ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC
Σπορ γεύση και άρωμα diesel, έσονται εις σάρκα μίαν
- -
- -
με μια ματιά
Ο πετρελαιοκινητήρας i-DTEC, σε συνδυασμό με τις τύπου Type R προδιαγραφές, δίνουν στο Civic αυτονομία για non stop σπορ στιγμές.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Σπορ πάτημα
- Απόδοση κινητήρα
- Λειτουργία κιβωτίου
- Κατανάλωση
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
- Πρακτικότητα
- Πλούσιος εξοπλισμός
ξινά
- Τιμή
Το επίπεδο πρωτοτυπίας του Civic παραμένει εδώ και χρόνια επίκαιρο και οι ταμπέλες συναρπαστικό και προχωρημένο το συνοδεύουν σχεδιαστικά και όχι μόνο. Η δυναμική σιλουέτα απέκτησε diesel υπόσταση από τη στιγμή που καρπώθηκε τα οφέλη του 1.6 i-DTEC. Και με τη νέα έκδοση Sport ουσιαστικά το Civic προσφέρει ένα αντίδοτο, αν θέλεις να προσαρμόσεις τις ανάγκες στην εποχή αλλά αρνείσαι να καταθέσεις το λάβαρο της σπορ οδήγησης.
Γεννόσημο Type R
Στοιχεία εμφάνισης από το γρήγορο Civic συναντάς στην φευγαλέα
ματιά και η φρέσκια εικόνα με τα αλλαγμένα φώτα, οι
διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες και τα πλαϊνά μασπιέ, πακέτο με τους
σκουρόχρωμους τροχούς των 17’’ δίνουν μια υποψία ότι κάτι
διαφορετικό τρέχει με αυτό το Civic. Στον βαθύτερο εσωτερικό κόσμο
της έκδοσης Sport, ο i-DTEC πρωταγωνιστεί σε επίπεδο απόδοσης
συνολικά και σε βάζει σε σκέψεις για το επιθετικό της εμφάνισης σε
σχέση με τον διαπιστευμένα πολιτισμένο turbodiesel. Ο σύγχρονος
κινητήρας της σειράς Earth Dreams Technology όμως παραμένει
ελκυστικός στην απόδοσή του ακόμα κι όταν πρέπει να διαχειριστεί
σπορ απαιτήσεις. O 1.600άρης turbodiesel i-DTEC συνδυάζει άριστα
τις επιδόσεις (120 ίπποι, 300 Nm ροπής, 0-100 km/h σε 10,2’’,
τελική ταχύτητα 207 km/h) με την οικονομία και το οικολογικό του
προφίλ (3,6 lt/100km εργοστασιακή μέση κατανάλωση και εκπομπές CO2:
94 gr/km).
Για κάποιον μαθημένο στα άλογα, οι προδιαγραφές του Civic Sport
μπορεί να φανούν λίγες για να κοχλάσει το αίμα στις φλέβες, όμως
στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά ζωντανός για να διατηρήσεις την
ταχύτητα σου σε συναρπαστικό ρυθμό. Δεν είναι ο υστερικός
χαρακτήρας ενός πουσαρισμένου βενζινοκινητήρα, αλλά ο ώριμος τρόπος
απόδοσης που σε κερδίζει με την συμβίωση. Πολιτισμένος και ζωντανός
στο πάτημα του γκαζιού, τραβώντας με προθυμία από χαμηλά και μέχρι
τις υψηλές στροφές λειτουργίας του, ξεχωρίζει και για την σιωπηλή
παρουσία που δεν ταλαιπωρεί ηχητικά. Την ίδια στιγμή, η πραγματική
μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5 lt/100 km, ενώ αν το επιδιώξεις
ενεργοποιώντας και το πρόγραμμα ECO, μπορείς να δεις και τιμές που
θρονιάζονται στην βάση του αριθμού 4 με ελαφρύ πόδι.
Αυτή η περιορισμένη διάθεση για καύσιμο προσφέρει το Civic Sport το
πλεονέκτημα της non stop σπορ οδήγησης με το δεδομένο ότι εκτός από
την εικόνα προσφέρει και ουσία. Η βελτιωμένη αίσθηση της
υποβοήθησης στο τιμόνι, η συμπαγής συμπεριφορά της ανάρτησης και το
ηλεκτρονικό πακέτο που περιλαμβάνει αναβάθμιση του συστήματος
ευστάθειας VSA, σε συνδυασμό με το Agile Handling Assist που έχει
σαν σκοπό την αύξηση της αμεσότητας, της σταθερότητας και της
πρόσφυσης είναι τα όπλα του μικρομεσαίου Honda στο κυνήγι της
οδηγικής απόλαυσης. Αυτό που είναι εμφανές οδηγώντας το Civic είναι
η δυνατότητα να διαχειριστεί την ταχύτητα της ευθείας μόλις
αρχίζουν οι στροφές. Φυσικά παραμένει σφιχτή η αίσθηση της
ανάρτησης ώστε να προάγει την σπορτίφ και επικοινωνιακή αίσθηση που
μας έχει συνηθίσει, σερβιρισμένη τώρα με ραφιναρισμένο και
επικοινωνιακότερο τρόπο. Πακέτο με το στιβαρό πλαίσιο, τα
αποτελεσματικά φρένα και το γρήγορο και σαφές τιμόνι, το Civic δεν
κλονίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού που ορμάει στα δύσκολα, ενώ
διατηρεί το εξαιρετικό του προφίλ και έξω από το πεδίο που
υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό sport. Ταξιδεύεις γρήγορα και ήσυχα
στον αυτοκινητόδρομο με γεύση ακλόνητης αίσθησης ακόμα και όταν
πλησιάζεις σε ταχύτητα τελικής, ενώ την ίδια στιγμή δεν θα δεις την
κατανάλωση να απογειώνεται πάνω από τα 7 lt/100 km.
Κατά τα άλλα, Civic
Στο εσωτερικό η λογική του ταμπλό δυο επιπέδων παραμένει, με τις
ενδείξεις πίσω από το τιμόνι να φιλοξενούνται από κυκλικά όργανα,
ενώ συνολικά η σχεδίαση και η ποιότητα των υλικών χαρακτηρίζεται
μοντέρνα και άρτια. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης τόσο σε
επίπεδο ορατότητας, όσο και σε πλευρική στήριξη χάρη στα πιο
εστιασμένα στον σπορ σκοπό καθίσματα, ενώ εργονομικά διατηρεί την
άριστη εικόνα του.
Χωροταξικά το νέο Civic προσφέρει λύσεις που δύσκολα συναντά κανείς
στην κλάση. Σε πρακτικότητα και ευκολίες υιοθετεί φιλοσοφία Jazz
(Magic Seats), κάτι που εκτός από επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.378
λίτρων (μέχρι την οροφή με τα καθίσματα αναδιπλωμένα), προσφέρει
δυνατότητα ανάκλησης των εδράνων προς τα επάνω, δημιουργώντας ένα
δευτερεύοντα χώρο φόρτωσης, ιδανικό για ψηλές αποσκευές. Φυσικά από
μόνο του το πορτμπαγκάζ των 477 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού)
κρατά ψηλά τη σημαία της ευρυχωρίας, ενώ οι πίσω θέσεις προσφέρουν
ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα. Ωστόσο ο χώρος για το κεφάλια
πέφτει θύμα της αεροδυναμικής σχεδίασης, χωρίς βέβαια να ανησυχεί
τους έως και 1,80 m.
Αν και Sport λοιπόν, το Civic δεν ξεχνά την ισορροπία σε τομείς που
το έκαναν ξεχωριστό και σαν μαθητής της μικρομεσαίας τάξης διατηρεί
τους εξαιρετικούς βαθμούς του.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Με όπλο του την φουτουριστική φιλοσοφία και την πιστότητα του κατασκευαστή του, το Civic παραμένει δυναμικά στον μικρομεσαίο χώρο διατηρώντας υψηλό ανάστημα σχεδόν σε κάθε τομέα. Παραμένει ένα αξιόλογο σύνολο με σωστή αναλογία επιδόσεων-οικονομίας, πλούσιο εξοπλισμό, ευρυχωρία και πρακτικότητα και γαρνίρει με σπορ συμπεριφορά την έκδοση που όλοι γλυκοκοιτάζουν.