WRC: Τι ισχύει για το 2013

Τα νέα των ομάδων και οι αλλαγές σε πρόγραμμα και κανονισμούς

  • -
  • -

Στις 15 Ιανουαρίου και στις ειδικές διαδρομές του Πριγκιπάτου του Μονακό ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2013, με σημαντικές αλλαγές τόσο στις ομάδες όσο και στους κανονισμούς. Από αυτές ξεχωρίζουν η αποχώρηση της εργοστασιακής Ford, η έλευση της Volkswagen και η απόφαση του Sebastien Loeb για μερική συμμετοχή στο πρωτάθλημα. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι αλλαγές έχουμε στο WRC, λίγο πριν την έναρξη της σεζόν.

 

  ΟΜΑΔΕΣ  

Το μεγάλο νέο στο WRC για το 2013 ακούει στο όνομα VW Polo.Η Volkswagen είναι ο νέος παίκτης στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών με όπλο της το νέο Polo WRC. Δυνατό στοιχείο της νεοσύστατης γερμανικής ομάδας αποτελεί το δίδυμο των Sebastien Ogier και Jari-Matti Latvala, οδηγοί ταχύτατοι και με εμπειρία στο WRC που είναι ικανοί για όλα. Μάλιστα, από το Ράλλυ Πορτογαλίας και μέχρι το τέλος της σεζόν θα δούμε και τρίτο Polo WRC με τον Andreas Mikkelsen πίσω από το τιμόνι.

Οι Ogier και Latvala έχουν έναν ακόμη λόγο να ελπίζουν στο κυνήγι ή ακόμη και στην κατάκτηση του τίτλου: την μειωμένη εμπλοκή του Sebastien Loeb. Κακά τα ψέματα, Loeb παρόντος οι πιθανότητες να δούμε άλλον πρωταθλητή θα ήταν από περιορισμένες έως μηδανιμές. Ο Γάλλος 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα τρέξει με τη Citroen σε μόλις τέσσερις αγώνες, βάζοντας πλώρη για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC) του 2014. Έτσι, νούμερο ένα στη γαλλική ομάδα χρίζεται ο Mikko Hirvonen, έχοντας ως νέο team mate τον Ισπανό Dani Sordo. Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι πίσω από τη χρηματοδότηση της Citroen βρίσκεται το Αμπού Ντάμπι.

Με την αποχώρηση της εργοστασιακής ομάδας, τα χρώματα της Ford αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει η M-Sport του Malcolm Wilson, ενισχυμένη με χορηγίες του Κατάρ και του Nasser Al Attiyah. H Ford παραμένει στο πλευρό της ομάδας όσον αφορά την τεχνική υποστήριξη, ενώ πίσω από το τιμόνι των Fiesta φέτος θα δούμε σε ρόλο νούμερο ένα τον Νορβηγό Mads Ostberg, πλαισιωμένο από τους ταλαντούχους Εvgeny Νovikov και Thierry Neuville.

Εκτός WRC μένει φέτος ο Petter Solberg ο οποίος δεν κατάφερε να βρει τον απαραίτητο προϋπολογισμό που θα του έδινε ένα μπάκετ. Ο ίδιος ωστόσο, βρίσκεται σε επαφή με την Hyundai η οποία αναμένεται να εισέλθει στο θεσμό το 2014 με το i20 WRC. Πληροφορίες θέλουν να ισχύει το ίδιο και για την Toyota!

Τέλος, η Mini αποφάσισε να δώσει άτυπα για δεύτερη χρονιά το χρίσμα της ευθύνης εμπλοκής στο Πρωτάθλημα στη Motosport Italia, η οποία από την πλευρά της θα εμπιστευθεί τα δύο JCW στα χέρια του Πολωνού Michał Kościuszko και του Μεξικανού Benito Guerra. Η Prodrive από την πλευρά της, θα βρίσκεται σε διαρκείς επαφές για εξασφάλιση προϋπολογισμού και η συμμετοχή της θα ανακοινώνεται αγώνα με τον αγώνα. Ήδη πάντως είναι γνωστό πως δεν θα συμμετάσχει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, εναρκτήριο αγώνα της σεζόν.

 

  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  

Το φετινό πρωτάθλημα ξεκινά στις 15 Γενάρη στο Πριγκιπάτο του Μονακό και θα ολοκληρωθεί έπειτα από συνολικά 13 γύρους στην Ουαλία στις 17 Νοέμβρη. Με μοναδική ουσιαστική αλλαγή την –προγραμματισμένη– αντικατάσταση του Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας από αυτό της Αυστραλίας, οι σταθμοί του Πρωταθλήματος παραμένουν ίδιοι με το 2012. Το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις θα διεξαχθεί στις 31 Μαΐου – 2 Ιουνίου και αποτελεί τον 6ο γύρο του θεσμού.

WRC 2013: Το πρόγραμμα

15-20 Ιανουαρίου

Ράλλυ Μόντε Κάρλο

7-10 Φεβρουαρίου

Ράλλυ Σουηδίας

7-10 Μαρτίου

Ράλλυ Μεξικό

11-14 Μαρτίου

Ράλλυ Πορτογαλίας

2-5 Απριλίου

Ράλλυ Αργεντινής

31 Μαΐου-2 Ιουνίου

Ράλλυ Ακρόπολις

20-23 Ιουνίου

Ράλλυ Σαρδηνίας

1-3 Αυγούστου

Ράλλυ Φινλανδίας

22-25 Αυγούστου

Ράλλυ Γερμανίας

12-15 Σεπτεμβρίου

Ράλλυ Αυστραλίας

3-6 Οκτωβρίου

Ράλλυ Γαλλίας

24-27 Οκτωβρίου

Ράλλυ Ισπανίας

13-17 Νοεμβρίου

Ράλλυ Ουαλίας

 



















 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ  

Προσθήκες, αλλαγές και νέα δεδομένα έχουν σκοπό να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον για το Πρωτάθλημα. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το Πρωτάθλημα στο σύνολό του, από αυτήν τη χρονιά οι Ομάδες (πλην των Κατασκευαστών) δε θα είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν το σύνολο των αγώνων, παρά μόνο επτά από τους δεκατρείς με έναν εκ των οποίων να πρέπει να είναι κάποιος εκτός Ευρώπης. Φυσικά η απόφαση αυτή έχει να κάνει με τη μείωση του κόστους εμπλοκής και αναμενόμενα θα αυξήσει τις συμμετοχές στη γηραιά ήπειρο, αποδυναμώνοντας όμως και τους εκτός αυτής αγώνες.

Από εκεί και πέρα, οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στις υποστηρικτικές κατηγορίες του WRC. Το 2013 θα έχουμε και πάλι τρεις κατηγορίες. Στην WRC-2, θα συμμετέχουν αυτοκίνητα της κατηγορίας R5, R4, S2000, καθώς και Ν/4. Για τη συγκομιδή βαθμών τα πληρώματα θα πρέπει να συμμετάσχουν σε 7 αγώνες, εκ των οποίων στη βαθμολογία θα προσμετρήσουν τα 6 καλύτερα αποτελέσματά τους. Στην WRC-3, θα λαμβάνουν μέρος προσθιοκίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών R, R2 και R3 με υποχρέωση συμμετοχής σε 6 αγώνες και καταμέτρηση των 5 καλύτερων αποτελεσμάτων για το σύνολο της βαθμολογίας. Τέλος, στο θεσμό παραμένει η κατηγορία για οδηγούς ηλικίας έως 26 ετών, οι οποίοι επίσης θα συμμετάσχουν σε 6 αγώνες –ανάμεσά τους και το Ράλλυ Ακρόπολις- κρατώντας τα 5 καλύτερα αποτελέσματά τους, με τη διαφορά εδώ να εντοπίζεται στην ονομασία της, η οποία μετά από δύο χρόνια θα λέγεται και πάλι Junior WRC, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν ενιαίου τύπου και συγκεκριμένα τα Ford Fiesta R2.

Τον κύκλο του φετινού πρωταθλήματος κλείνουν οι υποστηρικτικές κατηγορίες Rally Class και Ralliart Italy Cup, με τη συμμετοχή αυτοκινήτων παραγωγής, και ειδικότερα, Subaru Impreza για την πρώτη και Mitsubishi Lancer Evolution X για τη δεύτερη. Τα πληρώματα και των δύο κατηγοριών θα συμμετάσχουν σε 6 αγώνες, ανάμεσά τους και το Ράλλυ Ακρόπολις.

 

Πηγή: acropolisrally.gr

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...