Νέα Toyota Corolla

Από τη πρώτη μέρα της παρουσίασής της το 1966 έχουν κυκλοφορήσει 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα με το όνομα αυτό. Σήμερα κατασκευάζεται σε 16 διαφορετικά εργοστάσια και διατίθεται σε 150 χώρες. Αν αυτό δεν είναι ένα «παγκόσμιο αυτοκίνητο» τότε ποιό είναι;

  • -
  • -
με μια ματιά
Η νέα γενιά ακολουθεί πιστά την παράδοση της Corolla: έμφαση στην ποιότητα και στην ουσία.

Από τον Tatsuo Hasegawa που σχεδίασε τη πρώτη Corolla, μέχρι τον Shinichi Yasui, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη της τελευταίας, η φιλοσοφία του αυτοκινήτου ουσιαστικά έχει παραμείνει η ίδια. Φυσικά έχει αλλάξει και έχει ακολουθήσει τους κατά καιρούς νέους κανόνες, αλλά στο βάθος της ψυχής της η βασική ιδέα της Corolla δεν έχει αλλοιωθεί. Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο που το όνομα Corolla σήμερα είναι από τα πιο δυνατά «brand names» της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας 1.4 D-4D
ξυνά
  • Πληροφορία συστήματος διεύθυνσης

Μάλιστα δεν θα πέφταμε πολύ έξω αν υποστηρίζαμε ότι η «ιδέα Corolla» αποτελεί και τη βάση της σκέψης, αλλά και της επιτυχίας της ίδιας της Toyota. Και αυτό γιατί η Corolla αποτελεί στην ουσία της το προταρχικό μεταφορικό μέσο και αντιπροσωπεύει όλα όσα ζητά κανείς από αυτό. Είναι το «πλήρες αυτοκίνητο» που καλύπτει τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού, όποιες βέβαια κατά καιρούς, όπως είπαμε, είναι αυτές. Και η Corolla ήταν πάντα αυτό. Μπορεί ποτέ να μην υπήρξε το όχημα που συνεπείρε τη καρδιά σου, όμως η λογική της δύναμη ήταν τέτοια που σε ανάγκαζε να την αποδεχτείς και να την ψηφίσεις (και να την αγοράσεις) σαν ένα από τα αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη συμβολή στην αυτοκίνηση.

Ήταν τόσες πολλές οι επενδεδυμένες αξίες της που σε ανάγκαζαν να την αποδεχτείς. Ποιες ήταν αυτές; Πρώτα από όλα η ποιότητά της, η βαθιά ποιότητα θα λέγαμε, που η Toyota  πρώτη πρόσφερε σε αυτή τη κατηγορία. Και μετά ήταν ο χαρακτήρας της. Μπορεί ποτέ να μην ήταν έντονος, όμως είχε το χάρισμα να προσαρμόζεται σε όλες τις ανάγκες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη και γιατί όχι σε όλες τις κουλτούρες. 

Και η ενδέκατη γενιά που οδηγήσαμε ήταν ακριβώς αυτό, το αυτοκίντο που περιμέναμε! Μόνο που αυτή τη φορά η Toyota πρόσθεσε και λίγο από αλάτι.

 

Σχεδίαση

Η Toyota πρόσθεσε το αλάτι της σχεδίασης και η νέα Corolla είναι σίγουρο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητη. Ακολουθεί τη λογική του Auris, αλλά τώρα υπάρχουν σημαντικές μεταλλάξεις. Ειδικά η μάσκα εμπρός με τα ενσωματωμένα φώτα, καθώς και η μεταλλική συνέχεια που ενώνει τα πίσω φωτιστικά δίνουν αυτό το κάτι διαφορετικό.

Οι αδρές και πιο επιθετικές γραμμές και εδώ δημιουργούν μια πιο δυναμική εικόνα (από ότι μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα η Corolla) και το μεγαλύτερο κατά 10 cm μεταξόνιο φροντίζει για τα πόδια των πίσω. Παρά την αύξηση αυτή πάντως, το συνολικό μήκος έχει παραμείνει στα 4,620 m με τη σχεδίαση να είναι πάντα τριών όγκων, αν και ο τρίτος όγκος των αποσκευών έχει αισθητικά μειωθεί. Επίσης, ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί από το Cd 0,29 στο 0,27 και αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στη πολύ δουλειά που έχει γίνει όχι μόνο πάνω από το αυτοκίνητο, αλλά και κάτω από αυτό, με νέες ποδιές.

Εσωτερικά, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί από τα 2,6 m στα 2,7 και τα εμπρός καθίσματα έχουν μεγαλύτερους οδηγούς διαδρομής. Οι εσωτερικοί χώροι πλέον είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και το ίδιο θα πρέπει να πούμε και για αυτόν των αποσκευών, που τώρα φτάνει τα 452 λίτρα.  Όσο για τη σχεδίαση, ακολουθεί και πάλι το Auris και αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Τα υλικά είναι ποιοτικά, η ηχομόνωση καλή και θα τολμούσαμε να τονίσουμε το γεγονός ότι σχεδιαστικά είναι διαφορετικό, έχει τη δική του αισθητική και δείχνει μοντέρνο δένοντας έτσι με το εξωτερικό του. Να τονίσουμε τέλος αυτό που όλοι ξέρουμε, ότι το αυτοκίνητο είναι ποιοτικό, τα υλικά κατασκευής πολύ καλά για την κατηγορία του και εξαιρετικά συναρμολογημένο, χωρίς τίποτα να τρίζει.

 

Κινητήρες

Πως αλλάζουν οι εποχές! Εκεί που πριν μερικά χρόνια ούτε που μας ενδιέφεραν ο κινητήρες πετρελαίου, τώρα αποτελούν την πρώτη μας επιλογή για τη δοκιμή μας. Και όσο πιο πολύ τους οδηγούμε τόσο πιο πολύ μας αρέσουν, ειδικά αυτός εδώ ο D-4D turbodiesel των 1,4 λίτρων, που είναι ένας από τους καλύτερους που έχουμε οδηγήσει. Ακολουθούμενος από ένα καλό εξάρι κιβώτιο προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός σε δύναμη και ανταπόκριση, με δώρο την οικονομία. Ούτε που πιστεύεις ότι ο κινητήρας αυτός είναι υπερσυμπιεζόμενος. Τραβά θετικά σε όλες τις στροφές, χωρίς κενά στην απόδοση και οι 90 ίπποι του, αν και ονομαστικά ακούγονται λίγοι, στην πραγματικότητα αποδεικνύονται υπέραρκετοί, χάρη στα 205 Nm ροπής που εμφανίζονται στις μόλις 1.800 rpm.

Εάν πάλι η βενζίνη έιναι το παιχνίδι σας, πάντα υπάρχει ο γνωστός 1.33, πάντα VVT-I με 99 ίππους και 128 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ. Στη κορυφή τέλος και πιο δυνατός ο 1,6 λίτρων VVT-I με 122 ίππους και ροπή 154 Nm. στις 5.200 rpm. Φυσικά και οι βενζινοκινητήρες ακολουθούνται από μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει και η προσθήκη αυτόματου κιβωτίου συνεχούς εμπλοκής με μεταλλικό ιμάντα (CVT), το οποίο διαθέτει είτε επιλογή συνεχούς αλλαγής των σχέσεων, είτε μηχανισμό επτά οριοθετηγμένων επιλογών. Αυτό για τις εκδόσεις βενζίνης, γιατί για τον πετρελαιοκινητήρα D-4D προσφέρεται κλασικό αυτόματο κιβώτιο.

 

Στο τιμόνι

Υπάρχουν εξελίξεις που δεν φαίνονται, όπως η μείωση του βάρους της καρότσας κατά 5,7 κιλά, χωρίς να μειωθεί η στρεπτική ακαμψία. Αλλά υπάρχουν και άλλα που φαίνονται, όπως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι το οποίο τώρα είναι 8% γρηγορότερο σε ανταπόκριση. Σε ότι πάντως έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, η Toyota ακολούθησε τον συνηθισμένο δρόμο των  MacPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα. Μια διάταξη που προσφέρει ήπια οδικά χαρακτηριστικά (ειδικά όταν συνδυάζεται με μια άκαμπτη καρότσα) και πολλούς εσωτερικούς χώρους.

Η Toyota οδικά κράτησε το αυτοκίνητο στα όρια της αποστολής του, αλλά έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα κύλησης και γενικά στους θορύβους. Και αυτή είναι η πρώτη εικόνα που σου δίνει το αυτοκίνητο: αυτή της ποιότητας. Οι αναρτήσεις είναι αρχικά σφιχτές, αλλά οι διαδρομές είναι ικανοποιητικές και τα αμορτισέρ δεν βρίσκονται εκεί για χάρη γούστου, κάνουν δουλειά. Όμως με διαφορά την καλύτερη εντύπωση μας άφησε το σφιχτό τιμόνι, αν και απουσιάζει η απόλυτη πληροφορία. Είναι όμως πολύ καλύτερο από άλλες ιαπωνικές προσπάθειες και αυτό βοηθά πολύ στην εικόνα που σου δίνει, ότι τελικά είσαι οδηγός και όχι απλά χειριστής. Το αυτοκίνητο πιεζόμενο ανοίγει την τροχιά του αρχικά, αλλά ποτέ δεν καταλήγει σε εντυπωσιακές γωνίες, απλά θέλει μια πιο αργή έισοδο, για να έχει καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Όμως αυτά πολύ μικρή σημασία μπορεί να παίξουν μπροστά στην πολύ καλή ποιοτική εικόνα που προσφέρει η Corolla και τη στιβαρή της αίσθηση. Και αυτό είναι τελικά που μετράει, η «ιδέα Corolla» που ζει και εδώ!

συμπέρασμα
Στα 15.000 ευρώ και με ρύπους CO2 κάτω από το όριο των εκατό χιλιογραμμόμετρων (με όλα τα φορολογικά και κυκλοφορικά υπέρ που δίνει ο αριθμός αυτός), η Corolla είναι μια πρόταση που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας στις τέσσερις πόρτες! Άλλωστε είπαμε, η Corolla είναι ιδέα!
VIDEOS

Toyota Corolla Sedan 2013

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...