Πρώτη οδήγηση Mercedes-Benz GLA
Βασισμένη στην Α-Class, η νέα GLA προσφέρει περισσότερους χώρους, ποιότητα premium και χωμάτινες υποσχέσεις, σε μια κατηγορία όπου η άσφαλτος είναι το πρώτο πιάτο στο μενού.
- -
- -
με μια ματιά
Το πέμπτο μέλος στη γκάμα των SUV της Mercedes-Benz ξεκινά από τα 1,6 λίτρα και συνδυάζεται με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες: τετρακίνηση 4MATIC, κιβώτιο 7G-DTC και πλήθος ηλεκτρονικά καλούδια για την ενεργητική ασφάλεια
Το πέμπτο μέλος στη γκάμα των αυτοκινήτων εκτός δρόμου της Mercedes-Benz είναι πραγματικότητα. Χωρίς παρουσία στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV οι ανταγωνιστές της έκαναν πάρτι. Το μικρότερο SUV στην φαμίλια ήταν η ακριβότερη και σαφώς μεγαλύτερη GLK με δίλιτρο κινητήρα. Με την ανανέωση εκ βάθρων της A-Class, μπήκαν οι βάσεις για την ορθολογική προσθήκη διαφορετικών εκδοχών αμαξώματος, έτσι μετά τη CLA, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την GLA.
Σωστό μέγεθος
Η GLA καλείται να σπάσει το γερμανικό κατεστημένο των μικρομεσαίων premium SUV που ξεκίνησε η BMW με την X1 το 2009 και συμπλήρωσε το Q3 της Audi δύο χρόνια αργότερα. Η Mercedes έρχεται να καλύψει το κενό αυτό, φέρνοντας ένα μοντέλο στα μέτρα και τις διαστάσεις της κατηγορίας και κυρίως με κινητήρα που να ξεκινά από τα 1.600 κ.εκ. Δεν πρόκειται για καθαρόαιμο SUV, αλλά για ένα παράγωγο της A-Class, καθώς βασίζεται στο ίδιο πάτωμα και παραπέμπει σε υπερυψωμένο hatchback. Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς ψηλότερη, αλλά η αίσθηση και η περιφερειακή ορατότητα είναι παρόμοια με αυτή ενός πεντάπορτου κι όχι ενός «τζιποειδούς».
Εμφανισιακά οι ομοιότητες στο εσωτερικό κι εξωτερικό είναι πολλές τόσο με την A-Class όσο και με την CLA. Ξεχωρίζουν τα δύο έντονα τονισμένα νεύρα στο καπό και οι σκουρόχρωμες ποδιές εμπρός, πίσω και στα μαρσπιέ, που υποστηρίζουν τις εκτός δρόμου ανησυχίες όσων τολμηρών θελήσουν να διαπιστώσουν τα όρια της GLA.
Η καμπίνα είναι μία σχεδιαστική μίξη μεταξύ της A-Class και της CLA, αλλά με αναβαθμισμένα υλικά κατασκευής και ποιοτικότερη συναρμογή. Στην κονσόλα δεσπόζει η «ταμπλετοειδής» οθόνη, όπου μεταξύ άλλων προβάλλονται χρήσιμες πληροφορίες για τις χωμάτινες εξορμήσεις, όπως γωνίες κίνησης, πυξίδα κλπ. Στο πίσω κάθισμα οι διαστάσεις δεν διαφέρουν από αυτές των οικογενειακών hatchback κι ο χώρος για τα πόδια επαρκεί για όσους το ανάστημα δεν υπερβαίνει τα 1,80μ. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 481 λίτρα με όρθια την πλάτη του ανακλινόμενου (60/40) πίσω καθίσματος και 1235 λίτρα εφόσον πέσει.
Δύο βενζίνης και δύο diesel
Ο βασικός βενζινοκινητήρας της GLA 200 έχει κυβισμό 1.595 κ.εκ. αποδίδει 156 ίππους, 250 Nm ροπή, εξασφαλίζοντας 0-100km/h σε 8,9’’ και μικτή κατανάλωση 5,9lt/100km. Ο δίλιτρος της GLA 250 αποδίδει 211 ίππους και είναι ο πιο γρήγορος -εξαιρουμένης της 45AMG, της γκάμας με 0-100km/h σε 7,1’’. Στους diesel, προσφέρονται δύο εκδοχές απόδοσης για το ίδιο μπλοκ των 2.143κ.εκ. με 136 και 170 ίππους αντίστοιχα. Η τετρακίνηση 4Matic προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις με εξαίρεση την GLA 200 που είναι αποκλειστικά δικίνητη.
Καθοδόν για την Granada της Ανδαλουσίας από το αεροδρόμιο της Malaga, η GLA δίνει διαφορετικά διαπιστευτήρια απ’ ότι αναμένει κανείς έχοντας κατά νου τη σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων της A-Class. Προσανατολισμένη στην άνεση, οι μηχανικοί της Mercedes επέλεξαν πιο μαλακές ρυθμίσεις για ηπιότερη κύλιση κάτι που στο Ισπανικό ασφάλτινο τερέν φαίνεται ιδανική επιλογή. Οδηγώντας τόσο την τετρακίνητη GLA 250 όσο και την δικίνητη 200 CDI, το αμάξωμα δεν παίρνει έντονες κλίσεις και δεν κουράζει στο στροφιλίκι, παρά την αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά πέντε εκατοστά σε σχέση με την A-Class. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση για ηλεκτρικά υποβοηθούμενο και αρκετή ακρίβεια τόσο στις εναλλαγές πορείας όσο και στην πληροφόρηση για την γωνία των τροχών.
Το μενού οδήγησης περιελάμβανε χωμάτινη εξόρμηση, στην οποία εκπλήσσουν ευχάριστα οι δυνατότητες κίνησης της GLA. Επιλέγοντας το off road mode η ανάρτηση ψηλώνει και αυξάνεται η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 30mm. Οι κίνδυνοι τραυματισμού της «κοιλιάς» από φυτεμένες πέτρες και σκαλοπάτια μειώνονται αρκετά, αρκεί να μην ξεχάσει ο ενθουσιώδης ότι κινείται με SUV κι όχι σκληροτράχηλο 4x4. Τα ελαστικά έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό και η αναζήτηση πρόσφυσης στη λάσπη θα αποβεί άκαρπη.
Αναλυτικά οι τιμές, ο εξοπλισμός και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της GLA.
Τετρακίνηση 4MATIC
Η νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC που χρησιμοποιείται τόσο από την 45 AMG όσο και στις υπόλοιπες GLA (με εξαίρεση τη βασική GLA 200) φροντίζει για τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης όταν οι συνθήκες είναι ολισθηρές. Στο 4MATIC γίνεται συνεχής έλεγχος της κατανομής της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα με τη βοήθεια ενός πολύδισκου συμπλέκτη ο οποίος είναι τοποθετημένος μετά τον κεντρικό άξονα και πριν το πίσω διαφορικό. Υπό κανονικές συνθήκες και για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, ο συμπλέκτης είναι εντελώς ανοιχτός και η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Μόλις υπάρξει διαφορά στο ρυθμό περιστροφής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, κλείνει ο συμπλέκτης και εμπλέκονται στη μετάδοση οι πίσω τροχοί. Η άμεση απόκριση οφείλεται στην επιλογή η αντλία λαδιού να είναι ενσωματωμένη στον πίσω άξονα, ώστε σε κλάσμα του δευτερολέπτου να δημιουργείται η απαραίτητη πίεση για να λειτουργήσει ο συμπλέκτης. Τo 4MATIC σε συνδυασμό με το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που ενεργοποιεί κατάλληλα τα φρένα, φροντίζει να διατηρεί χαμηλή την ταχύτητα κατάβασης σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες όπως στο χώμα ή στο χιόνι ώστε υπάρχει κύλιση των τροχών κι όχι μπλοκάρισμα και απώλεια του ελέγχου.