ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Arteon 2.0 TSI DSG 4MOTION
Η VW επιτίθεται στην premium κατηγορία με άσο στο μανίκι την εντυπωσιακή εμφάνιση του Arteon
- -
- -
με μια ματιά
Το μοντέλο που ουσιαστικά καλύπτει το κενό των Passat CC και Phaeton στη γκάμα της VW, δείχνει και είναι πιο premium σε κάθε του πτυχή. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Elegance και R-Line, με κινητήρες βενζίνης 1.5 TSI και 2.0 TSI ή 2λιτρους diesel TDI. Όλα τα μοτέρ πλην των δύο βασικών διαθέτουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με τετρακίνηση 4MOTION.
Δεν έχεις καμία απολύτως αμφιβολία. Παρατηρώντας το Arteon από κοντά, ξέρεις τι είναι αυτό που θα πείσει όσους επιλέξουν να το παρκάρουν στο γκαράζ τους, έναντι οποιουδήποτε Audi, BMW ή Mercedes-Benz. Δεν είναι ούτε η τεχνολογία που κουβαλά, ούτε οι δυνατοί κινητήρες του, ούτε η ασφάλεια που προσφέρει. Είναι η εμφάνισή του, τελεία και παύλα.
Η Volkswagen δεν βλέπει το Arteon ως διάδοχο του Passat
CC. Ως στόχο έθεσε τη δημιουργία ενός 5θέσιου GT που να εκπέμπει
γόητρο, πάθος, φινέτσα. Και τα κατάφερε. Με μια λέξη, το Arteon
είναι κομψοτέχνημα. Τέτοιο πάταγο δεν θυμάμαι να έχει κάνει άλλο
αυτοκίνητο που οδήγησα τα τελευταία χρόνια. Και, πιστέψτε με, οι
φωτογραφίες το αδικούν.
Ο φακός αδυνατεί να καταγράψει στο 100% τις δυναμικές γραμμές, τις
εντυπωσιακές λεπτομέρειες και την αντανάκλαση του φωτός στις
επιφάνειες του αμαξώματος, με τον τρόπο που το καταφέρνει το
ανθρώπινο βλέμμα. Ειδικά το εμπρός μέρος, όπου μάσκα και φωτιστικά
σώματα αποτελούν ένα ενιαίο έργο τέχνης, μαγνητίζει τα βλέμματα από
μακριά. Τόσο πολύ που πολλές φορές κολλά η ματιά σου εκεί και χάνει
τη συνέχεια προς τα πίσω: την καλλίγραμμη fastback σιλουέτα, τους
φουσκωμένους ώμους πάνω από τους τεράστιους τροχούς, το γλυκό
σβήσιμο της ουράς με τη διακριτική αεροτομή και τα φώτα LED πίσω.
Ειδικά στο “χρυσό Kurkuma” που είναι βαμμένο το αυτοκίνητο της
δοκιμής, δεν μπορείς να περάσεις απαρατήρητος από πουθενά.
Αλλά και στην καμπίνα, η εικόνα είναι το ίδιο φαντασμαγορική.
Βάση αποτελεί φυσικά ο εσωτερικός κόσμος του Passat, ωστόσο το
Arteon αποπνέει μια σαφώς πιο πολυτελή και high-tech αύρα. Ταμπλό
που ενισχύει με τη σχεδίασή του την αίσθηση του πλάτους και της
ευρυχωρίας, υλικά και συναρμογή που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν
premium προτάσεις από τζάκι, εξοπλισμός που θα ταίριαζε σε
λιμουζίνα και ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει σε τεχνολογία το
γκρουπ Volkswagen, συνθέτουν ένα πολύ άνετο και φιλόξενο χώρο που
σου ανεβάζει τη διάθεση.
Με μήκος 4.862 mm και μεταξόνιο 2.837 mm, το 5θυρο Arteon είναι μακρύτερο από το Audi A5 Sportback αλλά προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία από το μεγαλύτερο A7 Sportback, εκμεταλλευόμενο την ευελιξία της πλατφόρμας MQB. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πίσω κάθισμα, δύο ενήλικες με ανάστημα έως 1,90 m έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και αρκετό ύψος παρά την κουπέ σχεδίαση της οροφής. Αν χρειαστεί να κάτσει και τρίτος, δεν θα δυσκολευτεί τόσο από πλευράς πλάτους όσο λόγω του σκληρού μεσαίου τμήματος του καθίσματος που κρύβει αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο, αλλά και του τούνελ μετάδοσης που κλέβει αρκετό χώρο στο πάτωμα. Όσο για το πορτμπαγκάζ, είναι τεράστιο και χωράει αποσκευές 563 λίτρων, τιμή που εκτινάσσεται στα 1.557 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Πίσω από το τιμόνι βολεύεσαι εύκολα χάρη στο μεγάλο εύρος
ηλεκτρικών ρυθμίσεων του δερμάτινου καθίσματος και απολαμβάνεις
απρόσκοπτη ορατότητα και άριστη εργονομία. Εμπρός σου δεσπόζει ο
ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display με οθόνη TFT 12,3’’,
που διακρίνεται για την ποικιλία πληροφορίας αλλά και για τον τρόπο
που σου τη σερβίρει. Προσφέρει όχι ένα ούτε δύο, αλλά πέντε
διαφορετικά layout για να επιλέγεις από τα μπουτόν στο τιμόνι.
Πιο δεξιά, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 9,2’’
του συστήματος πολυμέσων Discover Pro που είναι στάνταρ στην έκδοση
R-Line. Εκτός του ότι φροντίζει για την ψυχαγωγία, την ενημέρωση
και τη συνδεσιμότητα, διαθέτει και τεχνολογία Gesture Control για
να ελέγχεις μέρος των λειτουργιών μέσω νευμάτων, δίχως καν να την
ακουμπάς! Μπορεί να μην έχει τόσο πολύ χρηστικό νόημα, αλλά θα
εντυπωσιάσεις πολλούς με αυτό…
Το τεχνολογικό παλμαρέ του Arteon περιλαμβάνει αμέτρητα ακόμη
συστήματα που φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλεια, όπως η
υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης e-call, το Adaptive Cruise Control
με προνοητική λειτουργία, η προνοητική λειτουργία φωτισμού στροφής,
το ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist,
το Front Assist με λειτουργία αυτόματης πέδησης, το αυτόματο
σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Park Assist, η κάμερα οπισθοπορείας
Rear Assist και φυσικά όλες οι διαθέσιμες Mobile Online υπηρεσίες
Car-Net.
Οδηγικά, απολαμβάνεις ομοιογένεια και σιγουριά σε κάθε είδους διαδρομή, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και τη σφικτή ανάρτηση. Το πολυτελές Volkswagen καταπίνει με περίσσεια άνεση τις ευθείες και επιδεικνύει ευελιξία και αποτελεσματικότητα σε συνεχείς στροφές, ενώ τα δυνατά φρένα είναι σύμμαχός σου όταν υπερβάλλεις ή εκτιμήσεις λάθος μια κατάσταση. Όχι, δεν έχουμε να κάνουμε με μια σπορ κατασκευή, αλλά για ένα πολύ καλοστημένο Gran Turismo στο οποίο ο δυναμικός χαρακτήρας κυριαρχεί μεν, συνδυάζεται δε με ποιοτική κύλιση και άνεση στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αρκεί να έχεις επιλέξει το οδηγικό προφίλ Comfort στο Dynamic Chassis Control. Μόνο στις μεγάλες ανωμαλίες οι προαιρετικοί τροχοί 20 ιντσών που φοράει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (στάνταρ 18’’) μετριάζουν την άριστη εικόνα.
γλυκά
- Αισθητική
- Σπορ αίσθηση στην οδήγηση
- Επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία άνεσης & ασφάλειας
ξινά
- Άνεση στις μεγάλες ανωμαλίες (λόγω τροχών 20’’)
- Ογκώδες πίσω τούνελ μετάδοσης
- Απόκριση κινητήρα στις χαμηλές rpm
Γενικά, με το Arteon απολαμβάνεις πολύ άνετο και ήσυχο ταξίδι χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Και αν δεν παρασυρθείς από τους 280 ίππους του 2λιτρου TSI που φωλιάζει κάτω από το καπό μας, θα δεις και λογικά νούμερα κατανάλωσης στο trip computer: γύρω στα 8,5 lt/100 km στον αυτοκινητόδρομο ή 9,5 σε επαρχιακό. Στην πίεση η κατανάλωση παίρνει την ανιούσα και ξεπερνά κατά πολύ τα 13 lt/100 km, ενώ με αρκετή αστική χρήση υπολόγισε μια μέση τιμή γύρω στα 12 (εργοστασιακή τιμή: 7,3 lt/100 km).
Αυτός βέβαια που θα καταλήξει στην κορυφαία έκδοση του Arteon,
δεν θα το κάνει έχοντας την κατανάλωση καυσίμου στο μυαλό του -
άλλωστε υπάρχει η βασική 1.5 TSI βενζίνης των 150 ίππων και οι
2λιτρες diesel για όποιον επιλέγει με γνώμονα την οικονομία. Εδώ,
το ζητούμενο είναι ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας, που όπως είπαμε
υπάρχει στο μέγιστο, και οι επιδόσεις. Τις οποίες προσφέρει
απλόχερα ο 2.0 TSI με τους 280 ίππους και τα 350 Nm ροπής, απόδοση
που μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου
διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων και της τετρακίνησης 4Motion.
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: 0-100 km/h σε 5,6 sec και τελική
ταχύτητα 250 km/h, παρά το βάρος που ξεπερνά τα 1.700 κιλά (με
καύσιμα και οδηγό)! Όταν είσαι κάτω από τις 2.500-3.000 rpm και
σανιδώνεις το γκάζι έχοντας επιλέξει Comfort, Eco ή Normal mode,
νιώθεις μια μικρή καθυστέρηση στην απόκριση, τόσο του DSG όσο και
του μοτέρ. Από εκεί και μετά όμως η επιτάχυνση είναι καταιγιστική,
ενώ αν θες επιλέγεις Sport και όλα γίνονται πιο άμεσα, σε όλο το
εύρος των στροφών.
Τελικά, η αισθητική είναι το σημαντικότερο όπλο - ή το τελευταίο χαρτί αν θέλεις - των τετράθυρων/ πεντάθυρων οικογενειακών απέναντι στην επέλαση των SUV και το Arteon ποντάρει ακριβώς εκεί. Φυσικά μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο πολυτελές οικογενειακό με φουλ τεχνολογία, μεγάλη ευρυχωρία, υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και εξαιρετικές επιδόσεις. Είναι όμως η εμφάνιση που θα σε κερδίσει τελικά. Και το θετικό είναι πως αυτή τη σχεδιαστική λογική θα τη δούμε και σε επόμενα μοντέλα της Volkswagen. Ανυπομονούμε…
συμπέρασμα
Με το Arteon η Volkswagen καταφέρνει να στρέψει ξανά το ενδιαφέρον στα μεσαία-μεγάλα οικογενειακά, όχι μόνο επειδή έχει προικίσει το premium μοντέλο της με όλα όσα αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής της κατηγορίας, αλλά επειδή πέρα και πάνω απ’ όλα αυτά έχει δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό σχήμα που στο πέρασμά του προκαλεί υπέρμετρο θαυμασμό.
ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ