ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.4T 4x4 170 PS Auto
Από καλή οικογένεια και με πλούσιο βιογραφικό, το μικρό τετρακίνητο δύσκολα βρίσκει αντίπαλο εκτός δρόμου
- -
- -
με μια ματιά
Το μικρό SUV της Jeep στην τετρακίνητη έκδοση βενζίνης που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Limited.
Τετράγωνες γραμμές, στρογγυλά φώτα εμπρός, τραπεζοειδή τόξα στους θόλους και η χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες: όλα φωνάζουν Jeep από μακριά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως λείπουν οι μοντέρνες πινελιές, όπως το χαρακτηριστικό “Χ” στα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπει στα στρατιωτικά κάνιστρα (Jerry Cans). Η εμφάνισή του Renegade υπόσχεται περιπέτεια. Μια υπόσχεση που στη νέα έκδοση, αναλαμβάνει να εκπληρώσει ένα εντυπωσιακό πακέτο μηχανικών μερών: 1.400άρης κινητήρας βενζίνης με τούρμπο και 170 ίππους, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση. Θεωρητικά, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα κορυφαία SUV για όσους αρέσκονται να αφήνουν συχνά πίσω τους την άσφαλτο και να παίρνουν τα… βουνά. Πάμε να δούμε, στην πράξη τι γίνεται.
γλυκά
- Εκτός δρόμου ικανότητες
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργία κιβωτίου
- Διάκοσμος καμπίνας
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξινά
- Τσιμπημένη κατανάλωση βενζίνης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στο Jeep Camp
Το Jeep Renegade 1.4T 170 PS το οδηγήσαμε για πρώτη φορά στην πίστα 4x4 της Jeep. Μπορεί να μην φοράει τα διακριτικά Trailhawk που συνοδεύονται από αλλαγές ουσίας σε αναρτήσεις, ελαστικά κλπ με στόχο το σκληρό off road, ωστόσο δεν δυσκολεύτηκε να περάσει από όλα τα εμπόδια του Jeep Camp. Εμπόδια δύσκολα, που στα περισσότερα από αυτά κάνει πίσω ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο. Αξίζει να τη δοκιμάσετε.
Renegade 1.4T 140 PS FWD
Πλάι στο τετρακίνητο 1.4 Turbo και το προσθιοκίνητο 1.600άρι diesel, υπάρχει και το 1.400άρι βενζινοκίνητο τούρμπο Renegade που είναι διαθέσιμο μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αμφότερα με έξι ταχύτητες. Αποδίδει 140 ίππους και 230 Nm, συμβάλλοντας στο σβέλτο και ραφιναρισμένο τρόπο που κινείται το Renegade, σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση. Συγκριτικά με το 1.6 diesel και ανάλογα με την έκδοση, το 1.4Τ είναι από 2.500 έως 2.800 ευρώ πιο φτηνό (χωρίς την απόσυρση) όμως από την άλλη καίει 23% περισσότερο καύσιμο, σύμφωνα με τη Jeep (6,0 lt/100 km). Εάν δεν κάνετε πολλά χιλιόμετρα και δεν σας ενδιαφέρει η τετρακίνηση, αξίζει να το επιλέξετε.
Και το όνομα και τη χάρη
Η φανέλα είναι βαριά. Δεν φτάνει να έχεις τα διακριτικά Jeep στο καπό σου, πρέπει να τα υποστηρίζεις. Αρχίζοντας λίγο ανάποδα, από το χώμα, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το Renegade μας εντυπωσίασε με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Η εμπλοκή της τετρακίνησης είναι άμεση και δεν αφήνει το μικρό Jeep να κολλήσει εύκολα, παρά τα ελαστικά με τον ασφάλτινο προσανατολισμό. Το Jeep Active Drive λειτουργεί αποτελεσματικά και το βοηθά να σκαρφαλώσει σε σημεία που τα περισσότερα σύγχρονα SUV ιδρώνουν στη θέα τους και μόνο. Για τα δύσκολα, αρωγός του οδηγού είναι η ιδιαίτερα κοντή 1η σχέση του αυτόματου κιβωτίου που ουσιαστικά αντικαθιστά το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (κοντό). Και παρότι η απόσταση των 175 mm από το έδαφος δεν είναι κορυφαία, αποδεικνύεται αρκετή και σε συνδυασμό με τις γωνίες προσέγγισης (17,9ο), ράμπας (21,2ο) και διαφυγής (29,7ο) του επιτρέπουν να περνά δύσκολα εμπόδια. Και χωρίς πολλή προσπάθεια. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός, είναι να επιλέξει μέσω του περιστροφικού επιλογέα Jeep Selec Terrain στην κονσόλα το ιδανικό mode οδήγησης:
- AUTO: για κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, με συνεχή και πλήρως αυτόματη λειτουργία.
- SNOW: για επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως π.χ. το χιόνι.
- SAND: για εκτός δρόμου διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση, όπως αμμώδεις επιφάνειες.
- MUD: για επιφάνειες που καλύπτονται με λάσπη ή βρεγμένο γκαζόν.
Έπειτα, χειρίζεται με ευλάβεια το γκάζι και αφήνει το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά. Για τα… σκούρα, υπάρχει η δυνατότητα να κλειδώσει η τετρακίνηση, η οποία στη λειτουργία AUTO εναλλάσσει αυτόματα την κίνηση από 4x2 σε 4x4 αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης και μπορεί να στείλει μέχρι το 99% της ροπής στον πίσω άξονα - θεωρητικά πάντα.
Τις περισσότερες φορές, πρώτα θα κάνει πίσω ένας μέσος οδηγός από απειρία και μετά το Renegade. Προσοχή μόνο γιατί αν σκιστεί κάποιο ελαστικό, θα χρειαστεί να βολευτείτε με το κιτ επισκευής καθότι η ρεζέρβα λάμπει δια της απουσίας της. Εκτός δρόμου, εξαιρετική είναι και η άνεση. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά ανωμαλίες, πέτρες και εμπόδια, ενώ απουσιάζουν οι ενοχλητικοί κραδασμοί από το τιμόνι.
Ένα Jeep αλλιώτικο από τ’ άλλα
Από την πρώτη στιγμή που το οδηγήσαμε στο δρόμο, το Renegade μας εντυπωσίασε. Αντίθετα με τα μεγαλύτερα Jeep που δίνουν έμφαση στην άνεση, το Renegade είναι σφικτό και έχει ένα πολύ πιο συγκροτημένο οδηγικό προφίλ. Πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, δεν γέρνει πολύ και κρατάει γερά σε πρόσφυση. Με λίγα λόγια, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα σύγχρονα SUV που δεν κρύβουν την προτίμησή τους για την άσφαλτο. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, το μικρό Jeep ταξιδεύει ήσυχα, με τον διακριτικό αεροδυναμικό θόρυβο να είναι το μόνο που θυμίζει πως κινείται με υψηλή ταχύτητα. Και αυτό παρά την τετράγωνη σχεδίαση που δεν προϊδεάζει για διακρίσεις στον τομέα της αεροδυναμικής.
Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τον 1.400άρη τούρμπο κινητήρα, bonus της συνεργασίας με τη Fiat. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2 και ελέγχει συνεχώς την ποιότητα της καύσης ανά κύλινδρο και χρόνο καύσης, προσαρμόζοντας ανάλογα το καύσιμο μείγμα με μεγάλη ακρίβεια ώστε να ενισχύει την οικονομία καυσίμου. Στην πράξη, παρότι το αυτόματο κιβώτιο “κρύβει” τους 170 ίππους, η δύναμη είναι παρούσα στο βύθισμα του γκαζιού, χάρη στα 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα σε ένα ευρύ φάσμα στροφών (2.500 - 4.000 rpm). Σύμφωνα με τη Jeep, το κλασικό 0-100 km/h είναι υπόθεση 8,8 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h. Στον αντίποδα, οι ισχυρισμοί για μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km είναι μάλλον αισιόδοξοι. Θέλει πραγματική προσπάθεια για να δείξει τιμές κοντά στα 9 lt/100 km το trip computer, ενώ με αρκετή πίεση στο δρόμο ή σε δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές, εύκολα ξεπερνά τα 12,5. Υπολογίστε λοιπόν ένα μέσο όρο κοντά στα 11 lt/100 km - όχι πάντως υπερβολική τιμή για 170 ίππους με τετρακίνηση, με τα 160 g CO2 ανά km να κρατάνε τα τέλη κυκλοφορίας σε λογικό επίπεδο.
Το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων είναι μονόδρομος στη συγκεκριμένη έκδοση. Χαρακτηρίζεται από μια μικρή υστέρηση στο χρόνο αλλαγής σχέσης αλλά αποζημιώνει με την ήσυχη και ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία του. Φυσικά, αν το θελήσει ο οδηγός αλλάζει χειροκίνητα ταχύτητες μέσω του επιλογέα.
Μικρό αλλά με ανέσεις
Το μήκος των 4,23 m, δεν υπόσχεται τίποτα το εξαιρετικό σε χώρους. Κι όμως, το μεγάλο μεταξόνιο των 2,57 m ανατρέπει τα… προγνωστικά προικίζοντας το μικρό Jeep με αρκετή ευρυχωρία για μια οικογένεια. Στο πίσω κάθισμα βολεύονται με άνεση δύο και χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις τρεις ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ χωράει 351 λίτρα αποσκευών και έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Αυτό που ξεχωρίζει όμως είναι η έγχρωμη οθόνη TFT του πίνακα οργάνων, τόσο για την ευφάνταστη απεικόνιση όσο και για την πληρότητα των ενδείξεων. Η γενικότερη αίσθηση ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην παράδοση και τις μοντέρνες απαιτήσεις. Κλασικά γεροδεμένο αλλά και με προσεγμένης ποιότητας υλικά, με σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect αλλά και με επιγραφή ”SINCE 1941”, για να μην ξεχνιόμαστε περί τίνος πρόκειται… Πρακτική τέλος είναι η χειρολαβή στο ταμπλό για το συνοδηγό.
Το Jeep Renegade 1.4 Turbo 4x4 διατίθεται αποκλειστικά με την έκδοση εξοπλισμού Limited που περιλαμβάνει όλες τις ανέσεις, όπως σύστημα infotainment, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 17’’, αλλά και μια πληθώρα στοιχείων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: 6 αερόσακους, ESC, Hill Start Assist, προβολείς ομίχλης, σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης (Forward collision warning plus) και σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης πορείας (Lane departure warning plus). Ένα πλούσιο πακέτο που αφενός ολοκληρώνει ιδανικά ένα από τα καλύτερα κόμπακτ 4x4, αφετέρου δικαιολογεί την τιμή που αγγίζει τα 28.000 ευρώ (με απόσυρση και προφορά).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ JEEP RENEGADE
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Η τετρακίνητη έκδοση 1.4T βενζίνης του νέου Renegade συνδυάζει την κληρονομιά της Jeep με τις σύγχρονες απαιτήσεις από ένα SUV. Κορυφαίο εκτός δρόμου χωρίς να θυσιάζει το κράτημα στην άσφαλτο, κόμπακτ σε διαστάσεις αλλά με χώρους αρκετούς για μια οικογένεια και πλούσια εξοπλισμένο σε λογική τιμή. Μπόνους το 9άρι αυτόματο κιβώτιο που δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα στο αμερικανικό μοντέλο. Ένα από τα κορυφαία κόμπακτ τετρακίνητα, αν το off road περιλαμβάνεται στο οδηγικό μενού σας.