Fiat Punto 1.3 MJT 85hp Lounge
Με σύγχρονη εμφάνιση, χώρους και πετρελαιοκίνητα χαρίσματα, το Punto παραμένει αειθαλές στο προσκήνιο. Το δοκιμάζουμε για να διαπιστώσουμε αν γκάζι και οικονομία πάνε μαζί.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα Punto μπαλαντέρ, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής. Δίνει έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και το κόστος χρήσης, αλλά δεν ξεχνά να χαρίζει οδηγική ευχαρίστηση στο χάιδεμα του δεξιού πεντάλ.
Ένα από τα πλέον πετυχημένα supermini στην Ευρώπη, καλείται να φέρει εις πέρας τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής πραγματικότητας με τον πιο οικονομικό τρόπο. Και αν βιάζεστε να μάθετε το συμπέρασμα της δοκιμής είναι ανεπιφύλακτα, ναι! Το Punto τα καταφέρνει θαυμάσια ως μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, προσφέρει απίστευτα χαμηλές σε κόστος μετακινήσεις, δεν προβληματίζει στο τέλος της χρονιάς για τα τέλη κυκλοφορίας και σου κλείνει το «μάτι» όταν βάλεις στην άκρη τους κανόνες οικονομίας και δώσεις προτεραιότητα στην οδηγική ευχαρίστηση.
Το σουλούπι και οι χορταστικές αναλογίες του Punto παραμένουν ίδιες τα τελευταία χρόνια. Παρά το γεγονός ότι είχαμε σχεδιαστικές παραλλαγές και λεκτικές προσθήκες στην ονομασία του, όπως Grande και Evo, το Punto παρέμεινε προσηλωμένο στις θεμελιώδεις αρχές της δημιουργίας του. Την πρακτικότητα και τη φινετσάτη εμφάνιση που είναι απαραίτητες για τη συμβίωση με ένα αυτοκίνητο που γεννήθηκε για την πόλη, αλλά πλέον καλύπτει κάθε ανάγκη.
Φρεσκαρισμένο εσωτερικά, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, εύχρηστη κονσόλα και διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα, σε κερδίζει με το καλημέρα. Οι εσωτερικοί χώροι ανήκουν στο άνω άκρο της κατηγορίας και τρία άτομα φιλοξενούνται με άνεση και χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Στο πορτμπαγκάζ, χάρη στα 275 λίτρα, χωρά σε πλάτος ένα σύγχρονο παιδικό καρότσι, αλλά και οι αποσκευές των διακοπών μιας μικρής οικογένειας χωρίς να χρειαστεί να λύσει κανείς tetris για να το φορτώσει. Από την άλλη, η εξοπλιστική πληρότητα με τους έξι αερόσακους, το ESP, το ηχοσύστημα, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και το air condition να ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, επιβεβαιώνει ότι το Fiat Punto μπορεί να σταθεί απέναντι σε πιο «φρέσκες» προτάσεις του ανταγωνισμού.
Όπλο η οικονομία
Ο MultiJet II των 1,3 λίτρων είναι από τις πλέον αξιόπιστες επιλογές που υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά. Η συγκεκριμένη εκδοχή που κινεί το Punto της δοκιμής αποδίδει 85 ίππους και 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων με κλιμάκωση που ευνοεί την οικονομία και συγκρατεί τον παραγόμενο θόρυβο μέχρι τα 120km/h σε ανεκτά επίπεδα. Διαθέτει σύστημα Start&Stop για να ελαττώνει την απώλεια καυσίμου εντός πόλης και το αποτέλεσμα στις εκπομπές CO2 είναι τα 90gr/km που απαλλάσσουν από τέλη κυκλοφορίας. Από πλευράς κατανάλωσης, η Fiat ανακοινώνει 3,5 lt/100km σε μικτό κύκλο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε το δείκτη οικονομίας να κυμαίνεται στις υποδιαιρέσεις από τα 4 έως τα 5 lt/100km. Στο πρώτο φουλάρισμα φαίνεται η αξία του MultiJet όταν βλέπεις την αυτονομία να σκαρφαλώνει υπό προϋποθέσεις και σε τετραψήφιο νούμερο. Αν δεν τηρήσεις πιστά τους κανόνες οικονομικής οδήγησης, η αυτονομία θα μειωθεί αισθητά, αλλά και πάλι θα είσαι ιδιαίτερα χαρούμενος αφού γεμίζοντας με 60 ευρώ πετρέλαιο, ξεχνάς πότε πήγες την τελευταία φορά στο πρατήριο.
Στην πόλη είναι ευχάριστο, με καλή περιφερειακή ορατότητα και το τράβηγμα του diesel επιτρέπει άμεσες επιταχύνσεις που κάνουν λίγο πιο πικάντικο το κυνήγι της οικονομίας. Η λειτουργία του diesel φτάνει στην καμπίνα, αλλά χωρίς να ενοχλεί ιδιαίτερα. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και η ξερή αντίδραση του πίσω ημιάκαπτου θυμίζει ότι οι εγκάρσιες ανωμαλίες δεν είναι το φόρτε της συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ για ευκολία στις κλειστές μανούβρες, αλλά στις ανοιχτές καμπές δημιουργεί ασάφεια στον οδηγό για το που δείχνουν ακριβώς οι κατευθυντήριοι τροχοί. Οι δυνατότητες του πλαισίου δεν εξαντλούνται από τον 1.3 diesel, οπότε στα πατημένα κομμάτια, το Punto μπορεί να αξιοποιήσει τη φορά του και να χαρίσει χαμόγελο στον οδηγό και τους επιβάτες. Δεν παίρνει έντονες κλίσεις και τα αποτελεσματικά φρένα δίνουν αρκετή αυτοπεποίθηση πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Το Punto 1.3 MultiJet ΙΙ είναι ιδανικό για όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και θέλουν η επιλογή τους να συνδυάζει οικονομία και επιδόσεις που μόνον έναν diesel μπορεί να εκπληρώσει.
Μικρός diesel όπως …MultiJet
Η Fiat θεωρείται πρωτοπόρος στην εξέλιξη των κινητήρων diesel. Είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε κινητήρα άμεσου ψεκασμού σε επιβατικό το 1987 στο Croma. Το 1997, σε συνεργασία με την Bosch, παρουσίασαν την τεχνολογία Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156. Το 2003, η Fiat δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet. Ουσιαστικά μιλάμε για τη δεύτερη γενιά Common Rail πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου, των κραδασμών και των εκπομπών μικροσωματιδίων. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ. Η δεύτερη γενιά MultiJet II που παρουσιάστηκε το 2009 διαθέτει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά κύκλο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του θορύβου, της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 & οξειδίων του αζώτου, με παράλληλη αύξηση της ισχύος.