Hyundai i20 1.2 5d
Προσανατολισμένο στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών, η Hyundai με το i20 κλείνει οριστικά το κεφάλαιο της «τίμιας πρότασης» και πλέον βλέπει στα ίσια τον Eυρωπαϊκό ανταγωνισμό.
- -
- -
με μια ματιά
Με σαφή προσανατολισμό στα Ευρωπαϊκά πρότυπα το i20 στη short list των υποψηφίων αγοραστών της κατηγορίας των supermini κι όχι στη λίστα ανάγκης με πολλές παραχωρήσεις
Είναι από τις κλισέ φράσεις που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο για να αξιολογήσουν τα μοντέλα της Hyundai. Το κλισέ περί της τιμιότητας του μοντέλου περιέγραφε με σαφήνεια, και αν θέλετε ευγένεια, τα αυτοκίνητα της Κορεατικής εταιρείας προ της έλευσης της λογικής «i» και ίσως την απόσταση που τα χώριζε από τα λοιπά Ιαπωνικά ή Γαλλογερμανικά μοντέλα της κατηγορίας των supermini. Η σχεδιαστική αναβάθμιση και η στροφή προς τα Ευρωπαϊκά πρότυπα έφερε νέο αέρα και πλέον η Hyundai έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό να μπαίνει στη short list των υποψηφίων πελατών κι όχι στη λίστα ανάγκης με πολλές παραχωρήσεις.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Τιμή/ εξοπλισμός
- Πέντε αστέρια EuroNCAP
ξινά
- Θόρυβος κινητήρα
- Μόνωση κραδασμών
- Ελαφρύ τιμόνι στις υψηλές ταχύτητες
απόψεις
Παίκτης ουσίας το i20 προσφέρει όλα τα σύγχρονα στοιχεία της κατηγορίας, σε ένα οικονομικά προσιτό πακέτο. Ήρεμο και προσγειωμένο δίνει το συναίσθημα της σιγουριάς και της μακροχρόνιας χρήσης, χωρίς μεγάλες εκπτώσεις σε επιμέρους στοιχεία. Ο πρόθυμος κινητήρας και η προσφορά σε χώρους μπαίνουν στο επίκεντρο της ύπαρξης του και δημιουργούν τις βάσεις για μια απροβλημάτιστη συμβίωση.
Δημήτρης Παππάς
Αν και σύντομα οδεύει προς αντικατάσταση δοκιμάσαμε την πρώτη γενιά i20 στην έκδοση των 1,2 λίτρων που βρίσκεται πιο κοντά στις σημερινές προτεραιότητες, για να διαπιστώσουμε αν πλέον το μικρό της Hyundai αποτελεί μια έξυπνη αγορά για τις all around μετακινήσεις.
Σχεδιαστικά το i20 ακολουθεί την φιλοσοφία της φαμίλιας «i», με κυρίαρχες τις καμπύλες στο εξωτερικό και συμπαθητικό εσωτερικό διάκοσμο, όπου τις εντυπώσεις κλέβει η κεντρική κονσόλα. Από πλευράς διαστάσεων το i20 κυμαίνεται στο άνω άκρο της κατηγορίας του και αξιοποιεί με άριστο τρόπο το μεγάλο μεταξόνιο χαρίζοντας άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Η πέμπτη πόρτα αποκαλύπτει 295 λίτρα πορτμπαγκάζ που πολλαπλασιάζονται χάρη στην αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος που διατίθεται στην πλούσια έκδοση. Στο ταμπλό, το σκληρό στην αφή πλαστικό υλικό κατασκευής είναι ποιοτικό, με καλή συναρμογή και δείχνει να αντέχει στο χρόνο, κάτι που θα πρέπει να εκτιμηθεί από αυτόν που σκοπεύει να κρατήσει το αυτοκίνητο για διάστημα μεγαλύτερο της πενταετίας. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή χωρίς να διαθέτει ρύθμιση ως προς το ύψος και οι άνω του μετρίου αναστήματος οδηγοί θα νιώσουν λίγο άβολα. Η περιφερειακή ορατότητα είναι εξαιρετική, χωρίς τυφλές γωνίες, με μικρή ένσταση ως προς τα ογκώδη προσκέφαλα που περιορίζουν το οπτικό πεδίο ειδικά όταν δεν υπάρχουν επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
Ο κυβισμός της νέας εποχής
Κάτω από το καπό του i20 παλινδρομεί ο ατμοσφαιρικός 16βάλβιδος κινητήρας των 1248 κ.εκ. της Hyundai, κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο που αποδίδει 78 ίππους και 119Nm ροπής. Είναι γραμμικός στη λειτουργία του, με αρκετή δύναμη χαμηλά ώστε να βοηθά στο σταμάτα-ξεκίνα των αστικών μετακινήσεων. Πάνω από τις 4.000rpm, εκεί που αποδίδει τη μέγιστη ροπή, αρχίζει να παράγει έντονο θόρυβο ο οποίος γίνεται πιο ενοχλητικός όσο πλησιάζουμε το όριο των 6.000rpm της μέγιστης ισχύος. Λόγω της ελαστικότητας που έχει στις χαμηλές στροφές, σπάνια θα χρειαστεί κανείς το απόθεμα δύναμης της δεξιάς περιοχής του στροφόμετρου, αφού λόγω της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου ένα κατέβασμα ταχύτητας αρκεί για να ολοκληρωθεί με ασφάλεια μια προσπέραση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το i20 1.2 είναι από πιο γρήγορα της κατηγορίας του στην αξιολόγηση του 0-100km/h, ωστόσο το κοινό στο οποίο απευθύνεται θα εκτιμήσει το τράβηγμα στις ρεπρίζ και την οικονομική λειτουργία. Με 5,2 λίτρα μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον εργοστάσιο ή γύρω στα 6,5 σε πραγματική χρήση σε μικτές συνθήκες και με λιγότερα πλέον μποτιλιαρίσματα, το i20 θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα βάλει ως προτεραιότητα το καθημερινό κόστος χρήσης.
Στο δρόμο, η κύλιση του δεν θυμίζει σε τίποτα το Getz που αντικατέστησε, καθώς είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και η πίσω ανάρτηση τα καταφέρνει καλύτερα στην αντιμετώπιση των κακοτεχνιών του δρόμου, απ’ ότι ο προκάτοχος. Στις στροφές θα πρέπει να αποφεύγονται οι ταρζανιές του στυλ: στρίβω όσο πιο γρήγορα μπορώ και αφήνω το γκάζι απότομα στο μέσο της στροφής, γιατί η ουρά θα συνεχίσει να στρίβει με δυσάρεστα επακόλουθα. Δυστυχώς δεν προσφέρεται σύστημα ESP στη βασική έκδοση που θα έλυνε εν γένει το πρόβλημα. Από την άλλη στην ταπεινή χρήση του τυπικού μέσου οδηγού, όλες οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές και εύκολα ελεγχόμενες από μια ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, η οποία στις υψηλές ταχύτητες είναι περισσότερο ελαφριά από όσο θα θέλαμε. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές λόγω των σφιχτών αναρτήσεων και το πάτημα είναι αρκετά ισορροπημένο. Από την άλλη μεγάλο φάσμα ταλαντώσεων, περνά στο εσωτερικό λόγω της ελλιπούς μόνωσης.
Συμπερασματικά το i20 αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία έχει να ανταγωνιστεί όλους τους ισχυρούς και μεγάλους παίχτες ης κατηγορίας. Με καλό εξοπλισμό και ιδιαίτερα χαμηλή τιμή αγοράς λόγω των έκτακτων οικονομικών προσφορών είναι μια έξυπνη επιλογή ακόμη κι αν βρεθεί μπροστά σας από δεύτερο χέρι.
συμπέρασμα
Έχοντας σχεδόν τέσσερα πλήρη χρόνια πωλήσεων στην Ελληνική αγορά, το i20 με τον μικρό και οικονομικό κινητήρα των 1.2 λίτρων δικαιολογεί απόλυτα την νέα εικόνα της μάρκας και χωρίς τυμπανοκρουσίες προσφέρει πού περισσότερα από όσα χρειάζεται κανείς να ξοδέψει για να το αποκτήσει.