ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέα BMW 520d στην Ελλάδα
Κάτω από τη business περιβολή κρύβεται αθλητικό πνεύμα
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα, 7η γενιά του μεγάλου σεντάν της BMW ενσωματώνει τεχνολογία από τη μεγαλύτερη, Σειρά 7.
Τη νέα Σειρά 5 την απολαύσαμε για πρώτη φορά στο φιλμ “The Escape”, όπου ο Clive Owen στραπατσάρισε ελαφρώς μια απαστράπτουσα 5άρα για να σώσει την Dakota Fanning. Από κοντά ωστόσο, είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή! Το business sedan της BMW μπαίνει στην 7η γενιά του έχοντας σπάσει το φράγμα των 7,5 εκατομμυρίων πωλήσεων στην 45χρονη σταδιοδρομία του. Νούμερα που δίνουν μια μικρή μόνο εικόνα της σημαντικότητας που κατέχει η Σειρά 5 στη γκάμα της βαυαρικής φίρμας.
Η σχεδίαση είναι από τις πολύ καλές στιγμές της BMW. Ο
δυναμισμός παντρεύεται ιδανικά με την κομψότητα, δίνοντας μια
ιδιαίτερα εντυπωσιακή όψη στο μήκους 4.935 mm σεντάν. Αντίστοιχη
είναι η εικόνα στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν η ποιότητα, η
πολυτέλεια και η υψηλή τεχνολογία, με συστήματα όπως το τρίτης
γενιάς έγχρωμο Head-Up Display με 70% μεγαλύτερη, υψηλής ανάλυσης
επιφάνεια προβολής, το νέο iDrive με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, η
ασύρματη σύνδεση/φόρτιση smartphones και ο διαισθητικός χειρισμός
κάποιων λειτουργιών της οθόνης, πχ της ρύθμισης της έντασης στο
ηχοσυστημα. Οι χώροι είναι υπεράνετοι για τέσσερις επιβάτες και το
αχανές πορτμπαγκάζ μεγάλωσε κι άλλο, στα 530 λίτρα.
Οι τεχνολογίες που κουβαλά η καινούρια 5άρα προέρχονται από τη ναυαρχίδα της γκάμας, τη Σειρά 7. Έτσι, στα παραπάνω προσθέστε ευκολίες όπως το τηλεχειριζόμενο παρκάρισμα μέσω του Display Key για μεγαλύτερη ευκολία σε πολύ στενούς χώρους στάθμευσης (!), το Steering & Lane Keeping Assistant, τα Lane Change Assistant και Intelligent Speed Assist (που ενσωματώνει περιορισμούς ταχύτητας στο σύστημα cruise control), την αποφυγή εμποδίου, την προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας, την προειδοποίηση Προτεραιότητας και Lane Keeping Assistant με ενεργό προστασία από πλευρική σύγκρουση, αλλά και το BMW ConnectedDrive με υπηρεσίες όπως On-Street Parking Information (OSPI) και ParkNow που βοηθούν τον οδηγό στην αναζήτηση χώρων στάθμευσης. Συνολικά η νέα Σειρά 5 μπορεί να εξοπλιστεί με 27 αισθητήρες, στους οποίους βασίζεται η λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας.
Αφήσαμε για το τέλος το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που θεωρητικά μπορεί να ελέγχει την πορεία του οχήματος για έως και 15 sec, αναλόγως της ταχύτητας και των συνθηκών διαδρομής όπως η ποιότητα διαγράμμισης και η κλίση των στροφών. Σύμφωνα με τη BMW, σε ταχύτητες από 0 έως 210 km/h η νέα Σειρά 5 μπορεί να αναλαμβάνει τον έλεγχο του γκαζιού και του φρένου και τους ελιγμούς διεύθυνσης. Τώρα θα μου πείτε, ποια είναι σήμερα η χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων αφού δεν μπορούν να έχουν πλήρη εφαρμογή; Εκτός του ότι προσθέτουν πόντους στο τεχνολογικό πακέτο του μοντέλου, δεν παύει να είναι ένα βήμα που μας προετοιμάζει για την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Στην πράξη, οδηγώντας την 520d στην ανοιχτή παραλιακή διαδρομή από
τη Βουλιαγμένη μέχρι τη Σαρωνίδα, ήταν ελάχιστα τα σημεία με σωστή
διαγράμμιση που μας επέτρεψαν να αφήσουμε τον έλεγχο στα συστήματα
του αυτοκινήτου. Αν και ως στάνταρ προσφέρεται 6-άρι χειροκίνητο
κιβώτιο, η “δική μας” διέθετε το 8-τάχυτο αυτόματο Steptronic
(υπολογίστε περί τα 2.500 € επιπλέον) που προσθέτει πόντους τόσο
στην χαλαρή όσο και στη γρήγορη οδήγηση. Στην πρώτη περίπτωση, η
ρυθμιζόμενη ανάρτηση στο comfort mode λειτουργεί εξαιρετικά
ισοπεδώνοντας οποιαδήποτε ανωμαλία και προσφέροντας κορυφαία άνεση
και ποιότητα κύλισης, με την ηχομόνωση να κρατά κάθε είδους θόρυβο
εκτός καμπίνας. Αν αναζητήσεις τον γνήσιο σπορ BMW χαρακτήρα
επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης, θα πάρεις πίσω πιο
στακάτη απόσβεση και περισσότερο ζωντανό τράβηγμα από τον κινητήρα.
Σε προσωπικό επίπεδο, θα θέλαμε την ανάρτηση να γίνεται ακόμη πιο
σφικτή και το τιμόνι να βαραίνει περισσότερο.
Οι εντυπώσεις από τον 2λιτρο diesel είναι άριστες. Με ισχύ 190 ίππων και ροπή που κορυφώνεται στα 400 Nm, κινεί με σβέλτο ρυθμό τα σχεδόν 1.600 κιλά του πολυτελούς σεντάν. Επιδεικνύει πολιτισμένη λειτουργία, άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 7,6 sec), χωρίς να αφήνει σε δεύτερη μοίρα την κατανάλωση καυσίμου - 4,0 lt/100 km δίνει η BMW ως μέσο όρο.
συμπέρασμα
Εντυπωσιακή σε εμφάνιση, πολυτέλεια και τεχνολογία, η νέα Σειρά 5 έρχεται με πλήρες οπλοστάσιο για να κοντράρει τα Audi A6 και Mercedes-Benz E-Class. Στην έκδοση με τον 2λιτρο diesel των 190 ίππων αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ υψηλών επιδόσεων και χαμηλού κόστους χρήσης. Το 8-άρι αυτόματο, αξίζει την επένδυση των 2.500 επιπλέον ευρώ περίπου.
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
TEXNIKA ΣTOIXEIA BMW 520d
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετρακύλινδρος diesel, 1.995cc
ΚΙΒΩΤΙΟ 6-άρι μηχανικό / 8-τάχυτο Steptronic
ΙΣΧΥΣ 190 PS στις 4.000 rpm
ΡΟΠΗ 400 Nm στις 1.750 - 2.500 rpm
0–100 km/h 7,7 sec / 7,6 sec
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,1 lt/100 km / 4,0 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 108 g/km / 107 g/km
ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ BMW ΣΕΙΡΑΣ 5 SEDAN (G30)
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ |
ΙΣΧΥΣ (HP) |
ΤΙΜΗ (€) |
530i |
1.998 |
252 |
69.350 |
530i xDrive |
1.998 |
252 |
72.950 |
540i |
2.998 |
340 |
78.100 |
540i xDrive |
2.998 |
340 |
81.650 |
520d |
1.995 |
190 |
60.950 |
520d xDrive |
1.995 |
190 |
67.250 |
530d |
2.993 |
265 |
74.450 |
530d xDrive |
2.993 |
265 |
79.450 |