Audi Sport Sedan 1.4 TFSI CoD S tronic 140 PS
Το χορό τον άνοιξε εμπορικά η Mercedes με τη CLA και η Audi δεν άργησε να «μπει». Το Α3 είναι μια πολύ καλή περίπτωση που φέρνει εύκολα την Audi στη διεκδίκηση της πρωτιάς σε αυτή την κατηγορία.
- -
- -
με μια ματιά
Η Audi αφουγκράστηκε εγκαίρως τα σημεία των καιρών και "βγήκε" με το δικό της premium sedan στην κατηγορία. Ώριμο και πλήρες, ποιοτικό και λογικό σε ότι έχει να κάνει με το κόστος αγοράς, το A3 Sedan πλασάρεται σωστά στην αγορά. Είναι κακή η συγκυρία σε ότι έχει να κάνει με την οικονομία και την αγορά του αυτοκινήτου και ενδεχομένως υπό άλλες συνθήκες το μοντελο θα "έγραφε" περισσότερες πωλήσεις. Όπως και να έχει όμως, το Audi A3 είναι μια πρόταση που αξίζει την προσοχή όλων όσοι ψάχνουν ένα αξιοπρεπές σεντάν με σαφώς πιο νεανικό προφίλ από το Α4.
Το Sedan Α3 είναι ένα τυπικό δείγμα της Γερμανικής αρτιότητας έτσι όπως την εκφράζει η Audi. Λόγω του αμαξώματος των τριών όγκων και παρά τις προσπάθειες για διαμόρφωση νεανικού προφίλ, το Α3 δεν είναι αυτό που θα «συναρπάσει» τον εξωτερικό παρατηρητή- τουλάχιστον, όχι έτσι όπως το κάνει η αντίστοιχη «σύγκριση» μεταξύ Merc A-Class και CLA. Ο τρίτος όγκος του αμαξώματος είναι αρμονικά προσαρτημένος στο σύνολο (κατά το αυτοκινητιστικό δημοσιογραφικό κλισέ που συνοδεύει αυτές τις περιπτώσεις αυτοκινήτων). Τεχνικά. Αισθητικά, το αποτέλεσμα είναι μάλλον συντηρητικό, ιδιαίτερα στην «απλή» μορφή που το είχαμε στη διάθεσή μας, με τις 16άρες ζάντες που μοιάζουν μικρές αναλογικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν εκπλήξεις, ούτε στοιχεία που να προδίδουν τη διαφορά από την έκδοση Sportback (5θυρη). Τυπικό Audi εσωτερικό, καλοφτιαγμένο και ποιοτικό, που χαίρεσαι να το ζεις στην καθημερινότητά σου, ιδιαίτερα όταν αυτή περιλαμβάνει διαδρομές με κακή ασφαλτόστρωση. Σε τέτοιες περιπτώσεις διακρίνεται η ανωτερότητα της κατασκευής και δικαιολογείται η τιμή αλλά και η premium υπόσταση του μοντέλου.
γλυκά
- Αίσθηση στιβαρότητας
- Ποιότητα κατασκευής
- Sport διάθεση
- Τιμή αγοράς
ξινά
- Σκληρότερη του επιθυμητού ανάρτηση
- Αισθητική ταμπλό
TSI και ξερό μπρέτσελ
Το να σου αρέσει το Α3 Sedan στην όψη, είναι ένα θέμα που χωράει πολύ συζήτηση αφού ως γνωστόν περί ορέξεως… Για την αξία του TSI των 1,4 λίτρων όμως, κανείς δε μπορεί να πει το παραμικρό. Φορολογικό «ξεκλείδωμα» ο κυβισμός του και ικανότατη η απόδοση. Οι 140 ίπποι είναι αξιοπρεπής απόδοση για τα 1.320 κιλά του βάρους του, ενώ η γραμμικότητα και η έλλειψη «έκρηξης» προβάλλουν ένα πολύ φιλικό προφίλ στο δρόμο. Ο συνδυασμός με το εξαιρετικό 7άρι S-Tronic κιβώτιο, απογειώνει την αποτελεσματικότητα του συνόλου, που δεν αφήνει πουθενά τον οδηγό να νιώσει πως δεν έχει δύναμη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και 5 προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Efficient, Sport, Individual και Auto) που «επεμβαίνουν» στο κιβώτιο και τη χαρτογράφηση του κινητήρα, για χρήση ανάλογα με την περίσταση. Η πιο πρόσφατη τεχνολογική εφαρμογή –που έχει αρχίσει να προσφέρεται όλο και περισσότερο στους κινητήρες του Ομίλου VW- το Cylinder On Demand (C.O.D.) κάνει πολύ καλή και το κυριότερο, αθόρυβη δουλειά. Απομονώνει τους δύο κυλίνδρους όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις για επιταχύνσεις ή διατήρηση υψηλής ταχύτητας κίνησης και αυτό έχει ως συνέπεια το δραστικό περιορισμό της κατανάλωσης. Σε μικτές συνθήκες κίνησης, όσο είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας (3 διαφορετικοί οδηγοί) η μέση κατανάλωση κρατήθηκε πολύ σταθερά κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.- άθλος αν σκεφτεί κανείς πως του ενός εκ των τριών που το οδήγησαν, το επώνυμο αρχίζει από Τσι και τελειώνει σε Γκρης.
Άλλη διάσταση
Με αυξημένο πλάτος κατά 1,1 εκατοστό σε σχέση με το Sportback αλλά και μήκος κατά 14,6 εκατοστά, το A3 Sedan δε θα σας προβληματίσει να το χωρέσετε στη θέση στάθμευσης του παλιού σας αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα αν το τελευταίο ήταν της μικρομεσαίας κατηγορίας. Όπως είναι το σύνηθες σε αυτές τις περιπτώσεις που υπάρχει αύξηση στο μήκος του αυτοκινήτου αλλά όχι ανάλογη σε αυτό του μεταξονίου (είναι μόλις +1 εκ.), το σημαντικό όφελος δεν αφορά το χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά τη μεταφορική ικανότητα του χώρου αποσκευών. Οι πίσω επιβάτες έχουν, όπως και στο 5θυρο Α3, αρκετά καλούς χώρους στη διάθεσή τους, τη στιγμή που ο χώρος των αποσκευών «κέρδισε» 45 λίτρα σε σχέση με το hatchback, φτάνοντας τα 425.
Του δρόμου
Στα χέρια του οδηγού η αίσθηση από το βαρύ τιμόνι, είναι εμφανώς τεχνητή. Αυτό σε γενικές γραμμές δεν είναι αρνητικό, αν και πρέπει να πούμε πως το «βαρύ» τιμόνι είναι μάλλον αδικαιολόγητο. Από εκεί και πέρα, το πλαίσιο είναι στιβαρό και «πάει σετ» με τη σφιχτή ανάρτηση, που περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές με αυξημένη ταχύτητα κίνησης. Το Α3 καταφέρνει να δώσει στον οδηγό μια sport διάθεση και αυτό παραμένει και στην περίπτωση του Sedan. Όσο και αν αυτό φαίνεται να είναι εκτός στόχου για την κατηγορία αυτή των premium sedan, είναι καλοδεχούμενο. Μην ξεχνάμε πως προφανώς απευθύνεται σε νέους οικογενειάρχες και αυτοί δε θα «χαλαστούν» από αυτό το χαρακτηριστικό. Το 7άρι αυτόματο S-Tronic υποστηρίζει αρκούντως τις όποιες sport διαθέσεις του οδηγού, όντας άμεσο στην απόκριση, ενώ κρατάει (με την επιλογή του προγράμματος Sport) και το μοτέρ πάντα σε στροφές λειτουργίας με πολύ καλή απόδοση.
συμπέρασμα
Για ένα budget της τάξεως των 25 χιλιάδων ευρώ, το Audi A3 Sedan με τον 1,4 TSI CoD και το S-Tronic, είναι μια εκ των καλύτερων προτάσεων για όσους θέλουν τη σύγχρονη απόδοση του κλασσικού 4θυρου. Χωρίς υπερβολές στις διαστάσεις και με κορυφαίες επιδόσεις σε όλους τους τομείς.