ΔΟΚΙΜΗ: Harley-Davidson Street 750

Things change. Η αλλαγή είναι ο μόνος δρόμος που οδηγεί στην εξέλιξη. Όμως ποτέ δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και ποτέ δεν επιτυγχάνεται χωρίς κόστος. Η κύηση πάντα έχει πόνους!

  • -
  • -

Τελικά δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από το να παρεξηγηθεί κανείς. Γιατί με τη δοκιμή της νέας Street 750 το μόνο που θα πετύχουμε είναι να δημιουργήσουμε περισσότερους εχθρούς, από φίλους! Και αυτό γιατί θα το πούμε απλά: Η Street 750 είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει από τον Νέο Κόσμο, αλλά δεν είναι Harley-Davidson! Να λοιπόν ένα καλός λόγος για να τσακωθούμε! Πριν σταματήσετε όμως να διαβάζετε ακούστε μας, γιατί εδώ που τα λέμε θα τονίσουμε το αυτονόητο. Και αυτονόητο είναι το γεγονός ότι μέχρι τώρα οι μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson ήταν πολύ περιορισμένης χρηστικής εμβέλειας στην Ευρώπη. Σχεδιασμένες για τους ατέλειωτες ευθείες με τα όρια στα 70 μίλια ανά ώρα (110 km/h) και το πάμφθηνο (στο Αμέρικα) καύσιμο, σίγουρα δεν βολεύονται ούτε στους δρόμους του Παλαιού Κόσμου, αλλά ούτε και στις πόλεις, περιορίζοντας έτσι τη χρησιμότητά τους σε πολύ ειδικούς ρόλους. Παρένθεση: εξαίρεση αποτελούν κάποιες ταξιδιάρικες εκδόσεις.

Όμως η εικόνα της Harley-Davidson και όλα όσα αντιπροσωπεύει ήταν και είναι τόσο δυνατά που όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι κατασκευαστές πήραν το ρίσκο να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν πιο πολιτισμένα αντίγραφα. Δεν κατάφεραν όμως ποτέ να δώσουν τη ίδια αντίληψη του κόσμου που κρύβει μέσα του ένα hog! Οι προτάσεις τους αποτέλεσαν απλώς μια εναλλακτική λύση για όλους όσους ήθελαν την εικόνα χωρίς τον… πόνο. Έπρεπε όμως η Harley-Davidson να ακολουθήσει και αυτή τον ίδιο δρόμο; Οι πιστοί λένε «όχι» και μάλιστα ακόμα δεν μπορούν να δεχτούν τη V-Rod. Οι υπόλοιποι από την άλλη αναφώνησαν… «επιτέλους»! Και μαζί με αυτούς αναφωνήσαμε και εμείς τελικά: «Yes»!

 

Τεχνικά & σχεδίαση

Ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να ήταν τίποτα άλλο από ένας «V» δικύλινδρος, ονομαζόμενος χαρακτηριστικά Revolution X. Φυσικά είναι υδρόψυκτος, με κυβισμό στα 749 cc και ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η απόδοσή του φτάνει τους 53 ίππους στις 8.000 rpm (κατά δήλωση, γιατί δεν υπάρχει στροφόμετρο) και η ροπή στα 60 Nm σε μόλις 4.000 rpm. Η τελική μετάδοση γίνεται με ελαστικό οδοντωτό ιμάντα και γενικά η λειτουργία του μοτέρ είναι πολιτισμένη και ομαλή. Ανεβάζει στροφές εύκολα και ποτέ δεν θα σας λείψει η ροπή, που βοηθά πολύ στην κίνηση μέσα στη πόλη. Καμία σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες της εταιρείας. Ο τροχός εμπρός είναι 17 ιντσών και πίσω μόλις 15, κάτι που βοηθά στο χαμηλό ύψος με το βάρος βρίσκεται στα πολύ λογικά 206 κιλά.

Η σχεδίαση πάλι ακολουθεί τα βήματα της εταιρείας και το all black χρώμα καθόλου δεν μας χάλασε. Ωραία και η «δύο σε ένα» εξάτμιση, καλοδουλεμένα τα καπάκια και το τελειώματα του κινητήρα, όμορφη και η ουρά. Όσο για την ποιότητα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την ιαπωνική σχολή.

 

Πρακτικό & εύκολο

Να το πούμε από την αρχή: η Street 750 είναι μια πολύ εύκολη και πρακτική καθημερινή μοτοσυκλέτα. Μικρό ύψος σέλας, αργή γεωμετρία, ροπάτος κινητήρας, όλα στοιχεία που δημιουργούν ένα φιλικό, καθημερινό όχημα με το οποίο για πρώτη φορά όσοι έχουν πείρα (ή έχουν εκπαιδευτεί) σε Ιαπωνική μοτοσυκλέτα θα αισθανθούν σαν το σπίτι τους. Στα μόλις στα 70 cm η σέλα είναι χαμηλή, το τιμόνι φαρδύ και οι αναβατήρες είναι αρκετά εμπρός κατά πάγια πρακτική των cruiser (γιατί η Street 750 είναι cruiser). Στάση άνετη γενικά, αν και μετά τα 120 km/h, ως συνήθως χωρίς φέρινγκ ο αέρας γίνεται κουραστικός. Η σέλα είναι άνετη και η εμπρός ανάρτηση μαλακή και είναι κρίμα που δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τα δύο πίσω αμορτισέρ, που «πέφτουν» στις ελληνικές λακκούβες. Όλα είναι εύκολα και προβλέψιμα πάνω της. Ο συμπλέκτης ποτέ δεν πρόκειται να κουράσει, το κιβώτιο ποτέ δεν κολλά και οι αλλαγές από σχέση σε σχέση (έξι τον αριθμό) γίνονται εύκολα αν και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση. Τα φρένα πάλι που αποτελούνται από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό (με τετραπίστονες δαγκάνες) δεν μπλοκάρουν και είναι προοδευτικά σε αίσθηση.

Η οδική συμπεριφορά είναι ακόμα ένα από τα δυνατά της σημεία, όχι γιατί ακουμπά μαρσπιέδες στις στροφές, αλλά γιατί είναι μια all-around εύκολη και φιλική μοτοσυκλέτα. Για τον αναβάτη που θέλει ένα εργαλείο για καθημερινή χρήση, η Street 750 θα του έρθει γάντι. Προσθέστε σε αυτό και το δυνατό σήμα που φορά και τότε καταλαβαίνετε γιατί τα παιδιά από το Μιλουόκι προχώρησαν σε αυτή τη κίνηση.

Η Street 750 μπορεί να μην γίνει ποτέ αποδεκτή από τους hard-core πελάτες της αμερικανικής εταιρείας, αλλά εμείς οι υπόλοιποι αναφωνήσαμε: «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ»! Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο που στο διαφημιστικό έντυπο της Harley-Davidson, στη πρώτη κεντρική φωτογραφία σαν αναβάτης εμφανίζεται το ασθενές φύλλο! Ένα είναι πάντα δεδομένο: Τα πράγματα αλλάζουν, ακόμα και για την Harley-Davidson που τώρα παίζει με επιτυχία ένα νέο ρόλο!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...