Πρώτη επαφή με τη νέα Porsche Panamera
Ταξιδεύουμε στην Πράγα για να δούμε τη νέα Porsche Panamera που άλλαξε σε βάθος διατηρώντας μόνο το όνομα ως συνδετικό κρίκο με την προηγούμενη γενιά
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα γενιά της Porsche Panamera είναι το πιο γρήγορο πολυτελές 4θυρο σπορ μοντέλο και με τη βούλα. Αναθεωρημένο σε όλους τους τομείς, με αιχμηρή σχεδίαση, αρκετή τεχνολογία, καθαρούς και πανίσχυρους κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν diesel, τετρακίνηση και ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Κουβαλάει όλη τη νέα τεχνολογία που θα βρείτε σε αυτοκίνητο και υπόσχεται άνεση πέντε αστέρων στους επιβαίνοντες και οδηγική ευδαιμονία στον «χειριστή» της.
Panamera: Το πρώτο 4θυρο Hypercar;
Δεν πρόκειται για πληροφορία που οι άνθρωποι της Porsche επιβεβαίωσαν, αλλά θα μπορούσε να γίνει όπως τόσα άλλα έγιναν με επιτυχία από τους Γερμανούς. Χρησιμοποιώντας ως βάση την έκδοση Turbo της Panamera και το ηλεκτρικό σύστημα της 918 Spyder θα μπορούσαν να πετύχουν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα. Υπολογίστε ότι ο 4λιτρος twin-turbo της ισχυρής Panamera δουλεύει, παρά τους 550 ίππους του σχεδόν… στο «ρελαντί». Δεν είναι πιεσμένος, αφού σε σχέση με τον 2.8 της 4S έχει χαμηλότερη απόδοση ίππων ανά λίτρο (137 έναντι των 152) και έτσι εύκολα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με ελάχιστη «πίεση» για απόδοση που θα αγγίζει τους 600 ίππους. Μαζί με το ηλεκτρικό σύστημα της 918, η συνδυαστική απόδοση θα μπορούσε - σε θεωρητικό πάντα επίπεδο - να φτάσει και τους 850 ίππους. Δεν θα ήταν καθόλου άσχημα να δούμε στην παραγωγή κάποια στιγμή μια τέτοια υβριδική έκδοση που θα προσφέρει επιδόσεις Hypercar στην Panamera.
Στη νέα της γενιά η Porsche Panamera διακρίνεται για την αναθεωρημένη, πιο κομψή αισθητική της μέσα και έξω, τους τρεις ισχυρότερους κινητήρες και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDK με τις οκτώ σχέσεις. Ενδεικτικός των δυνατοτήτων της είναι ο χρόνος που πέτυχε στο Nurburgring: 7 λεπτά και 38 δευτερόλεπτα, δηλαδή 2 sec ταχύτερος από αυτόν της 911 (997) GT3, επίτευγμα που κάνει σαφές πως ο στόχος των Γερμανών δεν ήταν απλώς να δημιουργήσουν ένα μεγάλο πολυτελές και άνετο σπορ αυτοκίνητο με τέσσερις πόρτες, αλλά το καλύτερο όλων. Η τεχνολογία παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συνδεσιμότητα και την ευκολία χρήσης να αλλάζουν την εικόνα της Panamera όσον αφορά το εσωτερικό της.
Αυτά τα στοιχεία επιγραμματικά αρκούν για να κινήσουν το ενδιαφέρον σου. Να σε κάνουν να θέλεις να ανακαλύψεις πως τα κατάφεραν, τι αλλαγές έκαναν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Porsche για να πετύχουν αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Η μοναδική πρόσκληση της Porsche Hellas για την πρώτη επαφή με την Panamera ήρθε στα γραφεία του GOCAR και με συνοπτικές διαδικασίες με έκανε να αναθεωρήσω τις καλοκαιρινές μου διακοπές. Αυτός είναι πραγματικά ένας καλός λόγος για να αφήσεις πίσω σου στην παραλία, παιδί, γυναίκα και παρέα και να αλλάξεις το μαγιό με... σακάκι. Έτσι λοιπόν, τέλος Αυγούστου αφήνω πίσω μου την καυτή Αθήνα για να πετάξω στην βροχερή, αλλά πάντα όμορφη και γραφική Πράγα της Τσεχίας. Με την προσμονή της νέας Panamera!
Μια 911 με τέσσερις πόρτες
Σχεδιαστικά, αν στην προηγούμενη γενιά το πίσω μέρος έδινε δικαιώματα για κριτική αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση στη νέα Panamera. Η χαρακτηριστική σιλουέτα της διατηρείται με το αυτοκίνητο να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Εμπρός, τα χαρακτηριστικά φώτα της Porsche δημιουργούν μια γνώριμη φιγούρα, με την εισαγωγή του αέρα όμως να είναι πιο χαμηλά και με μεγαλύτερη γωνία. Οι συμπαγείς σε διαστάσεις κινητήρες επέτρεψαν στους σχεδιαστές να κατεβάσουν λίγο πιο χαμηλά το καπό, ενώ κατά 20 mm χαμήλωσε και η οροφή στο πίσω μέρος ενισχύοντας την κουπέ εικόνα. Παρόλα αυτά, όπως οι άνθρωποι της Porsche ανακοίνωσαν, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι μεγαλύτερος σε βαθμό που επιτρέπει ακόμα και σε ενήλικα με ύψος 1.93 m να βολευτεί. Καθισμένοι στο εσωτερικό της νιώσαμε εξαιρετικά άνετα και σε καμία περίπτωση κλειστοφοβικά, παρά την ύπαρξη ηλιοοροφής η οποία «κλέβει» λίγο από το διαθέσιμο αέρα.
Με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα (5.049 mm) είναι μεγαλύτερη κατά 34 mm από την προκάτοχό της, ενώ αυξημένο στα 1.937 mm (+6 mm) είναι και το πλάτος της, όπως και κατά 5 mm το συνολικό της ύψος το οποίο φτάνει πλέον τα 1.423 mm. 30 χιλιοστά κέρδισε και το μεταξόνιο που φτάνει τώρα τα 2.950 mm και επιτρέπει στους επιβάτες να καθίσουν ακόμα και σταυροπόδι στις πίσω θέσεις! Οι εμπρός τροχοί έχουν μετακινηθεί ακόμα πιο μπροστά μειώνοντας τον πρόβολο και αυξάνοντας την απόσταση από την πρώτη κολόνα, δίνοντας μια πιο σπορ προοπτική στο αυτοκίνητο. Αντίθετα, πιο μεγάλος έγινε ο πίσω πρόβολος κάνοντας το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο κομψό και μακρύ. Πέρα από την αίσθηση και όσον αφορά την πρακτικότητα, η Panamera διαθέτει 495 λίτρα χώρου αποσκευών που φτάνει τα 1.304 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων κάτω, οι οποίες επιπλέον παρέχουν τη δυνατότητα αναδίπλωσης σε αναλογία 40:20:40.
Τεχνολογία από το μέλλον
Απλοποιημένο παρουσιάζεται σε επίπεδο ευχρηστίας το εσωτερικό
της Panamera. Τα αμέτρητα button έδωσαν τη θέση τους σε
υπερευαίσθητες οθόνες αφής, υψηλής ευκρίνειας. Οι θέσεις είναι
χαμηλότερα από πριν κατεβάζοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου,
ενώ από την άλλη η ψηλά τοποθετημένη κονσόλα φέρνει τα πάντα σε
απόσταση αναπνοής από τον οδηγό και το συνοδηγό και κάνει το
χειρισμό πιο εύκολο. Ακριβώς εμπρός στο οπτικό πεδίο του οδηγού
βρίσκονται δύο οθόνες 7 ιντσών με το αναλογικό στροφόμετρο ανάμεσά
τους. Η μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών κυριαρχεί στο ταμπλό, όπου
εδράζεται το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων PCM με στάνταρ σύνδεση
στο διαδίκτυο και δυνατότητα χειρισμού ανεξάρτητα από οδηγό και
συνοδηγό.
Στα επικουρικά βοηθήματα ασφάλειας περιλαμβάνεται το νέο Porsche InnoDrive με προσαρμοζόμενο cruise control που "βλέπει μακριά", διασταυρώνοντας τις πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης με τα σήματα που λαμβάνει από αισθητήρες ραντάρ και βίντεο. Έτσι, αναλαμβάνει με γνώμονα την ασφάλεια να επιταχύνει ή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Νέα τεχνολογία συναντάμε και στα φώτα τα οποία είναι LED Matrix με 84 στοιχεία που κάνουν τη νύχτα… μέρα. Επιπλέον, μια θερμική κάμερα φροντίζει να αναγνωρίζει ανθρώπους ή μεγάλα ζώα, προβάλλοντας έγχρωμη προειδοποίηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Πιο ισχυροί, πιο καθαροί
Στο μυαλό κάθε petrolhead υπάρχει πάντα η ίδια επιθυμία:
περισσότερη ιπποδύναμη. Αυτή είναι η μια παράμετρος την οποία έλαβε
σοβαρά υπόψη της η Porsche, στη νέα γενιά V6 και V8 κινητήρων της
και το έκανε πράξη. Παράλληλα, κατάφερε να τους κάνει και πιο
"καθαρούς" με μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Αρχικά, η νέα Panamera θα διατίθεται με τρεις biturbo κινητήρες
άμεσου ψεκασμού, σε εκδόσεις: Turbo, 4S και 4S Diesel. Όλες οι
εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης για πρώτη φορά και της diesel, θα
συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο PDK
διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις.
Σε διάταξη V με 8 κυλίνδρους και τα δύο τούρμπο διπλής πτερωτής ανάμεσα, για άμεση απόκριση και μείωση των απωλειών, η Panamera Turbo αποδίδει 550 ίππους και 770 Nm. Πατά σε τροχούς 20'' ή προαιρετικά σε 21'', με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 3,8 sec (3,6 sec με Sport Plus), τα 200 km/h σε 13 sec (12,7 sec με Sport Plus) και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 306 km/h. Η Panamera 4S με V6 2,9 λίτρων, επίσης με δύο τούρμπο, αποδίδει 440 ίππους και 550 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Η ανώτερη ταχύτητα αγγίζει τα 289 km/h με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 4,4 sec (4,2 sec με Sport Plus) και για το 0-200 km/h να χρειάζεται 16,2 sec (15,9 sec με Sport Plus). Η Panamera V8 diesel δίνει έμφαση στη ροπή αποδίδοντας 850 Nm από τις 1.000 rpm μόλις και σταθερά μέχρι τις 3.250 rpm! Από 3.956 cc "βγάζει" 422 ίππους, ικανούς να της προσφέρουν επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 4,5 sec (4,3 sec με Sport Plus), έχοντας τελική 285 km/h.
Ένα πολυτελές 4θυρο με αγωνιστικά γονίδια
Στόχος στη νέα Panamera είναι να συνδυάσουν με αρμονία τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στο δρόμο, με τα δυναμικά σε δρόμο και πίστα. Έτσι, εξέλιξαν μια νέα αερανάρτηση με τρεις θαλάμους, σε συνδυασμό με το Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), στο οποίο περιλαμβάνεται το ελεγχόμενο διαφορικό, αλλά και ένα σύστημα που περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ονομάζεται 4D Chassis Control, ένα σύστημα που αναλύει και επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο όλες τις παραμέτρους, προκειμένου να προσφέρει τις ιδανικές επιδόσεις. Για πρώτη φορά η Panamera εφοδιάζεται με τετραδιεύθυνση την οποία δανείζεται από την κορυφαία 918 Spyder και την 911 Turbo, επιτρέποντας στο σχεδόν δύο τόνων πολυτελές αυτοκίνητο να κινείται με απίστευτη ταχύτητα και να γράφει χρόνους που κάνουν αμιγώς σπορ μοντέλα να… κοκκινίζουν.
Σε φάση προπαραγωγής ακόμα, η Porsche Panamera της στατικής
παρουσίασης στέκονταν στο κέντρο μιας αίθουσας όπου μας εντυπωσίασε
με κάθε της πτυχή. Τόσο πολύ που το μυαλό έπλαθε εικόνες οδήγησης,
όπου θα μπορούσαμε να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία που αφορούν τα
δυναμικά χαρακτηριστικά της. Μένουμε λοιπόν, προς το παρόν, με την
πολυτελή την εικόνα στη σκέψη μας, την εξελιγμένη τεχνολογία της
που μας επέτρεψε να κάνουμε check in για την πτήση μας από τη θέση
του οδηγού και μέσα από το σύστημα πολυμέσων, αλλά και με τη
δυναμικής της παρουσία που επιβάλλεται ακόμα και σε έναν κλειστό
χώρο. See you soon, Porsche Panamera...
συμπέρασμα
Με αλλαγές σε όλους τους τομείς, εμφάνιση που δεν επιτρέπει αμφισβήτηση, τεχνολογία που ξεπερνά τα δεδομένα των αυτοκινήτων, κινητήρες πιο καθαρούς και παράλληλα ισχυρότερους και ένα πλαίσιο καλοδουλεμένο που προσφέρει άνεση και αναμφίβολα σπορ αίσθηση, η Panamera θέτει ψηλά τον πήχη, σε σημείο που δύσκολα θα φτάσουν οι ανταγωνιστές.