ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Polo 1.4 TDI 90ps BMT
Η πολυαναμενόμενη έκδοση με τον ολοκαίνουριο 1.400άρη diesel στο πιο ολοκληρωμένο πακέτο στα supermini
- -
- -
με μια ματιά
Αισθητική ανανέωση με στοχευμένες αλλαγές τεχνολογικού χαρακτήρα συνθέτουν τη συνταγή επιτυχίας για το Volkswagen Polo. Με το νέο 1.400άρη turbodiesel η Volkswagen απαντά με τον πλέον εμφατικό τρόπο στις πετρελαιοκίνητες προκλήσεις του ανταγωνισμού
γλυκά
- Οικονομία καυσίμου
- Απαλλαγή τελών κυκλοφορίας
- Ποιότητα κατασκευής
- Γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού
- Οδική συμπεριφορά
ξυνά
- Μακριά κλιμάκωση κιβωτίου
- Τιμή βασικής έκδοσης
Οικονομοτεχνικά
Ο νέος 1400άρης diesel ήταν μια απαραίτητη προσθήκη στη γκάμα της VW καθώς δεν υπήρχε ανταγωνιστική πρόταση στην γκάμα του Polo, αφού Yaris, Corsa και Citroen έπαιζαν χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο. Από οικονομοτεχνικής πλευράς το πεντάθυρο Polo 1.4 TDI (90 PS) στην εξοπλιστική έκδοση Trendline μαζί με το όφελος απόσυρσης τιμάται 14.690 ευρώ, ενώ το αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκίνητο 1.2 TSI κοστίζει 12.810 ευρώ. Αξίζει τελικά η αγορά του diesel και πότε αποσβένεται η διαφορά τιμής των 1.880 ευρώ;
Αν πάρουμε ως δεδομένα τιμή μέσης κατανάλωσης 6,5 l/100km για τον 1.2TSI και 4,5 l/100km για τον 1.4TDI και τιμές καυσίμων 1,65 €/l για βενζίνη και 1,35 €/l για diesel και εξετάσουμε το σενάριο για 15.000 ετήσιο αριθμό χιλιομέτρων έχουμε εξοικονόμηση 800 € κάθε χρόνο από τη διαφορά τιμής των καυσίμων μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας. Μέσα σε δυόμιση χρόνια έχει κλείσει η ψαλίδα και μέσα σε μια επταετία αυτός που επιλέξει τον 1.4 TDI θα έχει εξοικονομήσει συνολικά 3.600 ευρώ. Καθόλου άσχημα!
Η έλευση της νέας γενιάς Polo αποτελεί το γεγονός της χρονιάς για την Kosmocar καθώς οι πωλήσεις της κατηγορίας των supermini σηκώνουν το μεγαλύτερο όγκο. Ο προκάτοχος έκλεισε ήδη πενταετία οπότε ήταν επιβεβλημένη η ανανέωση. Από δημοσιογραφικής άποψης, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η προσθήκη του ολοκαίνουριου πετρελαιοκινητήρα που κάνει ντεμπούτο στο μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα.
Στον προκάτοχο είχαμε τον 1.200άρη TDI να προσπαθεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων καθώς ήταν ο πιο οικονομικός από πλευράς κατανάλωσης, αλλά κι ο ποιος αδύναμος κρίκος στην οικογένεια Polo σε ό,τι αφορά την απόδοση. Ο ισχυρότερος 1.6 TDI, που κι αυτός καταργείται, είχε φιλολογικό ενδιαφέρον καθώς αν και ήταν η πιο ολοκληρωμένη λύση, ξέφευγε τιμολογιακά μπαίνοντας πολύ μέσα στα χωράφια των μικρομεσαίων. Πλέον με τον 1.400άρη turbodiesel κάθε "κατεργάρης" κάθεται στον πάγκο του.
Οι Έλληνες πλέον αγοράζουν με κλειστά μάτια diesel κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Αντέχουν να πληρώνουν έως και 20% μεγαλύτερο τίμημα κατά την αγορά, αρκεί να μακρύνουν τα μεσοδιαστήματα μεταξύ των επισκέψεων στο πρατήριο. Η οικονομική κρίση έχει θολώσει τα νερά και πλέον ο κάθε υποψήφιος πελάτης πιστεύει ότι θα έχει όσο χρόνο χρειάζεται για να αποσβέσει το επιπλέον τίμημα ενός diesel.
Στην περίπτωση του Polo τα πράγματα έχουν ενδιαφέρον καθώς οι θυσίες στις επιδόσεις που απαιτούσε ο προκάτοχος, έρχονται να απαλειφθούν από ένα τρικύλινδρο μπλοκ με κυβισμό 1.422 κ.εκ. σε τρεις εκδοχές απόδοσης: 75, 90 (που έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής) και 105 ίππων που αναμένεται προσεχώς.
Λίγο από ...Golf
Οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι περιορισμένες, μια πρακτική στην οποία εμμένουν οι γερμανοί, φρεσκάροντας τόσο, όσο χρειάζεται για να υπάρχει οπτική συνέχεια και οι λεπτομέρειες να δίνουν την προστιθέμενη αξία που αναμφίβολα φέρνει η νέα γενιά. Οι νέοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, τα νέα φανάρια τεχνολογία led (πρώτη φορά για μοντέλο της κατηγορίας) είναι οι άμεσα αντιληπτές αισθητικές αλλαγές. Όπως έχουμε πει και στη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του Polo 1.2 TSI 90 PS Bluemotion, η νέα γενιά Polo έχει έρθει πολύ πιο κοντά στα ποιοτικά και εξοπλιστικά δεδομένα του μεγαλύτερου Golf.
Στην καμπίνα είναι πιο εύκολα αντιληπτή η αναβάθμιση, που δεν
αφορά μόνο τη σχεδίαση και την ποιοτικότερη υλοποίηση, όσο τα
προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που είναι διαθέσιμα, αλλά
και τις επιλογές σε infotainment που φέρνουν το Polo στην πρώτη
γραμμή των επιλογών για τους gadgetάκηδες. Από πλευράς διαθέσιμων
χώρων, η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες που θα
βρουν εργονομικές λύσεις για να βολέψουν τα μικροαντικείμενά τους,
αλλά και 280 λίτρα διαθέσιμα για αποσκευές.
Νέα γενιά diesel
Ο νέος κινητήρας ανήκει στην οικογένεια diesel ΕΑ288 πληροί τις απαιτήσεις του Euro 6 και διαθέτει τρεις κυλίνδρους με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, άμεσο ψεκασμό με σύστημα τροφοδοσίας common rail και turbo καυσαερίων. Παρέχει την υψηλότερη ροπή στην κατηγορία του με 230 Nm που αποδίδονται από τις 1.500 έως τις 2.500 rpm.
Η τεχνολογία που εφαρμόζει η Volkswagen για την εξάλειψη των εν γένει προβλημάτων των diesel περιλαμβάνει νέα ρουλεμάν του στροφάλου, αντικραδασμικό άξονα και βολάν διπλής μάζας που ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς και τον παραγόμενο θόρυβο. Ένα κάλυμμα κινητήρα νέας σχεδίασης και μια ειδική επένδυση στο κάρτερ συμβάλλουν στην περαιτέρω ηχομόνωση.
Ο νέος κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και έχει την ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του σε ένα φάσμα στροφών που εξυπηρετεί την καθημερινή χρήση. Μόλις ανεβάσει πίεση η τουρμπίνα, στροφάρει πειστικά και αποτελεσματικά δίνονταν καλές ρεπρίζ που είναι απαραίτητες στις προσπεράσεις. Πάνω από τις 3.500 rpm το μοτέρ δεν παράγει επιπλέον έργο και αυξάνεται μόνο ο θόρυβος.
Από πλευράς επιδόσεων η Volkswagen υπόσχεται 0-100 km/h σε χρόνο 10,9 sec, όσο δηλαδή χρειάζονται οι αντίστοιχης ιπποδύναμης προτάσεις του ανταγωνισμού και η τελική του Polo αγγίζει τα 184 km/h. Όσοι είχαν εμπειρία οδήγησης από το Polo των 1,2 λίτρων θα αντιληφθούν τη χαοτική διαφορά αφού ο προκάτοχος χρειάζονταν σχεδόν 15 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h.
Το μεγάλο ατού του μοντέλου της δοκιμής είναι η οικονομία και οι εκπομπές CO2 με 88 gr/km το απαλλάσσουν από την υποχρέωση πληρωμής τελών κυκλοφορίας. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 3,4 l/100km η οποία επιτυγχάνεται χάρη στην πολύ μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Στην πράξη και σε μικτές συνθήκες κίνησης ο οδηγός θα δει τιμές κάτω από τα 5,0 l/100km. Σε ταξίδι με ανοιχτό δρόμο η τιμή μπορεί να πέσει κάτω από τα 4,0 l/100km αρκεί να τηρούνται ευλαβικά οι κανόνες οικονομικής οδήγησης.
Εντός πόλης, η λειτουργία του start/stop απαιτεί εξοικείωση
ειδικά στο σταμάτα-ξεκίνα αφού με το πάτημα του συμπλέκτη το μοτέρ
χρειάζεται λίγο χρόνο παραπάνω για να εκκινήσει κι αυτό
δικαιολογείται από την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Οι τρεις
κύλινδροι σε συνδυασμό με την πολύ μακριά κλιμάκωση απαιτούν
εγρήγορση για γρήγορα κατεβάσματα καθώς ο κινητήρας έχει την τάση
να σβήνει. Πιθανότατα η έκδοση με το εξάρι κιβώτιο DSG να είναι ο
ιδανικότερος συνδυασμός για το συγκεκριμένο μοτέρ.
Στο ταμείο
Όσοι ψάχνουν την αγορά ενός diesel με καθαρά οικονομοτεχνικά στοιχεία μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα βλέποντας το σενάριο που εξηγούμε αριστερά στο σχετικό πεδίο. Η σχετικά ψηλή τιμή του Polo TDI δικαιολογείται από τα καλά επίπεδα εξοπλισμού ακόμη κι από τη βασική έκδοση Trendline. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, ESP, Multi-colision Brake (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος μετά τη σύγκρουση (Automatic Post-Collision Braking System), ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα και Bluetooth. Ουσιαστικά λείπουν οι ζάντες και τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω. Από την άλλη οι προσφορές που παίζουν στα supermini από τον ανταγωνισμό κατεβάζουν τον πήχη χαμηλότερα, οπότε το Polo θα πρέπει να επιστρατεύσει τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά για να μπει στη shortlist των υποψήφιων πελατών. Κι εκεί παίζει χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο.
συμπέρασμα
Επίκαιρη πρόταση λόγω κυβισμού, που αφενός λύνει τα προβλήματα του μικρού TDI των 1,2 λίτρων που αντικαθιστά, αλλά η τρικύλινδρη υπόσταση έχει κι αυτή περιορισμούς. Στο σύνολο έχουμε ένα καλοεξοπλισμένο αυτοκίνητο που ξεπερνά σε ποιότητα τα όρια της κατηγορίας των supermini. H οικονομία που προσφέρει θα εκτιμηθεί από όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως κι όχι αποκλειστικά από όσους βλέπουν μόνο την ένδειξη κατανάλωσης