Ford Transit 2012
Ο νέος 2.2 TDCi προσφέρει χαμηλότερα έξοδα και μεγαλύτερη απόδοση
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο επαγγελματικό της Ford με τον νέο κινητήρα diesel 2.2 Duratorq TDCi με ισχύ από 100 έως 155 ίππους. Στην Ελλάδα από αρχές του 2012 σε τιμές παραπλήσιες με το τωρινό.
Μια έκδοση για τον καθένα
Όπως πάντα, οι διαθέσιμες εκδόσεις του Transit είναι τόσες πολλές που δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρει ο κάθε επαγγελματίας την ιδανική επιλογή για τις ανάγκες του. Κατ΄αρχήν, είναι το μοναδικό μεγάλο van της αγοράς που προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός (FWD), στους πίσω (RWD) ή στους τέσσερις τροχούς (AWD), χρησιμοποιώντας σε όλες τις περιπτώσεις την ίδια πλατφόρμα. Νέο για το 2012 είναι ένα FWD μοντέλο 100 PS, δύο τόνων, για πελάτες που χρειάζονται πρόσθετο ωφέλιμο φορτίο αλλά όχι τα πλεονεκτήματα ρυμούλκησης που προσφέρουν τα RWD μοντέλα. Προσφέρει την ίδια ισχύ και ροπή με το αντίστοιχο RWD, ενώ είναι κατάλληλο για εκδόσεις Transit 330 ή 350 GVM.
Υπάρχουν ακόμη οι παρακάτω βασικές επιλογές:
Van
- 3 μεταξόνια
- 4 μήκη αμαξώματος
- 3 ύψη οροφής
- κλειστός χώρος φόρτωσης από 6,5 έως 14,3 κυβικά μέτρα (SAE)
- μικτό βάρος οχήματος από 2,5 έως 4,6 t
Kombi/Tourneo
- 3 μεταξόνια
- 3 ύψη οροφής
- καμπίνα 2 έως 9 θέσεων
Bus
- χωρητικότητα 13 έως 17 θέσεων
Single Cab
- 3 μεταξόνια, συν μία έκδοση εκτεταμένου πλαισίου με ή χωρίς πλατφόρμα φόρτωσης
- μονοί ή διπλοί πίσω τροχοί, ανάλογα με την έκδοση και το ωφέλιμο φορτίο
- μικτά βάρη 3,0 έως 4,6 t
Double Cab
- 2 μεταξόνια, συν μία έκδοση με εκτεταμένο πλαίσιο με ή χωρίς πλατφόρμα φόρτωσης
- μονοί ή διπλοί πίσω τροχοί, ανάλογα με την έκδοση και το ωφέλιμο φορτίο
- μικτά βάρη 3,0 έως 4,6 t
γλυκά
- Μεγάλος και πρακτικός χώρος φόρτωσης
- Δυνατοί, οικονομικοί και ήσυχοι κινητήρες
- Εξαιρετική οδική συμπεριφορά
- Πρακτικότητα καμπίνας
- Μεγάλα διαστήματα service
ξυνά
- Κάποια πλαστικά καμπίνας με μέτρια εικόνα
- Παλιομοδίτικοι διακόπτες κλιματισμού
Μπορεί να έχει ιστορία 45 και πλέον χρόνων και πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 6,3 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, αν όμως δεν έχεις οδηγήσει Transit δεν μπορείς να καταλάβεις το επίτευγμα της Ford στα επαγγελματικά οχήματα. Και ποιό είναι αυτό; Είναι η εξαιρετική οδική συμπεριφορά, η ευκολία στην οδήγηση, η αίσθηση πως οδηγείς ένα καλοστημένο αυτοκίνητο και όχι απλώς μια “κλούβα” σχεδιασμένη για να μεταφέρει με ασφάλεια οποιοδήποτε φορτίο, από λουλούδια μέχρι υλικά οικοδομών. Η πρώτη μου φορά στο τιμόνι ενός Transit ήταν το 1999 και από τότε ξέρω τι να περιμένω όποτε που μου ξαναδίνεται η ευκαιρία. Όπως τώρα, με την ανανέωση του μοντέλου για το 2012.
Εξωτερικά, τα νέα Transit ξεχωρίζουν από τη νέα ασημί μάσκα και τα μπλε νούμερα στην ένδειξη ισχύος και GVM. Επίσης, όλα τα μοντέλα διατίθενται με τρεις εξωτερικές αποχρώσεις για να διαλέξετε: Dark Micastone, Mars Red και Midnight Sky. Το μεγάλο νέο όμως στο ανανεωμένο Transit είναι οι κινητήρες: μία νέα οικογένεια diesel 2.2 Duratorq TDCi, που καταναλώνει λιγότερο καύσιμο ενώ ταυτόχρονα αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή. Αυτά είναι πολύ καλά νέα για τον επαγγελματία, αλλά όχι τα μόνα. Για πρώτη φορά, η Ford παρέχει 12ετή (από 8 έτη) εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας και μεγαλύτερα διαστήματα service: 50.000 km ή κάθε δύο χρόνια. Με άλλα λόγια, το νέο Transit προσφέρει χαμηλότερα έξοδα και μεγαλύτερη απόδοση.
Το πιο οικονομικό Transit όλων των εποχών
Από το φθινόπωρο του 2011, ο νέος 2.2 Duratorq TDCi αντικαθιστά τους πετρελαιοκινητήρες 2,4 και 2,2 λίτρων του Transit. Στις προσθικίνητες εκδόσεις (FWD), ο νέος diesel παράγει ισχύ 100, 125 ή 140 PS, ενώ η ισχυρότερη πισωκίνητη έκδοση (RWD) αποδίδει 155 PS. Όλα τα νέα Transit εφοδιάζονται με εξατάχυτα κιβώτια, ενώ διαθέτουν προαιρετικά το ECO Pack, που περιλαμβάνει Auto-Start-Stop (με δυνατότητα απενεργοποίησης) και λειτουργία Speed Limiter που περιορίζει την ταχύτητα στα 110 km/h – για να μην παρασύρεσαι από τις δυνατότητες του Transit όταν θες να κάνεις οικονομία. Ακόμη, τα μοντέλα ECOnetic Transit - με κοντό (SWB) και μακρύ (LWB) μεταξόνιο - εφοδιάζονται με green τεχνολογίες όπως τα συστήματα Auto-Start-Stop, ανάκτησης ενέργειας (Smart Regenerative Charging) και έξυπνης διαχείρισης της μπαταρίας (Advanced Battery Management System). Με αυτές τις τεχνολογίες, η έκδοση 100 PS FT280 ECOnetic SWB χρειάζεται 8,5% λιγότερο καύσιμο από το προηγούμενο Transit ECOnetic του 2009: καταναλώνει 6,55 lt/100 km και εκπέμπει CO2 173 g/km (εκδόσεις με το προαιρετικό Speed Limiter). Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε οικονομία καυσίμου που μπορεί να φτάσει και τα 909 λίτρα στα 150.000 km! Η οικονομία είναι ακόμη μεγαλύτερη στην έκδοση 125 PS FT350 ECOnetic LWB (συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο 115 PS LWΒ) και φτάνει τα 1.875 λίτρα diesel στα 150.000 km. Η συγκεκριμένη έκδοση “καίει” κατά μέσο όρο 7,16 lt/100 km και εκπέμπει 189 g CO2 ανά km.
Μέσα… πάμε καλά
Για τον κάτοχο του προηγούμενου Transit, η εικόνα στην καμπίνα είναι γνώριμη, αφού οι αλλαγές περιορίζονται στο νέο ηχοσύστημα της Sony με Digital Audio Broadcasting (DAB), συνδεσιμότητα USB, Bluetooth Voice Control και Bluetooth Audio Streaming. Αν η δραστηριότητά σου απαιτεί δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, μπορείς να παραγγείλεις το έξτρα NAVI με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών. Προαιρετική αλλά πολύ βολική, ειδικά στις μακριές εκδόσεις, είναι και η κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει πολύ όταν κινείσαι με όπισθεν ή ρυμουλκείς τρέιλερ. Κατά τα άλλα, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, τα χειριστήρια εργονομικά τοποθετημένα γύρω σου, οι θήκες αρκετές και πρακτικές για προσωπικά ή επαγγελματικά αντικείμενα, ενώ το ανακλινόμενο ράφι στο ταμπλό θα βολέψει ακόμη και το laptop σου, σύγχρονε επαγγελματία. Μόνο η εικόνα - και όχι η αντοχή - κάποιων πλαστικών απέχει από την κορυφή της κατηγορίας, καθώς και κάποιοι διακόπτες ξεχασμένοι από την προηγούμενη δεκαετία.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις απαραίτητες ανέσεις και ευκολίες, όπως κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, καλοριφέρ με σύστημα ανακυκλοφορίας αέρα, ράδιο-CD με τηλεχειριστήριο και θύρα σύνδεσης MP3 aux-in. Το μόνο που θα χρειαστεί να συμπληρώσεις, είναι το air-condition.
Στο δρόμο είναι σωστό… “εργαλείο”
Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Μόναχο, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τόσο προσθιοκίνητες όσο και πισωκίνητες εκδόσεις, με κοντό και μακρύ μεταξόνιο αντίστοιχα. Ξεκινώντας από το πισωκίνητο LWB των 155 ίππων, η οδηγική αίσθηση που σου αφήνει - ακόμη και με φορτίο - είναι αυτή ενός στιβαρού van που κρύβει καλά τον μεγάλο όγκο του. Έχει καλή πρόσφυση, πατάει γερά στην άσφαλτο και “ακούει” στο τιμόνι και το γκάζι. Την ίδια στιγμή, η ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση και την αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ, εξασφαλίζουν ξεκούραστα ταξίδια.
Η προσθιοκίνητη έκδοση SWB των 100 ίππων δείχνει λίγο πιο μαλακή, προφανώς επειδή οι ανάγκες φορτίου είναι μικρότερες οπότε είναι διαφορετικό και το set-up της ανάρτησης. Το τιμόνι έχει χάσει λίγο από την εξαιρετική αίσθηση του LWB, αλλά και πάλι η συνολική συμπεριφορά στο δρόμο είναι εξαιρετική: αποτελεσματική, αλλά και ευχάριστη. Τέλος, σύμμαχος του οδηγού είναι σε κάθε περίπτωση το ESP που συνδυάζει και Hill Launch Assist, το σύστημα δηλαδή που βοηθά στις εκκινήσεις σε ανήφορο, διατηρώντας την πίεση φρεναρίσματος για δυόμισι δευτερόλεπτα, μέχρις ότου ο οδηγός πάρει το πόδι του από το φρένο και πατήσει γκάζι.
Transit ECOnetic FT280 SWB
Κινητήρας |
Duratorq TDCi 2.2-λίτρων |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
2198 |
Τύπος καυσίμου |
Diesel |
Μέγιστη Ισχύς (PS) |
100 |
Μέγιστη Ροπή (Nm) |
310 |
Κατανάλωση (lt/100km) |
6,55 χωρίς σταθερό Speed Limiter 6,74 |
CO2 (g/km) |
173 χωρίς σταθερό Speed Limiter 178 |
Εμπρός Ανάρτηση |
Ανεξάρτητα γόνατα MacPherson, σπειροειδή ελατήρια μεταβλητής σκληρότητας, αντιστρεπτική δοκός και αμορτισέρ αερίου |
Πίσω Ανάρτηση |
Μονά φύλλα σούστας, αμορτισέρ αερίου |
Φρένα |
Διπλού κυκλώματος, με αυτορυθμιζόμενη υποβοήθηση servo. Εμπρός και πίσω δίσκοι. Στάνταρ Electronic Stability Program (ESP) με Active Yaw Control (AYC), Roll Over Mitigation (ROM), Hydraulic Brake Assist (HBA), Anti-lock Braking System (ABS) και Hill Launch Assist (HLA) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση |
Ωφέλιμο φορτίο (kg) |
2.840 |
Μικτό βάρος (kg) |
3.500 |
Μήκος Φόρτωσης (mm) |
2.582 |
Πλάτος Φόρτωσης (mm) |
1.762 |
Ύψος Φόρτωσης (mm) |
1.430 |
Όγκος Φόρτωσης |
6,05/5,62 |
Μήκος Οχήματος (mm) |
4.863 |
Ύψος Οχήματος (mm) |
1.989 |
Πλάτος Οχήματος (mm) με/χωρίς καθρέπτες |
2.374 / 1.974 |
Transit ECOnetic FT350 LWB
Kινητήρας |
Duratorq TDCi 2.2 |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
2198 |
Τύπος καυσίμου |
Diesel |
Μέγιστη Ισχύς (PS) |
125 |
Μέγιστη Ροπή (Nm) |
330 |
Κατανάλωση * lt/100 km |
7,16
|
CO2 (g/km) |
189 |
Εμπρός Ανάρτηση |
Ανεξάρτητα γόνατα MacPherson, σπειροειδή ελατήρια μεταβλητής σκληρότητας, αντιστρεπτική δοκός και αμορτισέρ αερίου |
Πίσω Ανάρτηση |
Μονά φύλλα σούστας, αμορτισέρ αερίου |
Φρένα |
Διπλού κυκλώματος, με αυτορυθμιζόμενη υποβοήθηση servo. Εμπρός και πίσω δίσκοι. Στάνταρ Electronic Stability Program (ESP) με Active Yaw Control (AYC), Roll Over Mitigation (ROM), Hydraulic Brake Assist (HBA), Anti-lock Braking System (ABS) και Hill Launch Assist (HLA) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση |
Ωφέλιμο φορτίο (kg) |
3.500 |
Μικτό βάρος (kg) |
4.250 |
Μήκος Φόρτωσης (mm) |
3.399 |
Πλάτος Φόρτωσης (mm) |
1.762 |
Ύψος Φόρτωσης (mm) |
1.745 |
Όγκος Φόρτωσης |
10,45/8,97 |
Μήκος Οχήματος (mm) |
5,680 |
Ύψος Οχήματος (mm) |
2.330 |
Πλάτος Οχήματος (mm) με/χωρίς καθρέπτες |
2.374/1.974 |
συμπέρασμα
Ανανέωση ουσίας για το Transit, σε τομείς που αφορούν κυρίως το κόστος χρήσης – παράγοντας ιδιαίτερα σημαντικός στην επιλογή του επαγγελματία, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες εποχές. Οι νέοι diesel δίνουν στο van της Ford τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων επιβατικών: ήσυχη λειτουργία, δύναμη παντού και οικονομία στο καύσιμο. Ένας ακόμη λόγος για να εκτιμήσεις το Transit σε βάθος χρόνου και χρήσης.