BMW X1 sDrive20i auto - 2009

Η μοντέρνα X1 με φρέσκια γεύση turbo και το τουπέ της πίσω κίνησης!

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2165 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ιδανικό υποκατάστατο πρακτικότητας με θελκτικά προσόντα στο δρόμο, στέκεται απέναντι σε mainstream προτάσεις της βαυαρικής εταιρείας

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Αυτόματο κιβώτιο

 

ξυνά
  • Χώροι στο πίσω κάθισμα
  • Τιμή

 

απόψεις

Είναι η πιο συναισθηματική αγορά στη γκάμα της X1 εξαιρουμένης της έκδοσης του δίλιτρου TwinPower με τα 245 άλογα. Αν και η μικρή των 150 είναι η πιο λογική πρόταση από πλευράς χρημάτων και η diesel 18d η πιο ολοκληρωμένη λόγω ροπής και κατανάλωσης, η συγκεκριμένη καλύπτει το πιο fun κοινό της μάρκας που θα βάλει το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσει το καταπληκτικό 8άρι αυτόματο και μερικά δέκατα του δευτερολέπτου καλύτερο 0-100km/h.

 

Βασίλης Παπαδόπουλος

Αρχικά η X1 πλασαρίστηκε σαν ένα μικρό premium Crossover-SUV με το βλέμμα στραμμένο στην άσφαλτο. Η νέα γενιά των TwinPower κινητήρων βενζίνης χαρίζει πλέον πικάντικες επιδόσεις από την βάση των δύο λίτρων. Η έκδοση sDrive της δοκιμής μας είναι απαλλαγμένη  από το βάρος και το κόστος της αποτελεσματικής σε κάθε περίπτωση τετρακίνησης xDrive, προσφέροντας το επιπλέον γκάζι σε συνδυασμό με σεμνές απαιτήσεις σε καύσιμο.

 

 

Αντί-Hatch;

Το πνεύμα των SUV της BMW κρύβεται κάτω από τη σχεδίαση της X1. Δεν ξεχειλίζει από διαστάσεις, με το μήκος της να φτάνει μια ανάσα από τα 4,50 μέτρα, αν και το μεταξόνιο των 2,76 μέτρων τη ρίχνει μέσα στη μεσαία κατηγορία. Σε σχέση με οποιαδήποτε γενιάς σειρά 1, δείχνει σχετικά πιο αποδεκτή σχεδιαστικά στα μάτια του απαιτητικού παρατηρήτη. Επιπλέον με τη σιλουέτα της κοιτά να κλέψει πωλήσεις από touring (station wagon) μοντέλα, ενώ δεν νομίζω να αφήσει αδιάφορους αυτούς που περιτριγυρίζουν τα 5θυρα premium hatchback και μπορούν να χρηματοδοτήσουν το upgrade του κυβισμού των 2,0 λίτρων.

Στο εσωτερικό αποκαλύπτεις τη σχεδιαστική φιλοσοφία της περασμένης σειράς 1. Με απολύτως σπορ διάθεση δεν πλήττεται από την υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δύσκολα θα βρει εχθρούς. Σημαντικός παράγοντας στο κατά βάση ποιοτικό εσωτερικό είναι ο επιπλέον προαιρετικός εξοπλισμός. Μπορεί να απογειώσει τις αισθήσεις οδηγού και επιβατών, με το ανάλογο πάντα τίμημα σε κόστος αγοράς. Στον τομέα της πρακτικότητας η X1 τα καταφέρνει σχετικά καλά χάρη και στον αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών των 420 lt. Μόνη παρατήρηση αφορά τον ωφέλιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ο οποίος απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς.

 

Ροπή υπάρχει!

Η BMW έχει μπει για τα καλά στη turbo εποχή, οπότε ξεχάστε τα entry level ατμοσφαιρικά 4κύλινδρα μοτέρ του παρελθόντας. Η πιο μικρή από πλευράς ισχύος έκδοση του TwinPower κινητήρα αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm ροπής. Δύναμη και κυρίως ροπή πλέον από τα 2,0 λίτρα, χαρίζουν στη X1 ένα πιο street racer προφίλ. Ο κινητήρας διαθέτει diesel χροιά στο ρελαντί, δίνει βροντερό παρών στις μεσαίες, αλλά δεν το βάζει κάτω όσο το στροφόμετρο σκαρφαλώνει προς το όριο περιστροφής του. Γαλουχημένος με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία της downsizing κουλτούρας των κινητήρων βενζίνης (άμεσος ψεκασμός, Vanos κ.τ.λ), ξεχωρίζει για την εύρωστη λειτουργία του.

Γνωστή πλέον θετική ποσότητα, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Μεταφέρει ιδανικά τη δύναμη στους πίσω τροχούς, αναβαθμίζοντας σημαντικά την αίσθηση του αυτοκινήτου εν κινήσει. Στα τυπικά των επιδόσεων, τα τεχνικά χαρακτηριστικά αποκαλύπτουν 0-100 km/h σε 7,7’’ και τελική ταχύτητα 220 km/h. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας έφτασε τα 10.0 lt/100km νούμερο που μπορεί να αμφισβητηθεί μονάχα από diesel προτάσεις της σύγχρονης εποχής.

 

Straightχαρακτήρας

Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην X1, κυρίως στο αγώνισμα της αστικής μετακίνησης, χωρίς να στερεί στο ελάχιστο το σπορ ένστικτο των αδελφών της μοντέλων. Μένεις στο σύστημα διεύθυνσης που σε βγάζει από τον κόσμο των Crossover, μεταφέροντας σε στον πλανήτη των σπορ hatchback και saloon. Μόνο με απαγορευτικά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, αναζητάς την ακρίβεια του μπροστινού συστήματος της σειράς 1. Το ύψος από το έδαφος προσφέρει σιγουριά στο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και του χαμηλού προφίλ των ελαστικών, που δεν εξαλείφουν το κοπάνημα.

Στην άσφαλτο η καλοστημένη X1 προσφέρει σιγουριά και σπορ διάθεση, στοιχεία που αναδεικνύονται και από το πακέτο κινητήρα- αυτομάτου κιβωτίου. Η έλλειψη της τετρακίνησης δίνουν αβαντάζ σχεδόν 100 kg, που συμβάλλει στην αθλητική της παρουσία. Θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών Crossover, που δύσκολα θα αναζητήσουν περισσότερη πρόσφυση.  Στις πιο γλιστερές περιπλανήσεις, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα καλύπτουν εν μέρει το κενό της τετρακίνησης, δίνοντας λύσεις σε οδηγούς με λογική. Σωστά σε λειτουργία τα φρένα, ακολουθούν το σύνολο και δύσκολα θα βάλουν στον πάγο τις διαθέσεις τους ανήσυχου οδηγού.

συμπέρασμα

Τα εκατοστά που χωρίζουν την X1 από το έδαφος δεν έχουν επηρεάσει την οδική συμπεριφορά στο βασικό πεδίο δράσης της ασφάλτου. Απαλλαγμένες από την τετρακίνηση, οι πισωκίνητες εκδόσεις sDrive προσφέρουν την εμπειρία μιας X1 με μικρότερο κόστος αγοράς και χρήσης. Ο TwinPower κινητήρας σε κερδίζει με την λειτουργία του, αλλά σήμερα, ο αντίστοιχος diesel δείχνει πιο εύστοχη επιλογή, αν και επιβάλλει μερικά επιπλέον πολύτιμα ευρώ στο ταμείο.

VIDEOS

BMW X1

BMW X1 a

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...