ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέα BMW X1 2016

Μια καλύτερη ιδέα

  • -
  • -

Μπορεί να ξεκινήσαμε προκατειλημμένοι, αλλά τελικά οι σχεδιαστές από την Βαυαρία είχαν μια καλύτερη ιδέα. Όχι μόνο μας έπεισαν, αλλά απέδειξαν ότι κανείς ποτέ δεν πρέπει να έχει ιδεοληψίες. Θα σας πούμε την αμαρτία μας: γλιστρήσαμε στο κάθισμα της ολοκαίνουργιας BMW X1 προκατειλημμένοι. Αν και προσπαθούμε πάντα να αφήνουμε τα πάθη μας και τις τετράγωνες απόψεις μας στο μαξιλάρι (για τον προφανή λόγο ότι αυτό κάνει κακό στη δουλειά μας), αλλά άνθρωποι είμαστε, όπως και να το κάνουμε! Έτσι, ανοίξαμε τη πόρτα και μπήκαμε με κριτική διάθεση στη νέα Χ1. Και ο λόγος δεν ήταν άλλος από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο πλέον είχε την κίνηση εμπρός! Κάτι που η πουλημένη στο διάβολο ψυχή μας δεν μπορούσε να αντέξει! Μια τέτοια απόρριψη των ιερών και των οσίων δεν μπορούσαμε να την αντέξουμε. Όμως όταν εγκαταλείψαμε το κάθισμα μετά από 340 χιλιόμετρα σε όμορφες αυστριακές διαδρομές (σαράντα περισσότερα από το κανονικό γιατί χαθήκαμε), οι μηχανικοί της BMW μας είχαν πείσει ότι είχαμε άδικο. Και αυτό γιατί τελικά είχαμε ένα αυτοκίνητο που μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων. Ήταν πολύ καλύτερο (γενικά) από το προηγούμενο και κερασάκι στη τούρτα ήταν ότι η όλη «Μπεμβεδίλα» των Βαυαρών κάθε άλλο παρά είχε χαθεί! Ηττηθήκαμε, ή τουλάχιστον ηττήθηκαν τα στερεότυπα.

 

Νέα συμπεριφορά

Και από αυτό θα ξεκινήσουμε, όσο και αν μπορεί να φανεί περίεργο για ένα τόσο οικογενειακό αυτοκίνητο. Και ξεκινάμε από τη συμπεριφορά του γιατί αυτή ήταν που μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Μονοκόμματη αίσθηση, ποιοτική σφιχτή καρότσα και δυναμικές αναρτήσεις, όπως τις θέλουμε, δηλαδή προς το σκληρό, χωρίς όμως να γίνονται κουραστικές. Το Χ1 δεν γέρνει, δεν «χάνεται» στην είσοδο των στροφών και το σημαντικότερο, δεν υποστρέφει, προσφέροντας σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά. Σε αυτό βοηθά πολύ και το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, το οποίο μετατρέπει μια οικογενειακή πρόταση σε ένα πολύ ενδιαφέρον όχημα, που όχι μόνο καλύπτει τις ανάγκες μιας μεσαίας οικογένειας, αλλά είναι και ένα ευχάριστο μεταφορικό μέσο με τα κριτήρια μάλιστα που έχει θέσει η Bavarian Motor για τα αυτοκίνητά της.

 

Νέα διάσταση

Δεν είναι μόνο που ο κινητήρας βρίσκεται πλέον εγκάρσια εμπρός (περισσότερος χώρος χωρίς τούνελ), είναι που μεγάλωσαν και οι διαστάσεις. Το ύψος και το πλάτος δηλαδή γιατί αντίθετα, η αλλαγή διάταξης του κινητήρα αφαίρεσε 15 mm από το μήκος. Έτσι, ο οδηγός κάθεται ψηλότερα και τα πόδια των πίσω απέκτησαν 36 mm περισσότερο χώρο, ενώ εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του χώρου αποσκευών που πλέον φτάνει 505 λίτρα (1.550 λίτρα με τη πλάτη του πίσω καθίσματος επίπεδη). Επίσης, τώρα πλέον η πίσω ανοίγει με αισθητήρα (δεν έχετε παρά απλώσετε το πόδι σας κάτω από τον προφυλακτήρα) και η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει με μοχλό μέσα από τον χώρο αποσκευών. (Πως δεν το είχαν σκεφτεί μέχρι τώρα;) ενώ τέλος οριζοντιώνεται και η πλάτη του εμπρός καθίσματος ώστε να χωρούν πραγματικά μακριά αντικείμενα.

Σε αυτά θα πρέπει κάποιος να προσθέσει και την ποιότητα του αυτοκινήτου γενικά και όχι μόνο τα υλικά, η οποία ως συνήθως για αυτοκίνητα με σήμα τη μπλε-άσπρη προπέλα ξεπερνά την επιφάνεια και προχωρά πολύ βαθύτερα.

 

Νέα εικόνα

Η σχεδίαση και αυτή ξεφεύγει από τη μέχρι τώρα εικόνα της «σειράς Χ» και ακολουθεί πιο μοντέρνες γραμμές ειδικά πίσω, όπου οι καμπύλες είναι σίγουρα πιο sexy, αλλά πάλι σίγουρα λιγότερο macho! Εμπρός όμως δεν θα μπορούσαν παρά να υπάρξουν τα δυο νεφρά, πιο μεγεθυμένα και έντονα από κάθε άλλη φορά. Ίσως περισσότερο από όσο θα τα θέλαμε, αλλά αυτό από την πλευρά της BMW, φανερώνει την επιθυμία της το αυτοκίνητο να μην μπορεί να το μπερδέψει κανείς με οτιδήποτε άλλο. Καλό αυτό, αλλά πάλι δείχνει μια αγωνία την οποία δεν πρέπει να έχει η BMW.

Η BMW χρειάζονταν νέα εικόνα για να ξεφύγει από την πρώτη Χ1 με τον μεγάλο χώρο κινητήρα και μικρή καμπίνα που τόνιζε υπέρμετρα τη διάταξη του μοτέρ εμπρός και της κίνησης πίσω. Αντίθετα τώρα το αυτοκίνητο δείχνει να μην ντρέπεται για την αλλαγή του προσανατολισμού και προσπαθεί να σε παγιδεύσει αισθητικά με την επιθετική σχεδίασή του, ενώ θα πρέπει να πέρασε ατέλειωτες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, γιατί το Cd 0,28 είναι ένα νούμερο που θα ζήλευαν πολλοί.

Αντίθετα εσωτερικά η σχεδίαση είναι καθαρά Βαυαρία, πολύ πιο ήρεμη και πολύ πιο απλή. Επικρατεί ο γνωστός ορθολογισμός και μια στιβαρότητα που έχει κάνει πολλούς να αγαπήσουν τα εσωτερικά των γερμανικών αυτοκινήτων.

 

Νέα ώθηση

Όσο για τους κινητήρες που οδηγήσαμε μπορεί πλέον κανείς να τους περιγράψει ως σχεδόν ανεπίκαιρους για την ελληνική αγορά και λέμε σχεδόν γιατί τα δύο λίτρα αποτελούν τη κορυφή των δυνατοτήτων της αγοράς. Πάντως οι δύο υπερσυμπιεζόμενοι κινητήρες βενζίνης (xDrive25i) και πετρελαίου (xDrive25d) των δύο λίτρων που δοκιμάσαμε με 230 και 231 ίππους αντίστοιχα κινούσαν τα 1.575 κιλά με ευκολία και οικονομία, αφού για τη βενζίνη είδαμε κάτω από 8 λίτρα ανά 100 km και για το πετρέλαιο η κατανάλωση εύκολα έπεσε κάτω από τα 6 λίτρα. Εν αναμονή λοιπόν των μικρότερων εκδόσεων. Να συμπληρώσουμε ότι οι εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν τετρακίνητες όπως και οι xDrive 20i και 20d, ενώ υπάρχουν και οι εκδόσεις sDrive 20i και 18d με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.  

 

Νέα αρχή

Νομίζουμε ότι τα είπαμε όλα, αλλά αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή εδώ η νέα Χ1 αποτελεί μια τομή στη φιλοσοφία της BMW. Έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν ιδιαίτερα εξελιγμένο πάνω στο οποίο έχει επενδυθεί πολύς χρόνος και χρήμα ώστε να μην έχει ψεγάδια από τη πρώτη μέρα της παρουσίασής του. Δεν υπήρχε χώρος για λάθη, αφού η Χ1 με 750.000 πωλήσεις αποτελεί το 10% των συνολικών πωλήσεων και βρίσκεται ανάμεσα στα TOP 3 ευπώλειτα της εταιρείας. Άλλωστε με τα αυτοκίνητα «εισόδου» δεν παίζει κανείς, γιατί εδώ διακυβεύεται όλο το μέλλον τη εταιρείας. Σας το είπαμε από την αρχή, παίξαμε με τις ιδεοληψίες μας και χάσαμε!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...