Honda Civic Type R Championship - 2011

Για τους… “εν λευκώ” παραδομένους στην απόλαυση της σπορ οδήγησης

  • -
  • -
Ισχύς201 PS
Ροπή195 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.9,1 lt/100km
Εκπομπές CO2215 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Συλλεκτική έκδοση του κορυφαίου Civic. Ξεχωρίζει από την λευκή απόχρωση και κρύβει ένα μπλοκέ διαφορικό ανάμεσα στους εμπρός τροχούς του.

γλυκά
  • Απόδοση και ήχος κινητήρα
  • Κράτημα – αίσθηση οδήγησης
  • Επιδόσεις – φρένα
  • Χώροι – πρακτικότητα
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Κατανάλωση σε ήπιους ρυθμούς
ξυνά
  • Κάπως ψηλή θέση οδήγησης
  • Άνεση ανάρτησης
  • Σταμάτησε η παραγωγή του
απόψεις

Σαν αυτόχειρας samurai χωρίς αφέντη -Ronin- το τελευταίας γενιάς Civic Type-R, εγκαταλείπει την ευρωπαϊκή αγορά. Ο ατμοσφαιρικός VTEC στάθηκε παλικάρι απέναντι στον όχλο των turbo επιλογών, με την απουσία του, να γίνεται αισθητή σιγά-σιγά, από τις επιλογές του «πραγματικού» οδηγού. Η έκδοση Championship με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αντιδρά ακόμη περισσότερο στην μανία των ηλεκτρονικών δικλείδων ασφαλείας, βοηθώντας σε να «φυτέψεις» πιο ανέμελα το γκάζι στο πάτωμα!

Δημήτρης Παππάς

Αν είσαι από εκείνους που ξεψαχνίζουν συγκριτικά και χρόνους σε πίστες και διαδρομές, κυνηγώντας το δέκατο που κάνει τη διαφορά, κοίτα καλύτερα προς τις τουρμπάτες προτάσεις της κατηγορίας. Το Civic Type R δεν διεκδικεί τον τίτλο του ταχύτερου, αλλά του πιο καλοστημένου GTi, έχοντας έτσι κι αλλιώς τη διάκριση του πιο πωρωτικού στο… ντουλαπάκι του. Γιατί ο συνδυασμός κιβώτιο για σεμινάριο–αγωνιστικό στήσιμο–λυσασμένο μοτέρ–κόφτης στις 8.300 προσφέρει τόση απόλαυση που φτάνει να γίνεται πωρωτικός.

Δεν υπάρχει πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα για το σκεπτικό των Ιαπώνων της Honda από αυτήν εδώ, την τελευταία έκδοση για λίγους: την Championship. Θα μπορούσαν να βρουν άνετα καμιά 20αριά επιπλέον αλογάκια από τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό i-VTEC – η ιαπωνική έκδοση αποδίδει 240 – για να κάνουν ακόμη πιο γρήγορο το Type R. Αντ’ αυτού, επέλεξαν τον δύσκολο δρόμο: τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών. Σφήνωσαν ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Limited Slip Differential, κοινώς μπλοκέ) ανάμεσα στους εμπρός τροχούς. “Λες και το TypeR είχε πρόβλημα πρόσφυσης”, θα σχολιάσει ο γνώστης. Μια γρήγορη βόλτα όμως αρκεί για να καταλάβεις αυτό που λένε τα χρονόμετρα: πως το Championship είναι ταχύτερο κατά 1,44 δευτερόλεπτα στον γύρο από το απλό Type R στην ιαπωνική πίστα Tsukuba.

 

Η αίσθηση είναι το παν

Είπαμε όμως, δεν είναι τα νούμερα αυτά που μετράνε στο CTR Championship. Όχι ότι δεν τα πάει καλά και σε αυτά: ισχύς 201 PS στις 8.000 rpm, 0-100 km/h σε 6,6 sec και τελική 235 km/h του δίνουν τα κότσια που χρειάζεται στην πιάτσα των GTi. Είναι όμως η αίσθηση στην οδήγηση αυτή που σε κερδίζει και σε κάνει να χάσεις μιαν άλλη αίσθηση, αυτή του χρόνου. Κάθεσαι κάπως ψηλά, αλλά έχεις το ακριβέστατο και κοφτερό τιμόνι για σύμμαχο, τον λεβιέ του κιβωτίου 6 σχέσεων προέκταση του δεξιού σου χεριού και το εξαιρετικό μπάκετ να σε συγκρατεί αποτελεσματικά στην ιδανική θέση μάχης. Τι μένει; Το πάτημα του START button αριστερά στο ταμπλό και το παιχνίδι αρχίζει.

Το πρώτο σκαμπίλι στην παρέα των τουρμπάτων έρχεται από τον λυσασμένο ήχο που σε ξεσηκώνει και που μόνο ατμοσφαιρικά μοτέρ - συνήθως με το σήμα της “Η” πάνω τους – μπορούν να χαρίσουν. Μετά, είναι η βελόνα του στροφόμετρου και ο τρόπος που εκτοξεύεται στο κόκκινο και τον κόφτη, εκεί ψηλά στις 8.300. Ο i-VΤEC είναι ελαστικός και γραμμικός από χαμηλά, αλλά μετά τις 5.000-5.300 rpm που μπαίνει στο παιχνίδι η άγρια ρύθμιση του εκκεντροφόρου εισαγωγής αλλάζει πρόσωπο: από ένας ροπάτος και δυνατός ατμοσφαιρικός 2λιτρος μετατρέπεται σε μοτέρ με αγωνιστικές καταβολές, που διψάει για κόκκινο και κόφτες.

Το τελειωτικό χτύπημα έρχεται από το πλαίσιο. Στρίβεις το τιμόνι και οι εμπρός τροχοί χαράζουν την τροχιά που έχεις επιλέξει, χωρίς ναι-μεν-αλλά. Εδώ αντιλαμβάνεσαι και τη λειτουργία του διαφορικού LSD. Πατάς το γκάζι στη στροφή και αντί η μούρη του Civic να ανοίξει ελαφρώς την τροχιά της, γαντζώνει στην άσφαλτο και μπαίνει με ορμή προς το εσωτερικό, αναγκάζοντάς σε κάποιες φορές να διορθώνεις με λιγότερο στρίψιμο του τιμονιού. Είναι απίστευτη η πρόσφυση που προσφέρει το LSD σε στριφτερές διαδρομές. Xάρη - και - σε αυτό, το Type R συμπεριφέρεται εξαιρετικά, με το μπροστινό βιδωμένο στο δρόμο και το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά. Μόνο όταν απενεργοποιήσεις το VSA και μόνο εφόσον το ζητήσεις, ο πίσω άξονας ανοίγει λίγο την τροχιά του για να βοηθήσει σε καλύτερη τοποθέτηση στη στροφή. Στο ύψος των περιστάσεων και τα δυνατά φρένα.

 

Championship σε White, μόνο

Οι Honda-κηδες γνωρίζουν πως χαρακτηριστικό των Type R της δεκαετίας του ’90 (NSX-R, Integra, Civic) ήταν το λευκό χρώμα, ίσως ως φόρος τιμής στα μονοθέσια F1 της Honda της δεκαετίας του ’60. Αυτή την απόχρωση – και μόνο – επέλεξαν οι Ιάπωνες για το Type R Championship, μαζί με λευκές ζάντες 18’’ και σκούρο χρωμιωμένο φινίρισμα στα εμβλήματα, στις λαβές των θυρών, στο πορτάκι του ρεζερβουάρ και στη μάσκα για να κάνουν αντίθεση με το λευκό αμάξωμα. Ελάχιστα στοιχεία διαφοροποίησης για ένα σχήμα που παραμένει ξεχωριστό παρά τα χρονάκια του. Στο high tech εσωτερικό, νότα αποκλειστικότητας προσφέρει η πλακέτα με τον χαραγμένο, μοναδικό σειριακό αριθμό (Νο 1000 το “δικό μας”). Κατά τα άλλα, η διχρωμία κόκκινου-μαύρου, τα μπάκετ με επενδύσεις Alcantara και κόκκινες ραφές, τα όργανα με τον κόκκινο φωτισμό και η αλουμινένια λαβή του επιλογέα ταχυτήτων δίνουν τον απαραίτητο σπορ τόνο. Για μπόνους παίρνεις την κορυφαία εργονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα των απλών Civic. Αν η ανάρτηση δεν ήταν τόσο σφιχτή, θα λέγαμε πως το Type R είναι ιδανικό και ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως, παρά το ότι η ανάρτηση κοπανάει στις λακκούβες, στο γεροδεμένο εσωτερικό δεν παρουσιάστηκε ούτε ένας τριγμός.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του Type R είναι πως μπορείς να κυκλοφορείς καθημερινά με ήπιους ρυθμούς χωρίς να καις πολλή βενζίνη. Δεν είναι δύσκολο να δεις μέση κατανάλωση κάτω από 9 lt 100/km στο trip computer, ενώ αν το προσπαθήσεις βλεπεις ακόμη και κάτω από 8,5.

Δυστυχώς, το Civic Type R είναι ένα ακόμη θύμα των κανονισμών εκπομπών ρύπων Euro5. Η παραγωγή του έχει ήδη σταματήσει, ενώ από όσο γνωρίζουμε τα ελάχιστα Championship που ήρθαν στη χώρα μας πουλήθηκαν αμέσως. Όποιος βιαστεί όμως, μπορεί να προλάβει ένα από τα τελευταία Type R και να τοποθετήσει μετά ένα LSD.

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ, HONDA

συμπέρασμα

Το πλεονέκτημά του σε σχέση με τα τουρμποκίνητα GTi των 200-250 ίππων είναι η οδηγική ευχαρίστηση που σου δίνει. Με το Type R δεν κινείσαι απλώς ταχύτατα για να φτάσεις ατσαλάκωτος στον προορισμό σου. Είσαι ο πρωταγωνιστής σε ένα πωρωτικό παιχνίδι, με τον διαολεμένο ήχο του i-VTEC να σε ξεσηκώνει και το πακέτο κιβώτιο-τιμόνι-ανάρτηση να σου προσφέρουν αστείρευτη απόλαυση. Στο Type R Championship δεν είναι τα νούμερα, αλλά η αίσθηση που μετράει και το LSD παίζει το ρόλο του σε αυτό.

VIDEOS

Civic Type R

Jenson Button & Civic Type R @ Nurburgring

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...