελικά ο Gorban (EVO X), αφού ο άνετα πρώτος μέχρι την 20ή
ειδική, Fuchs, εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Impreza του.
Πρώτοι Έλληνες, τέλος, ήταν οι Ζούνης- Πατρικούσης, στην 21η θέση,
εμπρός από τους Κωσταντάκο-Μουζάκη, αμφότεροι με Impreza WRC
STi.
Με τη νίκη του στο 58ο Ράλλυ Ακρόπολις, ο Loeb αύξησε σημαντικά το προβάδισμά του στη βαθμολογία (119 πόντοι), ενώ δεύτερος πίσω του ανέβηκε ο Hirvonen (89 π.). Επόμενος αγώνας του WRC είναι το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας, στις 22-24 Ιουνίου 2012.
Ένα μπράβο, τέλος, αξίζει σε όλους όσους έδωσαν τον εαυτό τους
πριν και κατά τη διάρκεια του εθνικού μας αγώνα, εξασφαλίζοντας
πραγματικό άριστο αποτέλεσμα σε κάθε επίπεδο, ιδανικό για την
εικόνα της χώρα μας αυτούς τους δύσκολους για εμάς
καιρούς.
Βρείτε τα πάντα για το Ράλλυ Ακρόπολις 2012 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του gocar.gr
Ράλλυ Ακρόπολις
2012
Αποτελέσματα
Αποτελέσματα Ειδικών Διαδρομών
Πηγή: www.acropolisrally.gr