ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Volkswagen Golf
Πώς αναβαθμίζεις σε ουσιαστικούς τομείς το Golf έβδομης γενιάς, στο μέσον του κύκλου ζωής του; Η Volkswagen μας δείχνει τον τρόπο
- -
- -
με μια ματιά
Χωρίς εκτεταμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις – όπως άλλωστε συνηθίζει – αλλά με προσθήκες σε κινητήρες και εξοπλισμό άνεσης/ασφάλειας, η Volkswagen θέτει και πάλι τα στάνταρ στα compact μικρομεσαία που φλερτάρουν με την πολυτελή κατηγορία.
Η ανοιξιάτικη, αν και βρισκόμαστε στα μέσα Φεβρουαρίου, Μαγιόρκα, φιλοξένησε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Golf έβδομης γενιάς. Σε διαδρομές δίπλα στη θάλασσα και στην… ενδοχώρα του μεγαλύτερου σε έκταση νησιού των Βαλεαρίδων με τους 860.000 κατοίκους, είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε ό,τι νέο έχει να παρουσιάσει το compact γερμανικό μοντέλο: από το 1.5 TSI Evo με τους 150 ίππους, μέχρι το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων Discover Pro με έλεγχο μέσω νευμάτων αλλά και την τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist.
Αν και οι πωλήσεις του Golf στην Ευρώπη παρουσίασαν το 2016 κάμψη 7,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (λόγω των παρενεργειών του dieselgate αλλά και του γεγονότος ότι αναμενόταν η ανανεωμένη έκδοσή του), κανείς δεν αμφισβήτησε τα πρωτεία του: Κατέγραψε 492.952 ταξινομήσεις, πολύ μακριά από το δεύτερο αυτοκίνητο (315.115). Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια, όμως στην περίπτωση του μικρομεσαίου Volkswagen αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματικότητα. Πρόκειται για ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο, χωρίς κάποιο «ψεγάδι», το οποίο κερδίζει πελάτες ανάμεσα σε όσους αναζητούν ένα mainstream οικογενειακό αλλά και σε όσους κοιτάζουν προς τις premium προτάσεις της κατηγορίας.
Έτσι λοιπόν η ανανεωμένη έκδοση του Golf έφθασε την κατάλληλη χρονική στιγμή. Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι περιορισμένες, όπως άλλωστε συνηθίζουν στο Volfsburg. Εντοπίζονται στη μάσκα με τη μπάρα χρωμίου στο κάτω μέρος της που δίνει την αίσθηση ότι συνεχίζεται στα εμπρός φώτα (τεχνολογίας LED που αντικαθιστούν τα xenon), τα full LED πίσω φώτα και τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Ψηφιακό περιβάλλον
Στο εσωτερικό όμως του Golf αντιλαμβάνεσαι άμεσα τις διαφορές. Η
Volkswagen άλλαξε τα συστήματα πολυμέσων, τοποθετώντας μεγαλύτερες
οθόνες αφής με 6,5 – 8 και 9,2 ίντσες. Η τελευταία αποτελεί μέρος
της κορυφαίας Discover Pro, η οποία φέρει τεχνολογία gesture
control, δηλαδή, ελέγχου μέρους των λειτουργιών μέσω νευμάτων.
Εξοπλισμός που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο C segment,
καθώς μέχρι σήμερα αποτελούσε προνόμιο της μεγάλης κατηγορίας και
πολύ πιο ακριβών αυτοκινήτων.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου Golf
περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών
TFT (Active Info Display τον ονομάζει η Volkswagen). Ο οδηγός
μπορεί να επιλέξει τις πληροφορίες που θα βλέπει (και τη διάταξή
τους), ανάμεσα από 5 βασικά προφίλ (Classic – Consumption & Range –
Efficiency – Performance & Driver Assistane – Navigation).
Στο δρόμο με τον νέο TSI
Κεντρική θέση στις αλλαγές του Golf κατέχει ο νέος 1.5 TSI με τους 150 ίππους και ροπή 250 Nm (1.500 – 3.500 rpm). Φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), όπως ο 1.4 TSI τον οποίο αντικαθιστά, όμως πέρα από τον αυξημένο κυβισμό είναι τεχνολογικά εξελιγμένος: με νέα πλήρως μεταβλητή αντλία λαδιού, σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης (350 bar), τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, λειτουργία σε κύκλο Miller.
Ο νέος 1.5 TSI Evo 150 PS θα είναι διαθέσιμος από τον Μάιο, ενώ θα έχουν προηγηθεί με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον Μάρτιο οι εκδόσεις με τον (επίσης νέο στο Golf) 1.0 TSI 85 PS, τον 1.0 TSI 110 PS, τον 1.6 TDI 115 PS και τον 2.0 TDI 150 PS. Θα ακολουθήσουν οι sport εκδόσεις diesel GTD με τους 184 ίππους και βενζίνης GTI με 230 πλέον ίππους, ενώ τον Ιούλιο θα υποδεχθούμε και τη λιγότερο ισχυρή παραλλαγή του 1.5 TSI Evo, σε έκδοση BlueMotion με 130 PS και ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση.
Οδηγήσαμε το Golf με το νέο 1.5 TSI τόσο με το 6τάχυτο μηχανικό
κιβώτιο όσο και με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις
(η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχα 5,1 και 5 lt/100
km). Σε μεικτή διαδρομή, μέσα σε αστικό περιβάλλον, επαρχιακό
δίκτυο αλλά και αυτοκινητόδρομο, ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας
επέδειξε εξαιρετική απόδοση, χαρίζοντας στο Golf ολοκληρωμένο
χαρακτήρα. Ο 1.5 TSI Evo συνεργάζεται ιδανικά και με τα δύο
συστήματα μετάδοσης, «ξεσπάει» λίγο πάνω από τις 1.500 rpm και
μένει ζωντανός μέχρι ψηλά. Σε πραγματικές συνθήκες και κινούμενοι
με σβέλτο ρυθμό, είδαμε τον υπολογιστή ταξιδίου να δείχνει 6,8
lt/100 km με το DSG και 7,1 lt/100 km με το μηχανικό κιβώτιο.
Κατά τα λοιπά, το Golf συμπεριφέρεται ως... Golf. Θέτοντας δηλαδή τα στάνταρ στην κατηγορία του, με πλαίσιο - βράχο, τιμόνι που πληροφορεί επακριβώς για τη θέση των τροχών, ανάρτηση που φιλτράρει τις – όποιες υπάρχουν στην ισπανική άσφαλτο – ανωμαλίες του οδοστρώματος και κορυφαία ηχομόνωση.
Στα χέρια μας «έπεσαν» και οι 2λιτρες sport εκδόσεις με τα τρία γράμματα, GTI και GTD. Με 230 ίππους πλέον η πρώτη (θα ακολουθήσει και η GTI Performance με 245 PS) και με την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση η δεύτερη. Είτε επιλέγοντας την αυτόματη λειτουργία του DSG είτε τα paddles πίσω από το τιμόνι, το ανανεωμένο GTI χαρίζει ακόμη πιο πλούσιες δόσεις οδηγικής απόλαυσης, διατηρώντας τη φιλική συμπεριφορά σε καθημερινή χρήση (πάντα με δεδομένο το άριστο οδικό δίκτυο της Μαγιόρκα).
Εξοπλισμός από το... ψηλό ράφι
Όπως το Discover Pro έτσι και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού προέρχονται από τις πολυτελείς κατηγορίες. Traffic Jam Assist ονομάζεται το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, διαθέσιμο σε όλα τα Golf με αυτόματο κιβώτιο DSG. Είναι ενεργό μέχρι τα 60 km/h, διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του (Lane Assist) και σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (Adaptive Cruise Control). Σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης αναλαμβάνει το συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» ή stop and go αγγλιστί.
Το Emergency Assist αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει το Golf με ασφάλεια σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο ο οδηγό δεν αντιδρά, ενώ το Front Assist με City Emergency Braking ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή πεζούς, ειδοποιώντας τον οδηγό ή ενεργοποιώντας τα φρένα.
Το Trailer Assist είναι το σύστημα υποβοήθησης κατά τη
ρυμούλκηση. Αναλαμβάνει τις μανούβρες του Golf όταν αυτό έλκει
κάποιο τρέιλερ, ειδικά στην όπισθεν. Όταν π.χ. για να στρίψει το
ρυμουλκούμενο δεξιά το αυτοκίνητο πρέπει να στρίψει το τιμόνι
αριστερά. Ο οδηγός χρειάζεται να βάλει όπισθεν και να πατήσει το
κουμπί ενεργοποίησης του συστήματος και στη συνέχεια –
χρησιμοποιώντας το μοχλό ρύθμισης των εξωτερικών καθρεπτών ως
joystick – να επιλέξει τον ιδανικό συνδυασμό αυτοκινήτου - τρέιλερ.
Το Trailer Assist αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού και ο
οδηγός το γκάζι - φρένο, ενώ στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται η
κατεύθυνση των τροχών αλλά και οι πιθανές αλλαγές τροχιάς.
συμπέρασμα
Έχει παθιασμένους θαυμαστές και ορκισμένους εχθρούς, όμως υπάρχουν τελικά λόγοι που καθιστούν το Golf το best seller αυτοκίνητο της Ευρώπης εδώ και πολλά χρόνια. Το εξαιρετικό πακέτο (πλαίσιο, στήσιμο, κινητήρες, κιβώτια) γίνεται πλέον ακόμη πιο πλούσιο με τεχνολογικές λύσεις που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερα και πολύ πιο ακριβά. Και κάπως έτσι είναι έτοιμο για νέες επιτυχίες.