ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Alfa Romeo Giulietta MY2016

Η Alfa Romeo φρεσκάρει την Giulietta σε εμφάνιση και προσφέρει τον συνδυασμό του 1.6 diesel με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT

  • -
  • -
με μια ματιά

Πρόκειται για την ανανεωμένη εκδοχή της Giulietta με λίγες αλλαγές επί της ουσίας. Ξεχωρίζει η έκδοση 1.6 JDTM που τώρα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

γλυκά

Συνεργασία 1.6 diesel με αυτόματο TCT

Οδική συμπεριφορά

Αισθητική

Πλούσιος εξοπλισμός

Ποικιλία επιλογών διαμόρφωσης

ξινά

Μικροί σχετικά χώροι πίσω

Περιορισμένη άνεση

επίπεδα εξοπλισμού

Στην ίδια λογική με την προηγούμενη γενιά κινούνται και τα νέα επίπεδα εξοπλισμού. Τώρα όμως ονομάζονται Giulietta, Super και Veloce με την τελευταία να αφορά την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά παράλληλα είναι διαθέσιμη και στις μικρές. Η βασική έκδοση είναι πλούσια και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα ασφάλειας και άνεσης ESP, ASR, MSR, Hill Holder, ηλεκτρονικό διαφορικό E-Q2, Alfa DNA για ρύθμιση προγραμμάτων οδήγησης, air condition, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, οθόνη αφής πέντε ιντσών και εξωτερικούς ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες. Η Super διαθέτει επιπλέον, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και προβολείς ομίχλης.

Η κορυφαία έκδοση Veloce εστιάζει στην εμφάνιση προσφέροντας πιο άγρια αισθητική και ξεχωρίζει για τους σκουρόχρωμους προβολείς carbon look, τους σπορ προφυλακτήρες με κόκκινες σπορ γραμμές, τις σκούρες λεπτομέρειες σε εξωτερικά πόμολα θυρών στους προφυλακτήρες και στη μάσκα και τους προβολείς Bi-Xenon. Επιπλέον υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, diffuser, σπορ «κοφτό» δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, πλευρικά μαρσπιέ, σπορ πεντάλ αλουμινίου, αλουμινένια μαρσπιέ θυρών, πίσω σκούρα κρύσταλλα, ένθετο ταμπλό από σκούρο αλουμίνιο, κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες Brembo, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, πίσω υποβραχιόνιο, σπορ Bucket καθίσματα με δέρμα και alcantara, μαύρη επένδυση σε ουρανό και κολόνες. Τέλος, υπάρχουν και τέσσερα πακέτα αναβάθμισης εξοπλισμού Veloce, Luxury, Business και Comfort.

Οι Ιταλοί είναι ο μόνος λαός που έχει τέσσερις «ντουλάπες», μια για κάθε εποχή. Το στιλ είναι κυρίαρχο για αυτούς και από την πρώτη μέρα της κάθε εποχής αλλάζουν ρούχα άσχετα με τον καιρό για να είναι πάντα κομψοί. Κάπως έτσι φαίνεται να κάνουν και οι Ιταλοί της Alfa Romeo που αλλάζουν στα σημεία τη Giulietta. Είπαμε το στιλ είναι πάνω από όλα για τους γείτονες και από αυτό το διαθέτει άφθονο το μικρομεσαίο τους μοντέλο.

Έτσι, πάνω σε αυτό το σημαντικό για την επταετή πορεία της πυλώνα χτίζει με μικρές αισθητικές αλλαγές η Alfa Romeo τη συνέχεια της Giulietta. Μικρές χειρουργικές επεμβάσεις, από αυτές που οι Ιταλοί συνηθίζουν να κάνουν στα μοντέλα τους χαρακτηρίζουν την ανανεωμένη γενιά. Με το μάτι στραμμένο στην επερχόμενη Giulia, δημιούργησαν μια κυψελοειδή μάσκα, ενώ έστειλαν και τα φωτιστικά σώματα για… σολάριουμ, έτσι ώστε να αποκτήσουν πιο σκούρο χρώμα. Στο πίσω μέρος τη διαφορά κάνουν οι νέες εξατμίσεις και η νέα γραμματοσειρά για το όνομά της. Νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος με διαστάσεις 16, 17 και 18 ίντσες είναι διαθέσιμες. Πιο πλούσια είναι και η χρωματική παλέτα όπου μπορείτε να βρείτε συνολικά 11 επιλογές.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες επενδύσεις που χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, τις πόρτες και το ταμπλό. Παράλληλα αναβαθμισμένο είναι το σύστημα πολυμέσων U-Connect, με οθόνες 5 και 6,5 ιντσών και παρέχει τη δυνατότητα Live σύνδεσης με συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Επιπλέον, υπάρχει μια εφαρμογή που «παρακολουθεί» τον τρόπο οδήγησης και μέσω του eco:Drive παρέχει συμβουλές ώστε να βελτιώσετε την κατανάλωση καυσίμου.

Το πρόγραμμα των αλλαγών δεν περιλάμβανε γυμναστήριο, αφού αυτό το είχε κάνει από τον περασμένο Νοέμβριο, όπου ο 1.6 diesel απέκτησε μια νέα πιο ισχυρή εκδοχή JDTM-2 φθάνοντας τους 120 ίππους από τους 105 της προηγούμενης γενιάς. Έτσι, η γκάμα των κινητήρων έμεινε ίδια και αποτελείται από τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και τρεις diesel. Πιο αναλυτικά στη βάση της γκάμα τοποθετείται η έκδοση 1.4 TB με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης 120 ίππων. Πιο πάνω υπάρχουν οι εκδόσεις MultiAir με κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρων με απόδοση 150 και 170 ίππων, ανάλογα με την έκδοση. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση 1.75 την οποία η Alfa Romeo μετονόμασε σε Veloce και αποδίδει 240 ίππους. Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη TCT με paddles αλλαγών στο τιμόνι.

Η γκάμα των κινητήρων diesel περιλαμβάνει το νέο 1.6 JTDM-2 με απόδοση 120 ίππων και 320 Nm ροπής. Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με το οποίο ήταν διαθέσιμη και πριν την ανανέωση, τώρα συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT, με χειριστήρια στο τιμόνι. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 10,2 sec για τα 0-100 km/h και μέγιστη ταχύτητα 195 km/h με μέση κατανάλωση 3,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 103 gr/km. Στην κορυφή της γκάμας των diesel κινητήρων υπάρχει μια 2λιτρη έκδοση 2.0 JDTM 175 ίππων.

Στην πίστα

Η παρουσίαση της Giulietta έγινε χρονικά μαζί με την έναρξη διάθεσης του μοντέλου στην αγορά μας και έγινε μέσα στο Μπαλόκο, αποκλειστικά για τους Έλληνες δημοσιογράφους. Έτσι, το μενού της οδήγησης είχε αποκλειστικά πίστα, το οποίο μπορεί να έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε το εστιασμένο στην οδήγηση μικρομεσαίο μοντέλο. Αλλαγές στην ανάρτηση δεν υπάρχουν και κατά συνέπεια δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό. Η ρύθμιση είναι ισορροπημένη με την αμεσότητα να έχει το προβάδισμα έναντι της άνεσης. Η τελευταία δεν θα σου λείψει, αν δεν έχεις πάρει την κορυφαία Veloce με τον 1.75 και τους 240 ίππους η οποία είναι αισθητά πιο σφιχτή από την 1.6 diesel των 120 ίππων. Αυτή ήταν η έκδοση που εστιάσαμε κατά την παρουσίαση, αφού έφερνε κάτι νέο.

Το συνδυασμό του diesel κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TCT. Με νέο πρόγραμμα έγινε λίγο πιο γρήγορο και άμεσο στις αλλαγές, χωρίς όμως να φτάνει τις κορυφαίες προτάσεις του είδους. Το λογισμικό του αποδείχθηκε ευπροσάρμοστο στις απαιτήσεις του οδηγού, διαβάζοντας τον τρόπο που κινείται το αυτοκίνητα και προγραμματίζοντας σε ελάχιστο χρόνο τον τρόπο που αλλάζει στην πλήρως αυτόματη λειτουργία. Διαφορετικά σου δίνει τον έλεγχο στα χέρια σου με paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Σε ρυθμούς πίστας η έκδοση με τον κινητήρα 1.6 JDTM-2 αποδείχθηκε φιλική και παράλληλα αρκούντως σπορ. Προσφέρει καλή πρόσφυση και σου επιτρέπει το παιχνίδι μαζί της, αφήνοντας την ουρά να γλιστρήσει ελεγχόμενα και χωρίς απότομες αντιδράσεις στο άφημα του γκαζιού. Το εμπρός μέρος σταθερό όσο ζητήσεις και το τιμόνι άμεσο στις εντολές του οδηγού. Δυνατά είναι και τα φρένα και το γεγονός ότι κουράστηκαν μέσα στο Μπαλόκο με τις μεγάλες ευθείες δεν είναι ενδεικτικό της πραγματικής χρήσης στον δρόμο.

Δεν κρύβουμε ότι μας άρεσε ο νέος αυτός συνδυασμός του μικρού και ισχυρού diesel με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διευκολύνει τον οδηγό και τον απαλλάσσει από το έργο των πολλών αλλαγών που απαιτεί ένας κινητήρας πετρελαίου. Το γεγονός ότι προσφέρεται, τουλάχιστον σε αυτή την περίοδο που ξεκινά της εμπορική της πορεία στην Ελλάδα, στην τιμή της χειροκίνητης (22.150 ευρώ) χαρίζει επιπλέον πόντους σε αυτή την έκδοση. Ακόμα πιο οικονομική είναι η βασική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης με τιμή εκκίνησης τα 18.790 ευρώ, με όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια, που ισχύει και για όλες τις εκδόσεις.

συμπέρασμα

Οι αλλαγές είναι μικρής έκτασης και χωρίς να αλλάζουν δραστικά την ουσία καταφέρνουν να χαρίζουν φρεσκάδα στο μοντέλο. Στην πράξη αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η νέα συνεργασία ανάμεσα στον καλό μικρό diesel 1.6 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TCT που κάνει τη συμβίωση ακόμα πιο εύκολη, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το έργο των πολλών αλλαγών που απαιτεί ένας κινητήρας πετρελαίου.

VIDEOS

Alfa Romeo Giulietta MY2016 2

Alfa Romeo Giulietta MY2016

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...