ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz C 180
Η C-Class έρχεται με αέρα από ψηλά, προσφέροντας το μέγιστο για την εποχή
- -
- -
με μια ματιά
Η μεσαία σύγχρονη εκτέλεση της εταιρίας από την Στουτγάρδη στα premium sedan εισάγει τεχνολογία, ανέσεις και γενικότερη φιλοσοφία από τις μεγαλύτερες Mercedes.
Η CLA είναι πλέον το χαμηλό σκαλοπάτι σε μικρομεσαία εκτέλεση στα sedan της Mercedes κάτι που έδωσε λίγο παραπάνω αέρα στην μεσαία πρόταση για να ανασάνει ψηλότερα. Η 5η γενιά C-Class είναι ήδη στις εκθέσεις και πορεύεται με το παρατσούκλι baby S-Class που δίνει το στίγμα του προσανατολισμού, εισάγοντας στοιχεία ανώτερης κατηγορίας στο πετσί της. Αυτομάτως οι προσδοκίες της Mercedes για την μάχη στα premium μεσαία αποκτούν περισσότερη αίγλη όπως και το αυτοκίνητο που την εκπροσωπεί.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση
- Τεχνολογία
- Ποιότητα/ Πολυτέλεια
- Στιβαρή αίσθηση
- Έλεγχος ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης/Ηχομόνωση
- Ασφάλεια
ξυνά
- Εργονομία
- Υποστροφική στο όριο
- Στενό άνοιγμα χώρου αποσκευών
Η πετυχημένη
Η παραδοσιακή δύναμη της Mercedes στην αριθμητική, προκύπτει από τα μεσαία μοντέλα. Από το 1993 που ο εκπρόσωπος μετονομάστηκε σε C-Class στην μετά 190 εποχή, οι Γερμανοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε μια κατηγορία που προσελκύει κοινό. Η πρόσφατη μάλιστα ήρθε με «συμβόλαιο» επταετίας σύμφωνα με την Mercedes, οπότε η σκληρή πραγματικότητα που είναι ο χρόνος και οι αλλαγές που θα έρθουν στην απαιτητική κατηγορία θα πρέπει να την διατηρήσουν φρέσκια και επίκαιρη μέχρι την ώρα της 6ης γενιάς. Το νέο family look έχει περάσει σχεδιαστικά και συνδυάζει πετυχημένα στοιχεία τόσο από A-Class και CLA, όσο φυσικά και από την S-Class. Κλασική κεντρική ιδέα με μακρύ καπό, κοντό πίσω όγκο και προβόλους και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω η νέα C-Class προσφέρει μια αριστοκρατική ομοιογένεια σε δυναμικό στιλ που τραβάει τα βλέμματα. Την προσεγμένη σχεδίαση υποστηρίζει και η αεροδυναμική σε ένα αμάξωμα που έχει συνολικά μεγαλώσει και παίζει ανάλογα με την έκδοση από Cd:0,24 έως Cd:0,27. Αρχικά το νέο πλαίσιο εκτός από την δομή του με συνδυασμό υλικών(ατσάλι κοινό, διαμορφωμένο εν θερμό και υπερυψηλής αντοχής) για επίτευξη του μέγιστου δυνατού όσον αφορά ακαμψία και βάρος, έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιο κατά 80 mm (σύνολο 2.840 mm). Συνολικά η νέα είναι 95 mm μακρύτερη (αισίως στα 4.686 mm) και 40 mm φαρδύτερη, ενώ το ύψος έχει πέσει 5 mm σε μια προσπάθεια να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Στην προσπάθεια αυτή συμβάλει το σχεδόν εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κέλυφος(οροφή, καπό, πορτ μπαγκάζ, πόρτες, κ.ά) και η συνολική δίαιτα που έχει ελαφρώσει συνολικά την μεσαία Mercedes έως και 100 κιλά σε σχέση με την απερχόμενη. Εισβάλλοντας στο σαλόνι η γεύση από baby S-Class είναι έντονη, δείγμα της ιδιαίτερης προσοχής της εταιρείας όσον αφορά αριστοκρατικό διάκοσμο, φινέτσα και κομψότητα στο μεσαίο μοντέλο της. Φυσικά ποιοτικά ορίζει το ανώτερο επίπεδο στην κλάση, ενώ στον σχεδιασμό το μοντέρνο ύφος και το τεχνολογικό επίπεδο είναι ιδιαιτέρως αισθητό στην περιοχή της κονσόλας. Το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Command εκδηλώνει τις υψηλές υπηρεσίες του μέσω έγχρωμης οθόνης τύπου tablet 7’’, ενώ το περιστροφικό controller συμπληρώνει από πάνω του με high tech σχεδίαση το touchpad, ένα ποντίκι αφής ουσιαστικά. Ο χρήστης πρέπει απλά να επιλέξει τον τρόπο που θα ενεργοποιεί την λειτουργία του Command συμπληρώνοντας μια επιπλέον σπαζοκεφαλιά στην πολυπλοκότητα. Η λειτουργία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι αξιόπιστη, όμως θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής για να μπορείς να πεις ότι το παίζεις στα δάχτυλα και δεν αποσπάς την προσοχή σου από τον δρόμο. Πάντως στον μακρύ κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχει μεταξύ άλλων και το Head Up Display. Ο εξοπλισμός δεν θα σε απασχολήσει όπως και οι χώροι που χάρις το νέο μεταξόνιο έχουν δώσει τον απαιτούμενο αέρα, ιδίως πίσω. Μπορεί και πάλι να μην κάνεις πάρτι, όμως φυσιολογικοί ενήλικες θα ζήσουν ευχάριστες στιγμές παραμονής, ενώ ο μεσαίος έχει να αντιμετωπίσει το φαρδύ τούνελ της μετάδοσης. Στην πλάτη τους ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων κρίνεται καλός για μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων όμως το στενό άνοιγμα περιορίζει την εύκολη είσοδο-έξοδο ογκωδών αντικειμένων.
Ταξιδεύουμε business class
Στην C 180 ο βασικός κινητήρας πίνει βενζίνη και είναι ο
1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, γνωστός από την
γκάμα της Mercedes. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στάνταρ
και τις απλωμένες σχέσεις του αντιλαμβάνεσαι ότι σκοπός του δεν
είναι να γεμίζει άμεσα το στροφόμετρο προς τα κόκκινα, αλλά να
εκμεταλλεύεται την γεμάτη ροπή στις μεσαίες στροφές. Ζωντανός από
χαμηλά και με 250 Nm ροπής από τις 1.200 rpm ο 1.6 της Mercedes
δείχνει ιδιαίτερο κέφι στις μεσαίες και τα φέρνει καλά βόλτα με τα
σχεδόν 1.500 κιλά του ελαφρωμένου αμαξώματος. Μπορεί οι επιδόσεις
να μην είναι κύρια προτεραιότητα όμως τα 8,2’’ για τα 0-100 km/h
και τα 225 km/h τελικής ταχύτητας αποδεικνύουν ότι οι Γερμανοί
βρίσκουν την χρυσή τομή ακόμα και στην βασική C-Class. Δεν θα
μνημονεύσεις την εκρηκτικότητα, αλλά την προθυμία της να ταξιδεύει
με πολλά στο κοντέρ και προπάντων ήσυχα τόσο σε ηχομόνωση όσο και
σε ποιότητα κύλισης. Το ταξίδι είναι υπόθεση που γοητεύει,
πραγματοποιείται με μεγάλες ταχύτητες εύκολα μεταφέροντας την
σιγουριά της ασφάλειας σε επιβάτες και οδηγό με τον τελευταίο να
εισπράττει ακλόνητη αίσθηση και σωστό έλεγχο ανάρτησης τιμονιού.
Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο για τον επαρχιακό με τις συνεχείς
στροφές η νέα C 180 εκδηλώνει τις βελτιώσεις που διαθέτει, με
διάθεση να ικανοποιήσει τον οδηγό της. Ακολουθεί τις εντολές που
ζητάς με το σχετικά ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι, νιώθεις ένα
συνεργαζόμενο κομμάτι το πακέτο που συμπληρώνει η ανάρτηση και το
πλαίσιο ενώ όποτε χρειαστείς τα φρένα θα σε επιβραβεύσουν με
σεμιναριακή επιβράδυνση. Σαφώς πιο αέρινη, δραστήρια και ευδιάθετη
σε σχέση με την προγενέστερη θα ακολουθεί πιστά τις ιδανικές
γραμμές που της ορίζεις και θα ρέει στην διαδρομή με ιδιαίτερη
ευκολία για τις διαστάσεις και το βάρος. Όταν βέβαια παρασυρθείς,
απενεργοποιήσεις το ESP και αναζητήσεις το κάτι παραπάνω θα
διαπιστώσεις ότι δεν έχει φτιαχτεί για πισωκίνητη απόλαυση, αλλά
κυρίως για ώριμη οδήγηση. Αρχικά η μούρη ανοίγει την τροχιά της και
χάνεις τα ωφέλιμα μέτρα και αν δεν επεκταθεί η υποστροφή θα διώξει
την ουρά στην έξοδο. Καλύτερα λοιπόν να επικεντρωθείς στο
εξαιρετικό turn in και σε λιγότερη ορμητικότητα στην είσοδο και θα
διαπιστώσεις ότι η C 180 μπορεί εκτός από αριστοκρατική να είναι
σβέλτη και ουσιαστική. Στα θετικά της και η χαμηλή κατανάλωση που
σε πιεστική οδήγηση φλερτάριζε με τα 10 λίτρα, ενώ με φυλαγμένο το
δεξί πόδι θα δεις στο trip computer τιμές ακόμα και κάτω από τα 7
λίτρα. Με μια μέση όμως κάτι παραπάνω από 8 lt/100 km νιώθεις
ικανοποίηση για το μέγεθος του αυτοκινήτου και τον ρυθμό απόδοσης
που σου προσφέρει. Συνοπτικά οι παραδοσιακές αξίες συνδέονται με
εξέλιξη και τεχνολογία και η μεσαία Mercedes κάνει το βήμα παραπάνω
για την καταξίωση στην κατηγορία.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Η νέα C-Class είναι «καταδικασμένη» να ακολουθήσει το άρμα της επιτυχίας, ένα δρόμο που έχουν στρώσει έτσι και αλλιώς οι προηγούμενες γενιές. Φυσικά για να συνεχίσεις τον δρόμο προς την κορυφή των premium μεσαίων sedan οφείλεις να συνεχίσεις την προσφορά σου στο πνεύμα της εποχής και να έχεις να πεις κάτι παραπάνω από τους παραδοσιακούς δυνατούς αντιπάλους. Η «μικρή» και αναμενόμενα εμπορεύσιμη στην Ελλάδα C-180, ως δείγμα της σειράς πορεύεται σε πνεύμα downsizing με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6 λίτρων αλλά δεν έχει λόγους να αισθάνεται μειονεκτικά όσον αφορά απόδοση και επιδόσεις για τα κιλά της. Σε θέματα τεχνολογίας ανέσεων και παρεχόμενου εξοπλισμού μιμείται τις μεγαλύτερες αδερφές από ανώτερες κατηγορίες και σε επίπεδο συμπεριφοράς κάνει το βήμα παραπάνω, διατηρώντας φυσικά την έμφαση στην ουσία, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Λίγο νωρίς να προεξοφλήσουμε την εμπορική της πορεία, αλλά δείχνει σαν κερδισμένο στοίχημα στην κατηγορία του φουσκωμένου πορτοφολιού…