Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX
Δοκιμή του πετρελαιοκίνητου νέου Astra που σπάει το φράγμα των 100gr/km.
- -
- -
με μια ματιά
Με ανεπαίσθητες τις σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, το αποδοτικότερο Astra όλων των εποχών είναι γεγονός. Το πετρελαιοκίνητο ecoFLEX υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και ροπάτες διαδρομές, χωρίς φορολογικές υποχρεώσεις.
γλυκά
- Χαμηλή κατανάλωση
- Μηδενικά τέλη
- Ροπάτος κινητήρας
- Ρεπρίζ σε μέσες ταχύτητες
- Αποθηκευτικές λύσεις στην καμπίνα
ξυνά
- Λειτουργία Start-Stop σε κυκλοφοριακό
- Τιμή αγοράς
- Ακριβός πρόσθετος εξοπλισμός
απόψεις
Ο οικογενειακός προσανατολισμός του Astra ενισχύεται από την diesel έκδοση των 1,7 λίτρων. Ο κινητήρας ταιριάζει με το οδηγικό προφίλ του hatchback Astra, πο προτάσσει την ασφάλεια των επιβατών, τον πλούσιο εξοπλισμό και την οικονομία καυσίμου στα ισχυρά του στοιχεία. Ο κινητήρας των 1,7 λίτρων αγαπά το ήσυχο ταξίδι και τις ομαλές επιταχύνσεις, αφού αν επιλέξεις πιο επιθετικό ρυθμό, δεν ενθουσιάζει με την απόδοση του
Δημήτρης Παππάς
Το όριο των 100gr/km δεν είναι εύκολα εφικτό νούμερο εκπομπών CO2. Πόσο μάλλον όταν αφορά έναν κινητήρα με κυβισμό 1,7 λίτρων. Το νέο Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX φιλοδοξεί να απαλλάξει από τα τέλη κυκλοφορίας και να είναι το πίο πράσιο μέλος της γκάμας του νέου Astra 5d.
Η αισθητική ανανέωση προήλθε από το λανσάρισμα της τρίθυρης έκδοσης GTC, όμως τώρα με την έλευση του τετράθυρου μοντέλου, η οικογένεια Astra απέκτησε κοινή ταυτότητα και ζωηρό μέλλον χάρη στην πληθώρα κινητήρων, καυσίμων και διαφορετικών αμαξωμάτων. Οι ανεπαίσθητες αλλαγές αφορούν στην κυριολεξία λεπτομέρειες στη μάσκα, στα φανάρια και στις χρωμιωμένες μπάρες εμπρός πίσω, που ακόμη κι αν τις περιγράψουμε δύσκολα θα τις βρείτε. Εν πάση περιπτώσει, το σημαντικό θέμα του συγκεκριμένου Astra της δοκιμής σχετίζεται με τον κινητήρα ecoFLEX που φροντίζει να κατέρχεται του ορίου και να απαλλάσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας και επίσης να αραιώνει τις επισκέψεις μας στο πρατήριο καυσίμων.
Έχοντας ήδη στη γκάμα τον γνωστό 1300άρη diesel των 95 ίππων που μοσχοπούλησε στην περιφέρεια μέχρι να αρθούν οι περιορισμοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο πετρελαιοκίνητος των 1,7 λίτρων είναι πολύ ισχυρότερος, αλλά και πιο οικονομικός από τον μικρό αδελφό του. Πρόκειται για το αποδοτικότερο Astra όλων των εποχών που θα μπει μετά Βαΐων και Κλάδων στο καλάθι των Ευρωπαίων πελατών της Opel, αλλά στη μνημονιακή Ψωροκώσταινα θα γίνει ο απαγορευμένος καρπός ελέω τιμής κτήσης.
Λιγότερες εκπομπές με ecoFLEΧ
Η τεχνολογία ecoFLEX χάρη στην οποία το Astra των 130 ίππων απόδοσης τα βάζει στα ίσια μόνο με τα υβριδικά της κατηγορίας C, έχει αρκετές καινοτομίες. Η ηλεκτρονική μονάδα έχει προγραμματιστεί να λειτουργεί σε χαμηλότερη σχέση συμπίεσης και οι εγχυτήρες μπορούν να ψεκάσουν 8 φορές σε κάθε κύκλο με πίεση 1800bar. Η τουρμπίνα έχει μεταβλητά οδηγά πτερύγια ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της πίεσης του αέρα τροφοδοσίας σε όλο το εύρος των στροφών λειτουργίας. Παράλληλα ένας σημαντικός αριθμός εξαρτημάτων έχει σχεδιαστεί κατάλληλα ώστε να μειωθεί η τριβή και οι εσωτερικές απώλειες. Το κύκλωμα λίπανσης που συμβάλει στην απαγωγή της θερμότητας διαθέτει μια ειδική βαλβίδα by-pass η οποία επιτρέπει την ανακυκλοφορία του λαδιού ώστε ο κινητήρας να πιάσει γρήγορα τη θερμοκρασία λειτουργίας και να βγει άμεσα από την ρυπογόνο φάση της κρύας εκκίνησης.
Εκτός του κινητήρα, η τεχνολογία ecoFlex αφορά το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει πολύ χαμηλές εσωτερικές τριβές, αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση το οποίο φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται, αντίστροφα όμως, για να επαναεκκινήσει τον κινητήρα κατά τη λειτουργία του stop and start.
Τέλος υπάρχουν κι αεροδυναμικές βελτιώσεις όπως το χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 12mm σε σχέση με τα υπόλοιπα Astra, και το ειδικό κλαπέτο στη γρίλια του ψυγείου το οποίο κλείνει στις υψηλές ταχύτητες αποτρέποντας μέρος της ροής του αέρα να περάσει εντός του κινητήρα, μια και η υπάρχουσα ψύξη αρκεί. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση.
Τα σημεία που υπέστη βελτίωση ο κινητήρας των 1,7
λίτρων.
Στην καθημερινότητα
O diesel των 1,7 λίτρων δείχνει τη δύναμή του από τις 1.200rpm και πάνω. Χαμηλότερα θέλει ηπιότερη χρήση στο δεξί πεντάλ μέχρι να αρχίσει να φουσκώνει η τουρμπίνα και να μην κουράζονται οι επιβάτες από το σκορτσάρισμα. Από τις 1.200 μέχρι και τις 2.200rpm το Astra μπορεί να κάνει τα πάντα έχοντας την ανάλογη σχέση στο κιβώτιο. Τα 11,2 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα πρώτα 100km/h είναι τιμή λογική για το μεγάλο απόβαρο του αυτοκινήτου, που είναι κι από τα υψηλότερα στην μικρομεσαία κατηγορία. Πάνω από τις 2.500rpm το μοτέρ δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες και επιτρέπει πιο αποτελεσματικές προσπεράσεις στο απαιτητικό οδικό δίκτυο. Οι κραδασμοί στο ρελαντί υπάρχουν, δεν φτάνουν στο εσωτερικό της καμπίνας, αλλά οι γείτονες θα καταλάβουν ότι ανήκετε στους ευτυχείς κατόχους πετρελαιοκίνητου. Η μέση πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,0 lt/100km.
Μια μικρή σημείωση έχουμε για το start-stop το οποίο είναι αρκετά ενοχλητικό κυρίως στο μποτιλιάρισμα όπου σβήνει τον κινητήρα ελάχιστα πριν ακινητοποιηθούν οι τροχοί και αργεί να τον ξαναθέσει σε λειτουργία. Είναι κάτι που πιστεύουμε πρέπει να αναθεωρήσει η Opel.
Από πλευράς εκδόσεων κι εξοπλισμού δεν λείπει τίποτα από τη βασική, όμως κατά την παραγγελία θέλει προσοχή η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Κάποιες στυλιστικές λεπτομέρειες όπως τα χρωμιομένα πλαίσια στα παράθυρα χρεώνονται εξτρά με 500 ευρώ. Μαζί με το ηλεκτρικό χειρόφρενo και ενδεχομένως κάποιο μεταλλικό χρώμα, η τιμή ανεβαίνει κατά 1.200 ευρώ.
Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα ο 1.7 CDTI ecoFLEX αφορά τον ενημερωμένο οδηγό που κάνει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως κι έχει την οικονομική άνεση να επιλέξει την πιο ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη λύση από τη γκάμα. Για τους λοιπούς, υπάρχουν πολλές υπερτροφοδοτούμενες επιλογές έστω και αν αυτές καίνε αγνή αμόλυβδη βενζίνη.
συμπέρασμα
Είναι η πιο ταιριαστή λύση ανάμεσα στους diesel της Opel για το Astra, καθώς έχει αρκετή δύναμη για να κινήσει με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα, με την ελάχιστη δυνατή ποσότητα πετρελαίου. Η οικονομία που υπόσχεται είναι εφικτή υπό προϋποθέσεις, όμως τιμολογιακά τοποθετείται ψηλότερα από τον άμεσο γαλλογερμανικό ανταγωνισμό, οπότε είναι δύσκολη η επικράτηση αφού δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα σε κάποιον επιμέρους τομέα.