ΟΔΗΓΟΥΜΕ νέο OPEL ASTRA 2015
Ένα Αstra με… όραμα, σχεδιασμένο από λευκό χαρτί και στόχο την κορυφή
- -
- -
με μια ματιά
Ολοκαίνουρια γενιά Astra σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, με νέους αποδοτικότερους κινητήρες από 1.0T και νέες τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας κι επικοινωνίας. Η Opel ανεβάζει τον πήχη και τα καταφέρνει θαυμάσια.
γλυκά
- Υψηλή ποιότητα κύλισης
- Αποδοτικοί κινητήρες
- Όμορφο ταμπλό και κονσόλα
- Περιφερειακή ορατότητα οδηγού
- Συνδεσιμότητα - multimedia
ξινά
- Χώρος για τα πόδια στο πίσω κάθισμα
- Ατολμία στην εξωτερική σχεδίαση
Προσβασιμότητα & τεχνολογίες
Το Astra λανσάρει τη νέα υπηρεσία προσωπικής συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης Opel OnStar. Οδηγοί και επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην OnStar 24 ώρες τη μέρα, 365 ημέρες το χρόνο, ανεξάρτητα αν χρειάζονται οδική βοήθεια ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία. Επιπλέον, με το Opel OnStar το νέο Astra λειτουργεί και σαν 4G/LTE Wi-Fi hotspot, επιτρέποντας τη σύνδεση μέχρι επτά συσκευών. Στα συστήματα ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης έχουμε: το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης και το Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης με αυτόματο Φρενάρισμα. Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων, το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν και η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν.
Η αγωνία των εκπροσώπων της Opel στην ηλιόλουστη Σλοβακία ήταν έκδηλη καθώς προσπάθησαν μέσα σε ένα διήμερο να πουν όσα περισσότερα μπορούσαν για το νέο Astra και το έκαναν με τον καλύτερο τρόπο. Με χορταστική οδήγηση 300 χιλιομέτρων!
Ήδη ο «βομβαρδισμός» πληροφόρησης έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες με κορύφωση στην πρεμιέρα στο σαλόνι της Φρανκφούρτης με εκτενείς αναφορές σε όλα τα υποσυστήματα και τις νέες τεχνολογίες που φέρνει η 11η γενιά Astra από μεγαλύτερες κατηγορίες. Έτσι η άγνωστη ποσότητα παρέμενε η οδική συμπεριφορά και πώς το πλούσιο μηχανολογικό πακέτο μετατρέπεται σε κάτι ενδιαφέρον όταν κυλά στους τροχούς του.
Ένα slide της δημοσιογραφικής παρουσίασης απεικόνιζε μόνο βίδες και παξιμάδια κι αυτά είναι η μόνη προίκα από τον προκάτοχο σύμφωνα με την Opel. Τα πάντα στο Astra της σειράς K είναι καινούρια ώστε να αλλάξουν οτιδήποτε παραπέμπει στο παλαιό.
Ενώ το σύνηθες σε κάθε νέο μοντέλο είναι η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, το νέο Astra μίκρυνε σε μήκος κατά 5cm αλλά εξακολουθεί και είναι από τα μεγάλα των μικρομεσαίων. Επίσης χαμήλωσε για λόγους αεροδυναμικής άλλα 2,5 cm επιτυγχάνοντας συντελεστή Cd: 0,285 που αποτελεί εξαιρετική επίδοση για το μέγεθος του αυτοκινήτου ειδικά αν τη συγκρίνουμε με το 0,32 που είχε το προηγούμενο Astra.
Η δίαιτα που υπέστη ήταν εξαντλητική καθώς το απόβαρο αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα του Astra J εις βάρος της κατανάλωσης και των επιδόσεων. Με τη μείωση να κυμαίνεται από 120 έως 200 κιλά στο σύνολο αναλόγως της έκδοσης, πλέον το Astra ήρθε σε λογικά επίπεδα βάρους κοντά στον ανταγωνισμό. Χρησιμοποιώντας χάλυβα υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 75% εξοικονομήθηκαν 77 κιλά μόνο από το αμάξωμα, ενώ άλλα 50 κιλά ήταν το όφελος από τα νέα υποπλαίσια και τα εξαρτήματα του πλαισίου. Παρόλα αυτά η ακαμψία βελτιώθηκε και η συμπαγής δομή έχει θετικά αποτελέσματα στη μείωση των κραδασμών αλλά και στην οδική συμπεριφορά κι άνεση. Τα επιπρόσθετα οφέλη επίσης ήταν τεράστια σε ό,τι αφορά την οικονομία στις τυποποιημένες μετρήσεις, στις επιδόσεις, αλλά και στην απόδοση επιμέρους τομέων όπως αναρτήσεις, φρένα κλπ.
Νέο κουστούμι
Η σύγκριση των παρακάτω φωτογραφιών αρκεί για να διαπιστώσετε τη νέα φιλοσοφία σχεδίασης που είναι λιγότερο συντηρητική με περισσότερα εικαστικά τερτίπια που κάνουν πιο ενδιαφέρον το τελικό αποτέλεσμα. Βέβαια οι γερμανοί δεν φημίζονται για την τόλμη τους σε θέματα αισθητικής ειδικά όταν έχουν μοντέλα με τεράστια ιστορία. Χαρακτηριστική η αλλαγή στη μάσκα όπου η γρίλια του ψυγείου είναι πιο εμφανής και το σχεδιαστικό «χαμόγελο» χαμηλά στον προφυλακτήρα απαλείφθηκε. Οι ακμές στο καπό δίνουν δυναμισμό και το νεύρο χαμηλά στις πόρτες εκατέρωθεν ομορφαίνει το αδιάφορο σύνολο του προκατόχου. Τα φανάρια αποτελούν στοιχείο αναγνώρισης όταν πέφτει το σκοτάδι και η τεχνολογία IntelliLux LED υπόσχεται οπτικό πεδίο αυξημένο κατά 30-40 μέτρα που δίνει περισσότερο χρόνο αντίδρασης κατά 1,5 δευτερόλεπτο για ταχύτητα 80km/h.
Εμφανείς οι αλλαγές που φέρνει η νέα γενιά Astra σε σχέση με
την απερχόμενη 10η στην επετηρίδα (δεξιά).
Στο εσωτερικό έχουμε να κάνουμε με έναν άλλο κόσμο. Η συμμετρική
κονσόλα στο απερχόμενο Astra που χώριζε στα δύο το ταμπλό ήταν η
βασική πηγή γκρίνιας για θέματα εργονομίας και πλέον η διάταξη
απέκτησε μια στιλάτη και μοντέρνα υλοποίηση. Ψηλά στο κέντρο του
ταμπλό τοποθετήθηκε μια πολυλειτουργική οθόνη με συμβατικούς
περιστροφικούς διακόπτες και κουμπιά για το χειρισμό του
μενού. Η κονσόλα έχεις τα στοιχειώδη χειριστήρια για τον κλιματισμό
της καμπίνας και τέλος! Γυρίσεις τη μίζα ή πατάς το start αναλόγως
της έκδοσης και ξεκινάς.
Από πλευράς ευρυχωρίας το νέο Astra υπόσχεται καλύτερη εκμετάλλευση
της καμπίνας και υψηλότερα επίπεδα άνεσης. Παρόλο που το μεταξόνιο
μειώθηκε άλλα 22 mm, οι εσωτερικοί χώροι μεγάλωσαν λόγω της
καλύτερης χωροταξίας και των νέων λεπτότερων καθισμάτων. Ο χώρος για τα
γόνατα στους πίσω επιβάτες είναι αυξημένος κατά 35 mm, όμως το
περιθώριο κάτω από καθίσματα για να χωρέσουν τα πόδια είναι μικρό
σε ύψος. Μεσαίος επιβάτης μπορεί να βολευτεί, αλλά για σύντομες
διαδρομές εκτός κι αν έχει μικρό σωματότυπο. Ο χώρος αποσκευών
παρέμεινε ίδιος σε χωρητικότητα και κατατάσσεται στο μέσο όρο της
κατηγορίας.
Εντελώς νέα σχεδίαση, πιο μοντέρνα και λιτή, με καλύτερη
εργονομία κυρίως σε ό,τι αφορά την κονσόλα. Το απερχόμενο (κάτω)
δείχνει αρκετά παλιό.
Πετρέλαιο - Βενζίνη: Σημειώσατε Χ
Κάτω από το καπό έχουμε κινητήρες τελευταίας γενιάς Euro 6 με απόδοση από 95 έως 200 ίππους. Ξεκινώντας από τη βάση της γκάμας σε βενζίνη, η έκδοση 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo με απόδοση 105 ίππους έχει μέση κατανάλωση 4,2 l/100 km και εκπομπές CO2 96 g/km. Κοιτά στα μάτια τον αντίστοιχο Ecoboost, κρύβει την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγηση στο ορεινό δίκτυο των μικρών Καρπαθίων της Σλοβακίας κατά τη διάβαση του γνωστού περάσματος Pezinska Baba, ο νέος 1.000άρης είναι επαρκής για να κινήσει με άνεση και ασφάλεια το νέο Astra. Συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο με βελτιωμένη αίσθηση σε σχέση με ό,τι είχαμε στον προκάτοχο και με σωστή κλιμάκωση ώστε να αποφεύγεται το συνεχές ανακάτεμα κατά την κίνηση στο επαρχιακό δίκτυο.
Στο Astra κάνει παγκόσμια πρεμιέρα ο νέος 1.400άρης Turbo που παράγεται σε δύο
εκδοχές απόδοσης 125 και 150 ίππων με μέγιστη ροπή έως 245 Nm.
Αποτελεί τη μέση λύση για καλύτερες επιδόσεις, χωρίς περαιτέρω
θυσίες στην κατανάλωση. Κορυφαίος της φαμίλιας είναι ο 1.6Τ με 200
ίππους που κινούσε το GTC. Έχει τελική 235km/h και χαρίζει
0-100km/h σε χρόνο μόλις 7,8 sec.
Στους diesel έχουμε την πλέον ορθολογική επιλογή ενός μπλοκ με
κυβισμό 1.598 κ.εκ. με τρεις εκδοχές απόδοσης 95, 110 και 136 ίππων
ώστε να λειτουργεί πιο στρωτά. Και οι τρεις βρίσκονται κάτω
από το κατώφλι των 100gr/km εκπομπών CO2 έτσι απαλλάσσονται από την
πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Κατά την παρουσίαση οδηγήσαμε και τον 1.6 CDTi των 136 ίππων με το εξάρι κιβώτιο όπου τα 320 Nm ροπής κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε κάθε άγγιγμα του δεξιού πεντάλ. Ο τρόπος που αποδίδει το μοτέρ και μεταδίδεται η κίνηση στους τροχούς είναι ο πλέον αρμονικός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δηλώνει ευθαρσώς ότι είναι αυτή που ταιριάζει στη νέα γενιά Astra. Η κύλιση πιάνει ποιοτικά χαρακτηριστικά μεσαίου μοντέλου και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας σε κάνει να ξεχνάς την τριψήφια ένδειξη στο χιλιομετρητή.
Η λίστα παραγγελιών έχει ανοίξει ήδη παρόλο που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ο αναλυτικός τιμοκατάλογος. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στα τέλη Οκτώβρη αφού πρώτα οριστικοποιηθούν οι διαπραγματεύσεις με το εργοστάσιο δεδομένων των οικονομικών δυνατοτήτων του κοινού στο οποίο απευθύνεται η Opel. O 1.000άρης Turbo φαντάζει η πιο προσιτή επιλογή που θα σηκώσει το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων και θα βάλει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό αφού πλέον θα έχει να αντιμετωπίσει ένα αξιόμαχο σύνολο ικανό να ανεβάσει τη γερμανική εταιρεία στην κορυφή των πωλήσεων. Ο 1.6 CDTi θα είναι επίσης μεγάλο δέλεαρ λόγω της οικονομίας που μπορεί να προσφέρει σε όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα ετησίως αρκεί η τιμή να μην ξεφύγει πολύ από τα επίπεδα που έχει χαράξει ο προκάτοχος των 1.3 λίτρων.
συμπέρασμα
Η Opel μας συστήνει εκ νέου τον μικρομεσαίο της εκπρόσωπο ο οποίος είναι εκ βάθρων ανανεωμένος και ελκυστικός. Με αποδοτικούς κινητήρες που υπερκαλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες της αγοράς και βελτιώσεις σε όποιον τομέα υπήρχαν παράπονα στο παρελθόν, το Astra μπαίνει πολύ ψηλά στη λίστα επιλογής με χαρακτηριστική άνεση.