VW Up! 60ps
Η εισαγωγική έκδοση για το θαυμαστό κόσμο της VW στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, αφορά 60 ίππους και 999 κ.εκ.
- -
- -
με μια ματιά
Η εισαγωγική έκδοση στον κόσμο του up! αναγράφει δεκαπέντε λιγότερους ίππους στην άδεια κυκλοφορίας και είναι το μόνο της γκάμας κάτω από τα 9000 ευρώ. Μπορεί εξοπλιστικά να περιμέναμε περισσότερα για ένα μικρό VW, όμως από πλευράς δύναμης οι 60 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν.
VW Up! ASG
Το ASG (Automatic Sequential Gearbox) δεν έχει καμία σχέση με συμβατικό αυτόματο, αλλά πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο όπου αντί ο οδηγός να εμπλέκει με τον επιλογέα το κατάλληλο ζευγάρι γραναζιών, ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα φροντίζει να ενεργοποιεί το συμπλέκτη και να επιλέγει την επιθυμητή σχέση.
Επί της πράξης και το κιβώτιο στη θέση D απαιτείται περίοδος προσαρμογής. Η απόκριση είναι ιδιαίτερα αργή με αποτέλεσμα να χρειάζεται προσοχή ειδικά όταν υπάρχει ανάγκη άμεσης επιτάχυνσης. Η ενόχληση που φτάνει στους επιβάτες μεταφράζεται σε «προσκύνημα» του κεφαλιού λόγω της απώλειας ταχύτητας κάθε φορά που ενεργοποιείται ο συμπλέκτης. Η κατάσταση επιδεινώνεται στις πιο ενθουσιώδεις επιταχύνσεις όπου απλά δεν τις επαναλαμβάνεις αν σέβεσαι τους επιβάτες που μεταφέρεις.
Για λόγους μείωσης της κατανάλωσης το κιβώτιο είναι ρυθμισμένο να επιλέγει σχεδόν αμέσως την επόμενη σχέση μετάδοσης κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος να βρεθείς με λάθος ταχύτητα τη στιγμή που μπορεί να χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη.Κατά τη χειροκίνητη λειτουργία αυτό το πρόβλημα εξαλείφεται και με λίγο προσπάθεια μπορείς να «συντονιστείς» με τον κινητήρα και να πραγματοποιείς τις αλλαγές χωρίς κομπιάσματα. Όποιος έχει συνηθίσει να οδηγεί χωρίς “stick” που λένε οι Αμερικανοί, τότε το ASG είναι εξαιρετικά οικονομική επιλογή «αυτόματου» κιβωτίου. Η ευκολία που προσφέρει ειδικά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους είναι μεγάλη χωρίς παράλληλα να έχει το μειονέκτημα της αυξημένης κατανάλωσης των τυπικών αυτόματων κιβωτίων. Το κόστος των 780 θεωρείται αρκετά λογικό και διατίθεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, απόδοσης (60 ή 75ps) και αμαξώματος (up! 3d και up!5d).
Βασίλης Παπαδόπουλος
γλυκά
- Δύναμη κινητήρα σε χαμηλές και μέσες στροφές
- Σχεδίαση, ποιότητα, χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
ξινά
- Εξοπλισμός χωρίς ηλεκτρικές ευκολίες
- Όχι διαιρούμενο πίσω κάθισμα
- Δεν διατίθεται το city safety
απόψεις
Εύκολη η ζωή πίσω από το τιμόνι του νέου up! Ξεγλιστράς στους πηγμένους δρόμους, με βασικό σύμμαχο την καλορυθμισμένη ανάρτηση και την άρια ποιότητα κατασκευής. Στα χαρτιά τα 15 άλογα φαίνονται πολλά, αλλά στην πράξη της αστικής μετακίνησης δύσκολα αντιλαμβάνεσαι την έλλειψη τους. Αν πάντως το up! είναι το μοναδικό σου αυτοκίνητο, επιλέγεις με 640 πολύτιμα ευρώ επιπλέον το 75άρη, για ψυχολογικούς αλλά και πρακτικούς λόγους στο φορτωμένο ταξίδι!
Δημήτρης Παππάς
up! 5door
Σίγουρα το 3θυρο μοντέλο κοιτά το πιο νεανικό κοινό, με το 5θυρο να κοιτάει να σταθεί στις καθημερινές μετακινήσεις μιας οικογενείας. Το κόστος είναι 380€ επιπλέον από τη 3θυρη έκδοση, που δίνει πιο εύκολη πρόσβαση πίσω και ενισχύει τα θετικά στοιχεία του up! H Volkswagen πιστεύει ότι οι δύο εκδόσεις θα μοιραστούν την πίτα των πωλήσεων. Επί της ουσίας, το 5θυρο up! δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το 3θυρο μοντέλο. Επιπλέον προσφέρει τις δύο επιπλέον πόρτες που ενισχύουν την πρακτικότητα και προσφέρουν πόντους ευχρηστίας, σαν ένα αυτοκίνητο πόλης. Οι πίσω πόρτες διαθέτουν παράθυρα που ανοίγουν αποκλειστικά με ανάκληση, όπως σε 3θυρα μοντέλο, οπότε μην αναζητήσετε διακόπτες για ηλεκτρικά παράθυρα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει ταυτόσημος στα δύο μοντέλα, το ίδιο ισχύει και για το βάρος (σύμφωνα με τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά).
Βέβαια το κρίσιμο ερώτημα αφορά τις διαφορές που έχει το Up! με
τον ισχυρότερο κινητήρα των 75ps που έχουμε ήδη δοκιμάσει
και αν δικαιολογείται η διαφορά στην απόδοση ώστε να αξίζει κανείς
να διαθέσει περισσότερα χρήματα. Ίσως εδώ θα πρέπει να
αντιστρέψουμε το ερώτημα και να ψάξουμε που υστερεί ο μικρός των 60
ίππων που δοκιμάζουμε τώρα ώστε να επανεξετάσουμε τις
προτεραιότητές μας. Άρα έχουμε να κάνουμε με μία άτυπη
σύγκριση εξοπλισμού και απόδοσης, καθώς όλα τα υπόλοιπα στοιχεία
που αφορούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, τους
εσωτερικούς χώρους, την οδική συμπεριφορά είναι ίδια και δύο
εκδόσεις κινητήρα.
Τρείς κύλινδροι και 999 κ.εκ.
Και τα δύο μοτέρ που φέρουν το κωδικό όνομα EA211, βασίζονται σε ένα κοινό τρικύλινδρο μπλοκ με δωδεκαβάλβιδη κεφαλή όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Έχουν οριακά υποτετράγωνη αρχιτεκτονική με διάμετρο / διαδρομή: 74,5mm / 76,4mm και για το άνοιγμα των βαλβίδων τους φροντίζουν δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι, ενώ η σχέση συμπίεσης είναι και στους δύο 10,5:1. Εξαιρώντας τα γεωμετρικά και δομικά χαρακτηριστικά των κινητήρων, οι διαφορές της ρύθμισης του ψεκασμού και της χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής μονάδας είναι υπεύθυνες για τους 15 επιπλέον ίππους των ακριβών εκδόσεων. Ξεκάθαρη ισοπαλία έχουμε στη ροπή και στις δύο εκδόσεις καθώς τόσο ο 60άρης όσο και ο 75άρης αποδίδουν 95Nm σε εύρος στροφών από τις 3.000 έως τις 4.300rpm. Η ουσιαστική διαφοροποίηση αφορά την ισχύ καθώς ο μικρός εμφανίζει τη μέγιστη τιμή των 59,8ps μεταξύ 5.000 και 6.000rpm, ενώ ο μεγάλος αποδίδει 75ps ψηλότερα στις 6.200rpm. Κοινώς; Ψύλλοι στ’ άχυρα.
Στην πράξη δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές, τουλάχιστον σε ό,τι
αφορά την καθημερινή οδήγηση, καθώς τα αποθέματα ροπής που έχει στη
διάθεσή του οδηγός είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Στις
γενναίες επιταχύνσεις, όπου φτάνουμε στη δεξιά περιοχή του
στροφόμετρου καταλαβαίνει ο υποψιασμένος ότι υπάρχουν 15 ίπποι
διαθέσιμοι για να δικαιολογείται και το επιπλέον τίμημα. Στο
σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, αλλά και στην αραιή κίνηση του επαρχιακού
δικτύου δεν θα διαπιστώσει κανείς σημαντικές διαφορές. Κοιτώντας τα
νούμερα των μετρήσεων επιδόσεων που ανακοινώνει το εργοστάσιο για
τον 60άρη έχουμε στην επιτάχυνση από στάση τα πρώτα 80km/h να
έρχονται σε 9,1sec ενώ για τo 0-100km/h απαιτούνται 14,4sec.
Συγκρίνοντας με τα αυτά του 75άρη έχουμε 8,3sec και 13,2sec
αντίστοιχα. Από πλευράς κατανάλωσης κι εδώ έχουμε ελάχιστη
διαφοροποίηση στις τιμές που δεν δικαιολογούν κάποιο προβάδισμα της
έκδοσης των 60 ίππων, ούτε στην ανάγκη για καύσιμο, ούτε στο ετήσιο
κόστος λόγω διαφορετικών τελών κυκλοφορίας υπέρ κάποιας από τις δύο
εκδόσεις.
Take or Move up;
Και το ερώτημα πηγαίνει στον εξοπλισμό. Παλιότερα ο υποψήφιος πελάτης ενημερώνονταν για τις προωθητικές καμπάνιες των εταιρειών κι αποφάσιζε με βάση την τιμή προσφοράς του μοντέλου. Όταν επισκέπτονταν τον dealer αγόρασε τελικά την πλουσιότερη έκδοση. Αυτή, αν θέλετε, η στρέβλωση της αγοράς εξομαλύνθηκε στις ημέρες μας με τον πιο άγαρμπο τρόπο. Τώρα κανείς επιλέγει έκδοση ακόμη και χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα αρκεί να μην υπερβεί τον προϋπολογισμό που έχει να διαθέσει.
Αξιολογώντας λοιπόν εξοπλιστικά την φθηνότερη έκδοση take up! των 60 ίππων δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι εντελώς σπαρτιάτικη, καθώς έχουμε ABS, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού και air condition, αλλά και πάλι θα πρέπει να βάλεις κανείς το χέρι στην τσέπη τουλάχιστον για να αποκτήσει ηχοσύστημα. Η επόμενη έκδοση move up! είναι από οικονομικής πλευράς πιο ορθολογική πρόταση, καθώς επιπρόσθετα στον εξοπλισμό της βασικής περιλαμβάνει σύστημα ESP, διαιρούμενο κάθισμα που είναι πολύ πρακτικό σε τόσο μικρό αμάξωμα, κεντρικό κλείδωμα και ηχοσύστημα. Άρα προτείνοντας έκδοση για το up! μιλάμε για την move με κόστος καταλόγου 10.150 ευρώ. Συγκρίνοντας την με την έκδοση move των 75ps, οι παραπανίσιοι ίπποι τιμώνται 600+ ευρώ, οπότε θα πρέπει κανείς να δει πώς προορίζει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ώστε διαπιστώσει αν αξίζει να αναλάβει το κόστος.
συμπέρασμα
Το πιο φθηνό up! που διατίθεται στην αγορά απευθύνεται στο κοινό που αναγνωρίζει στο μικρό της VW τη φρεσκάδα και την καλαισθησία του new comer της κατηγορίας κι έχει ως προτεραιότητα τα ποιοτικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, αφήνοντας για τους έχοντες, τις εκδόσεις με τον πλουσιότερο εξοπλισμό.