Πρώτη επαφή με το νέο MINI Countryman
Το Countryman στη νέα του γενιά μεγάλωσε και ανέβηκε κατηγορία σε όλους τους τομείς
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο MINI Countryman είναι μεγαλύτερο πιο αιχμηρό σε σχεδίαση και πιο ραφιναρισμένο σε όλους τους τομείς, παρέχοντας υψηλά επίπεδα άνεσης. Η καμπίνα είναι ποιοτική και ευρύχωρη για πέντε άτομα, ενώ η γκάμα κινητήρων έχει επιλογές βενζίνης και diesel, με απόδοση από 136 έως 192 ίππους.
Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το νέο μεγαλύτερο σε μέγεθος και
πλουσιότερο σε όλους τους τομείς Countryman. Το ραντεβού είχε δοθεί
στις εγκαταστάσεις της BMW στην Αθήνα, από όπου θα παίρναμε τα
αυτοκίνητα με προορισμό της Παύλιανη, στα βουνά πάνω από τη Λαμία.
Γνωστή δίχως καμία αμφιβολία σε όλους τους φίλους του Ράλλυ
Ακρόπολις για την ειδική της. Μια διαδρομή φιδωτή με όμορφες
στροφές ικανές να αναδείξουν τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου ή να
το… εκθέσουν.
Η MINI, με μοντέλα που εστιάζουν στην οδηγική απόλαυση δεν έχει να φοβάται τίποτα, ακόμα και αν μιλάμε για το μεγαλύτερο σε μέγεθος αυτοκίνητό της. Ναι, το Countryman στη νέα του γενιά μεγάλωσε κατά 20 cm, φτάνοντας τώρα 4,3 m και αναρριχήθηκε στην κορυφή της πυραμίδας που αφορά το μέγεθος και τη χρηστικότητα, στη γκάμα της MINI. Πέρα από τα επιπλέον 200 mm σε μήκος, το νέο Countryman είναι κατά 30 mm πιο πλατύ (1.822 mm) και έχει 75 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.670 m). Ξεπέρασε έτσι το νέο 6θυρο Clubman και τώρα κοιτά τον ανταγωνισμό υψηλότερου επιπέδου.
Το Audi Q2 του μοιάζει μικρό ενώ πλησιάζει περισσότερο στο μεγαλύτερο Q3, ενώ αγγίζει σχεδόν το Mercedes-Benz GLA, προσφέροντας όμως καλύτερους χώρους και πιο ευέλικτη διαρρύθμιση στο εσωτερικό του, αφού ως έξτρα στο νέο Countryman θα βρείτε συρόμενα πίσω καθίσματα με πλάτες που έχουν ανάκληση για μεγαλύτερη άνεση. Η διάταξη πλέον είναι 3θέσια πίσω και 2θέσια ως έξτρα. Ο όγκος του χώρου αποσκευών μεγάλωσε επίσης με 450 λίτρα στη βασική του διάταξη, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες διευρύνεται στα 1.309 λίτρα.
Η νέα πλατφόρμα UKL2 του BMW Group είναι αυτή που συναντάμε μεταξύ
άλλων και στο X1. Μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και
στους τέσσερις, παρέχοντας τη δυνατότητα και για μια υβριδική
έκδοση, η οποία θα γίνει πράξη στο άμεσο μέλλον. Έτσι, για πρώτη
φορά το Countryman θα έχει και υβριδική έκδοση MINI Cooper S E, η
οποία θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με 136 ίππων
και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 88 ίππων, με συνδυαστική απόδοση 224 ίππων
και 385 Nm ροπής.
Η γκάμα κινητήρων του MINI Countryman περιλαμβάνει βενζίνης και diesel με βάση τα 1,5 λίτρα και για τις δύο εκδόσεις. Αρχικά με τούρμπο βενζίνης απόδοσης 136 ίππων και 220 Nm ροπής και λίγο αργότερα και με diesel ίδιας χωρητικότητας με 116 ίππους. Σε αυτή τη φάση και για την αρχή της καριέρας του, το νέο Countryman θα έχει ως βασικό diesel τον 2λιτρο με απόδοση 150 και 190 ίππους στις εκδόσεις Cooper D και Cooper SD αντίστοιχα. Στα ίδια κυβικά θα είναι και η κορυφαίας έκδοση βενζίνης Cooper S με απόδοση 192 ίππων και 280 Nm ροπής.
Στη βασική του έκδοση Cooper συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή εναλλακτικά με ένα αυτόματο Steptronic με ίδιες σχέσεις που στέλνουν τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς. Οι ανώτερες εκδόσεις Cooper S, Cooper D συνδυάζονται και με το καλό αυτόματο 8άρι ενώ το Cooper SD το έχει στάνταρ και σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης ALL4. Αυτή ήταν η έκδοση που επιλέξαμε να έχουμε την πρώτη μας επαφή.
Πίσω από το τιμόνι του νέου Countryman λοιπόν νοιώθεις άνετα με το
καλημέρα. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος
επιτρέπουν στον οδηγό ανεξάρτητα από το ύψος του να βολευτεί. Η
ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, με το μοναδικό…
εμπόδιο να αποτελούν οι μεγάλες πίσω τρίτες κολόνες, αλλά μόνο σε
ελιγμούς προς τα πίσω. Η μεγάλη στρογγυλή οθόνη αφής κυριαρχεί στην
εικόνα του εσωτερικού, όπως τα κλασικά πλέον χειριστήρια
αεροπορικού τύπου στην κεντρική κονσόλα, με τον μεγαλύτερο κεντρικά
τοποθετημένο διακόπτη κόκκινου χρώματος να φροντίζει για την
εκκίνηση. Η εικόνα γνωστή, με την εργονομία να είναι παιχνιδάκι για
τους λάτρεις της φίρμας, ενώ απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωση αν δεν
έχει πρότερη επαφή με MINI. Η ποιότητα είναι αναβαθμισμένη, με τα
υλικά να ικανοποιούν τόσο στο μάτι, όσο και στην αφή.
Η ανάρτηση είναι βελτιωμένη, προσφέροντας καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση, όπως και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Τουλάχιστον στην έκδοση με τους «μικρούς» τροχούς των 17 ιντσών και τα ελαστικά σχετικά υψηλού προφίλ 225/55. Αυτός πιστεύουμε είναι και ο συνδυασμός που κολακεύει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Από την άλλη, οι μεγάλες έξτρα ζάντες 19 ιντσών γεμίζουν τους θόλους και το… μάτι, αλλά περιορίζουν την άνεση. Ο diesel κινητήρας των 2,0 λίτρων με τους 190 ίππους της έκδοσης Cooper SD αποδείχθηκε ταξιδιάρικη, με το δείκτη του ταχύμετρου να ανεβαίνει χωρίς κόπο. Ανάλογα εύκολα, αλλά αντίστροφα ο δείκτης της κατανάλωσης παραμένει χαμηλά.
Το MINI Countryman είναι ευχάριστο στο δρόμο, με υψηλά επίπεδα άνεσης, όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες. Κατά την παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε και στις πίσω θέσεις, απολαμβάνοντας την ευρυχωρία και την άνεση που παρέχουν τα έξτρα καθίσματα με τις ρυθμίσεις για την πλάτη. Με τρία άτομα στο εσωτερικό και όπως είναι φυσικό έναν πίσω, δεν είχαμε τη δυνατότητα να το… κυνηγήσουμε στις όμορφες στροφές της Παύλιανης. Περιοριστήκαμε σε μια σβέλτη ανάβαση με την πρώτη εικόνα να είναι θετική και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά βελτιωμένη.
συμπέρασμα
Σημαντικά βελτιωμένο, ανεβαίνει επίπεδο όχι μόνο σε διαστάσεις, αλλά και σε συμπεριφορά στο δρόμο. Ταξιδιάρικο, με υψηλά επίπεδα άνεσης και μεγάλους χώρους, κοιτά τώρα πιο ψηλά επαναπροσδιορίζοντας τον ανταγωνισμό του. Με βασική τιμή τα 26.970 ευρώ, είναι περίπου 1.000 ευρώ πιο ακριβό από το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό, ο οποίος σύμφωνα με τη MINI στοιχίζει περισσότερα από 2.000 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ