ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Smart Fortwo Cabrio 2016
Το πιο έξυπνο και trendy παιδί της πόλης ανοίγει την οροφή και τους ορίζοντές του
- -
- -
με μια ματιά
Το Smart Fortwo Cabrio πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000. 15 χρόνια και 3 γενιές μετά, αγγίζει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο ξεχωριστό lifestyle και την καθημερινή πρακτικότητα.
Πόσο ασφαλές είναι;
Εκτός από τα στάνταρ στοιχεία ασφάλειας (ESP και αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί/ θώρακος και γονάτων οδηγού) και το στιβαρό πλαίσιο tridion, το smart fortwo cabrio διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως:
Crosswind Assist, το οποίο επεμβαίνει μέσω του ESP για να εξασφαλίσει τη σταθερότητα σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους ή έντονες ριπές αέρα.
Hill Start Assist, που φρενάρει αυτόματα και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω μέχρι ο οδηγός να ξεκινήσει σε ανηφόρα.
Forward Collision Warning, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν υπάρχει κίνδυνος μετωπικής σύγκρουσης με το μπροστινό όχημα.
Lane Keeping Assist, που ενημερώνει τον οδηγό όταν παρεκκλίνει άθελα του από τη λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία κινείται.
Reversing Camera. Μια κάμερα δείχνει στην οθόνη του ταμπλό την εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο, μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, για να τον βοηθήσει π.χ. στο παρκάρισμα.
γλυκά
- Ευελιξία στην πόλη
- Ευκολία οδήγησης
- Δύναμη κινητήρα
- Λειτουργία κιβωτίου
- Οδική συμπεριφορά
- Σχεδίαση καμπίνας
- Χώροι για δύο ενήλικες
ξινά
- Τσιμπημένη κατανάλωση καυσίμου
- Αεροδυναμικός θόρυβος στο ταξίδι
Το Smart Fortwo είναι “εργαλείο”, είναι όμως και “παιχνίδι”. Κουμπώνει ιδανικά στις καθημερινές ανάγκες αστικής μετακίνησης, προβάλλοντας ταυτόχρονα ένα μοντέρνο lifestyle. Ειδικά η ανοιχτή έκδοση συνδυάζει την κορυφαία ευελιξία και τον ξεχωριστό χαρακτήρα με έντονα ευάερη και ευήλια διάθεση, με την 3η γενιά του μοντέλου να το πετυχαίνει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Για να το διαπιστώσουμε, πεταχτήκαμε μέχρι τη Βαλένθια.
Driving inTown…
Το 3ης γενιάς fortwo cabrio είναι λίγο παραπάνω cabrio, καθώς η ’’tritop’’ οροφή έχει εμβαδό 1,8 m2, 4% μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά. Είναι όμως το πιο στιβαρό πλαίσιο και το γυάλινο/ θερμαινόμενο πίσω τζάμι (αντί πλαστικού) τα στοιχεία εκείνα που επιτρέπουν στην ανοιγόμενη οροφή να προσθέτει στην παιχνιδιάρικη πτυχή του μικρού smart, χωρίς να αφαιρεί δράμι από τη χρηστικότητά του. Και δεν υπάρχει πιο ιδανικός τρόπος να αναδείξεις τις αρετές του παρά με ένα παιχνίδι. Να ‘μαστε λοιπόν σε ένα απολαυστικό κυνήγι θησαυρού στα πανέμορφα σοκάκια της Βαλένθια, ιδανικό σκηνικό για το νέο smart cabrio. Μόνο ο ήλιος έλειπε, αλλά αυτό δεν μας απέτρεψε από το να ανοίξουμε την οροφή του - ούτε από το να κερδίσουμε στον διαγωνισμό της Smart, όντας το μόνο ελληνικό πλήρωμα κόντρα σε δημοσιογράφους από την Ευρώπη και την Ιαπωνία!
… with the top Down!
Δώδεκα δευτερόλεπτα χρειάζεται η υφασμάτινη οροφή για να ανοίξει ηλεκτρικά, αφήνοντας τον ήλιο να απλώσει τη ζωντάνια του στο νεανικό εσωτερικό του Smart. Η οροφή ανοιγοκλείνει και απ’ έξω, με τηλεχειρισμό από το μπουτόν που υπάρχει στο κλειδί του αυτοκινήτου. Στο πρώτο πάτημα η κουκούλα σύρεται προς τα πίσω, σαν μια μεγάλη ηλιοροφή και στο δεύτερο κατεβαίνει και μαζεύεται πάνω από το πορτμπαγκάζ. Κι αν θες την αίσθηση ενός full cabrio, αφαιρείς πανεύκολα τα τόξα της οροφής και τα αποθηκεύεις στις ειδικές θήκες του πορτμπαγκάζ. Τόσο απλά.
Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με του κλειστού fortwo: ευρύχωρο για δύο και τις αποσκευές τους, ποιοτικά φτιαγμένο με συνδυασμό πλαστικών και υφασμάτινων επενδύσεων, παιχνιδιάρικο σε στυλ και πλούσια εξοπλισμένο σε ασφάλεια, κομφόρ και gadget. Αλλά και εξωτερικά, το cabrio δεν αλλάζει πολύ συγκριτικά με το κλειστό, με εξαίρεση φυσικά την οροφή. Αυτό σημαίνει πως το μήκος των μόλις 2,69 m και ο εντυπωσιακός κύκλος στροφής των 6,95 m χαρίζουν στο fortwo ασυναγώνιστη ευελιξία.
Πίσω και κάτω από το χώρο αποσκευών παίρνει θέση είτε ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 999 κυβικών και 71 ίππων, είτε ο τουρμπάτος 900άρης (898 cc) με τους 90 ίππους. Αρχικά θα υπάρχει διαθέσιμο το νέο 6-άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη twinamic, με τις χειροκίνητες εκδόσεις να ακολουθούν λίγο αργότερα. Στη Βαλένθια είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον καλύτερο συνδυασμό: το 900 Turbo Twinamic. Μοτέρ και κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά προσφέροντας ζωντάνια και ευκολία οδήγησης. Η Smart δίνει 11,7 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 155 km/h, στην πράξη όμως είδαμε σχετικά εύκολα 160 km/h στον αυτοκινητόδρομο με το smart να εμπνέει εμπιστοσύνη με το κράτημά του και με μόνη παρατήρηση τον αισθητό αεροδυναμικό θόρυβο μετά τα 110. Σε επαρχιακό δρόμο με ελαφριά κίνηση το fortwo είναι ευχάριστο, ήσυχο, στιβαρό, σταθερό και οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση στο trip computer να πέφτει στα 6,4 lt/100 km. Ακόμη κι αν το πιέσεις σε στροφές, δεν γίνεται επικίνδυνο. Απλά σου δείχνει με τον τρόπο του πως το πρόβλημα το έχεις εσύ και όχι αυτό, που του συμπεριφέρεσαι σαν ένα σπορ αυτοκίνητο.
Downtown
Ιδανικό πεδίο δράσης ωστόσο παραμένει η πόλη. Εκεί το smart cabrio τρυπώνει παντού, ξεκινά γρήγορα στα φανάρια, κάνει αναστροφή σε σοκάκια και γλιτώνει τον οδηγό από το χρονοβόρο και εκνευριστικό ψάξιμο για θέση στάθμευσης. Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή, σαφώς πιο ενδοτική σε σχέση με το παρελθόν και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες νιώθεις τον πίσω άξονα να αναπηδά. Το κιβώτιο λειτουργεί αγχολυτικά κάνοντας ομαλές και σβέλτες αλλαγές, αν και πρέπει να έχεις το νου σου γιατί η μέση κατανάλωση εύκολα τραβά την ανηφόρα.
Την εμπειρία οδήγησης όμως απογειώνει η οροφή. Την ανοίγεις μέχρι πίσω ή εντελώς μέχρι κάτω, όπου η μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω αντισταθμίζεται από λιγότερο θόρυβο. Είναι αξιοσημείωτο ότι μπορείς να κινείσαι με 80 km/h χωρίς ο αέρας να γίνεται ενοχλητικός, είτε βουίζοντας στα αυτιά σου είτε φυσώντας στο σβέρκο σου.
Τελικά, το cool έγινε ακόμη πιο cool. Το μοναδικό πραγματικό cabrio στη μικρή κατηγορία διατηρεί την ισχυρή του προσωπικότητα ενισχύοντας την καθημερινή πρακτικότητα που προσφέρει. Στην Ελλάδα αναμένεται να ξεκινήσει τη διάθεσή του στα τέλη Φεβρουαρίου στις γνωστές επιλογές passion, prime και proxy, με τις εκδόσεις Brabus που προσφέρουν πολύ περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης να ακολουθούν προς το καλοκαίρι.
smart fortwo cabrio |
1.0 |
0.9 Turbo |
Κυλινδροι |
3/ σε σειρά |
3/ σε σειρά |
Κυβισμός (cc) |
999 |
898 |
Ισχύς (hp) |
71 |
90 |
@ rpm |
6.000 |
6.200 |
Ροπή (Nm) |
91 |
135 |
@ rpm |
2.850 |
2.500 |
Μέση κατανάλωση (lt/100 km) |
4,3 |
4,2 |
Κιβώτιο twinamic/ σχέσεις |
αυτόματο/ 6 |
αυτόματο/ 6 |
Εκπομπές CO2 (g/km) |
99 |
97 |
0-100 km/h (sec) |
15,5 |
11,7 |
Τελική ταχύτητα (km/h) |
151 |
155 |
συμπέρασμα
Η νέα γενιά του fortwo cabrio κερδίζει το συναίσθημα χωρίς να θυσιάζει τη χρηστικότητα. Παραμένει μοναδικό, ευχάριστο και πρακτικό, όντας πλέον ένα γνήσιο icon που έχει εξαλείψει την πλειονότητα των μειονεκτημάτων που του έκοβαν πόντους σε ουσία. Γι’ αυτό το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: αν θέλεις διθέσιο smart ή ένα ανοιχτό μικρό, πάρε το fortwo cabrio.