Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Γλυκαίνει αγοραστές από διαφορετικές κατηγορίες, δημιουργώντας το προφίλ ενός οικονομικά ποθητού SUV/Crossover

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2135 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η καλοδουλεμένη βάση του λιτού Duster,  βρίσκει τον πραγματικό της εαυτό στην diesel εκδοχή των 1.5 λίτρων

γλυκά
  • Λειτουργία Κινητήρα
  • Οικονομία καυσίμου
  • Πρακτικότητα – Χώροι
  • Τιμή

 

ξυνά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Εργονομία

 

απόψεις

Αν η βασική δικίνητη και βενζινοκίνητη έκδοση του Duster, άφησε θετική γεύση, τότε τι να πούμε για την πετρελαιοκίνητη! Με ένα μοτέρ που ζητάει λίγα και προσφέρει πολλά και με παρακαταθήκη την τετρακίνηση του X-trail, το «προικισμένο» Duster προσελκύει ευχάριστα αυτόν που αναζητά ένα ευρύχωρο, προσιτό και καλοεξοπλισμένο τετρακίνητο με χαμηλό κόστος. Απολαμβάνεις την πληθωρική και απλωμένη ροπή, τόση που δεν χρειάζεται να κουμπώνεις την κοντή 1η (ξεκινάς εύκολα με 2η ) και ταξιδεύεις ήσυχα και οικονομικά με κουμπωμένη 6η και 140-150 km/h. Την ίδια στιγμή αναγνωρίζεις το αξιοπρεπές, σύγχρονο και σίγουρο πάτημα που εξασφαλίζουν ταχύτητα και καλοβαλμένη, ασφαλή συμπεριφορά και τα μόνα σημεία για να γκρινιάξεις είναι εργονομικά και αφορούν τους διακόπτες για παράθυρα και κλιματισμό στην κεντρική κονσόλα. Μικρό το κακό γιατί την δεύτερη βδομάδα συμβίωσης με το αυτοκίνητο, συνηθίζεις και μόνο αν είσαι απαιτητικός γύρω από την πολυτέλεια του εσωτερικού θα έχεις λόγους να μην το γλυκοκοιτάζεις.

 

Γιάννης Τσιγκρής

Λίγα χρόνια πριν, η αναφορά στο Duster θα έβρισκε στο επιχείρημα μερικών αξιόλογων ελαφρώς μεταχειρισμένων SUV μοντέλων, με κατά βάση δίλιτρο κυβισμό. Εξαρχής το Duster με την παρουσία του είχε εξάψει την κουβέντα για το τι μπορεί να επιτύχει ένα low budget SUV. Σίγουρα προσγειωμένοι στα τότε ελληνικά δεδομένα, αρχικά οι βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1.6 λίτρων, τράβαγαν πίσω το γενικότερο ενδιαφέρον για το Duster.

Σήμερα με τις ευλογίες της απελευθερωμένης πετρελαιοκίνησης, o κινητήρας βενζίνης μπαίνει στο περιθώριο, αφού το τετρακίνητο Duster μοιάζει πλασμένο για το γαλλικό 1500άρη diesel. Εκεί λοιπόν που υπολογίζεις δόσεις και εξοπλισμό για το καλοστεκούμενο και από εύπορη οικογένεια μικρομεσαίο σου… πετάγεται η τετρακίνητη diesel έκδοση του Duster, που με κάποιους συμβιβασμούς σου προφέρει απλόχερα την αύρα ενός SUV, που σαγήνευσε την ελληνική αγορά την περασμένη δεκαετία.

 

Στη χώρα των συμβιβασμών

Φρέσκο και πιασάρικο σχεδιαστικά το Duster, κρίνοντας από το ενδιαφέρον που προκύπτει γύρω του, δύσκολα κρίνεις αρνητικά την εμφάνιση του. Με βολικές διαστάσεις για μεσαίο SUV/Crossover, το φουσκωμένο αμάξωμα μοιάζει να ελκύει τα βλέμματα, αν μη τι άλλο περισσότερο από το λογότυπο της Dacia. Η σεβαστή απόσταση από το έδαφος και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της πιο πλούσιας έκδοσης, δίνουν την εικόνα ενός μάχιμου SUV, στοιχείο που μετρά στο μάτι των αγοραστών της κατηγορίας.

Η δεδομένη φρεσκάδα στο εξωτερικό δεν μεταφέρετε στο εσωτερικό του Duster. Εδώ θα βρείτε μπόλικα στοιχεία Renault, μια με δύο γενιές πίσω. Η λιτή σχεδίαση δεν εντυπωσιάζει, δείχνει κατά βάση το δρόμο της λειτουργικότητας, αν και η εργονομία θέλει κάποιο χρόνο προσαρμογής. Αν δίνεις βάση στην απτή ποιότητα και το high tech σχεδιασμό, τα σκληρά αλλά με σωστή συναρμογή πλαστικά του Duster μάλλον δεν μπορούν να σε κερδίσουν. Το λιγότερο απαιτητικό κοινό, θα προσπεράσει τις ιστορικές αναδρομές στην σχεδίαση και την εργονομία και μάλλον θα αγαπήσει την απλότητα του. Ο εξοπλισμός στην πιο πλούσια έκδοση δεν λείπει, η πολυτέλεια και τα στοιχεία εντυπωσιασμού δεν βρίσκουν όμως χώρο στο εσωτερικό του Duster.

Κάθεσαι ψηλά, σε ένα κάθισμα με μέτρια πλευρική στήριξη και ψάχνεις να βρεις την ιδανική θέση, με το τιμόνι να ρυθμίζεται μόνον ως προς το ύψος. Σε χώρους πάντως δεν υστερεί, μεταφέροντας το κλίμα ενός ευρύχωρου μικρομεσαίου, με επιπλέον bonus την φωτεινότητα που προκύπτει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ελαφρώς περιορισμένος σε σχέση με τις 2WD εκδόσεις, αλλά καλός σε διαστάσεις ο χώρος αποσκευών στην τετρακίνητη έκδοση, φτάνει τα 443 λίτρα σε χωρητικότητα. Αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα μπορείς να μεταφέρεις 1604 λίτρα αποσκευών.

 

Γαλλική παιδεία

Μιλώντας χωρίς περιορισμούς πλέον για τον diesel κινητήρα των 1.5 λίτρων, ο οποίος αποτελεί την προφανή επιλογή για κάθε Duster. Αν και ακόμη δεν εισάγεται σε δικίνητη έκδοση, στο τετρακίνητο Duster αναβαθμίζει αισθητά το συνολικό πακέτο. Έχουμε λοιπόν 110 ίππους και 240 Nm ροπής από τις 1750 rpm. Άξιο αναφοράς το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, με την μεθοδικά διαλεγμένη κοντή πρώτη σχέση (5.8 km/h ανά 1000 rpm), η οποία μαζί με τη ροπή του diesel κινητήρα, σιγοντάρουν τις δυνατότητες του Duster σε στριμωγμένες καταστάσεις εκτός δρόμου. Στο δρόμο ξεκινάς για πλάκα με δεύτερη σχέση, ενώ στον αντίποδα η τελευταία 6η σχέση, μπορεί να σου προσφέρει ήσυχο ταξίδι.

Σβέλτο σε κάθε περίπτωση το Duster, επαληθεύει σε αίσθηση τα 12.5’’ για το τυπικό 0-100 km/h των τεχνικών χαρακτηριστικών του κατασκευαστή. Ο θόρυβος στο εσωτερικό δεν είναι αμελητέος, αλλά συνηθίζεται σε κάποιο βαθμό. Βέβαια για να κινηθείς σβέλτα αρκεί να εκμεταλλευτείς την ροπή του κινητήρα και την κλιμάκωση του κιβωτίου, ανεβάζοντας  μέχρι τις 4.000+ rpm. Σε μικτό ρυθμό κίνησης και εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη ροπή του κινητήρα πετυχαίνεις μια κατανάλωση γύρω στα 7.5 lt/100km. Οδηγώντας με γνώμονα την οικονομία καυσίμου, στις ίδιες συνθήκες, μπορείς άνετα να  γλιτώσεις 1 λίτρο πετρελαίου ανά 100 km.

 

Πλανήτης Duster!

Ευκολοδήγητο, απόλυτα ασφαλές και φιλικό. Αυτές είναι οι πρώτες εντυπώσεις που σου αφήνει η οδήγηση του Duster στο δρόμο. Το τιμόνι σε κερδίζει στην πόλη, όταν ανέβουν όμως τα χιλιόμετρα σε συντροφεύει μια πιο αδιάφορη αίσθηση. Σημείο κλειδί για το πετρελαιοκίνητο Duster είναι ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου. Το 6άρι κιβώτιο έχει σωστό κουμπωμα, είναι εύχρηστο, με την κλιμάκωσή του να εκμεταλλεύεται ιδανικά κάθε Nm ροπής του κινητήρα. Στην 2WD λειτουργία νιώθεις το σπινάρισμα των εμπρός τροχών, βάζοντας όμως τον διακόπτη στη θέση Auto, θωρακίζεσαι σε πάσης φύσης γλιστερή άσφαλτο.

Όσο ασφαλές και προβλέψιμο είναι το Duster για το μέσο οδηγό, τόσο «ξενέρωτο» μπορεί να φανεί σε αυτόν που θα θελήσει να το πιέσει στην άσφαλτο. Κάτι οι κλίσεις από τη μαλακή ανάρτηση, κάτι το σχετικά ελαφρύ τιμόνι, καταλαβαίνεις ότι η οδηγική απόλαυση δεν είναι ο δυνατός καθρέπτης του εαυτού του. Από άνεση πάντως τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού η ανάρτηση και το 65άρι προφίλ των ελαστικών αποσβένουν πλήρως τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Τα φρένα αν και δεν προβληματίζουν σε μέση χρήση, δεν ενδείκνυνται για οριακές καταστάσεις.

Εξερευνώντας την off-road διάσταση του Duster, σύντομα περιορίζεσαι στα πλαίσια κάθε μοντέρνου SUV. Ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης της τετρακίνησης διαθέτει τρεις θέσεις λειτουργίας: 2WD, Auto και Lock (κλείδωμα για κατανομή 50:50- μέχρι και τα 60 km/h).  Σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου καταστάσεις, το Duster δεν θα πει αμέσως όχι. Το μπλοκάρισμα της τετρακίνησης, η κοντή 1η και η ενδοτικότητα της ανάρτησης θα σε βοηθήσουν. Πρώτο σημάδι ότι πλησιάζεις τα όρια είναι η μυρωδιά από το ζόρισμα του συμπλέκτη, ενώ κάπου εκεί γίνεται επίσης αντιληπτή η έλλειψη πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και το διαγώνιο σπινάρισμα των τροχών.

συμπέρασμα

Όπως και να κάνεις τις πράξεις, σύντομα καταλήγεις στα οφέλη του πακέτου του τετρακίνητου diesel Duster. Αν λοιπόν τα λούσα, ο λαμπερός εξοπλισμός και ο αέρας πολυτέλειας δεν αποτελούν αυτοσκοπό στην επιλογή οχήματος, το Duster ικανοποιεί σχεδόν κάθε εξίσωση σε σχέση με το κόστος κτήσης. Δεν σε πάει στα άστρα από άποψη αίσθησης, αλλά μπορεί να σου δώσει με λογικό κόστος τη λύση για ένα πολυτάλαντο εργαλείο μετακίνησης, για μακρά συμβίωση μαζί του.

VIDEOS

Dacia Duster

Dacia Duster off road

Dacia Duster Product Line

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...