Volvo - Νέοι κινητήρες 1.6 Turbo

Δύο εκδόσεις με 150 και 180 ίππους

  • -
  • -

Η Volvo προχώρησε στο δικό της «downsizing» παρουσιάζοντας τους δύο νέους αναμενόμενους 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.6 λίτρων . Ο 1.6 GTDi Τ3 παράγει 150 ίππους και 240 Nm ροπής , με τον πιο ισχυρό T4 να φτάνει σε απόδοση τους 180 ίππους και τα επίσης 240 Nm ροπής (με στιγμιαίο overboost 270 Nm). Τα δύο νέα σύνολα, ικανοποιούν τις εκπομπές ρύπων Euro5 και θα εξοπλίσουν πρωταρχικός την γκάμα των νέων S60 και V60.

Με σκοπό την μέγιστη απόδοση συνδυασμένη με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων, οι δύο νέοι κινητήρες χρησιμοποιούν άμεσο ψεκασμό και ένα εξελιγμένο turbo. Τα μπεκ ψεκασμού του κάθε κυλίνδρου, βρίσκονται στο κέντρο, ακριβώς πάνω από το κάθε πιστόνι, διπλά στο μπουζί και καθένα από αυτά διαθέτει 6 οπές, για βελτιστοποιημένη διαστρωμάτωση του καυσίμου, ανάλογα με τις απαιτήσεις της καύσης. Επίσης, η θέση αυτή των μπεκ, βολεύει στην κρύα εκκίνηση του κινητήρα (ζεσταίνεται πιο γρήγορα ο καταλύτης), μειώνοντας σημαντικά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο και τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα βοηθά το turbo στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Για την ομαλότερη καμπύλη ροπής και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας τους, υπάρχει και μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής twin VVT (Variable Valve Timing).

Ο μικρότερος σε απόδοση Τ3 κινητήρας, θα συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων. Το ίδιο εξοπλίζει και τον πιο ισχυρό T4, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη επίσης 6 σχέσεων.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει κουμπί, που εμπλέκει το «οικολογικό» πρόγραμμα λειτουργίας DRIVe, το οποίο αποσκοπεί στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Στην αυτόματη έκδοση με την παραπάνω λειτουργία, το κιβώτιο απεμπλέκει την επιλεγμένη ταχύτητα, όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού και το αυτοκίνητο κινείται. Στην χειροκίνητη έκδοση, επί της ουσίας, ενεργοποιεί το σύστημα Start&Stop.

Σύμφωνα με την Volvo, θα υπάρξουν αργότερα και εκδόσεις με καύσιμο αιθανόλη (Ε85) των δύο κινητήρων.

 

Στην ελληνική αγορά το S60 με τον 1.6 GTDi (Τ3) των 150 ίππων θα κοστίζει από 26.900€ για την βασική έκδοση Kinetic, με τις πιο καλά εξοπλισμένες Momentum και Summum, να κοστολογούνται 29.500€ και 32.000€ αντίστοιχα. Η έκδοση των 180 ίππων T4, θα ξεκινά από τα 28.400€ για το βασικό Kinetic και θα φθάνει τα 33.550€ για το πλούσιο Summum, με την ενδιάμεση έκδοση Momentum να τιμολογείται στα 31.000€.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...