ΔΟΚΙΜΗ Ford Mondeo 1.6 Diesel 5d
Η Ford προσθέτει στο οικογενειακό της προηγμένη τεχνολογία και ανέσεις λιμουζίνας, διατηρώντας το απολαυστικό οδηγικό προφίλ
- -
- -
με μια ματιά
Η τέταρτη γενιά του οικογενειακού Ford στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 TDCi, που αυτή τη στιγμή έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.
Ford SYNC 2
Από το ψαγμένο σύστημα infotainment της Ford ρυθμίζεις και ενημερώνεσαι για το ηχοσύστημα, τις διάφορες παραμέτρους του οχήματος, τον αυτόματο κλιματισμό και το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης. Ακόμη, συνδέοντας το smartphone σου αποκτάς πρόσβαση στη μουσική σου, μπορείς να κάνεις hands-free κλήσεις και φυσικά να ενεργοποιήσεις τη λειτουργία Emergency Assistance της Ford, που σε περίπτωση ατυχήματος σε συνδέει αυτόματα με τα τοπικά κέντρα επείγουσας ανάγκης.
Full Hi Tech
Το νέο σύστημα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection ανιχνεύει πεζούς που βρίσκονται στο δρόμο ή σκοπεύουν να περάσουν μπροστά από το αυτοκίνητο και φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι το Traffic Sign Recognition που “διαβάζει” τα σήματα του ΚΟΚ στο δρόμο, το Perpendicular Parking (Αυτόματο Παρκάρισμα με διευρυμένες λειτουργίες) που βοηθά στο παρκάρισμα με όπισθεν, κάθετα ή παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα, οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED, το Lane Keeping Aid που φροντίζει έτσι ώστε το όχημα να μην παρεκκλίνει από τη λωρία κυκλοφορίας που κινείται, αλλά και το MyKey, με το οποίο μπορείς να προγραμματίσεις ένα κλειδί - π.χ. αυτό που χρησιμοποιεί τα παιδί σου - το οποίο μεταξύ άλλων περιορίζει την τελική ταχύτητα, εμποδίζει την απενεργοποίηση των συστημάτων ασφάλειας (π.χ. του ESP) και μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, ή το απενεργοποιεί τελείως εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους.
γλυκά
- Εξωτερική σχεδίαση
- Αύρα καμπίνας
- Τεχνολογία άνεσης & ασφάλειας
- Συμπεριφορά στην οδήγηση
- Ποιότητα κύλισης
- Ευρυχωρία καμπίνας
ξινά
- Οριακός ο 1.6 TDCi
- Συναρμογή: υστερεί στη λεπτομέρεια
το πιο πρακτικό
Σε απόλυτα νούμερα το Mondeo Wagon δεν έχει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ από το 5θυρο. Για την ακρίβεια, με ρεζέρβα ανάγκης και τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, προσφέρει 500 λίτρα χώρο φόρτωσης όταν το 5θυρο έχει 541. Η διαφορά γίνεται όταν αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα και εκμεταλλευτείς όλο το διαθέσιμο ύψος, που ο χώρος φτάνει στα 1.605 λίτρα αντί για 1.437 του 5d. Η βασικότερη διαφορά όμως έχει να κάνει με την ευκολία φόρτωσης, που σε τελική ανάλυση είναι κι εκείνη που κάνει το Wagon την απόλυτα πρακτική επιλογή της γκάμας. Το άνοιγμα της πόρτας του στο ύψος του προφυλακτήρα έχει πλάτος 1,11 m ενώ στο 5d 84 cm, ενώ κατά 5 πόντους χαμηλότερο είναι και το κατώφλι φόρτωσης.Και μη βιαστείτε να το απορρίψετε λόγω ακόμα μεγαλύτερων διαστάσεων: Πρακτικά είναι το ίδιο μακρύ με το 5θυρο –για την ακρίβεια 4 mm πιο κοντό- στα 4.867 mm.
Είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που έχει λανσάρει ποτέ η Ford στην Ευρώπη. Και ένα από τα πιο όμορφα, θα προσθέσουμε. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βρεθείς απέναντί του να χαζεύεις τις εμφατικές του γραμμές, σου αποπνέει μια αίσθηση κομψότητας άρτια συνδυασμένης με δυναμισμό, αλλά και μια hi-tech αύρα που πηγάζει από τους στενόμακρους, προσαρμοζόμενους προβολείς LED (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής Trend). Η πρώτη θετική εντύπωση ενισχύεται ακόμη περισσότερο μόλις βρεθείς στο καλαίσθητο εσωτερικό. Η σχεδίαση βάζει τον οδηγό σε πρώτο πλάνο, η έντονη κλίση της κονσόλας χαρίζει μια εσάνς πιλοτηρίου, τα μαλακά υλικά κερδίζουν το στοίχημα της αντιληπτής ποιότητας και ο υπερπλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δίνει μια αίσθηση πληρότητας, πρωτόγνωρης ακόμη και για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Προσιτή limo
Κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε πρεσβευτές της Ford, αλλά η αλήθεια είναι πως το νέο Mondeo σε κερδίζει αμέσως. Όχι, δεν είναι όλα τέλεια. Αν αρχίσεις να μελετάς τη συναρμογή των υλικών θα διαπιστώσεις πως στο τελικό φινίρισμα υστερεί συγκριτικά με τον κορυφαίο σε αυτό τον τομέα γερμανικό ανταγωνισμό και πως η θέση των θηκών για μπουκαλάκια νερού μπροστά από το υποβραχιόνιο είναι άβολη, καθώς εμποδίζει το χέρι σου στις αλλαγές ταχυτήτων. Αρκούν όμως τρία δευτερόλεπτα ενασχόλησης με την οθόνη αφής 8 ιντσών της κεντρικής κονσόλας για να ξεχάσεις τις παραπάνω ατέλειες. Το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων SYNC-2 της Ford ελέγχεται με φωνητικές εντολές και κάνει θαύματα σε εργονομία, πληροφόρηση και ψυχαγωγία (βλέπε ΒΟΧ αριστερά).
Το τελευταίο είναι ένα μόνο στοιχείο του πιο πλήρους πακέτου ασφαλείας που μπορείς να συναντήσεις αυτή τη στιγμή σε οικογενειακό αυτοκίνητο (βλέπε αριστερά, “Full Hi Tech”). Το νέο Mondeo, εκτός από τα κλασικά στοιχεία όπως αερόσακοι μετωπικοί, πλευρικοί και οροφής, ESP κλπ, είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με το νέο σύστημα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, αλλά και με ενσωματωμένο αερόσακο στις πίσω εξωτερικές ζώνες ασφαλείας που σε περίπτωση ατυχήματος κατανέμει τις δυνάμεις κρούσης στο σώμα του επιβάτη σε επιφάνεια πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτήν μιας συμβατικής ζώνης.
Η ασφάλεια είναι ένα μόνο από τα δυνατά χαρτιά του νέου Mondeo. Εκμεταλλευόμενη τις πολύ μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, η καμπίνα προσφέρει αξιοζήλευτη ευρυχωρία για έως και πέντε ενήλικες. Ακόμη και στη μέση του πίσω καθίσματος κάθεσαι με σχετική άνεση. Θα εκτιμήσεις δεόντως τις πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, το γεγονός ότι παρά την κουπέ σχεδίαση της οροφής δεν κινδυνεύεις να χτυπήσεις το κεφάλι σου στην οροφή στο μπες-βγες, καθώς και τα παράθυρα που ανοίγουν μέχρι κάτω. Τεράστιο είναι και το άνοιγμα της 5ης πόρτας που αποκαλύπτει ένα όχι απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σε σχήμα αλλά πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών 541 λίτρων (με ρεζέρβα ανάγκης). Τι κι αν η αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος αφήνει σκαλοπάτι στο δάπεδο; Ο διαθέσιμος χώρος εκτινάσσεται στα 1.437 λίτρα, κάνοντας δυνατή ακόμη και μια μικρή μετακόμιση. Στα συν και η πληθώρα θηκών σε διαφορά μεγέθη, το βαθύ ντουλαπάκι συνοδηγού με ράφι και δίχτυ και ο μεγάλος χώρος στην κονσόλα, κάτω από τον κλιματισμό που βολεύει για μεγαλύτερα αντικείμενα.
Ο οδηγός στο επίκεντρο
Και εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα, καθισμένος στο αναπαυτικό και με καλή στήριξη κάθισμα του οδηγού, πατάς το μπουτόν για να ανοίξει ο διακόπτης κι εμφανίζεται μπροστά σου μια από τις καλύτερες εκτελέσεις ψηφιακού πίνακα οργάνων. Άριστη τόσο σε σχεδιασμό και φωτισμό, όσο και σε ενημέρωση και ευχρηστία. Τι μένει; Να βάλεις εμπρός και να ανακαλύψεις άλλο ένα δυνατό χαρτί του νέου Mondeo.
Το χαρακτηριστικό diesel κροτάλισμα ακούγεται μόλις έρθει στη ζωή ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας της Ford, που στο Mondeo αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής. Βάζεις 1η στο 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την καλολαδωμένη αίσθηση και το θετικό κούμπωμα και, αν είσαι σε ανηφόρα, ανακαλύπτεις ότι πρέπει να πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι για να μη σβήσει το μοτέρ. Με 0-100 km/h σε 12,1 sec οι επιταχύνσεις από στάση δεν είναι το φόρτε του και την εικόνα σώζει η πλούσια ροπή που εξασφαλίζει σβέλτες προσπεράσεις.
Γενικά, ο 1.6 TDCi έχει τη δύναμη που χρειάζεσαι για να κινηθείς αξιοπρεπώς, είτε στην πόλη είτε σε ανοιχτό δρόμο. Μόνο αν αποφασίσεις να απολαύσεις το καλοστημένο πλαίσιο σε στροφιλίκι θα αναζητήσεις περισσότερα άλογα, οπότε πιέζοντας ανεβάζεις και την κατανάλωση καυσίμου πάνω από 8 lt/100 km. Κινούμενος με σβέλτο ρυθμό παρατηρείς τη στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ να πέφτει ένα τσικ πιο γρήγορα απ’ ότι θα περίμενες, με τη μέση κατανάλωση να κοντεύει στα 7 lt/100 km. Τιμή που ακόμη και στο ταξίδι, θέλει προσπάθεια να πέσει κοντά στα 6 (4,2 lt/100 km η εργοστασιακή μέση κατανάλωση). Οι εκπομπές CO2 στα 109 g/km πάντως μεταφράζονται σε πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται αυτοσυγκράτηση για να μην πιέζεις το Mondeo, αφού κάθε φορά που σου δίνεται η ευκαιρία υποκύπτεις στον πειρασμό να ευχαριστηθείς οδήγηση. Η αίσθηση από τιμόνι, κιβώτιο και φρένα σε βάζει στην πρίζα, η σιγουριά στο πάτημα σε γεμίζει αυτοπεποίθηση και ο τρόπος που εκτελούνται οι εντολές σου, άμεσα και αποφασιστικά, σε κάνει να χαμογελάς και να βγάζεις το καπέλο για μια ακόμη φορά στους μηχανικούς εξέλιξης πλαισίου της Ford, για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους. ΟΚ, η 4η γενιά έχει χάσει ένα πολύ μικρό ποσοστό της κοφτερής αίσθησης που χαρακτήριζε την προηγούμενη και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς πιο τονισμένες, αλλά το κέρδος σε ποιότητα κύλισης και άνεση είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο. Η αναθεωρημένη ανάρτηση του νέου Mondeo (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) απορροφά με μαγικό τρόπο οποιουδήποτε είδους ανωμαλία στο δρόμο και συμβάλλει στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με άνεση premium επιπέδου, βάζοντας τα γυαλιά είτε σε Γερμανούς είτε ακόμη και σε Γάλλους! Και αυτό είναι ένα ακόμη δυνατό χαρτί που καθιστά το οικογενειακό Ford αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στη μεσαία κατηγορία. Και όλα αυτά με τιμή που, συνυπολογίζοντας την απόσυρση και την προσφορά της αντιπροσωπείας, ξεκινάει κάτω από τα 24 χιλιάρικα.
ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Η ολοκαίνουργια γενιά του Ford Mondeo προσφέρει πολύ περισσότερες ανέσεις στους επιβάτες χωρίς όμως να βγάζει από το επίκεντρο τον οδηγό. Απολαμβάνεις να ζεις μαζί του είτε το οδηγείς, είτε ανακαλύπτεις την προηγμένη τεχνολογία ενημέρωσης & ψυχαγωγίας από τη θέση του συνοδηγού, είτε καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις καθισμένος στο πίσω κάθισμα. Τα λιγοστά ψεγάδια υπερκαλύπτονται από την ανταγωνιστική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.