Toyota Auris HSD
Αν το Prius III είναι το ακριβό και ιδιόμορφο, το Auris HSD είναι ο λόγος για να αποκτήσεις υβριδικό.
- -
- -
με μια ματιά
Auris με την καρδιά του Prius ΙΙΙ, αλλά και με τον χαρακτήρα που αναζητά κανείς από ένα μικρομεσαίο hatchback.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Σκέφτεται και πατάει σαν Auris, που φόρεσε τα αθλητικά του παπούτσια και ζει, τρέφεται, αναπνέει και εκπνέει σαν Prius. Ακούγονται ιδανικά όλα αυτά και το Auris HSD καταφέρνει να παντρέψει με σεβαστή επιτυχία τον κόσμο και τον χαρακτήρα των hatchback με τους ίππους και τα …watt! Μπορεί στο άκουσμα της υβριδικής τεχνολογίας να νιώθεις το χασμουρητό να έρχεται, να μην ελπίζεις σε οδηγικές συγκινήσεις και να μην περιμένεις τίποτα το συνταρακτικό πέρα από αστείες καταναλώσεις, όμως το καθαρότερο Auris στην γκάμα, προσφέρει όμορφες οδηγικές στιγμές με τον οδηγό να μην αισθάνεται λοβοτομημένος. Η προσθήκη βάρους ελάχιστα έχει επηρεάσει τις αρετές ενός συμβατικού Auris στον δρόμο και η ζωντάνια τιμονιού και ανάρτησης κρατάει το οδηγικό μπρίο του μικρομεσαίου υβριδικού Toyota ψηλά.
γλυκά
- Χαμηλά πάγια έξοδα
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξυνά
- Ρηχός χώρος αποσκευών
απόψεις
Με ενεργοποιημένο το Ecomode και κυλώντας τους τροχούς μόνο με τη βοήθεια των Ampere των μπαταριών, είναι σαν να προβάλεις την ταινία της αυτοκίνησης της επόμενης δεκαετίας. Πατάς την κόρνα και ακούς το γνώριμο ήχο χωρίς όμως τη συγχορδία της εξάτμισης κι επιστρέφεις στην εικόνα ενός πραγματικά οικονομικού μοντέλου mainstream, το οποίο δεν διαφέρει οπτικά και οδηγικά από τα δίδυμα αδέλφια του χωρίς την ταμπελίτσα HSD. Κι ενώ το Auris σου προσφέρει όλα όσα τα πρώιμα υβριδικά σού έχουν στερήσει, στη διάρκεια της καθημερινής οδήγησης καταφέρνεις να ασχολείσαι μόνο με το ενεργειακό ισοζύγιο και την κατ’ επιλογή αποταμίευση ηλεκτρισμού μέσω του μικρού επιλογέα στην κονσόλα, παρά με το πόσα λίτρα λέει ο υπολογιστής ταξιδίου.
Βασίλης Παπαδόπουλος
go shopping
Το Auris HSD προσφέρεται σε λογικό επιπλέον κόστος σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση Unique των 1.6 λίτρων και ουσιαστικά μόλις που ξεπερνάει το τριχίλιαρο. Χωρίς να υπολογίζονται τα οφέλη της απόσυρσης, το αποκτά κανείς κάτω από τα 23.000 ενώ και η πλήρους εξοπλισμού Premium δεν ξεπερνάει τα 25.000, με τα έξτρα στοιχεία εξοπλισμού να περιλαμβάνουν την κάμερα οπισθοπορείας και την απεικόνιση στον κεντρικό καθρέφτη, το cruise control, το σύστημα έξυπνης εκκίνησης smart & start καθώς και τον αισθητήρα βροχής.
Αν εξαιρέσουμε το CR-Z της Honda, με την ουσιαστικά διθέσια sport λογική, μέχρι στιγμής αν ψαχνόσουνα στη βάση της υβριδικής γειτονιάς, έπεφτες επάνω σε έξυπνες, καλοβαλμένες προτάσεις, μετρημένες στα τρία δάχτυλα του ενός χεριού και με σχεδιαστικό μοτίβο που δυσκολεύεσαι να ρίξεις δεύτερη ματιά επάνω τους. Κατασκευές με ξεκάθαρη προτεραιότητα και προσανατολισμό, κήρυκες μιας ιερής αποστολής με απώτερο σκοπό τρόπους που θα ψύξουν τον πλανήτη. Με υποσχέσεις αλλά και αλήθειες, η συμπαθής ολιγομελής οικογενειακή κλάση με μπροστάρη το Prius III, έριχνε μια επαναστατική άποψη με σάρκα και οστά στην αγορά αυτοκινήτου σημαδεύοντας, όχι απαραίτητα παχιά, αλλά ζουμερά πορτοφόλια. Οικονομία και καθαρό πνεύμα αλλά μέχρι εκεί, οι παροχές των υβριδικών. Οι θυσίες δεν έπληξαν τόσο τις επιδόσεις αλλά κυρίως την οδηγική αίσθηση, την επικοινωνία του οδηγού με τη «μηχανή και το δρόμο». Τόσο που ακόμα και αν έβρισκες ενδιαφέρον την οικονομία ενέργειας που πρεσβεύουν, αν είχες μάθει σε «επικοινωνιακή» σχέση με το αυτοκίνητό σου θα έβαζες σφραγίδα «άκυρον» στις λιγοστές διαθέσιμες περιπτώσεις υβριδικής συμβίωσης. Στην Toyota ευτυχώς κατάλαβαν ότι το πρώτο πετυχημένο σκέλος έπρεπε να συνδυαστεί και με σταθερές αξίες της αυτοκίνησης, με το Auris να αποτελεί την επόμενη πρόκληση για υβριδική εξάπλωση.
Αν έχεις Priusδιάβαινε…
Από την στιγμή που πέτυχε αυτό που ήθελε με το Prius, η Toyota έχει κάθε λόγο να θέσει τον επόμενο στόχο της που είναι στην επόμενη δεκαετία να διαθέτει ένα υβριδικό σε κάθε κατηγορία. Η αρχή γίνεται με το μικρομεσαίο hatchback mainstream μοντέλο, όπου μπορεί να καυχιέται ότι είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής στην κλάση του που εφαρμόζει την συγκεκριμένη τεχνολογία. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Auris HSD αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα VVT-i 1.8 λίτρων, απόδοσης 99 ίππων με έμφαση στην οικονομία και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 KW που εργάζονται και συνεργάζονται τοποθετημένοι δίπλα δίπλα. Η συνολική συνδυαστική απόδοση της υβριδικής διάταξης προσφέρει 136 ίππους στις 5.200rpm και 142Nm ροπής στις 4.000rpm, που απλώνονται βελούδινα και δραστήρια όποτε τους αναζητήσει το δεξί πόδι. Το σύστημα συμπληρώνει η συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου, η οποία βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και το σκεπτικό της λειτουργίας είναι μέχρι τα 50km/h, ο ηλεκτροκινητήρας να πρωταγωνιστεί ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες οδήγησης και τη φόρτιση των μπαταριών. Ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει συνδυαστικά ώστε να προσφέρει την έξτρα ενέργεια που απαιτείται, αλλά και για να φορτίσει ταυτόχρονα τις μπαταρίες, ενώ η βασική φόρτιση των μπαταριών γίνεται κατά την διαδικασία της πέδησης και όταν σηκώνει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Συνολικά ο οδηγός χρειάζεται να ανησυχεί λιγότερο για τον τρόπο λειτουργίας, πότε και πόσο είναι φορτισμένες οι μπαταρίες, ποιος κινητήρας είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού, παρά να απολαμβάνει τις αρετές του υβριδικού συστήματος. Φυσικά υπάρχουν οι ανάλογες ψηφιακές απεικονίσεις στον πυρήνα του κοντέρ, για όσους αναζητούν πληροφόρηση και ραπόρτο της κατάστασης, όπως επίσης υπάρχουν οι α λα Prius τρεις λειτουργίες που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, ανάλογα με τα θέλω του. Στο Eco mode, προτεραιότητα έχει η οικονομία και οι ρυθμίσεις που συμβαίνουν αυτόματα με την πίεση του εν λόγω κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, μεταβάλουν σε ηπιότερη την απόκριση του γκαζιού. Στην θέση EV mode ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε αποκλειστικότητα για απόσταση έως 2-3 χιλιομέτρων προσφέροντας αθόρυβη μετακίνηση με την προϋπόθεση βέβαια να έχετε επαρκή φόρτιση στις μπαταρίες, ενώ στο PWR(Power) mode οι δύο κινητήρες φορτσάρουν για την μέγιστη δυνατή απόδοση. Τότε είναι που το Auris HSD εξασφαλίζει τις καλές του επιδόσεις κάτι που μεταφράζεται σε 11,4’’ για τα 0-100km/h και 180km/h τελικής ταχύτητας.
Λαϊκός υβριδικός
Χωρίς να έχει δεχθεί συνταρακτικές αλλαγές στην εμφάνισή του, διαθέτει αυτές που θα το ξεχωρίσουν από τα συμβατικά αδέρφια του και εστιάζονται κυρίως σε λόγους αεροδυναμικής αντίστασης και λιγότερο σε αισθητικούς. Ο καλύτερος αεροδυναμικός συντελεστής (0,28) επιτευχθεί χάρις τις τροποποιήσεις σε προφυλακτήρα και μάσκα στις αεροδυναμικότερες ζάντες των 16’’(αλουμινίου) και στο χαμηλωμένο κατά 5 mm αμάξωμα. Πάντως ένας εύκολος τρόπος αναγνώρισης πέρα από τα λογότυπα hybrid στα φτερά και τα φώτα ημέρας LED, είναι και το μπλέ φόντο που διαθέτουν τα σήματα της Toyota. Εσωτερικά η διάταξη είναι γνώριμη, τόσο από άποψη χώρων όσο και αισθητικής, με τις διαφορετικές πινελιές να βάζουν ο μικροκαμωμένος μπλε λεβιές μπλε του αυτόματου κιβωτίου E-CVT, το ανάλογης απόχρωσης μπουτόν εκκίνησης και ο τροποποιημένος πίνακας οργάνων με υβριδικές πληροφορίες στο εσωτερικό του κοντέρ και με ανάλογη προσαρμογή στο σύστημα για το στροφόμετρο. Μοναδικό σημείο που επλήγη είναι ο χώρος αποσκευών, όπου τώρα διαθέτει μόλις 279 λίτρα χωρητικότητας. Όσο η δύναμη, μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων E-CVT, διαπιστώνεις ότι το HSD διαθέτει ψυχή για να κινηθεί όπως αρμόζει σε ένα Auris. Επικοινωνιακό με τον οδηγό του και άμεσο στους χειρισμούς το μικρομεσαίο της Toyota μπορεί να εκπληρώσει τόσο το πράσινο όσο και το δυναμικό κομμάτι της αυτοκίνησης, ασχέτως αν έχει αυξήσει το βάρος του κατά 105 κιλά, προσεγγίζοντας τον 1,5 τόνο. Η ασφάλεια σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς του, όμως θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό με την σταθερότητά του και τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις στροφές. Το σίγουρο πάτημα και οι μικρότερες κλίσεις από το αμάξωμα, προϊόν μια σφιχτότερης ρύθμισης στην ανάρτηση, συμβάλουν σε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό σύνολο που χαρακτηρίζεται από ουδέτερες αντιδράσεις. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους βασικούς λόγους ύπαρξης ενός υβριδικού μοντέλου, με το Auris HSD να ρυπαίνει μόνο κατά 89 gr/km (CO2) το περιβάλλον, ενώ τα 3,8 lt/100km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, μεταφράζονται στην πράξη σε λιγότερα από έξι.
συμπέρασμα
Με θυσία 75 λίτρα ζωτικού χώρου από αυτόν για τις αποσκευές και με τα έξτρα κιλάκια που οφείλονται σε μπαταρίες και υβριδικό σύστημα, το Auris HSD προσφέρει πολύ περισσότερα από αυτά που χάνει. Με δεδομένη την οικονομία καυσίμου και τους χαμηλούς ρύπους που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας, το πιο καθαρό μικρομεσαίο της Toyota διατηρεί τα χαρακτηριστικά Auris και γαρνίρει με στοιχεία που όλοι αναζητούν στις μέρες μας από το αυτοκίνητό τους. Στοιχεία που απαλύνουν την τσέπη και την επιβάρυνση του πλανήτη. Και όλα αυτά μάλιστα προσφέρονται σε λογικότατη αυξηση τιμής σε σχέση με ένα Auris 1.6 λίτρων. Γιατί όχι λοιπόν;