Audi Travolution
Επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων και φαναριών για μείωση κατανάλωσης και ρύπων
- -
- -
Στο Ingolstadt πιστεύουν πως το να δημιουργείς αυτοκίνητα με green τεχνολογία δεν αρκεί: Πρέπει να εξασφαλιστεί πως η τεχνολογία αυτή θα αξιοποιείται στο έπακρο. Και για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να εξεταστεί ολόκληρο το σύστημα οδικής κυκλοφορίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η Audi εξελίσσει το project Travolution που αφορά στην επικοινωνία ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τα φανάρια. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται ο χρόνος που το αυτοκίνητο βρίσκεται σταματημένο σε ένα φανάρι με αντίστοιχη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών ρύπων. Ήδη δημοσιογράφοι και ρυθμιστές της κυκλοφορίας δοκιμάζουν το Travolution στο Ingolstadt.
Σε συνεχή εξέλιξη από το 2006
Το project αυτό δεν είναι καινούργιο, υπάρχει ήδη από το 2006. Τα πρώτα αποτελέσματα δοκιμών είχαν δείξει από τότε δραματική μείωση του χρόνου αναμονής στα σήματα κυκλοφορίας που είχε σαν συνέπεια χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων κατά 17%. Σε ετήσια χρήση αυτό θα μεταφραζόταν σε 700.000 λίτρα καυσίμου. Το μυστικό αυτής της επιτυχίας κρύβεται στο κυκλοφοριακό σύστημα του Ingolstadt. Πρόκειται για ένα νέο υπολογιστικό αλγόριθμο που αναπτύχθηκε από την Audi σε συνεργασία με κολεγιακά τμήματα προηγμένης μηχανικής και άλλες επιχειρήσεις.
Η εξέλιξη στο project Travolution έχει να κάνει με την άμεση επικοινωνία των οχημάτων με τα συστήματα φαναριών, μέσω της χρήσης ασύρματων συνδέσεων LAN και UMTS. Δεκαπαπέντε οχήματα και 25 φανάρια στην πόλη του Δούναβη επιτρέπουν τώρα τη δοκιμή του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Το σύστημα κυκλοφορίας διαβιβάζει δεδομένα στο αυτοκίνητο, τα οποία υποβάλλονται σε επεξεργασία και εμφανίζονται σε γραφήματα στην οθόνη πληροφοριών του οδηγού. Τα γραφήματα ενημερώνουν τον οδηγό, για παράδειγμα, με τι ταχύτητα να κινηθεί έτσι ώστε το επόμενο φανάρι να αλλάξει σε πράσινο πριν το αυτοκίνητο φτάσει σε αυτό. Η ταχύτητα αυτή, η οποία συντελεί σε έναν ομαλό ρυθμό συνεχούς ροής της κυκλοφορίας, μπορεί στη συνέχεια να επιλεχθεί στο αυτόματο cruise control (ACC), αν και ο οδηγός μπορεί επίσης να αναθέσει την όλη διαδικασία στο σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου.
Εάν το αυτοκίνητο σταματήσει σε κόκκινο φανάρι, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό πόσο θα περιμένει μέχρι να ανάψει πράσινο. Αν πάλι το αυτοκίνητο πλησιάζει φανάρι που ετοιμάζεται να ανάψει κίτρινο ή κόκκινο, το σύστημα ενημερώνει σχετικά τον οδηγό με ένα οπτικό ή ακουστικό σήμα, είτε ακόμη και μια στηγμιαία διακοπή στη λειτουργία του κινητήρα.
Σημαντικά τα οφέλη του
Travolution
Ένα αυτοκίνητο που συνδέεται σε αυτό το σύστημα μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χάνει σε στάσεις κόκκινων φαναριών με ανάλογη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων, της τάξης του 0,02 lt. Το όφελος σε καύσιμο και ρύπους είναι ακόμη μεγαλύτερο αν συνυπολογιστεί η εξάλλειψη της φάσης της επιτάχυνσης στις εκκινήσεις των φαναριών. Οι δυνατότητες είναι τεράστιες: αν αυτή η νέα τεχνολογία εφαρμοζόταν σε όλη τη Γερμανία, οι εκπομπές ρύπων CO2 θα μειώνονταν κατά περίπου δύο εκατομμύρια τόνους ετησίως, τιμή που ισοδυναμεί με μείωση κατά περίπου 15% των εκπομπών CO2 στις πόλεις από τα μηχανοκίνητα οχήματα.
Μια άλλη δυνατότητα του Travolution είναι η online πληρωμή στους ανεφοδιασμούς καυσίμου ή σε χώρους στάθμευσης. Το ίδιο το αυτοκίνητο επικοινωνεί με τον σταθερό εξοπλισμό του πρατηρίου καυσίμων ή του γκαράζ. Όταν ο οδηγός επιβεβαιώνει την χρηματική επιβάρυνση μέσω του συστήματος πολυμέσων Multi Media Interface (MMI) του Audi του, αυτομάτως χρεώνεται ο τραπεζικός λογαριασμός ή η πιστωτική του κάρτα.
Το Travolution της Audi είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων που προσφέρει η δικτύωση των αυτοκινήτων με την κυκλοφοριακή υποδομή.