ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Πατάει στην βασική συνταγή του 208 και στόχος του είναι να τονίσει τον πρακτικό και εκδρομικό χαρακτήρα
- -
- -
με μια ματιά
Το 2008 ξεκλειδώνει την υπόθεση crossover με compact τρόπο και προσφέρει σε supermini εκτέλεση όλα τα θετικά της ανερχόμενης κατηγορίας που απευθύνεται στο δραστήριο κοινό.
Η αρχή στα Crossover έγινε με το 3008, μια μικρομεσαία άποψη της Peugeot στην αναπτυσσόμενη υπόθεση όσον αφορά την κατηγορία. Με το 2008 η γαλλική εταιρεία αποκτά έναν ακόμα εκπρόσωπο στην γκάμα με σαφώς πιο μαζεμένες διαστάσεις και τοποθέτηση μια κλάση πιο κάτω, αφού βασίζεται στην πλατφόρμα του supermini 208. Με όμοιο μεταξόνιο (2.538 mm) και ελαφρώς επιβλητικότερες διαστάσεις, το compact crossover ανήκει στην κλάση B και διαχωρίζει σχεδιαστικά την εικόνα του από το mainstream supermini της Peugeot.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Στιβαρή αίσθηση
- Ανάρτηση
- Αμεσότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Χαρακτήρας περιπέτειας
ξυνά
- Σκληρά πλαστικά
- Αίσθηση ότι το τιμόνι κρύβει τα όργανα
- Ποτηροθήκες
Με προβιά crossover
Μεγαλύτερο σε μήκος κατά 197 mm και ψηλότερο κατά 96 mm, το 2008 τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο έχει κερδίσει τα εφόδια που θα του αναπτύξουν τους εσωτερικούς χώρους και θα του ανεβάσουν το επίπεδο πρακτικότητας. Πριν ασχοληθούμε όμως με το εσωτερικό, αξίζει μια ματιά στην συνολική εικόνα που ναι μεν βασίζεται κατά 67% σύμφωνα με την Peugeot στο 208, αλλά ξεχωρίζει ευχάριστα. Φτιαγμένο στην λογική του υπερυψωμένου S/W, το 2008 έχει αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες για να παρκάρει η ματιά σου. Κομψές γραμμές συνδυασμένες με καμπύλες, δυναμικό στιλ και «αεράκι» περιπέτειας από την υπερυψωμένη εμφάνιση, τη διακριτική πλαστική προστασία περιμετρικά και τις χρωμιωμένες μπάρες στην παιχνιδιάρικη σχεδιαστικά οροφή δίνουν τον τόνο διαφοροποίησης. Μπροστά η μάσκα εμφανίζεται πιο φλύαρη από αυτή του 208, ενώ πίσω είναι λιγότερο εντυπωσιακό αλλά παραμένει κομψό και επίκαιρο. Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες προσφέρονται με γενναιοδωρία από τους Γάλλους για να δώσουν μια premium εσάνς, ενώ τα 160 mm απόστασης από το έδαφος είναι ένα από τα όπλα του στο κυνήγι της περιπέτειας μακριά από ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Προαιρετικά μάλιστα υπάρχει και το σύστημα Grip Control που
διευκολύνει ηλεκτρονικά την πρόσφυση των κινητήριων εμπρός τροχών,
που συνδυάζεται και με ελαστικά M+S. Εισβάλλοντας στο εσωτερικό του
2008 βρίσκεσαι αντιμέτωπος με εικόνα που θυμίζει το supermini της
εταιρείας. Η κομψή αισθητική συνδυάζεται με πρακτικότητα και
εργονομία, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό έχει το μικρής
διαμέτρου τιμόνι και η υπερυψωμένη τοποθέτηση των οργάνων α λα 208.
Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί η έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, όπου
απουσιάσει μεν το cd player αλλά διαθέτει τις καταλληλες θύρες για
σύνδεση με USB και MP3 Player, ενώ προσφέρει και όλες τις επίκαιρες
ανάγκες για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι
γενναιόδωρο και πλουτίζει ακόμα περισσότερο στις ανώτερες εκδόσεις,
ενώ και η ποιότητα αφήνει καλές εντυπώσεις, αν και στο σύνολο τους
τα υλικά αποδεικνύονται σκληρά. Αν πρέπει να γκρινιάξεις για κάτι
είναι για την απουσία ποτηροθηκών και βέβαια για την αίσθηση
κρυφτού που παίζουν με το τιμόνι, οι κάτω ενδείξεις στα όργανα.
Ώρα εκδρομής!
Πριν αριβάρεις όμως, οι χώροι είναι ένας από τους λόγους που πείθουν για απόδραση από το κλεινόν άστυ, περιοχή που προβλέπεται να περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του το 2008. Μπροστά θυμίζουν 208, με τα αναπαυτικά καθίσματα να προσφέρουν ταυτόχρονα και σωστή πλευρική στήριξη, ενώ πίσω έχουν κερδίσει σε φωτεινότητα την στιγμή που ικανοποιούν και σε διαθέσιμο χώρο, τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν ευχάριστα, πέντε ικανοποιητικά, ενώ το επιπλέον μήκος που φτάνει στο σύνολο τα 4.160 mm έχουν ωφελήσει το compact crossover της Peugeot με έναν χώρο αποσκευών 350 λίτρων, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και επίπεδο χώρο σε περίπτωση αναδίπλωσης των καθισμάτων.
Η ψηλότερη θέση οδήγησης και η αμφιθεατρική αίσθηση δεν χαλάει
την εικόνα της οδήγησης, που ακολουθεί το πρότυπο του supermini της
εταιρείας γαρνιρισμένο με λίγο πιο ρωμαλαία συμπεριφορά ανάρτησης.
Το 2008 δεν γέρνει ανησυχητικά, ακολουθεί το δρόμο σύμφωνα με τις
εντολές που του δίνει ο οδηγός του και προσφέρει μια ευχάριστη
γεύση που την αναζητάς ξανά και ξανά. Το μικροκαμωμένο τιμόνι
αποδεικνύεται γρήγορο και εύστοχο, η ανάρτηση διαβάζει, αντέχει και
προσφέρει σφιχτή αλλά ποτέ σκληρή απόσβεση και τα φρένα συμβαδίζουν
με την εξαιρετική εικόνα που αφήνει συνολικά το αυτοκίνητο.
Μαέστρος όμως στο όλο πακέτο είναι ο turbodiesel κινητήρας των 1,6
λίτρων που προσφέρει απόδοση και οικονομία στο βαθμό που συνηθίζουν
οι σύγχρονοι ομοϊδεάτες του. Οι 115 ίπποι μόλις στις 3.600 rpm και
τα 270 Nm ροπής από τις 1.750 rpm κάνουν σαφές ότι δεν έχει νόημα
να ανεβάζεις στροφές και τα 1.180 κιλά του 2008 νιώθουν πολύ
λιγότερα σε συνθήκες επιτάχυνσης. Το 0-100 km/h έρχεται σε 10,4’’
και όταν επιμείνεις στο γκάζι θα δεις έως και 188 km/h τελικής
ταχύτητας, όμως περισσότερη σημασία έχει ο τρόπος απόδοσης του
συνόλου. Σιωπηλός και με μεστό τράβηγμα, πολιτισμένος σε αίσθηση
και σχεδόν απολαυστικός με όποια σχέση και αν έχεις στο, εύστοχο
από πλευράς κλιμάκωσης και εξαιρετικό σε αίσθηση, 6άρι κιβώτιο. Ο
ήσυχος 1.6 e-HDi σε συνδυασμό με την προσεγμένη για την κατηγορία
κύλιση κάνουν ευχάριστο το ταξίδι, ενώ η κατανάλωση είναι αυτή που
θα σου φτιάξει το κέφι όπως και να’χει! Δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8
lt/100 km όσο "μπουνταλάς" και αν είσαι, ενώ με στοιχειώδη προσοχή,
χωρίς όμως να νιώθεις ότι βασανίζεσαι, θα πέσεις ελαφρώς κάτω από
τα 6 λίτρα που είναι και η συνηθέστερη μέση κατανάλωση. Ο
ελαφροπόδαρος οδηγός μπορεί να καυχιέται για καταναλώσεις που
ξεκινούν από το νούμερο 4, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τις
ανακοινώσεις του κατασκευαστή που κάνει λόγο για 4 lt/100 km σε
μικτό κύκλο.
Το κομψό μικρό Crossover της Peugeot έχει κάθε λόγο να αισθάνεται
επίκαιρο και πετυχημένο. Αντικαθιστά ταυτόχρονα το 207 SW
συνδυάζοντας την πρακτικότητα με εσάνς βατής περιπέτειας και δίνει
μια καλή πάσα στους δραστήριους πελάτες να προτιμήσουν τις χάρες
του.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ / VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Η εκδρομική βερσιόν του 208 σε εμφανώς πιο ευρύχωρη εκτέλεση. Το 2008 αν και πατάει στην supermini πλατφόρμα της Peugeot, προσφέρει χωροταξική πρακτικότητα ανώτερης κατηγορίας και συμβιβάζει ελάχιστα το δραστήριο πνεύμα της οδικής συμπεριφοράς που χαρακτηρίζει το 208. Το προφανές ύψος από το έδαφος που συνηθίζεται στα crossover προσφέρει στο 2008 φευγάτο χαρακτήρα, στα πλαίσια φυσικά που ορίζει η κατηγορία και η απουσία τετρακίνησης. Και μέσα σε όλα αυτά, το εύπεπτο κερασάκι στην τούρτα αποδεικνύεται ο turbodiesel των 1,6 λίτρων που απογειώνει τις δυνατότητες ενός εξαιρετικού συνόλου. Το 2008 στην καλύτερή του έκδοση που δοκιμάσαμε τοποθετείται από θέμα κόστους κοντά στην μικρομεσαία γειτονιά, όμως το εύρος χρήσης και η ολοκληρωμένη εικόνα του το κατατάσσει με ευκολία στο ψηφοδέλτιο των έξυπνων αγορών.