ΔΟΚΙΜΗ: VW Golf 1.0 TSI 110 PS DSG
Το αυτοκίνητο που οδηγεί τη γερμανική μάρκα στην κορυφή των πωλήσεων φρεσκάρεται τεχνολογικά και ταυτόχρονα ωριμάζει
- -
- -
με μια ματιά
Στην ανανεωμένη του έκδοση το Golf κάνει ένα βήμα μπροστά στους τομείς των κινητήρων και του εξοπλισμού ασφάλειας/συνδεσιμότητας, ώστε να απομακρυνθεί ξανά από τους διώκτες του στην κούρσα για την κορυφή στα mainstream οικογενειακά.
Μέχρι η Volkswagen να ετοιμάσει την όγδοη γενιά του Golf, μας
ανταμείβει με μία πρόγευση από το μέλλον. Όχι σχεδιαστικά – οι
αλλαγές είναι εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούν προφυλακτήρες
και φωτιστικά σώματα – αλλά τεχνολογικά. Τόσο σε επίπεδο κινητήρων,
με την προσθήκη νέων και την αναβάθμιση των υπαρχόντων, όσο και
στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3
ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνες 6,5 ή 8 ή και 9,2 ιντσών και
έλεγχο μέσω νευμάτων, ημι-αυτόνομη λειτουργία στην πόλη με το
Traffic Jam Assist, υποβοήθηση κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ κ.α.
Στο γκαράζ του GOCAR βρέθηκε το Golf με τον ανανεωμένο 1.0 TSI. Στην πιο ισχυρή από τις δύο παραλλαγές του, αποδίδει πλέον 110 αντί για 115 ίππους (κυκλοφορεί και με 85 PS). Δεν χρειάζεται να περάσουν παρά ελάχιστα λεπτά λειτουργίας για να διαπιστώσεις την άριστη συνεργασία του με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων (στάνταρ είναι το μηχανικό 6άρι). Κινητήρας και σύστημα «συμβιώνουν» αρμονικά, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν όλα... κυλάνε τέλεια στη σχέση τους ή αν το ένα κρύβει αριστοτεχνικά κάποια αδυναμία του άλλου.
Όταν μάλιστα εκκινείς με χαμηλή ταχύτητα στα στενά της πόλης έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου επικρατεί απόλυτη ησυχία. Σε κάθε περίπτωση, ο 1.0 TSI είναι εξαιρετικά πολιτισμένος και ήσυχος, γεγονός στο οποίο συμβάλλει αναμφίβολα η κορυφαία ηχομόνωση για την κατηγορία. Η ροπή των 200 Nm (διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm) χαρίζει στο Golf ικανοποιητική απόκριση σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ, ενώ και «ψηλά» ο 3κύλινδρος turbo δεν θα σε απογοητεύσει.
Φιλικό στα στενά της πόλης, το Golf 1.0 TSI συμπεριφέρεται ως... Golf στον ανοικτό δρόμο. Δεν είναι το πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση, είναι όμως απόλυτα ασφαλές και με προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμη και υπό πίεση. Κορυφαίο πλαίσιο, αποτελεσματική ανάρτηση και γεμάτο σε πληροφόρηση τιμόνι, συνθέτουν το ολοκληρωμένο σύνολο που αποτελεί ταυτόσημη έννοια με το best seller της Volkswagen. Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτή διαδρομή παραμένει κάτω από τα 7 lt/100 km, όμως αν έχεις... βαρύ δεξί πόδι θα δεις κοντά στα 9 lt/100 km με την αυτονομία να υποχωρεί σύντομα.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων του Golf θα ενισχυθεί σύντομα με δύο εκδόσεις του νέου 1.5 TSI Evo, τεχνολογίας απενεργοποίησης κυλίνδρων. Η πιο ισχυρή αποδίδει 150 ίππους, ενώ η BlueMotion με 130 ίππους υπόσχεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Για τους φίλους του diesel και της χαμηλής κατανάλωσης, ο 1.6 TDI των 115 ίππων «κουμπώνει» μια χαρά στις ανάγκες τους.
γλυκά
- Συνεργασία κινητήρα – κιβωτίου
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξινά
- Κατανάλωση υπό πίεση
- Τιμή πλούσιων εκδόσεων
Οι τιμές για το 5θυρο Golf με τον 1.0 TSI 110 PS και μηχανικό κιβώτιο αρχίζουν από τα 20.200 ευρώ (έκδοση Comfortline), ενώ η επιβάρυνση για το DSG ανέρχεται σε 1.700 ευρώ. Η έκδοση Generation προσθέτει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 8 ιντσών, 16άρες ζάντες αλουμινίου κ.α. στην τιμή των 21.600 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο). Για να τοποθετήσετε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display, sport ανάρτηση και καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, τροχούς 17 ιντσών κ.α. θα πρέπει να επιλέξετε την έκδοση Highline, όμως η τιμή ανεβαίνει σημαντικά (25.900 ευρώ), με αποτέλεσμα το Golf να εισβάλλει στα «χωράφια» των premium εκπροσώπων της μικρομεσαίας κατηγορίας.
συμπέρασμα
Δεν πρόκειται για το πιο νεανικό αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, όμως το κύρος που συνοδεύει το όνομά του καθιστά το Golf ελκυστικό σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τεχνολογικά highlights όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων προστίθενται στο κορυφαίο πλαίσιο και τους αποδοτικούς κινητήρες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ & Χ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ