ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το νέο Citroen C4 Cactus

Το νέο C4 Cactus ωριμάζει χωρίς να χάνει σε στιλ και αναλαμβάνει νέο ρόλο στη γκάμα της Citroen

  • -
  • -

Διατηρώντας τα μοναδικά του σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και λαμβάνοντας «μπόνους» στους τομείς της άνεσης και ασφάλειας, η ανανεωμένη εκ βάθρων έκδοση του C4 Cactus καλείται να εκπληρώσει την αποστολή που της ανέθεσε η Citroen. Να καλύψει το κενό τόσο του C4 hatchback που έχει σταματήσει να εισάγεται εδώ και ένα εξάμηνο όσο και του προηγούμενου C4 Cactus. Στόχος είναι να πιάσει τις πωλήσεις των δύο αυτών μοντέλων. Η παρουσίαση και πρώτη οδήγηση μεταδόθηκε live από τη σελίδα του GOCAR στο facebook, την οποία μπορείτε να δείτε στο video.

Σχεδιαστικά, το νέο C4 Cactus «φωνάζει» ότι είναι ένα σύγχρονο Citroen, με τη λεπτή μάσκα που ενώνεται με τα φώτα ημέρας LED, τα φωτιστικά σώματα σε τρία επίπεδα, τα AirBump που έκαναν πρεμιέρα στο προηγούμενο Cactus (πλέον είναι μικρότερα και έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στις πόρτες) και τα πίσω φώτα 3D LED. Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό, με δύο ψηφικές οθόνες, μία αντί του πίνακα οργάνων (εξακολουθεί να απουσιάζει ένδειξη για τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα) και μία 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (με ελληνικό μενού). Η συνολική εικόνα είναι ταυτόχρονα νεανική και ποιοτική, ενώ οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα τονίζουν τη χρηστικότητα. Οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα είναι πάντως ρηχές.

   

Άνεση, άνεση και άνεση

Η νέα πρόταση της Citroen στη μικρομεσαία κατηγορία δεν αποτελεί προϊόν συμβιβασμού, καθώς διαθέτει τα εφόδια για να καλύψει όλες τις ανάγκες μίας οικογένειας. Το μήκος των 4,17 μέτρων βρίσκεται στο μέσο της απόστασης ανάμεσα στα σουπερμίνι και τα compact οικογενειακά. Όμως αφενός το μεγάλο μεταξόνιο (2,6 μέτρα) και αφετέρου η άριστη εκμετάλλευση των χώρων σε καμπίνα επιβατών και πορτμπαγκάζ παραπέμπουν σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Δύο, ακόμη και τρεις, ενήλικες θα βολευτούν άνετα στα πίσω καθίσματα, ενώ με όγκο 358 λίτρων και τετράγωνο σχήμα ο χώρος αποσκευών είναι άριστα εκμεταλλεύσιμος.

Επιπλέον, η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα Advanced Comfort (με αφρώδες υλικό) και η αποτελεσματικότητα της πατενταρισμένης ανάρτησης της Citroen, εξασφαλίζουν άνετα ταξίδια ακόμη και μετά από πολλές ώρες, ακόμη και σε κακής ποιότητας άσφαλτο ή στο χώμα. Η τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ (στην εκτόνωση και τη συμπίεση), που δημιουργούν την αίσθηση της υδροενεργητικής ανάρτησης. Ως αποτέλεσμα, περιορίζεται το φαινόμενο των κραδασμών σε λακκούβες και κακοτεχνίες των δρόμων. Εξίσου σημαντικό είναι ότι τα αμοριστέρ (κατασκευής Kayaba) έχουν κόστος περίπου όσο τα συμβατικά. Τα Progressive Hydraulic Cushions είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων, εκτός από τον βασικό 1.2 PureTech 82.

Μιας και αναφερθήκαμε στους κινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει επίσης τους turbo 1.2  PureTech με 110 και 130 ίππους, καθώς και τον 1.6 BlueHDi 100 PS. Το φθινόπωρο θα προστεθεί ο 1.6 diesel με 120 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Στη διάθεσή μας είχαμε τον 1.2 PureTech με 110 ίππους και τον 1.6 BlueHDi 100, αμφότερους με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (ο πιο ισχυρός βενζίνης με τους 130 ίππους συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο, ενώ αυτός με τους 110 ίππους και με αυτόματο).

Ένα hatch με καταβολές crossover

Από τη σύντομη οδήγηση εκτιμήσαμε την άνεση της ανάρτησης και των καθισμάτων, την ποιοτική κύλιση και τη βελτίωση που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης (έχουν τοποθετηθεί παχύτερα κρύσταλλα και ποιοτικότερες επενδύσεις). Το C4 Cactus συμπεριφέρεται στο δρόμο ως ένα καλοστημένο hatch, με μικρές κλίσεις στις στροφές και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Τα αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με τροχούς 17 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 205/50, συνδυασμός που ισορροπεί αποτελεσματικά ανάμεσα στα κρατήματα και την άνεση. Θα θέλαμε πάντως 6άρι κιβώτιο και σε αυτές τις εκδόσεις, για οικονομικότερα και πιο ήσυχα ταξίδια. Η απόσταση των 15,5 cm από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος δίνουν στον οδηγό (μαζί με τα αμορτισέρ) το «ΟΚ» προκειμένου να κινηθεί και εκτός ασφάλτου. Το προαιρετικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control είναι ένα ακόμη «συν» προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι τιμές αρχίζουν από 14.850 ευρώ για το 1.2 PureTech 82 Live, με τα AirBump να προσφέρονται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στιλ, χώροι, τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, είναι τομείς στους οποίους η Citroen έχει κάνει... διδακτορικό, ρίχνοντας το «γάντι» στους συμβατικούς της ανταγωνιστές στο C-segment.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...