Δοκιμή Suzuki Swift 1.3 DDiS

Ο 1.300άρης τουρμποντίζελ κινητήρας, δίνει στο πάντα επίκαιρο Swift και το μπόνους της εντυπωσιακά χαμηλής κατανάλωσης

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ως αφανής ήρωας, το ανανεωμένο Swift είναι λάτρης της ουσίας και του αποτελέσματος. Με τον τουρμποντίζελ κινητήρα του μάλιστα είναι ένα υποδειγματικά πρακτικό και οικονομικό σουπερμίνι, που κάνει τη ζωή σου εύκολη και όταν του το ζητήσεις, ενδιαφέρουσα.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες
  • Τιμή/εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα καμπίνας
  • Πολύ ευκολοδήγητο
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξινά
  • Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ
  • Οριακή η ισχύς του κινητήρα

Ένα μοντέλο τόσο αγαπητό όσο το Swift δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η συνταγή της επιτυχίας του είναι απλή και αποτελεσματική: Ένα προσιτό μικρό αυτοκίνητο, με το οποίο κάνεις τη δουλειά σου πιο ευχάριστα από ό,τι περιμένεις. Η ανανέωση που του συνέβη το 2013 δεν άλλαξε παρά ελάχιστα την έτσι κι αλλιώς μοντέρνα εμφάνιση, απλώς κατά βάση έκανε τους κινητήρες πιο οικονομικούς και καθαρούς. Το Swift παραμένει ένα από τα πιο μικρά σουπερμίνι σε διαστάσεις, με συνολικό μήκος στα 3,85 m και όλη την ανεκτίμητη ευκολία που συνεπάγεται αυτό.

 

Οικονομία στο φουλ

Αφήνοντας τους εντυπωσιασμούς στον ακριβότερο ανταγωνισμό, το Swift είναι ένα μικρό που φέρνει σε πέρας ευχάριστα τις αστικές του υποχρεώσεις, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία, εύκολο παρκάρισμα και ζηλευτή ευκολία στην οδήγηση. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα της Fiat κάτω από το καπό του, μιλάμε και για ένα από τα πλέον οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας. Πρόκειται για την έκδοση με την τουρμπίνα με σταθερά πτερύγια (χωρίς μεταβλητή γεωμετρία), γι’ αυτό και νοιώθεις μια υστέρηση στην απόκριση κάθε φορά που πατάς το γκάζι. Επίσης, αποδίδει μόνο 75 ίππους οι οποίοι δε μπορούν να κάνουν και πολλά σε επίπεδο επιδόσεων. Από την άλλη όμως, η ροπή των 190 Nm από τις 1.750 rpm και τα μόλις 1.065 κιλά του βάρους είναι εκεί και ισορροπούν την κατάσταση. Έτσι τελικά, παρά το μακρύ σε κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων που έχει εξαιρετικό σε κούμπωμα λεβιέ η επιτάχυνση του Swift 1.3 DDiS είναι αποδεκτή για τον αστικό ιστό και τον περίγυρό του. Πολύ καλή είναι και η λειτουργία του συστήματος stop/start, το οποίο μηδενίζει τα τέλη κυκλοφορίας (98 g CO2/km). Από την άλλη, σε πιο ανοιχτό δρόμο θα αναζητήσεις περισσότερη ισχύ, αφού εκτός των άλλων το πλαίσιο του αυτοκινήτου σχεδόν εκλιπαρεί για κάτι τέτοιο. Αυτό όμως το ξεχνάς κάθε φορά που κοιτάζεις τη μέση κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδίου. Εάν το προσπαθήσεις θα τη δεις ακόμα και κάτω από τα τέσσερα λίτρα/100 km, ενώ σε κανονικές συνθήκες θα πρέπει να την υπολογίζεις μια ιδέα κάτω από 5. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η Suzuki δηλώνει 3,8 lt/100 km.

 

Από εκεί που δεν το περιμένεις

Αυτό που με τίποτα δεν περιμένεις από το Swift είναι το νεανικό, στα όρια του σπορ πρόσωπό του στο οδηγικό πεδίο. Με τη σφιχτή ανάρτηση και το κοφτερό τιμόνι να ανοίγουν έναν αποτελεσματικό και σαφή δίαυλο επικοινωνίας με τον οδηγό, το Swift το ευχαριστιέσαι πραγματικά σε στροφιλίκι όπου είναι συνάμα φιλικό, ακριβές και αποτελεσματικό. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για το στρίψιμο αλλά και για το φρενάρισμα, που είναι εξαιρετικό από όλες τις απόψεις. Από πλευράς άνεσης ή/και ποιότητας κύλισης το Swift έχει αρκετή απόσταση ακόμα από τους καλύτερους ανταγωνιστές του, αλλά δεν είναι κουραστικό και ο κινητήρας παρότι τραχύς, μόνο όταν είναι κρύος ακούγεται πολύ στην καμπίνα.

Η τελευταία είναι πρωτίστως εργονομική και με απροσδόκητα καλοσχεδιασμένη θέση οδήγησης, μπόλικες θήκες και πολύ καλή ορατότητα με απολαυστικά μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες. Τους μνημονεύεις συχνά κάθε φορά που αλλάζεις λωρίδα στην κίνηση. Είναι σαφές ότι τα πλαστικά του είναι οικονομικής επιλογής και το φινίρισμά τους δεν είναι αυτό που θα ήθελες, όμως από την άλλη η συναρμολόγησή τους είναι γεροδεμένη και δεν υπάρχει ούτε υποψία τριγμού. Ο διαθέσιμος χώρος δε θα σου λείψει από την καμπίνα του Swift εάν είσαι κανονικών διαστάσεων ανεξάρτητα από το εάν κάθεσαι στο εμπρός ή το πίσω μέρος. Τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα, όμως δε μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το πορτμπαγκάζ των 211 λίτρων όσο κι εάν το σχήμα του είναι εκμεταλλεύσιμο. Από την άλλη, αφενός η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργεί χώρο με σκαλοπάτι, αφετέρου το άνοιγμά του είναι μικρό και με ψηλό κατώφλι.

 

Στην ουσία

Το μικρό πορτμπαγκάζ σίγουρα είναι το βασικό μειονέκτημα του Swift. Εάν όμως μπορείς να το προσπεράσεις, δεν φτάνει για να χαλάσει τη μεγάλη εικόνα ενός πραγματικά ευχάριστου αυτοκινήτου που θα εκτιμήσεις πολύ. Αντίστοιχα βέβαια θα εκτιμήσεις και την τιμή του, η οποία θα ξεκινάει από τα 13.150 ευρώ και καταλήγει στα 15.050 ευρώ, κι έχει από ικανοποιητικό έως πλουσιότατο εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση, η τιμή αυτή πάει πακέτο με την πρακτικότητα του 5θυρου αμαξώματος, που είναι και η μοναδική επιλογή εάν θέλεις ντίζελ μοτέρ.

συμπέρασμα

Εάν ψάχνεις ένα σουπερμίνι που να ανταποκρίνεται σε ό,τι κι εάν του ζητήσεις, έχεις αρκετούς λόγους να γλυκοκοιτάζεις το Swift. Στην προκειμένη περίπτωση οι 75 πετρελαιοκίνητοι ίπποι το μεταμορφώνουν σε έναν πρωταθλητή οικονομίας ιδανικό για όποιον καλύπτει πάνω από 20.000 km ετησίως ανεξάρτητα από το περιβάλλον κίνησης. Η υπερτροφοδοτούμενη ροπή καταφέρνει να κρύψει επαρκώς -σε αστικές συνθήκες- την έλλειψη μεγάλης ισχύος και το κάνει μια πρόταση αξιώσεων με πολύ λογική τιμή.

VIDEOS

Suzuki Swift 2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...