Πρώτη οδήγηση: Ford Focus ST 2015
Η ανανέωση στο Focus ωφελεί και το ST που εκτός από την χειμαρρώδη 2λιτρη EcoBoost με 250 ίππους αποκτά και αντίστοιχη έκδοση turbodiesel με 185 άλογα και θηριώδη ροπή!
- -
- -
με μια ματιά
Ανανεωμένη έκδοση ST σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και σε δυο αμαξώματα, hatchback και wagon για να αγκαλιάσει όλα τα σπορ γούστα των ενδιαφερόμενων της γρήγορης κλάσης.
γλυκά
- Δυναμισμός
- Σπορ αίσθηση και αισθητική
- Οδική συμπεριφορά
- Αμεσότητα
- Τιμόνι
- Επιδόσεις
- Ήχος
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Εκδόσεις hatchback και wagon
- Τώρα και σε diesel
ξυνά
- Κύκλος στροφής (12 m)
Στην Ισπανία και συγκεκριμένα στα πέριξ της Βαρκελώνης, η Ford
πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη οδηγική γνωριμία με την
γρηγορότερη (μέχρι στιγμής) εκδοχή του ανανεωμένου Focus. Η αιχμή τους δόρατος στην γκάμα
φυσικά βρίσκεται στο παραπέντε, παραδοσιακά φέρει τα λογότυπα RS και αναλαμβάνει την σκληροπυρηνική,
σχεδόν racing άποψη στην κορυφή των hatchback, όμως o ρεαλιστικός
σπορ ρόλος από το 2002 που πρωτοεμφανίστηκε φέρει τα λογότυπα ST. Η
Sport Technologies φρόντισε το νεότερο Focus και η είδηση για το ST
δεν είναι μόνο ο 2λιτρος EcoBoost, αλλά και ο αντίστοιχος
turbodiesel TDCi.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ FORD
FOCUS ST
ΞεχωριSTό
Η νέα κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο ST στα αριστερά της, τα
μακρόστενα φώτα καθαρού κρυστάλλου και οι σχεδιαστικές
μικρολεπτομέρειες που τονίζουν τον δυναμισμό του γρήγορου Ford,
όπως τα νεύρα στο καπό και οι νέας αισθητικής προβολείς ομίχλης,
είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο Focus ST. Φυσικά διατηρεί την
πτέρυγα, το διακριτικό body kit και την κεντρικά τοποθετημένη
σιαμαία τραπεζοειδή απόληξη εξατμίσεων, ενώ οι 18’’ τροχοί της
βασικής έκδοσης μπορούν προαιρετικά να γεμίσουν τους θόλους με
αντίστοιχους 19’’. Κάτι που δεν εξυπηρετεί μόνο πάτημα και μόστρα,
αλλά δίνει αέρα στα εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα να αλλάξουν
διαστάσεις και από τα 320 mm να ανέβουν στα 335 mm.
Στα ενδότερα, τα μπάκετ της Recaro και τα τρία μικρά αναλογικά
όργανα (θερμοκρασία και πίεση λαδιού, πίεση turbo) στην κορυφή της
κονσόλας χαράζουν την διαχωριστική γραμμή από τα απλά Focus. Στο
σαλόνι επικρατεί μια sport premium αίσθηση με τον γενικότερο
σχεδιασμό να παντρεύει την τόλμη με νέες τεχνολογίες που συναντά
κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Το σχετικά γνώριμο
σκηνικό συμπληρώνουν οι λεπτομέρειες αλουμινίου, η διαφορετική και
λειτουργικότερη κονσόλα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών που
βελτιώνει την εργονομία και προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις
λειτουργίες του SYNC II (τη δεύτερη γενιά του συστήματος
πολυμέσων της Ford). Η ποιοτική αναβάθμιση, έχει φέρει και
σχεδιαστικές μικροαλλαγές που διαπιστώνεις με την δεύτερη ματιά,
όπως το τριάκτινο τιμόνι, το χειρόφρενο, λειτουργικότεροι χώροι για
μικροαντικείμενα και διακόπτες με περισσότερη σχεδιαστική έμπνευση.
Φυσικά οι χώροι παραμένουν Focus με μικρές υποχωρήσεις για τα
ογκωδέστερα Recaro, ενώ η πρακτικότητα της στέισον έκδοσης είναι
αδιαπραγμάτευτη. Φυσικά στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι συνήθεις
ανέσεις αλλά και τα σύγχρονα εργαλεία της εποχής, όπως το Start &
Stop, η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, Bluetooth, τo σύστημα SYNC ΙΙ με
Voice Control, φώτα LED και ένα πλήρες τεχνολογικό ρεπερτόριο από
το σύγχρονο καλάθι της Ford. Στάνταρ επίσης - μέσω του
αναβαθμισμένου ESP - είναι και το εξελιγμένο και επανασεταρισμένο
ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control που ουσιαστικά
περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Και φυσικά το
σύστημα σύνθεσης ήχου, το αντηχείο Sound Symposer το οποίο
ουσιαστικά ενισχύει τον ήχο του κινητήρα προς την καμπίνα ώστε να
δημιουργεί σπορ ακουστική.
STιβαρό και απολαυSTικό…
Κάποτε μπροσθιοκίνητο με 250 ίππους ήταν υπερβολή! Σπάνια
μπορούσες να βυθίζεις με τόλμη το γκάζι χωρίς να σημαδεύεις τα
πεζοδρόμια στην έξοδο και η ευθεία ήταν η λύτρωση. Σήμερα που τα
μικρομεσαία hatchback έχουν απογειώσει τις συνολικές προδιαγραφές
τους, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας ακόμα και αν καταλήγουν
ένα τσούρμο άλογα στους κατευθυντήριους τροχούς. Αν και ξεπερνά τα
1.600 κιλά σε βάρος με οδηγό - συνοδηγό και γεμάτο ρεζερβουάρ, το
νέο ST μεταφέρεται αέρινα και εύστοχα εκεί που σημαδεύει ο οδηγός,
η ηχητική μελωδία ενισχύεται από το αντηχείο και η διάθεση
ανεβαίνει κατακόρυφα. Τιμόνι, ανάρτηση, φρένα και πλαίσιο
συμπεριφέρονται ορχηστρικά και το ST δεν σπαταλά μέτρα και
δευτερόλεπτα στην διαδρομή. Το πάτημα παραμένει Focus εμφανώς
εστιασμένο σε σπορ φιλοσοφία, διατηρώντας την επικοινωνιακή σχέση
με τον οδηγό και την αίσθηση ευκολίας και ασφάλειας. Οι πληροφορίες
από το γρήγορο και εμφανώς βελτιωμένο τιμόνι φτάνουν γεμάτες στα
χέρια και η απουσία κλίσεων από το αμάξωμα δίνει στο ST ατόφια
αίσθηση για να ορμήξεις στις διαδοχικές γρήγορες στροφές, όσο
απαιτητικές και αν είναι.
Με τον 2λιτρο EcoBoost των 250 ίππων και 360 Nm ροπής απολαμβάνεις
κορυφαίες επιδόσεις που στέλνουν την τελική ταχύτητα στα 248 km/h
την στιγμή που επιταχύνει σε 6,5’’ τα 0-100 km/h. Η ποιοτικά σπορ
συμπεριφορά, τα εύστοχα και αναίσθητα στην βαναυσότητα φρένα και η
ευχάριστα επικοινωνιακή ουρά, το τοποθετούν στην κορυφή των
προτιμήσεων αν πραγματικά σε απασχολεί η σπορ οδήγηση. Ενώ όμως
διαπρέπει οδηγικά, το ST αφήνει στο οσονούπω σκληροπυρηνικό νέο RS
να πάρει τα μυαλά και τον τίτλο του Γολιάθ της σπορ κατηγορίας.
Παραμένει γρήγορο και κοφτερό αλλά δεν συμβιβάζει την ποιοτική του
κύλιση και τις σύγχρονες ανέσεις.
Εντυπωσιακό όμως είναι και το πετρελαιοκίνητο ST, που μπορεί να μην
συναγωνίζεται σε επιδόσεις (0-100 σε 8,1’’ και 217 km/h τελική
ταχύτητα) τον EcoBoost, όμως διατηρεί ζωηρότατη την σχέση του με
την σπορ φιλοσοφία. Αν και 23% αποδοτικότερος σε σχέση με τον
αντίστοιχο 2λιτρο turbodiesel στην γκάμα Focus, οι 185 ίπποι
περνούν σε δεύτερο πλάνο μπροστά στον πρωταγωνιστή που δεν είναι
άλλος από τα 400 Nm ροπής, ενώ το μακρύτερο 6άρι κιβώτιο επιτρέπει
καλύτερη εκμετάλλευση και εντυπωσιακές ρεπρίζ. Εξαιρετικά
ζυγισμένο, διατηρεί το βάρος κοντά σε αυτό της βενζινοκίνητης
έκδοσης και η ανάρτηση παραμένει σφιχτή για να παραμείνει
απολαυστικό. Ομοιογένεια, επικοινωνία και οδηγική απόλαυση
ταυτόχρονα με ποιοτική κύλιση και ισορροπία άνεσης. H
αδιαπραγμάτευτα επικοινωνιακή συμπεριφορά αποτελεί κάστρο το οποίο
δεν πέφτει! Στην πράξη το 2λιτρο TDCi βάζει τον οδηγό στο παιχνίδι
της οδήγησης προσφέροντάς του χωρίς συμβιβασμούς όλα όσα πραγματικά
χρειάζεται. Αν εξαιρέσεις τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων το
πετρελαιοκίνητο ST θα σε γοητεύσει κυριολεκτικά. Στα υπέρ φυσικά η
ανώτερη αυτονομία και η κατανάλωση καθώς και συνολικά τα μικρότερα
πάγια έξοδα σε σχέση με τον πιο διψασμένο αδερφό. Κερασάκι, μέσω
του Sound Symposer, η προσομοίωση μπάσου πεντακύλινδρου ήχου που
φτάνει στην καμπίνα στην θέση του πετρελαιοκίνητου κροταλίσματος
στο βύθισμα του γκαζιού!
Αυθεντικό ακόμα και στην turbodiesel έκδοση, το ST προσφέρει
αδιαμφισβήτητη συνέπεια οδηγικής απόλαυσης συγκροτημένη σε ένα
σύγχρονο και ελκυστικό πακέτο. Βενζίνη ή diesel, hatchback ή wagon,
το ST είναι αδιαπραγμάτευτα εστιασμένο στην οδήγηση.
συμπέρασμα
Η φρεσκαρισμένη εμφάνιση στα πρότυπα του ανανεωμένου μικρομεσαίου της Ford, η διπλή εκπροσώπηση ως mainstream hatchback αλλά και πρακτικό wagon και η προσθήκη ενός ακόμα κινητήρα με καύσιμο το diesel, είναι το συνοπτικό ρεζουμέ της σύγχρονης επανεμφάνισης του Focus με τα σήματα της Sport Technologies. Εμβαθύνοντας και μετά την οδηγική εμπειρία με την οικογένεια ST επικροτείς τις βελτιώσεις στο πάτημα και στην επικοινωνία, το αστραπιαίο τιμόνι και την σπορ συμπεριφορά που ισορροπεί με το πολιτισμένο αθλητικό στιλ. Αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο ακόμα και στην turbodiesel έκδοση, καρφιτσώνει δικαιωματικά στο πέτο τα αρχικά της Sport Technologies, με το πετρελαιοκίνητο κροτάλισμα να απουσιάζει παντελώς χάρις το Sound Symposer. Στην Ελλάδα τα ST αναμένονται προς τα τέλη Απριλίου, αρχές Μαΐου με ανταγωνιστικές τιμές που δεν έχουν φυσικά ανακοινωθεί ακόμα.