Smart Fortwo Coupe 71hp mhd

Το μικρό 2θέσιο gadget, σύμβολο της πόλης και του life style, παραμένει διαχρονικό και εξακολουθεί να κλέβει καρδιές

  • -
  • -
Ισχύς71 PS
Ροπή92 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,2 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
με μια ματιά
Μια χαψιά αυτοκίνητο, αντίδοτο στο κυκλοφοριακό και πάντα μοδάτο

Το αντίδοτο στο κυκλοφοριακό εδώ και χρόνια εκπροσωπείται από το λιλιπούτειο διθέσιο με το αδιαμφισβήτητο στιλ και την ξύπνια υπόσταση. Η Smart με την ασπίδα της Mercedes που βρίσκεται πίσω από την υπόθεση δημιούργησε από το μηδέν μια σύγχρονη κατηγορία αυτοκινήτων κάτω των τριών μέτρων, που όλοι ψάχνονται να τρυπώσουν και να σπάσουν ένα δεκαετές μονοπώλιο. Το Fortwo ως πρωτοπόρο διαμόρφωσε μια κατηγορία στα μέτρα του, γνώρισε πρωτόγνωρη επιτυχία από τα γεννοφάσκια του και εξακολουθεί να διαπρέπει ακόμα και αν o πρώτος βασικός μνηστήρας, βλέπε iQ, αμφισβητεί την κυριαρχία του. Το Fortwo ξεπέρασε το εκατομμύριο πωλήσεων και δείχνει να μην πτοείται από νέες ελεύσεις.

με τη ματιά του Τσιγκρή
Αν το δεις σαν την λύση στο καθημερινό σιχτίρι των αστικών διαδρομών και το επιλέξεις για να μην ψάχνεις με τις ώρες στο γύρω γύρω όλοι για παρκάρισμα, θα δικαιωθείς. Ταυτόχρονα θα ανήκεις στην ελίτ, αποκτάς το σύμβολο του life style και δεν πληγώνεται το γόητρο σου ακόμα και αν βρεθείς ανάμεσα σε Bentley, Porsche και Ferrari. Αν όμως το δεις με καθαρά αυτοκινητικά κριτήρια θα το απορρίψεις μέχρι να πεις Smart! Λιλιπούτεια ποιοτικά οδικά χαρακτηριστικά που εξαιτίας του ESP, διατηρούν απλά την ταμπέλα της ασφάλειας, ξερές αντιδράσεις από μια ανάρτηση που μπορεί να σε στείλει στον φυσιοθεραπευτή και ένα βασανιστικό κιβώτιο ταχυτήτων που απαιτεί υπομονή Θιβετιανού μοναχού για να μην το στολίζεις με ένα σκασμό κοσμητικά επίθετα. Ακόμα και στην δεύτερη περίπτωση όμως, έστω για κάποιες στιγμές της ημέρας, κάποιοι θα αναζητούσαν τα κλειδιά του…
γλυκά
  • Διαστάσεις
  • Πρωταθλητισμός στο παρκάρισμα
  • Σχεδίαση
  • Φινετσάτη διαμόρφωση εσωτερικού
  • Ευελιξία
ξυνά
  • Βασανιστικές αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο
  • Βαρύ και ασαφές τιμόνι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Κατανάλωση
  • Βασικός εξοπλισμός
  • Τιμή
απόψεις

Το αυτοκίνητο fashionistas που πουλάει από μόνο του. Όσο και να τονίζεις τα αρνητικά του σημεία, αυτό εκεί, θα διατηρεί ακέραιο το target group, που θα βάζει σε απόλυτη προτεραιότητα την εμφάνιση και το στυλ, θυσιάζοντας αυτοκινητικές αξίες που θα έκαναν μια ντουζίνα συντάκτες του ειδικού Τύπου να παραδώσουν τα πληκτρολόγια τους στους marketers.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Με την βασική τιμή να ξεπερνάει τα € 12.000 για 71 ίππους και με μοναδικά ουσιαστικά στάνταρ στον εξοπλισμό, τους 2 αερόσακους, το ESP και το κεντρικό κλείδωμα, δεν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει ευκαιρία. Ακόμα και για βασικές ανέσεις όπως το ηχοσύστημα, το A/C και τα ηλεκτρικά παράθυρα πρέπει να σκαρφαλώσεις τις εκδόσεις(Pure, Pulse, Passion), αλλά και να βάλεις το χέρι στην τσέπη για να ψαρέψεις από την, μακροσκελέστατη είναι η αλήθεια, προαιρετική λίστα τα στοιχεία εξοπλισμού της επιλογής σου. Για ένα βασικό πακέτο που περιλαμβάνει τον κλιματισμό, τις ζάντες αλουμινίου, την συντροφιά της μουσικής αλλά και μερικές πρακτικές λεπτομέριες εξοπλισμού, το κόστος ανεβαίνει επιπλέον περίπου κατά € 2.000, κάτι που σημαίνει ότι το κόστος για ένα αξιοπρεπές Smart πλησιάζει προς τα 14-15 χιλιάρικα. Φυσικά ο ιδιοκτήτης μπορεί να φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, αν εξαντλήσει την προαιρετική λίστα ή να «ντύσει» το δικό του στιλ με βάση τους παρεχόμενους καταλόγους.

 

Μια lifeσταλα πράμα!

Με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις, το Fortwo κρατάει ακόμα τα πρωτεία ως το μικρότερο αυτοκίνητο πόλης. Αυστηρά διθέσιο, αλλά με αξιοπρεπέστατους χώρους για τους δυο επιβάτες που νιώθουν ψηλά τοποθετημένοι στα αναπαυτικά και ανατομικά τους μονοκόμματα καθίσματα. Τα καθίσματα διαθέτουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και παρά την απουσία ρυθμίσεων σε ύψος(για κάθισμα και τιμόνι) δεν διαπιστώνεις πρόβλημα στην θέση οδήγησης. Η άριστη διαχείριση του διαθέσιμου χώρου μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι σε ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 2,7 μέτρα μήκους χωρίς να τα ξεπερνάει! Οι ακροβολισμένοι τροχοί και η τοποθέτηση του κινητήρα κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, μετατόπισε την καμπίνα θεαματικά προς τον εμπρός άξονα, αλλά και έδωσε ύψος στην τοποθέτησή της. Έτσι όταν ανοίξεις τις πληθωρικές του πόρτες, οι διαθέσιμοι χώροι για οδηγό συνοδηγό κερδίζουν μια υπόκλιση, ενώ αξιοπρεπές είναι και το πλάτος χωρίς το πλήρωμα να αισθάνεται ...αγκαζέ! Πίσω ακριβώς από τα καθίσματα τα 220 λίτρα του χώρου αποσκευών θα φιλοξενήσουν άνετα τα καθημερινά σας αντικείμενα και ψώνια, ενώ υπεραρκούν για τις αποσκευές του ζευγαριού σε ένα εκδρομικό weekend. Η ποιότητα κύλισης και ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα από ένα κινητήρα πίσω από τα αυτιά των επιβατών είναι αισθητή, αλλά όχι ενοχλητική και στο κάτω κάτω δυναμώνεις λίγο την ένταση στο ηχοσύστημα! Το εξωτερικό φρεσκάρισμα στο 2θέσιο gadget έφερε, μεταξύ άλλων, νέους χρωματισμούς μέσα κι έξω και αλλαγές στα φωτιστικά σώματα με την προσθήκη LED προβολέων ομίχλης. Τα διακριτικά «mhd» (Micro Hybrid Drive) στο αμάξωμα του Smart αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά ένα σύστημα Start-Stop με στρωτό τρόπο λειτουργίας που ενεργοποιείται όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 8 χλμ./ώρα, σβήνοντας τον κινητήρα. Με αυτή την οικολογική προσθήκη ο 3κύλινδρος 1.000άρης εκπέμπει στην ανανεωμένη εκδοχή του 97 gr/km και κερδίζει την απαλλαγή του από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

 

Βασίλειό του, το αστικό κέντρο

Ξεκάθαρο πεδίο που αισθάνεται έδρα του και διαπρέπει είναι φυσικά το ασφυκτικό κέντρο. Εδώ ξεγλιστρά από το μποτιλιάρισμα καλύτερα από κάθε άλλο αυτοκίνητο και εντυπωσιάζει με την ευελιξία του. Βέβαια η απουσία υποβοήθησης στον τιμόνι γίνεται αισθητή στο παρκάρισμα, ενώ η δεύτερη γενιά Fortwo για την οποία αναφερόμαστε, δεν μπορεί πλέον να παρκάρει με τόση ευκολία κάθετα στο πεζοδρόμιο, κάτι για το οποίο φημιζόταν το πρώτο μοντέλο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα δυσκολευτεί να τρυπώσει οπουδήποτε. O 999 κ.εκ. ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 71 ίππους στις 5.800rpm και 92 Nm ροπή στις 2.800rpm κάτι που επιτρέπει στο ελαφρύ αμάξωμα να ελπίζει σε επιδόσεις. Η γραμμική του λειτουργία θα εκδηλωνόταν καλύτερα με ένα πιο γρήγορο σε αλλαγές κιβώτιο, γιατί όση βελτίωση και αν έχει συμβεί στο ημιαυτόματο 5άρι με τη σειριακή λειτουργία της Getrag, χρειάζεται αρκετό χρόνο για να εκτελέσει τις αλλαγές, με αποτέλεσμα να ροκανίζει δευτερόλεπτα από τις επιταχύνσεις. Η βολικότερη επιλογή της αυτόματης λειτουργίας(με πλαϊνό κουμπάκι στον επιλογέα) κάνει λιγότερο βασανιστική την διαδικασία, αλλά παραμένει μια από τις πολλές σημαντικές και ασήμαντες λεπτομέρειες που απαρτίζουν την προαιρετική λίστα εξοπλισμού. Με λίγα λόγια και ευχαριστημένοι να είμαστε για τα 13,7’’ του 0-100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα καλώς περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 km/h, γιατί η ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο και τα χαρακτηριστικά της κατασκευής δεν σηκώνουν ηρωισμούς. Μπορεί ο κατασκευαστής να προτείνει τα 4,7 lt/100 km ως μέση τιμή, όμως πρακτικά το Fortwo δύσκολα θα κατέβει κάτω από τα 6 λίτρα με συνηθέστερη μέση κατανάλωση τα 7,0 με 7,5 lt/100 km. Παραμένει χαμηλή, όμως περιμένεις κάτι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο που δεν ξεπερνάει τα 800 κιλά, προάγει την οικονομία και θέλει να διαφέρει θεαματικά από τον σωρό των μίνι προτάσεων της αγοράς. Η συμπεριφορά του είναι σαφώς καλύτερη από το Smart πρώτης γενιάς, όμως η ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει αρκετά σκληρή και σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο των 1.867 mm προκαλεί αναταράξεις στις αλλεπάλληλες ανωμαλίες του δρόμου. Το Fortwo αντιπαθεί τις εγκάρσιες ανωμαλίες, με την ανάρτηση να αδυνατεί να απορροφήσει τόσο σε ουσία όσο και σε ανατριχιαστικό ήχο που φτάνει στην καμπίνα. Τουλάχιστον από φρένα το Fortwo δεν θα ανησυχήσει τον οδηγό του, όντας δυνατά και ανθεκτικά όποτε χρειαστούν. Μην ξεχνάμε όμως ότι το Fortwo προσφέρεται κυρίως ως ένα στιλάτο αγχολυτικό πόλης και σε γενικές γραμμές καταφέρνει να κερδίσει θαυμαστές με τις όποιες ιδιοτροπίες του.

συμπέρασμα
Φθηνό δεν το λες, από την στιγμή που στα λεφτά που ζητάει ψωνίζεις supermini πρώτης γραμμής καλοεξοπλισμένο και λαχταριστό, όμως το κοκκαλάκι της νυχτερίδας δεν κρύβεται! Το Smart από την πρεμιέρα της καριέρας του έκανε θραύση και ουσιαστικά αποτελεί το status symbol της νέας γενιάς και όχι μόνο. Ακριβό και με συμβιβασμούς για αυτόν που θα το επιλέξει, πουλάει διαχρονικότητα και φινετσάτες μετακινήσεις στον αστικό κύκλο, αλλά πλέον δεν είναι μονοπώλιο και ο ανταγωνισμός καραδοκεί στην γωνία.
VIDEOS

Smart Fortwo 2010

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...