Audi A3 1.4 TFSI 122 PS

Ιδρυτικό μέλος της αφρόκρεμας των μικρομεσαίων, το νέο Audi Α3 διανύει την 3η του γενιά.

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Ανανέωση σε γνώριμο στιλ αλλά με εσωτερική ευεξία και γαρνίρισμα με τεχνολογία και πικάντικα στοιχεία συμπεριφοράς.

Ο ανταγωνισμός στα premium μικρομεσαία δυνάμωσε, απέκτησε περιτύλιγμα που φυσάει και μπήκε για τα καλά στο πνεύμα του downsizing. Για την Audi, το A3 και την «οικογένεια» TFSI, κάτι τέτοιο δεν έδειχνε ότι καλύτερο μπορούσε να της συμβεί, όμως περίμενε υπομονετικά στην γωνία μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Δεν χρειαζόταν κάτι επαναστατικό άλλωστε για να επανέλθει, παρά εξέλιξη βαδίζοντας σε γνωστά πετυχημένα μονοπάτια. Μπορεί λοιπόν να ζήλεψε το Golf και την λογική κατ’ομοίωση στο πέρασμά του από γενιά σε γενιά, όμως στην πράξη ο χρόνος και ο δρόμος για το νέο Audi A3 αποδείχτηκε περισσότερο δημιουργικός.

Δίαιτα σε πλαίσιο και κινητήρα

Η πλατφόρμα MQB στην οποία βασίζεται το Α3 ( το Golf, το Leon και άλλα 40+ μελλοντικά αυτοκίνητα του Group), προϊδεάζει για το αποτέλεσμα του στόχου που είναι η μείωση του βάρους. Σχεδόν 80 κιλά ελαφρύτερο στο σύνολο από το προηγούμενο, στην έκδοση 1.4 TFSI της δοκιμής (1.175 κιλά), χρησιμοποιεί εξαρτήματα και υλικά υψηλών προδιαγραφών όπως ατσάλι διαμορφωμένο εν θερμώ, αλουμίνιο και μαγνήσιο. Το νέο πλαίσιο από ενισχυμένο ατσάλι υψηλής τεχνολογίας εξοικονομεί 18 κιλά, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ακαμψία, ενώ παραπάνω από 11 κιλά εξασφαλίζουν τα νέα καπό, φτερά, τραβέρσα προφυλακτήρα, όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Η δίαιτα περιλαμβάνει ακόμα 25 κιλά από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα τα καθίσματα, τον αερόσακο συνοδηγού, την καλωδίωση, τα αλουμινένια ρουλεμάν στα ακραξόνια της εμπρός ανάρτησης, το μοτέρ του ανεμιστήρα του συστήματος ελέγχου κλιματισμού, ακόμα και τον σκελετό της οθόνης MMI, που είναι από μαγνήσιο.

Καλά νέα έρχονται και από τον νέο 1.4 TFSI που ζυγίζει 107 κιλά, 21 λιγότερα από τον προκάτοχό του χάρις την συνολική αναβάθμιση που δέχτηκε. Ο νέος, που είναι τοποθετημένος σε κλίση 12 μοιρών προς τα πίσω, έχει βελτιώσεις που έγιναν με σκεπτικό ελάττωσης βάρους αλλά και εξασφάλιση χαμηλών τριβών σε διάφορες περιοχές. Γλιτώνει 15 κιλά από τον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, ενώ οι αλλαγές περιλαμβάνουν πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, νέα αντλία λαδιού και σύστημα κίνησης βαλβίδων με ρουλεμάν εκκεντροφόρων, υπερσυμπιεστή με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης και ένα συμπαγές intercooler ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής και αλλαγές στα αλουμινένια έμβολα.
γλυκά
  • Αναγνωρίσιμο στιλ
  • Ανανεωμένο σχεδιαστικά εσωτερικό
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ορατότητα
  • Ποιότητα κατασκευή και κύλισης
ξυνά
  • Κινητήρας άκεφος ψηλά
  • Συγκρατημένη εξωτερική σχεδίαση
  • Εργονομία κονσόλας (ΜΜΙ)
απόψεις

Το Α3 δεν μπορεί να θεωρηθεί εμβληματικό μοντέλο για τη μάρκα, έτσι η εμμονή της Audi να μην τολμά κάτι πιο προωθημένο σχεδιαστικά είναι αξιοπερίεργη. Βέβαια αυτό το ξεχνάς μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι και αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί. Εκεί ξεκαθαρίζει το τοπίο για το πώς πρέπει να είναι ένα σπορ hatchback που απευθύνεται στον οδηγό. Είναι η τεκμηρίωση που δίνει η Audi σε όσους έχουν βάλει τη λεζάντα «premium» και τη δικαιολογούν μόνο με τα μπιμπλίκια και τα εικαστικά καλούδια.

Βασίλης Παπαδόπουλος  

Audi drive select

Προαιρετικό σύστημα αλλά στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Ambition είναι το Audi drive select το οποίο απεικονίζει στην αναδυόμενη οθόνη τα 5 προγράμματα λειτουργίας που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με το στιλ και τις οδηγικές του διαθέσεις (άνεση, οικολογικό προφίλ, σπορ και εξατομικευμένο). Ανάλογα με την επιλογή τροποποιεί ρυθμίσεις στο πρόγραμμα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, της απόκρισης του ηλεκτρονικού γκαζιού και του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης καθώς και του αυτόματου κιβωτίου S tronic αν το αυτοκίνητο διαθέτει. Στην εξέλιξή του το σύστημα ενσωματώνει λειτουργίες και συνεργαζόμενες ρυθμίσεις από την μαγνητική ανάρτηση, το προσαρμοζόμενο cruise control και το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων όταν περιλαμβάνονται και αυτά στο πακέτο εξοπλισμού (προσφέρονται προαιρετικά).

 

Α3 εις την 3η
Το premium μικρομεσαίο της Audi, διανύει λοιπόν την 3η γενιά του και η μετάβαση έρχεται προοδευτικά σε επίπεδο σχεδίασης και ριζικά θα λέγαμε στα ενδότερα. Η κομψή διαχρονικότητα που εκπέμπει στο μάτι δεν προκύπτει με φουτουριστική γραμμή και χουβαρντάδικες καμπύλες, αλλά με πιστή ακολουθία στο σχεδιαστικό δόγμα της εποχής που θεσπίζει η εταιρεία. Η κεντρική ιδέα με όμοιες διαστάσεις, ξεκάθαρες γραμμές και ελαφρώς σφηνοειδές σχήμα μπορεί να παραμένει ίδια, όμως κοπιάρει λεπτομέρειες από μεγαλύτερα αδέρφια της φίρμας (όπως φώτα εμπρός σε στιλ Α5 και ελκυστικά φωτιστικά πίσω α λα Α6) έτσι ώστε να διατηρεί το αθλητικό κορμί του πάντα επίκαιρο. Ποιο πολύ όμως θα ασχοληθείς με το ανανεωμένο εξ ολοκλήρου εσωτερικό, παρά με την αποδεδειγμένα πετυχημένη εξωτερική εικόνα. Η είδηση φυσικά δεν είναι τα συνηθισμένα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που προκύπτουν από μαλακά υλικά, προσεγμένη συναρμολόγηση, κομψό διάκοσμο και άψογο φινίρισμα στην λεπτομέρεια, ούτε από θεαματικές αλλαγές στους χώρους αλλά από τον νέο σχεδιασμό στο ταμπλό που ταιριάζει απόλυτα στην σπορ φιλοσοφία που πλασάρει η Audi. Το σοβαρό και αυστηρό στιλ του προηγούμενου, έδωσε τη θέση του σε ένα κομψό ταμπλό, χάρμα οφθαλμών, με απουσία σχεδιαστικής φλυαρίας ειδικά στην κονσόλα, εκεί που συνηθίζεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στενό, χωρίς να σπαταλά ζωτικό χώρο από την καμπίνα και με καμπύλες και την λεπτή αλουμινένια φάσα να τρέχει κατά μήκος, το νέο «γραφείο» στο A3 κερδίζει κολακείες. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί με το μεταλλικό περίγραμμα τονίζουν ακόμα περισσότερο την προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ η σεμνή περιοχή των διακοπτών στην κονσόλα "κουμπώνει" στην γενικότερη λιτή και σπορ σχεδίαση. Οι λάτρεις των gadget θα λατρέψουν την αναδυόμενη στο πάνω μέρος του ταμπλό οθόνη (προσφέρεται στην πλούσια έκδοση Ambition), η οποία εμφανίζεται και εξαφανίζεται με το πάτημα ενός κουμπιού και προσφέρει τις πολύτιμες πληροφορίες του Audi Connect, του συστήματος ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού όσο και online υπηρεσιών ή πληροφοριών για το αυτοκίνητο. Ο χειρισμός γίνεται παραδοσιακά από μια σειρά διακοπτών πίσω από τον επιλογέα, το λεγόμενο σύστημα MMI, που αν και ανανεωμένο και αρκετά πιο απλοποιημένο, απαιτεί χρόνο εξοικείωσης για να το παίξεις στα δάχτυλα. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης από την βασική έκδοση και περιλαμβάνει ενδεικτικά 7 αερόσακους, ESP, Start&Stop, Cruise Control, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, air condition, υπολογιστή ταξιδίου και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Νέος επίσης είναι και ο πινάκας οργάνων με τα δυο στρογγυλά βασικά όργανα (ταχύμετρο, στροφόμετρο) να πρωταγωνιστούν ενσωματώνοντας κάτω δεξιά τους τα όργανα για θερμοκρασία και βενζίνη και φυσικά τις ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο για πληροφορίες του trip computer. Ένα από τα πολλά υπέρ του εσωτερικού είναι και η ορατότητα που προσφέρει προς τα έξω χάρις τις καθαρές γραμμές χωρίς υπερβολικές κολόνες και φυσικά τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Κανείς από τους ενήλικες που θα βρεθεί εμπρός ή πίσω και σε οποιαδήποτε θέση δεν θα αισθανθεί εγκλωβισμένος στα τερτίπια των σχεδιαστών που έδειξαν παραδοσιακά σεβασμό τόσο στις ανάγκες των επιβατών όσο και των αποσκευών τους. Για την ιστορία ο χώρος αποθήκευσης είναι ο μόνος που μεγάλωσε προσφέροντας τώρα επιπλέον 15 λίτρα (365 lt).

 

Ανάλαφρο - Αθλητικό - Απολαυστικό

Τα τρία Α της επιτυχείας του A3 από την στιγμή που θα πιάσεις το τιμόνια στα χέρια σου! Η ενδελεχής δίαιτα από πλαίσιο, ανάρτηση και κινητήρα απέδωσε και τώρα το μικρομεσαίο Audi συνεργάζεται ακόμα περισσότερο με τον οδηγό του. «Χτισμένο» στην σύγχρονη πλατφόρμα MQB του group Volkswagen και με εξασφαλισμένο το βάρος κάτω από τα 1200 κιλά (σχεδόν σε επίπεδα supermini), το μικρομεσαίο Audi εξασφαλίζει ένα καλό εφόδιο, προϊδεάζοντας για δραστήρια και ουσιαστική συμπεριφορά. Ο τίτλος TFSI στον 1.4 λίτρων κινητήρα είναι ένας επίσης λόγος να πιστέψεις ότι o συνδυασμός θα προσφέρει το αναμενόμενο που είναι απόλαυση και επί της ουσίας δεν πέφτεις και πολύ έξω. Ο «νέος» προσφέρει 122 ίππους στις 6.000rpm και 200 Nm ροπής από τις 1.400rpm (100rpm χαμηλότερα) και οι ανεπαίσθητα μακρύτερες σχέσεις στο εξαιρετικό 6άρι κιβώτιο εξασφαλίζουν το πακέτο επιδόσεις, οικονομία, πολιτισμένη λειτουργία. Οι επιδόσεις επιβεβαιώνουν τα νούμερα του κατασκευαστή (0-100km/h σε 9.3’’ και τελική ταχύτητα 193km/h) και η απλωμένη ροπή από χαμηλά κάνει την βελόνα στο στροφόμετρο δραστήρια και ευτυχισμένη, κυρίως όσο περιπλανιέται ανάμεσα στην περιοχή 1.500-5.000 rpm. Από εκεί και μέχρι τα κόκκινα χίλιες στροφές επιπλέον δεν διστάζει να φτάσει όμως σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα. Μπορείς να αλλάζεις πριν τις 5.000 rpm αν θέλεις να απολαύσεις τις επιδόσεις του νέου TFSI, ή ακόμα χαμηλότερα (3.500 rpm) συνδυάζοντας τη σβέλτη μετακίνηση με οικονομία. Πρακτικά η κατανάλωση κυμαίνεται από 6,4 έως 11,7 lt/100km, όμως στην πρώτη περίπτωση διατηρείς ένα σβέλτο ρυθμό με ελαφρύ πόδι, ενώ στη δεύτερη κυνηγάς τις επιδόσεις με "βαρύ" πόδι και τη βελόνα στο στροφόμετρο να κατοικοεδρεύει για ώρα δεξιά. Η συνηθέστερη μέση τιμή που βλέπεις στο trip computer παίζει ανάμεσα στα 7,5 με 8,3 λίτρα χωρίς να γίνεται συμβιβασμός στον ρυθμό του οδηγού και χωρίς να στερείσαι τις δυνατότητες του κινητήρα. Γίνεται αντιληπτό λοιπόν ότι εμφανίζεται επίσης γρήγορο όσο το προγενέστερο, όμως καταφέρνει να σπαταλά λιγότερο καύσιμο, ενώ την ίδια στιγμή εμφανίζεται πιο ήσυχο και πολιτισμένο κάτι που διαπιστώνεις στις καθημερινές βόλτες αλλά και στο απολαυστικό ταξίδι που προσφέρει. Η μαλακότερη ρύθμιση στην ανάρτηση, σε σχέση με το παρελθόν, έχει κάνει το νέο A3 πιο ουσιαστικό και ισορροπημένο. Οι ξερές αντιδράσεις δεν εμφανίζονται σε εγκάρσιες κακοτεχνίες και γενικά δεν σου χαλάει το κέφι αν τριγυρίζεις σε ιδιότροπο οδόστρώμα. Η άνεση είναι ικανοποιητική, το ποιοτικό περιβάλλον της καμπίνας δεν κλονίζεται ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος δεν επηρεάζουν  Όσοι νιώθουν ανησυχίες για τον τρόπο συμπεριφοράς και τον βαθμό της σπορ αποτελεσματικότητας, τα νέα παραμένουν ευχάριστα! Η ζωντάνια του κινητήρα συνδέεται με ένα ικανό πακέτο για να απολαύσεις οδήγηση και εκεί που τελειώνουν οι ευθείες. Φυσικά τα ηλεκτρονικά παραμένουν alert σε κάθε προσπάθεια να υπερνικήσεις τους νόμους της φυσικής, όμως η αίσθηση που προσφέρει διαθέτει επικοινωνιακό bonus που εισπράττει ο οδηγός από ένα σαφώς καλύτερο τιμόνι και ένα ανάλαφρο πάτημα που επιβραβεύει το σωστό σημάδι. Ζυγισμένο, στιβαρό και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης το A3 σε προδιαθέτει να βουτήξεις στα βαθιά και να εξαργυρώσεις τις βελτιώσεις του σε κάθε στριφτερή διαδρομή. Στις συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης νιώθεις ότι έχει τον έλεγχο και την πληροφορία στα χέρια σου, ενώ το πακέτο ESP και XDS (ηλεκτρονικό διαφορικό) ανακαλύπτει με διακριτικότητα πρόσφυση ακόμα και όταν είσαι άτσαλος με το δεξί σου πόδι σε πολύ κλειστές στροφές. Όσο εύκολα επιταχύνει και διατηρεί την ταχύτητά του μέσα στην στροφή, άλλο τόσο φρενάρει με αποφασιστικότητα και επαναληπτική διάθεση δίχως να διαταράσσει τους παλμούς του οδηγού. Συνολικά έχει τον τρόπο του να ισορροπεί την πολυτέλεια και άνεση με την σπορ αποτελεσματικότητα και τον δυναμικό χαρακτήρα, σε βαθμό που κάνει restart στην πληθωρική μικρομεσαία κατηγορία.

συμπέρασμα

Με τρανταχτά πλεονεκτήματα και επιδερμικά μειονεκτήματα το νέο A3 με τον 1.4 TFSI μπορεί να κάνει την διαφορά στην πιάτσα των «αριστοκρατικών» μικρομεσαίων. Κομψό, δυναμικό και πλήρες τεχνολογικού ρεπερτορίου προσφέρει ποιότητα και φινέτσα ταυτόχρονα με ποιοτική απόδοση από τον υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του. Οι επιδόσεις δεν λείπουν και πάνε πακέτο με οικονομία, ενώ σε επίπεδο συμπεριφοράς τα υψηλά στάνταρ της Audi σε θέματα αποτελεσματικότητας και ασφάλειας κέρδισαν επικοινωνιακό bonus που θα εκτιμηθεί από τον απαιτητικό οδηγό. Επί της ουσίας ισχυροποιεί την θέση του και κάνει αίσθηση στην κατηγορία που το ίδιο εμπνεύστηκε.  

VIDEOS

Audi A3 2012

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...