Ford Focus 1.0 EcoBoost

Το μικρό διαμάντι της Ford με μόλις 999 κ.εκ. προσφέρει την ανεκτίμητη αξία του στην συνολική απόδοση του μικρομεσαίου Focus

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Με τον 3κύλινδρο χιλιάρη EcoBoost, η 3η γενιά Focus, έχει κάθε λόγο να ετοιμάζεται για την κορυφή της κλάσης.

Το υπερτροφοδοτούμενο παρόν του ανταγωνισμού είναι πραγματικά αξιέπαινο και η Ford έπρεπε να κάνει υπέρβαση για να κερδίσει ουσία και εντυπώσεις. Η αργοπορία της τελικά μόνο τυχαία δεν ήταν. Μπορεί να άφησε το πεδίο ελεύθερο για λίγο, αλλά η εποχή EcoBoost είναι γεγονός. Ο 1.6 την ξανάβαλε γερά στο παιχνίδι, όμως τα καταιγιστικά και ελπιδοφόρα νέα φτάνουν από την στιγμή που πήρε σάρκα και οστά το πραγματικό downsizing: ο τρικύλινδρος κινητήρας του λίτρου που δήλωσε αρχικά το παρόν κάτω από το καπό του Focus και αργότερα στα C-Max, B-Max και στο επόμενο Fiesta.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Ο 1.6 EcoBoost έβαλε στον χάρτη του downsizing την Ford, όμως σήμερα οτιδήποτε πάνω από τα 1,4 λίτρα θεωρείται απαγορευμένο μήλο! Ίσως λοιπόν δεν υπήρχε καλύτερο timing για να σερβίρει τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη στο «φρεσκότερο» Focus και όποιος βιαστεί να απαξιώσει την ταπεινή χωρητικότητα, δεν έχει παρά να καταπιεί την γλώσσα του οδηγώντας το. Με σφιχτό ακόμα το μοτέρ, ο 1.0 EcoBoost πετούσε όπως θα ζήλευε ένας καλός 1.800άρης ατμοσφαιρικός, συνοδεύοντας τις επιδόσεις του με τα παραδοσιακά κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά, σήμα κατατεθέν της εταιρείας και του Focus. Παρακάμπτω την γοητευτική σχεδίαση και τις ηλεκτρονικές καινοτομίες που συναντά κανείς στο μικρομεσαίο Ford και νοσταλγώ ακόμα την αρμονική λειτουργία την γεμάτη απόδοση από την αριστερή βάση του στροφόμετρου, έως την κόκκινη περιοχή, την πλήρη απουσία κραδασμών και τρικύλινδρης χροιάς, καθώς και τις απόλυτα λογικές έως εντυπωσιακές καταναλώσεις του κινητήρα.

γλυκά
  • Σπορ αίσθηση και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Τσιμπημένη τιμή (προ εκπτώσεων-απόσυρσης)
απόψεις

Ήμουν θετικά προϊδεασμένος από την πολύ καλή δουλειά που είχε γίνει στον 1.600άρη, το αποτέλεσμα όμως ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου. Τολμώ να πω ότι ο 1.000άρης EcoBoost είναι ο καλύτερος τούρμπο μέχρι τα 1,2 λίτρα. Δεν με κέρδισαν τόσο οι 125 ίπποι του όσο το άπλωμα της πλούσιας ροπής του σε όλο το φάσμα των στροφών, η γεμάτη του απόδοση από χαμηλά και η εκπληκτική οικονομία καυσίμου που μπορείς να πετύχεις, χωρίς να σέρνεσαι στο δρόμο. Ο 1.0 EcoBoost θα πρέπει να αποτελέσει δείγμα προσεκτικής μελέτης του ανταγωνισμού, είτε αυτός μπαίνει αργοπορημένα στα μονοπάτια του downsizing είτε έχει μπει σε αυτά πριν από τη Ford.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Δυο είναι οι εκδόσεις του νέου κινητήρα, μια με 100 (αποκλειστικά Trend) και μια με 125 ίππους όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Σε αυτό η διαφορά πέραν της απόδοσης είναι και το 6άρι κιβώτιο, ενώ οι διαθέσιμες εκδόσεις (Trend, Sport, Titanium) διαφοροποιούν την τιμή και το επίπεδο εξοπλισμού που παραμένει πλούσιος από την βάση του. Έτσι στην Trend συναντάς μεταξύ άλλων στάνταρ το ESP, έξι αερόσακους, A/C, σύστημα Start&Stop, υπολογιστή ταξιδίου, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους-θερμαινόμενους καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, Bluetooth, φώτα ομίχλης και ζάντες αλουμινίου (όχι για την έκδοση των 100 ίππων). Στην έκδοση Sport ωφελείται κανείς από σπορ ανάρτηση και καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και αισθητήρες φώτων-βροχής, ενώ στην Titanium (αν εξαιρέσουμε ανάρτηση και καθίσματα της Sport) συναντάς επιπλέον αισθητικές λεπτομέρειες, cruise control, φώτα Xenon και τροχούς επίσης ελαφρού κράματος αλλά 17’’. Συνολικά η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει ανέσεις και καινοτομίες που μπορεί ο αγοραστής να επιλέξει αυτόνομα σε κάθε έκδοση ανάλογα με τα γούστα.

 

Με τα χίλια!

Πολλοί θα βιαστούν να ξινίσουν τα μούτρα, όμως η ζωή με 999 κ.εκ. σε μικρομεσαίο αμάξωμα μονό συμβιβαστική δεν είναι στην εποχή μας! Η κύρια αντίδραση των δύσπιστων ακούει στο επιχείρημα "μα, χιλιάρης σε μεγάλη καρότσα;" αλλά τεχνολογίες όπως ο υπερτροφοδότης και ο άμεσος ψεκασμός τους εκθέτουν. Ο νέος μικροσκοπικός τρικύλινδρος EcoBoost 1.0 αποτελεί το καμάρι της Ford και τίποτα σε αυτόν δεν έχει αφεθεί στη μηχανολογική τύχη. Αρχικά, εντυπωσιάζουν οι διαστάσεις, που στην κάτοψή του δεν ξεπερνά το μέγεθος μιας κόλλας Α4, ενώ στα υλικά του προτιμήθηκε ο χυτοσίδηρος στο μπλοκ για καλύτερο φιλτράρισμα των κραδασμών και του θορύβου της τρικύλινδρης διάταξης. Για την εξάλειψη των κραδασμών μάλιστα, δεν υιοθετήθηκε η κλασική λύση αντικραδασμικού άξονα εξισορόπησης, αλλά προτιμήθηκε η εξειδικευμένη ζυγοστάθμιση του στροφάλου που πακέτο με τις μελετημένες βάσεις του κινητήρα «κάνουν όλη την δουλειά». Η αλουμινένια κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής, ενώ η μικροσκοπική τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας ουσιαστικά υπόσχεται απουσία υστέρησης. Στο τεχνολογικό ρεπερτόριο του μικρού EcoBoost προσθέστε τον άμεσο ψεκασμό από μπεκ 6 οπών (πίεσης 150 bar), τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, την ξεχωριστή ψύξη του εμπρός και πίσω μέρους της κυλινδροκεφαλής, την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής και τον εμβαπτιζόμενο στο κύκλωμα λίπανσης ιμάντα χρονισμού των εκκεντροφόρων, κάτι που του εξασφαλίζει εγγυημένη λειτουργία 240.000 km, σύμφωνα με την εταιρεία. Στην χειροπιαστή εξίσωση του EcoBoost 1.0, προσθέστε τα νούμερα απόδοσης που στην ισχυρή έκδοση της δοκιμής αγγίζουν τους 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., και τα 200 Nm ροπής (με overboost) από τις 1.400 σ.α.λ.

 

Επαναστατική απόδοση

Τα γνωστά δεδομένα για το Focus είναι η σχεδιαστική λογική Kinetic design στα χνάρια του Fiesta, η νεανική και κοσμοπολίτικη ταυτόχρονα αισθητική και φυσικά το ασυναγώνιστο πάτημα του. Φυσικά και διαθέτει επαρκείς χώρους στο sport-premium εσωτερικό του, από την άλλη δεν υπόσχεται χωροταξικά θαύματα και αυτό είναι αντιληπτό κυρίως στον χώρο αποσκευών. Η προσμονή όμως για τα ψάρια που πιάνει ο νέος κινητήρας αφήνει σε δεύτερο ρόλο τα υπόλοιπα χαρίσματα (άλλωστε έχουμε ήδη δοκιμάσει το νέο Focus - δες εδώ).
Από τα πρώτα μέτρα ο χιλιάρης EcoBoost αφήνει γλυκιά γεύση, με την πολιτισμένη και ραφιναρισμένη λειτουργία και επιβεβαιώνει την εταιρεία κατά γράμμα. Οι χαρακτηριστικοί κραδασμοί του τρικύλινδρου απουσιάζουν σε βαθμό που αδυνατείς να το πιστέψεις, ενώ και ο ήχος αφήνει μόνο υποψίες για την αρχιτεκτονική του. Μελωδικός και ποιοτικός σε έκφραση, ο νέος ελαφρύς κινητήρας είναι υποδειγματικός και στον τρόπο που εκδηλώνει τη δύναμή του. Αρπάζει σχεδόν από το ρελαντί και γραμμικά, ζωηρά και δραστήρια προσφέρει την μεστή ροπή του στο μεγάλο εύρος στροφών, έως τα κόκκινα του στροφομέτρου. Παρά τις απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζει να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου νωρίτερα από τις 3.000 σ.α.λ.. Η απουσία υστέρησης δημιουργεί μια αίσθηση καλού ατμοσφαιρικού κινητήρα πολλαπλάσιας χωρητικότητας που και πάλι δεν θα πρόσφερε τις ρεπρίζ του μικρού EcoBoost. Στο αστικό περιβάλλον απολαμβάνεις την άψογη λειτουργία του Start&Stop, ενώ μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ροπή του κινητήρα και να κινείσαι σβέλτα και αγχολυτικά, χωρίς ταυτόχρονα να αφήνεις την κατανάλωση να ξεφύγει. Τα 6,3 lt/100 km του αστικού κύκλου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μεταφράζονται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια λίγο πάνω από τα 8 λίτρα στην πράξη, ενώ τιμές με το 7 μπροστά αποτελούν τη συνηθέστερη μέση κατανάλωση που θα απεικονίζει ο υπολογιστής ταξιδίου. Φυσικά, ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες που δεν θα τσιγκλίσουν τα ραντάρ της τροχαίας η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 6 lt/100 km. Το εντυπωσιακό είναι ότι σε μια προσπάθεια προσομοίωσης της φυσιολογικής οδήγησης του μέσου οδηγού, κατάφερα να ρίξω την κατανάλωση στα 4,6 lt/100km, σε μια διαδρομή από Αυλώνα έως την Λ. Αλεξάνδρας (μέσω Αγ. Μερκούρη), ένδειξη πολύ κάτω από την εργοστασιακή συνδυασμένη μέση τιμή των 5,0 lt/100km!
Όλα αυτά εννοείται ότι συμβαίνουν με ευαίσθητο πόδι, γιατί οι ισορροπίες αλλάζουν όταν βράζει το αίμα και ο δεξής αστράγαλος είναι ανήσυχος. Εφόσον κυνηγάει κανείς τις επιδόσεις και τεντώνει συχνά πυκνά το δεξί του πόδι, θα δει έως και 11 λίτρα στο trip computer, όμως τότε θα πηγαίνει πραγματικά γρήγορα. Και μια και μιλάμε για επιδόσεις, τα 193 km/h τελικής ταχύτητας και τα 11,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, είναι ένα δείγμα των ικανοτήτων του Focus. Το μικρομεσαίο Ford το απέδειξε στην πράξη, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή. Στο ταξίδι, η ευκολία που στέλνει και διατηρεί τη βελόνα του ταχυμέτρου κοντά στα 200 km/h και η διάθεση να τα ξεπεράσει, σε κάνει να ξεχάσεις οποιοδήποτε μεγαλύτερο κινητήρα. Παράλληλα, το χαμηλότερο βάρος εμπρός (λόγω του μικρότερου μοτέρ) βελτιώνει την κατανομή βάρους και το Focus προσθέτει πόντους στην ήδη υποδειγματική συμπεριφορά του.

Το μικρομεσαίο Focus καταπίνει ακλόνητο τα χιλιόμετρα στην ευθεία και προσφέρει αίσθηση εμπιστοσύνης και επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό, ο οποίος έχει στα χέρια του τον απόλυτο έλεγχο, απολαμβάνει εντυπωσιακά φρένα όταν χρειαστεί και άριστη ποιότητα κύλισης για ξεκούραστο ταξίδι, πακέτο με σαφές πάτημα, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς σε πλαίσιο και ανάρτηση. Μπορεί οι πληροφορίες από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να μην φτάνουν τόσο γεμάτες στα χέρια του οδηγού και η μεταφορά βάρους να είναι αισθητή στις διαδοχικές γρήγορες στροφές, όμως συνολικά το Focus δεν κλονίζει την ομοιογένειά του ακόμα και όταν φτάνει η στιγμή που θα αναλάβει το στάνταρ ESP. Σταθερό, ευέλικτο και δραστήριο σε μια πικάντικη διαδρομή, τώρα αποκτά έναν ακόμα κατάλληλο τροφοδότη ενέργειας για να γευτεί κανείς οδηγική απόλαυση, οικονομία και επιδόσεις.

συμπέρασμα

Επιτέλους ένας κινητήρας πραγματικό downsizing! Με τον 1.6 EcoBoost η Ford επέστρεψε δυναμικά, όμως με τον υπερτροφοδοτούμενο μικρό τρικύλινδρο του λίτρου προβλέπεται μια μίνι επανάσταση. Όσο δύσκολα και αν πλησιάζει σήμερα στις εκθέσεις ο Έλληνας, θα το κάνει μόνο αν πρόκειται για κάτι που προσφέρει φορολογικό αβαντάζ, χαμηλά πάγια έξοδα, οικονομία και φυσικά προσιτή τιμή. Όταν μάλιστα σε όλα αυτά παίρνει αμπαλάζ τις επιδόσεις, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, την γοητευτική σχεδίαση και ένα άρτιο εξοπλιστικό πακέτο, το Focus 1.0 EcoBoost έχει κάθε λόγο να αποτελεί το δέλεαρ της εποχής.

VIDEOS

Ford Focus 1.0 EcoBoost

Ford Focus 2011 5d

2011 IAA: Ford EcoBoost Engine

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...