ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Opel Grandland X στην Ελλάδα
Το μεγάλο SUV της Opel πάτησε τους τροχούς του στην Ελλάδα, έχοντας υψηλές φιλοδοξίες
- -
- -
Δυναμικά μπήκε στην αγορά των SUV η Opel, ενισχύοντας το τελευταίο διάστημα τη γκάμα της με δύο ακόμα μοντέλα με τα διακριτικά «X». Στο ήδη γνωστό μας και καταξιωμένο Mokka X προστέθηκε αρχικά το Crossland X με μικρές διαστάσεις, σωστή αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων και crossover στοιχεία, ενώ τώρα έρχεται να ολοκληρώσει τη γκάμα το μεγαλύτερο, όπως μαρτυρά και το όνομά του Grandland X.
Με μήκος 4.477 mm είναι κατά 200 mm μεγαλύτερο από το Mokka X, τοποθετείται στην μεσαία κατηγορία οχημάτων, C-SUV και τίθεται απέναντι σε σοβαρούς αντιπάλους, καταξιωμένους στην κλάση αυτή, όπως είναι το Volkswagen Tiguan, το Ford Kuga και το προσφάτως ανανεωμένο Nissan Qashqai. Δύσκολο το έργο του και αυτό φαίνεται να το γνωρίζουν καλά στην Opel, αφού φαίνεται να έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο μοντέλο τους. Αξιοποιώντας στο έπακρο τη νέα συνεργασία με το Group PSA, το νέο Grandland X πατάει στην πλατφόρμα του 3008 και φοράει τους γνωστούς, δοκιμασμένους και επιτυχημένους κινητήρες βενζίνης και diesel του ομίλου.
Σχεδιαστικά, ωστόσο, αποστασιοποιείται από το πρότυπα του ομίλου, ακολουθώντας τα δικά του μονοπάτια, με πιο αυστηρές γραμμές, λιγότερο γαλλικές και περισσότερο γερμανικές. Ξεκάθαρα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εν γένει σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel, με το Grandland X να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και να εντάσσεται αρμονικά στη νέα γκάμα της φίρμας. Δυναμικό, με ακμές και ευθείες γραμμές να κυριαρχούν και μεγάλος πλάτος (1.856 mm) επιβάλλεται στο δρόμο. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα από την άλλη, σε συνάρτηση με τις έντονες ακμές ενισχύουν την κομψότητα και τον δυναμισμό του μοντέλου.
Ευεργετημένο από τις εξωτερικές διαστάσεις έχει βγει το εσωτερικό, με το μεταξόνιο 2.675 mm να συμβάλει με τη σειρά του στη διαρρύθμιση. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά, σαφώς πιο άνετα στην πλουσιότερη έκδοση X-Clusive που διαθέτει ρύθμιση για την κλίση της έδρας και λιγότερο στις βασικές που δεν διαθέτουν αυτή την ευκολία. Σε κάθε περίπτωση οι πίσω, ακόμα και τρεις στον αριθμό απολαμβάνουν άνεση, τόσο για τα πόδια, όσο και για τον ζωτικό χώρο των ώμων. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 514 λίτρα με κιτ επισκευής, χωρίς ρεζέρβα, ενώ αν επιλέξετε να έχετε τον εφεδρικό τροχό τότε η τιμή αυτή μειώνεται στα 488 λίτρα. Ανάλογα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος πάει στα 1.652 λίτρα (1.626 λίτρα με κιτ επισκευής). Η ποιότητα ακολουθεί τα γερμανικά στάνταρ και είναι υψηλού επιπέδου, με εκτενή χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό που σε κερδίζουν, τόσο στην αφή, όσο και στο μάτι.
Η μεγάλη οθόνη 7 ή 8 ιντσών του IntelliLink R 4.0 αναβαθμίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, παρέχοντας δυνατότητα σύνδεσης με πρωτόκολλα Android Auto, αλλά και Aplle CarPlay. Επιπλέον, διαθέτει σύνδεση Bluetooth και θύρα USB, όπως επίσης και παροχή του συστήματος Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot για έχετε internet σε όλες τις συσκευές που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Μια ειδική βάση επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση του smartphone, εφόσον αυτό διαθέτει αυτή τη δυνατότητα, ενώ το ηχοσύστημα είναι υψηλής πιστότητας της Denon και περιλαμβάνει οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.
Στην Ελλάδα, που βρίσκεται ήδη το νέο Opel Grandland X, διατίθεται με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης 1,2 λίτρων τούρμπο με 130 ίππους και 230 Nm ροπής και έναν diesel 1,6 λίτρων με 120 ίππους και πλούσια ροπή που φτάνει τα 300 Nm και είναι διαθέσιμη από χαμηλά, χαρίζοντας αξιόλογες ρεπρίζ στη συγκεκριμένη έκδοση. Αμφότεροι διακρίνονται για την αποδοτικότητά τους, με τη μέση κατανάλωση να είναι 4,5 και 4,0 lt/100 αντίστοιχα, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 117 και τα 104 gr/km για τον βενζίνη και diesel αντίστοιχα. Για τη μετάδοση που περνάει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, - δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση - φροντίζουν ένα χειροκίνητο και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Με την κίνηση να περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς, η Opel φρόντισε να ενισχύσει τις εκδρομικές δυνατότητες του αυτοκινήτου και να διευρύνει το πεδίο δράσης του, εφοδιάζοντας το Grandland X με το σύστημα IntelliGrip. Αυτό διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα για να ανταπεξέρχεται σε διαφορετικές απαιτήσεις και εδάφη, προσφέροντας ανάλογα με την περίσταση την βέλτιστη πρόσφυση, είτε πρόκειται για νερό, χιόνι ή και άμμο. Η πρώτη επαφή με το Grandland X επί ελληνικού εδάφους, μας βρίσκει να κινούμαστε σε ανοιχτό δρόμο και πιο συγκεκριμένα στη νέα εθνική οδό Αθηνών - Πατρών, με προορισμό τα μικρά χωριά γύρω από την Αιγείρα.
Άνετο και ταξιδιάρικο, μοιάζει να βρίσκεται στο περιβάλλον του στον ανοιχτό δρόμο, με τις όποιες αμφιβολίες πιθανών να δημιουργεί η μικρή χωρητικότητα των κινητήρων να εξανεμίζονται μετά από, μόλις, λίγα μέτρα πίσω από το τιμόνι του, αρχικά της έκδοσης diesel με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Γεμάτος κινητήρας σε όλο το εύρος στροφών, με ικανή δύναμη να ανεβάσει ταχύτητα και να τη διατηρήσει με χαρακτηριστική ευκολία, χάρη και στην πλούσια ροπή του, δείχνοντας ξεκάθαρα τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Στον αντίποδα η μέση κατανάλωση παραμένει χαμηλά, κοντά στα 6,5 lt/100 km, ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες πέρα από το όριο.
Αξιόλογη δουλειά έχει γίνει στην ανάρτηση, με τη ρύθμιση να προάγει την άνεση. Ποιότητα κύλισης που δεν αφήνει περιθώρια για κανένα παράπονο, ακόμα και από τον πιο απαιτητικό, με την καλή ηχομόνωση να συμπληρώνει το ποιοτικό προφίλ του Grandland X. Το λιποβαρές τιμόνι δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση που σου προσφέρει, αφήνοντας αρκετά από τα δρώμενα μακριά από τα χέρια του οδηγού, ευθυγραμμισμένο υπό μια έννοια και με τον άνετο χαρακτήρα του μοντέλου. Ευθύβολο και ξεκούραστο σε κάθε περίπτωση, θα… μικρύνει τις αποστάσεις, αφήνοντας οδηγό και επιβαίνοντες ξεκούραστους ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι.
Με τις στροφές να διαδέχονται το εθνικό δίκτυο, το Grandland X δείχνει και το άλλο του πρόσωπο και χωρίς να είναι το ίδιο απολαυστικό, αποδεικνύεται αποτελεσματικό. Θα γύρει πάνω στον εμπρός εξωτερικό τροχό, συνέπεια του ύψους και του βάρους του, με την ανάρτηση όμως να κερδίζει για μια ακόμα φορά τις εντυπώσεις. Δουλεύει σωστά και υπό πίεση, με έμφαση στην άνεση, που εδώ, στον επαρχιακό δρόμο με τις πολλές κακοτεχνίες δοκιμάζεται έντονα και εντέλει περνάει τις εξετάσεις με υψηλό βαθμό. Ο δρόμος της επιστροφής μας βρίσκει πίσω από το τιμόνι του βενζινοκίνητου Grandland X με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας συνδυασμός που ταιριάζει στη φιλοσοφία του SUV της Opel και αναδεικνύει τις αρετές του. Οι αλλαγές δεν είναι αστραπιαίες, αλλά γίνονται ήπια, με το κιβώτιο να προσαρμόζεται εύκολα στις απαιτήσεις σου και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα χωρίς να κουράζει. Η κατανάλωση με αυτό το συνδυασμό και υπό έντονη πίεση ξεπέρασε τα 9 lt/100 km, ενώ σε πιο ήπιους ρυθμούς πέφτει και κάτω από τα 8 lt/100 km. Δίχως άλλο το SUV της Opel αποδεικνύεται χιλιομετροφάγος, με ποιοτικά οδικά χαρακτηριστικά που θα λατρέψουν οι φίλοι της άνεσης.
συμπέρασμα
Η Opel φαίνεται διαβασμένη με το Grandland X να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο που θα δημιουργήσει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στους αγοραστές αυτής της κατηγορίας. Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: X-City, X-Plore και X-Clusive, το Grandland X έχει βασική τιμή τα 24.500 για την έκδοση βενζίνης και τα 26.300 ευρώ για το diesel, με τον εξοπλισμό να είναι πλήρης ακόμα και στην πρώτη έκδοση, περιλαμβάνοντας ακόμα και ζάντες αλουμινίου.