ΔΟΚΙΜΗ: Ford KA+ 1.2 Ti-VCT 85 PS

Ένα Plus (συν) στο όνομά του μεταφράζεται σε πολλά συν στην προσωπικότητά του

  • -
  • -
Ισχύς86 PS
Ροπή115 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
με μια ματιά

Το νέο Ford KA+ άλλαξε χαρακτήρα και ανέβηκε κατηγορία, αποκτώντας πέντε πόρτες και μεγάλους χώρους. Στέκεται δίπλα και λίγο πιο πίσω από το Fiesta έχοντας ως επιπλέον ατού τον value for money χαρακτήρα του.


Το νέο KA+ αλλάζει φιλοσοφία, αφήνοντας πίσω του τον πιο αλέγκρο χαρακτήρα του και την πιο νεανική εμφάνιση για χάρη μιας πιο ολοκληρωμένης προσέγγισης. Σε μια κατηγορία τιμής λίγο πάνω από τα 10.000 ευρώ όπου το κάθε ευρώ παίζει το ρόλο του το νέο KA+ φαίνεται να έχει πιάσει το νόημα. Δεν είναι φανταχτερό, ούτε πουλάει lifestyle, εστιάζοντας περισσότερο στην ουσία.

Πιο συγκεκριμένα το νέο Ford KA+ μεγάλωσε κατά 30 cm φτάνοντας τώρα τα 3,929 m μήκος, το 1,695 m σε πλάτος, με μεταξόνιο 2,489 m, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι απέκτησε δύο επιπλέον πόρτες. Πλέον είναι ικανό να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες με ύψος… μπασκετμπολίστα, εμπρός και πίσω ταυτόχρονα. Ο χώρος αποσκευών του φτάνει τα 270 λίτρα (+13 υποδαπέδια), όχι κορυφαία τιμή, αλλά σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή του προκατόχου του η οποία περιορίζονταν στα 224 λίτρα. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το KA+ έκοψε τους όποιους δεσμούς είχε με την προηγούμενη γενιά κρατώντας μόνο το όνομα ως συνδετικό κρίκο, αλλά και αυτό επαυξημένο με ένα Plus (συν). Στην πράξη το Plus δεν είναι μόνο ένα, αφού το KA+ ανεβαίνει κατηγορία, αφήνοντας πίσω του την μικρή A και κάθεται δίπλα στο Fiesta ή για την ακρίβεια ένα βήμα πίσω του.

Baby Fiesta

Με το αδελφό supermini μοιράζεται και αρκετά κοινά μέρη, μεταξύ άλλων και το πάτωμα που του προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε αρκετούς τομείς, όπως το… αρχοντικό για τα δεδομένα της κατηγορίας πάτημα. Μαέστρος στο στήσιμο πλαισίων η Ford, δεν κάνει σημαντικές εκπτώσεις ούτε στο μικρό της μοντέλο, το μικρότερο πλέον στη γκάμα της, χρησιμοποιώντας τα καλούδια από το Fiesta. Πολλαπλοί σύνδεσμοι εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω με την όποια διαφορά μεταξύ των Fiesta και KA+ να αφορά στον τρόπο που στηρίζουν τον πίσω άξονα, ο οποίος στην πρώτη περίπτωση είναι βιδωτός και στην δεύτερη κολλητός.

Ήσσονος σημασίας διαφορά, αφού το KA+ πατά περίπου σαν Fiesta, με πιο μαλακές ρυθμίσεις για περισσότερη άνεση. Baby Fiesta θα λέγαμε αναλογικά και αυτό είναι που το χαρακτηρίζει ως ένα βαθμό. Σχεδιαστικά χωρίς να διεκδικεί δάφνες κρύβει τις ασιατικές του καταβολές κάνοντας ξεκάθαρη την ταυτότητά του χάρη στην χαρακτηριστική εμπρός εξάγωνη μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Η εξέλιξή του έγινε στην Ευρώπη, με τις βελτιώσεις που έχει δεχθεί να έχουν γίνει με γνώμονα τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της αγοράς της.

Με τις αξίες της Ford

Το νέο ΚΑ+ διατίθεται με ένα κινητήρα αλλά σε δύο εκδόσεις, με τη βασική να αποδίδει 70 ίππους και 105 Nm ροπής και να στοιχίζει 10.970 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φόραγε την ισχυρή εκδοχή του 4κύλινδρου ατμοσφαιρικού 1.200άρη κινητήρα, ο οποίος με διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποδίδει 85 ίππους στις 6.300 rpm και 112 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 13,3 sec για το 0-100 km/h και μέγιστη ταχύτητα τα 169 km/h. Αξιόλογες τιμές για την κατηγορία τιμής του (11.470 ευρώ). Στην πράξη το μικρότερο Ford σε ήπιους ρυθμούς κίνησης αποδεικνύεται εύκολο με τον κινητήρα να δείχνει πρόθυμος, αλλά όχι και ανάλογα δυνατός.

γλυκά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Value for money
ξινά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση

Θα πρέπει να σκαρφαλώσεις στο δεξί πεντάλ αγνοώντας το δείκτη αλλαγής σχέσης που φροντίζει για την οικονομία καυσίμου και να ψάξεις να βρεις το όριο περιστροφής του κινητήρα αναζητώντας τις επιδόσεις. Το κιβώτιο με την καλή αίσθηση και το ακριβές κούμπωμα βοηθάει να παίξεις μαζί του προκειμένου να βρεθείς στην ωφέλιμη περιοχή του κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση είναι ευαίσθητη - προς τα πάνω -, με τα 5 lt/100 km που ανακοινώνει η Ford να φαίνονται μόνο στα χαρτιά. Η μέση τιμή που είδαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν τα 7,5 lt/100 km, ενώ με λίγη πίεση ή ακόμα και μέσα στην κίνηση χωρίς το σύστημα Start & Stop που απουσιάζει από τον εξοπλισμό του, ξεπερνάει τα 8 lt/100 km. Το τιμόνι είναι ακριβές και καλά ζυγισμένο για ηλεκτρικό, επιτρέποντας στο KA+ να δείχνει ευέλικτο μέσα στην πόλη και ευθύβολο εκτός. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη δίνοντας προβάδισμα στην άνεση, με ήσυχη λειτουργία και καλό έλεγχο των κινήσεων. Οι ισχυροί άνεμοι στον ανοιχτό δρόμο θα σε κάνουν να σφίξεις του τιμόνι και ίσως να κόψεις λίγο ταχύτητα για να αποφύγεις τη μάχη μαζί τους.

Πρακτικότητα και άνεση

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ευχάριστη και τα σκληρά πλαστικά δεν είναι ικανά να τη χαλάσουν. Η συναρμογή τους δεν αφήνει παράπονα, ενώ οι λεπτομέρειες με φιλέτα αλουμινίου και το κεντρικό κομμάτι στο ταμπλό σε piano black φροντίζουν για την αναβάθμιση της αίσθησης. Η πρακτικότητα βρίσκεται στα φόρτε της, με 21 θήκες για ψιλά, χοντρά, τσιγάρα, αναπτήρα, κινητό να είναι διάσπαρτες. Τέσσερις είναι οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και ισάριθμες στις τσέπες των θυρών, που χωρούν από δύο μπουκάλια, μισού και ενός λίτρου αντίστοιχα.

Τα επιμέρους χειριστήρια έχουν καλή αίσθηση και θυμίζουν Ford, ενώ στην καλή έκδοση θα βρεις μέχρι και Ford SYNC για να συνδέσεις τις συσκευές σου. Από τη βασική κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός κρίνεται πλήρης, αφού εκτός των απαραίτητων ABS, ESP θα βρεις μεταξύ άλλων και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Assist), το Ford Key με περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και A/C.

συμπέρασμα

Ένα αυτοκίνητο με πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα από τον προκάτοχό του που φαίνεται ικανό να καλύψει και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, προσφέροντας ανέσεις υψηλού επιπέδου χάρη στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού του και μάλιστα σε άκρως ελκυστική τιμή.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...