Honda Civic 1.6 i-DTEC
Το νέο Civic μπαίνει με φόρα στη σύγχρονη diesel κουλτούρα
- -
- -
με μια ματιά
Νέα δεδομένα για τη Honda, με έναν αξιόμαχο diesel κινητήρα 1.6 λίτρων νέας σοδειάς για το μικρομεσαίο Civic
γλυκά
- Μελετημένη σχεδίάση
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργία κινητήρα
- Ποιοτητα κύλισης
- Αίσθηση Κιβωτίου
- Χώρος Αποσκευών
- Ποιότητα κατασκευής
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού στην ευθεία
Η Honda ακουμπά την diesel λογική στην κατηγορία C, οι Ιάπωνες πήραν το feedback από την ευρωπαϊκή αγορά και αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο σύγχρονο πάρτι των diesel μοντέλων. Έτσι η υβριδική έκδοση του νέου Civic βγήκε εκτός πλάνων και οι Ιάπωνες μηχανικοί στράφηκαν μεθοδικά στα χωράφια των diesel κινητήρων. Αποτέλεσμα των εξελίξεων ένας καινούργιος diesel 1,6 λίτρων που κουβαλά όλο το τεχνολογικό πακέτο της εποχής και υπόσχεται να αναβαθμίσει συνολικά το ρόλο του νέου Civic στην κατηγόρια-C, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Αισθητικά η diesel έκδοση ξεχωρίζει από τον εμπρός προφυλακτήρα και τα αεροδυναμικά στοιχεία στο πίσω μέρος, συστατικά που θα προικίσουν και τις εκδόσεις βενζίνης. Εμείς οδηγήσαμε τη νέα όψη του Civic στη Νίκαια της Γαλλίας ανακαλύπτωντας τα πρώτα δεδομένα που υπογραμμίζουν τη θετική αύρα της νέας έκδοσης.
Μοντέρνα τέχνη
Βήμα ταχύ για τη Honda που αναλογικά έχοντας μείνει έξω από το
παιχνίδι των diesel επιλογών. Εκτός από τον ακατάλληλο για την
Ελλάδα diesel των 2,2 λίτρων, έρχεται ο νέος 1,6 λίτρων να βάλει
νέα δεδομένα στην γκάμα του ιαπωνικού μοντέλου. Εξελιγμένος σύμφωνα
με την ιαπωνική τεχνοτροπία, διαθέτει υψηλότατο τεχνολογικό
υπόβαθρο και υψηλή απόδοση για το είδος του. Ο νέος 1.6 i-DTEC
είναι ο πρώτος της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που
λανσάρεται στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας ανταγωνιστική ισχύ 120 ίππων
και ροπή 300 Nm στις 2000 rpm με εκπομπές CO2 μόλις 94
g/km (3.6 lt/100km). Εκτός από τις επιδόσεις, οι μηχανικοί της
Honda έλαβαν σημαντικά υπόψη τους το βάρος του αλουμινένιου
κινητήρα. Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας
47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Η μείωση του βάρους
ήταν εξαρχής σημαντικός στόχος, ώστε τα δυναμικά χαρακτηριστικά και
η κατανομή των κιλών της νέας έκδοσης του Civic diesel, να μην
αλλοιώνουν την οδική συμπεριφορά. Επίσης οι Ιάπωνες ξαναμελέτησαν
το στήσιμο του μοντέλου, με το diesel Civic να διαθέτει αλλαγές
στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και το ηλεκτρικό τιμόνι, στοχεύοντας
σε οδικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα των βενζινοκίνητων εκδόσεων
Civic 1.4 και Civic 1.8 λίτρων. Παράλληλα δίπλα στο νέο μοτέρ
στέκεται ένα αριστουργηματικά ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο 6
σχέσεων, που όμοιο του δύσκολα συναντάς στην κατηγορία.
Γεύση επιτυχίας
Εγκλιματίζεσαι κατευθείαν στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό του Civic
το οποίο ξεχωρίζει για την εκκεντρική αισθητική του και την
εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Χωροταξικά είναι ότι καλύτερο
μπορεί να αναζητήσεις στην κατηγορία –χάρη και στα έξυπνα Magic
Seats- με μεγάλο bonus τον ευμεγέθη χώρο αποσκευών που αριστεύει με
477 lt. Ο εξοπλισμός ακόμα και από τη βασική έκδοση Comfort είναι
καλός, ενώ στην πιο πλούσια Sport απολαμβάνεις ένα
υπέρ-πλήρες πακέτο.
Πρώτο ξύπνημα για το diesel μοτερ, το οποίο βρίσκεται καλά μονωμένο
και μόνο με ανοιχτό το παράθυρο αποκαλύπτεται στην πράξη η χροιά
του. Ένας ανεπαίσθητος κραδασμός μεταφέρεται στο τιμόνι, αλλά η
γενικότερη αίσθηση είναι απολύτως θετική. Άμεση επικοινωνία με το
υποδειγματικό επιλογέα, ο οποίος έχει κλιμάκωση που εκμεταλλεύεται
επιτυχημένα την πλούσια καμπύλη ροπής του κινητήρα, στέλνοντας κάθε
σχέση στο ιδανικό φάσμα στροφών. Οι χαμηλές στροφές δεν αποτελούν
πρόβλημα για τον diesel της Honda, χάρη και στο νέο turbo της
Garrett και τα εξελιγμένα σωθικά, που έχουν σχεδιαστεί για
μέγιστη απόδοση από χαμηλά. Στις μεσαίες ο μικρός diesel δίνει τον
καλύτερο εαυτό του και υλοποιεί σε αίσθηση τις επιδόσεις που
υπόσχεται στα τενχικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα το πρόγραμμα ECON
ενεργοποιεί μία πιο ήπια χαρτογράφηση του γκαζιού ώστε να
διασφαλίζεται πιο ομαλή αύξηση της ροπής στο πάτημα του πεντάλ και
μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Άνετο, ευθύβολο και ιδιαιτέρως αθόρυβο, το Civic αγαπά το ήσυχο
ταξίδι. Η μελετημένη ηχομόνωση εντυπωσιάζει και αναβαθμίζει
σημαντικά την εικόνα του μοντέλου. Στο επαρχιακό δίκτυο της Νότιας
Γαλλίας, οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης ευνοούν το γρήγορο
«τέμπο», κρύβοντας την υποστροφή και προσφέροντας ουσιαστική
ευελιξία κινήσεων στον οδηγό. Ο ελαφρύς για diesel κινητήρας, δεν
αλλοιώνει το σπορτίφ «βάδισμα» του Civic. Η ποιοτική λειτουργία της
ανάρτησης κατέχει υψηλή θέση στα θετικά χαρακτηριστικά και
αναβαθμίζει πλήρως την εν κινήσει παρουσία του.
Τι θα θέλαμε παραπάνω; Μια «εσάνς» δύναμης όταν το στροφόμετρο
δείχνει 4000+ rpm και λίγο καλύτερη αίσθηση και βάρος από το καλό
ηλεκτρικό τιμόνι, ειδικά γύρω από τη θέση της ευθείας. Στοιχεία που
θα ταίριαζαν απόλυτα με το μελετημένο στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά
η απουσία τους, σε καμία περίπτωση δεν χαλάει την πετυχημένη
συνταγή που δοκιμάσαμε στη Γαλλία.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Comfort grade, ( ) S grade |
||
KINHTHΡΑΣ |
1.6-litre i-DTEC |
|
Κυβισμός |
cc (cm³) |
1597 |
ΒΑΡΟΣ |
|
|
Απόβαρο |
M/T kg |
1310-1428 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
|
Μέγιστη ισχύς |
kW/rpm |
88kW (120 PS)/4000rpm |
Μέγιστη ισχύς |
Nm/rpm |
300Nm/2000rpm |
Μέγιστη ταχύτητα |
M/T km/h |
203 (206) |
Επιτάχυνση M/T secs. |
0 → 100 km/h |
10.5 (10.2) |
|
0 → 400m |
17.6 (17.4) |
|
60 – 100 km/h in 4th |
7.7 (7.6) |
Κατανάλωση M/T |
Αστικός κύκλος |
4.0 |
|
Εκτός πόλης |
3.3 |
|
Μικτός κύκλος |
3.6 |
CO2 |
|
94 |
συμπέρασμα
Το ολοκληρωμένο πακέτο του σύγχρονου Civic συναντά ένα ψαγμένο τεχνολογικά diesel μοτέρ, που κοιτά την ουσία της καθημερινής οδήγησης και την οικονομία καυσίμου. Εύστοχη υλοποίηση με όλα τα σύγχρονα στοιχεία τεχνολογίας της σημερινής diesel εποχής. Μεστή η λειτουργία του κινητήρα, συνεργάζεται ιδανικά με το καλό-ρυθμισμένο πλαίσιο, προσφέροντας κορυφαία κύλιση και δυναμικό ταμπεραμέντο. Δεύτερες σκέψεις προκύπτουν επί της ουσίας μόνο από την τιμή εκκίνησης της πλούσιας σε εξοπλισμό βασικής έκδοσης Comfort που αναμένεται τον Μάρτιο στην χώρα μας, ελαφρώς κάτω από τα 22.000 ευρώ με απόσυρση