Ηλεκτροκινητήρες τροχού
Εφαρμογή στα ηλεκτροκίνητα του μέλλοντος
- -
- -
Στο Αννόβερο της Γερμανίας η ερευνητική τεχνολογική εταιρεία Fraunhofer παρουσίασε μια νέα μελέτη για την κίνηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων του μέλλοντος. Οι ερευνητές της γερμανικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, είναι ιδανικό πεδίο εφαρμογής ειδικής σχεδίασης ηλεκτρικών κινητήρων που εδράζονται απευθείας στον τροχό. Η τοποθέτηση του συστήματος κίνησης αυτόνομα σε κάθε τροχό προσφέρει επιπλέον ελευθερία στην σχεδίαση του αυτοκινήτου, αφού μένει ελεύθερος ο χώρος όπου παραδοσιακά στεγάζεται η κινητήρια μονάδα. Παράλληλα δεν απαιτείται η ύπαρξη συστήματος μετάδοσης και διαφορικού, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν φθορές και απώλειες ισχύος. Κάθε τροχός θα μπορεί να μελετηθεί μεμονωμένα, όσον αφορά την δυναμική του, ρυθμίζοντας κατάλληλα την οδική συμπεριφορά και την ενεργητική ασφάλεια.
Οι νέοι ηλεκτροκινητήρες τροχού έχουν εγκατασταθεί στο πειραματικό Frecc0, τεχνολογικό «εργαστήρι» της Fraunhofer με τον κωδικό Ε-Concept Car Typ 0. Το Frecc0 βασίζεται πάνω στο δυναμικό Artega GT. Από την επόμενη χρονιά μπορούν διάφοροι κατασκευαστές ηλεκτρομηχανικών μερών και προμηθευτές, να δοκιμάζουν λύσεις πάνω στο Frecc0.
Η Mitsubishi και VW μελετούν εδώ και καιρό επίσης την λύση των ηλεκτροκινητήρων τροχού, ενώ η Mazda έχει πατεντάρει την δική της εφαρμογή. Οι κινητήρες τροχού δεν είναι και πολύ πρόσφατη εφεύρεση. Το 1900, στο Παρίσι, ο Ferdinand Porsche είχε παρουσιάσει αυτήν την εφαρμογή στην πρώτη του Lohner-Porsche.